Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Pukeutuminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vaatteiden koot US/UK
1
Vedder85
23.07.2013 17:39:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro, osaatteko jelppiä mikä US/UK koko vastais (nahkatakissa) meidän EU kokoo L?
Ite 181/75, takit yleensä L kokoo.. help me, please..
 
mpekkanen
23.07.2013 18:15:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vedder85: Moro, osaatteko jelppiä mikä US/UK koko vastais (nahkatakissa) meidän EU kokoo L?
Ite 181/75, takit yleensä L kokoo.. help me, please..

 
En ole kyllä tässä asiassa mikään asiantuntija ,mutta.... Kun joskus tilasin virallisia kiertuebändipaitoja noin 20 vuotta sitten aika moisen läjän aina kerralla niin (en muista sitä Suomalaista liikkeen nimeä ,mikä niitä silloin möi) sieltä myyjä vastasi, että monesti jenkkien koot ovat paljon pienempiä kuin meidän täällä Suomessa. Eli jos minun koko oli L niin kannatti tilata XL. Kuulostaa aika kummalta kun amerikassa on kuitenkin todella suurikokoisia ihmisiä ja vieläpä paljon.
Näin se kuitenkin meni silloin ja sain sopivan kokoisia paitoja. Näillä oli tosin palautus oikeus ja jotkut paidat eivät olleet toistensa kanssa ihan samankokoisia. Suurin osa kuitenkin oli juuri noin eli minun koko oli silloin L ja tilasin XL.
 
Taitaa olla kuitenkin kaikilla merkeillä vähän omat koot ,että en tiedä kuka osaisi ihan varmasti sanoa mikä on oikea kokosi juuri siinä takissa. Onhan kengätkin aina erilaisia jalkaan vaikka koko olisi sama. Ei tähän ole oikein järkevää vaihtoehtoa jos ei pääse kokeilemaan.
 
Itse suosittelisin jättämään oston väliin jos sitä ei voi kokeilla ja palauttaa.
 
Stiiq
23.07.2013 18:53:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Small, medium, large -järjestelmä on todella epämääräinen. Käytännössä siis riippuu täysin valmistajasta mitkä vaatteen todelliset mitat ovat. Joskus size up, joskus size down, oikeastaan aika harvoin true to size.
 
Irtotakkien (eli pikkutakkien eli sellaisten puvuntakin mallisten) koot menevät maailmalla yleensä niin että Euroopassa Iso-Britanniaa lukuunottamatta koko on rinnanympärys jaettuna kahdella, minulla esimerkiksi 46. Kokoja on kahden numeron välein, eli pienempi koko on 44 ja suurempi 48. Sama juttu jenkeissä. Briteissä taas EU-kokoa 46 vastaakin koko 36 eli on vähennetty kymmenen. Mitat tällä systeemillä pysyvät aika hyvin samana valmistajasta riippumatta (toki eroja on silti) joten verkostakin on helppo tilata.
 
Jos taas vaatteen ei ole tarkoituskaan istua täydellisesti, niin ottaa vaan kokoa suurempaa kuin normaalisti, ettei ainakaan ole liian pieni. Kuitenkin S-kokoinen takki on usein jenkeissä XS ja Ranskassa/Italiassa taas M(!), koska jenkit ovat läskejä ja Etelä-Eurooppalaiset terveitä. Tämänkin takia tuo keskimmäisessä kappaleessa (hyvin epäselvästi, anteeksi) esitetty standardi numerojärjestelmä pitäisi olla käytössä kaikissa vaatteissa.
 
Kuivakka, englantilaistyyppinen huumori ei nyt auta.
JPQ
24.07.2013 19:09:24 (muokattu 24.07.2013 19:10:07)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nuo Large jne