Jep.Syyttävä sormi kääntyy solisteihin,jotka niitä mappeihinsa lataavat. Voihan sen näinkin ajatella.. Aika monet nää tangoprinssit ja prinsessat saattavat vaan olla niin kokemattomia musahommissa ettei ole edes minkäänlaista ohjelmistoa kun titteli lätkähtää. Sitten mennään turkulaiseen ohj.toimistoon ja otetaan kopsuja just Toivelaulukirjoista. En tiedä sitten pitäiskö näitä ressukoita syyttävillä sormilla osoitella. Sehän on vähän sama kun syyttäisi huonosti käyttäytyvää koiraa, kun sitä omistajaa pitäis syyttää kun ei oo kouluttanu koiraansa! Että näin. Oi kunpa tietäisitkin, miten valtateitä pitkin, täällä juhlitaan ja täällä lauletaan. (M. Haavisto) |
Eddy 13.05.2004 17:06:08 (muokattu 13.05.2004 17:07:37) | |
---|
En tiedä sitten pitäiskö näitä ressukoita syyttävillä sormilla osoitella. Sehän on vähän sama kun syyttäisi huonosti käyttäytyvää koiraa, kun sitä omistajaa pitäis syyttää kun ei oo kouluttanu koiraansa! Että näin. No on se tietysti ymmärrettävää,että pystymetsästä repäisty laulaja ei ymmärrä vielä kuvioita,mutta kun tahtoo se mappi näyttää samalta vielä viiden vuoden päästäkin.Sama ongelma on monella vanhalla nimekkäälläkin konkarilla.Vaikka mappien kirjoituttaminen ammattilaisella jonkin verran maksaakin,ni ei se sijoitus ainankaan hukkaan mene.Kun mapit on kunnossa voi huoletta käyttää tuuraajia,eikä tarvitse stressata,että taittuuko vai nou.Jos itse olisin solisti,olisi kunnon mappi ensimmäisiä asioita jonka hoitaisin.
Koskettelen soittimia... |
Sandy 13.05.2004 17:12:54 | |
---|
No on se tietysti ymmärrettävää,että pystymetsästä repäisty laulaja ei ymmärrä vielä kuvioita,mutta kun tahtoo se mappi näyttää samalta vielä viiden vuoden päästäkin. Jos itse olisin solisti,olisi kunnon mappi ensimmäisiä asioita jonka hoitaisin. Totta on tuo kyllä! Monet näistä solisteista ei ehkä tiedä/ymmärrä tuota mapin tärkeyttä ja sitten vaan ihmettelevät kun säestävät bändit "ei osaa soittaa". Siihen prinsessa/prinssivuoteen varmaan monen laulajan into musahommiin on tyssännytkin! On se karua puuhaa.. Oi kunpa tietäisitkin, miten valtateitä pitkin, täällä juhlitaan ja täällä lauletaan. (M. Haavisto) |
Fuzzy Boner 13.05.2004 18:38:54 | |
---|
Totta on tuo kyllä! Monet näistä solisteista ei ehkä tiedä/ymmärrä tuota mapin tärkeyttä ja sitten vaan ihmettelevät kun säestävät bändit "ei osaa soittaa". Siihen prinsessa/prinssivuoteen varmaan monen laulajan into musahommiin on tyssännytkin! On se karua puuhaa.. Kato, Ope!! Mitä kuuluu? Millois opetat mua? |
baron 13.05.2004 19:04:04 | |
---|
Kato, Ope!! Mitä kuuluu? Millois opetat mua? Pistämään humppamappisi kondikseen? Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy "mulla on korvat sulla ei" |
poppamies 13.05.2004 19:07:18 | |
---|
...,mutta kun tahtoo se mappi näyttää samalta vielä viiden vuoden päästäkin.Sama ongelma on monella vanhalla nimekkäälläkin konkarilla... Ja minkä takia soittajallakin pitää aina olla se sama vanha mappi edessä joka h***tin kerta kun soitta sitä satumaata? Joillekin lapusta tulee oma pieni henkilökohtainen vankila,,, "G-strings are for strippers" |
baron 13.05.2004 19:13:26 | |
---|
Ja minkä takia soittajallakin pitää aina olla se sama vanha mappi edessä joka h***tin kerta kun soitta sitä satumaata? Joillekin lapusta tulee oma pieni henkilökohtainen vankila,,, Mä valkkaan noin 150 kappaleesta ne 40-50, jotka keikalla soitan. Dementia estää, että ne 150 ei pysy muistissa. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy "mulla on korvat sulla ei" |
Fuzzy Boner 13.05.2004 19:16:15 | |
---|
Mä valkkaan noin 150 kappaleesta ne 40-50, jotka keikalla soitan. Dementia estää, että ne 150 ei pysy muistissa. Mä vedän keskimäärin keikalla 5-9 biisiä. |
baron 13.05.2004 19:17:10 | |
---|
Mä vedän keskimäärin keikalla 5-9 biisiä. Älä sure, taidon kehittyessä säkin opit uusia kappaleita. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy "mulla on korvat sulla ei" |
Eddy 13.05.2004 19:30:02 | |
---|
Ja minkä takia soittajallakin pitää aina olla se sama vanha mappi edessä joka h***tin kerta kun soitta sitä satumaata? Joillekin lapusta tulee oma pieni henkilökohtainen vankila,,, Jos on vakkaribändi,ni ei tarviikkaan.Kuitenkin kun käy tuurailemassa ventovieraiden solistien bändeissä,ni aina tulee vastaan biisejä mitä ei ole ikinä kuullutkaan(levybiisit jne).Ja tuttuja biisejäkin on sovitettu varsin erillailla eri bändeissä,että mielellään käyttää mappia niissäkin.Esim. harmoniat,rytmitykset jne vaihtelee varsin paljon bändeittäin.Ja ne jotka on panostanut kunnon sovituksiin (esim. kirjoitettuja strings/brass härdellejä),ei pane ollenkaan pahakseen kun tuuraajakin pystyy ne vetämään.Ei onnistu ilman mappia,jos ei ole koskaan kuullut kyseisiä sovituksia. Koskettelen soittimia... |
Fuzzy Boner 13.05.2004 19:35:47 | |
---|
Älä sure, taidon kehittyessä säkin opit uusia kappaleita. Oonkin päättänyt että vuoden päästä mul on keikkasetis jo 12 kpl. |
baron 13.05.2004 19:41:38 | |
---|
Oonkin päättänyt että vuoden päästä mul on keikkasetis jo 12 kpl. Se on realistinen oppimisvauhti. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy "mulla on korvat sulla ei" |
Fuzzy Boner 13.05.2004 19:43:23 | |
---|
Se on realistinen oppimisvauhti. Ulkoa! Muista se! |
baron 13.05.2004 19:46:42 | |
---|
Ulkoa! Muista se! Ilman lappuja? Sitten täytyy ahkeroida. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy "mulla on korvat sulla ei" |
baron 13.05.2004 19:52:14 | |
---|
FB:lle ja Popalle: Mä oon ymmärtänyt, että te soitatte keikoilla sitä, mistä itse tykkäätte ja yleisö saa tykätä tai olla tykkäämättä. Jos mä soitan sitä, mistä mä itse tykkään, en mä mitään lappuja tarvitse. Kun mä soitan sitä, mistä tanssijat tykkää, tarvitsen laput. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy "mulla on korvat sulla ei" |
Fuzzy Boner 13.05.2004 19:56:14 | |
---|
FB:lle ja Popalle: Mä oon ymmärtänyt, että te soitatte keikoilla sitä, mistä itse tykkäätte ja yleisö saa tykätä tai olla tykkäämättä. Jos mä soitan sitä, mistä mä itse tykkään, en mä mitään lappuja tarvitse. Kun mä soitan sitä, mistä tanssijat tykkää, tarvitsen laput. Näinhän se mänöö! |
Eddy 13.05.2004 20:01:06 | |
---|
Oonkin päättänyt että vuoden päästä mul on keikkasetis jo 12 kpl. Jos tahti pysyy samana ni suthan voi tilata sitten 10 vuoden päästä hudakeikalle. ;-) Koskettelen soittimia... |
Fuzzy Boner 13.05.2004 20:12:51 | |
---|
Jos tahti pysyy samana ni suthan voi tilata sitten 10 vuoden päästä hudakeikalle. ;-) Eli vuosikymmen armonaikaa. |
baron 13.05.2004 20:20:22 | |
---|
Eli vuosikymmen armonaikaa. Et tiedä mitä menetät tänä aikana. Kun sulla on sama rytmi kiitollisena vellovan tanssijalauman kanssa, niin kokemus on sanoinkuvaamaton. Ja ne tanssijat, jotka tanssivat eri rytmiin kuin sun soittosi, antaa pikantin vivahteen, ikäänkuin koristelun kaiken päälle. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy "mulla on korvat sulla ei" |
Fuzzy Boner 13.05.2004 20:22:56 | |
---|
Et tiedä mitä menetät tänä aikana. Kun sulla on sama rytmi kiitollisena vellovan tanssijalauman kanssa, niin kokemus on sanoinkuvaamaton. Ja ne tanssijat, jotka tanssivat eri rytmiin kuin sun soittosi, antaa pikantin vivahteen, ikäänkuin koristelun kaiken päälle. mulla on aina ollu semmonen filosofia että jos vaikk 400 ihmisestä ykski ihminen saa jotain fiiliksiä siitä musasta mitä tehdään niin se on ajanut asiansa. Se on ihan sama tanssiiko joku kieroon tai mieroon. |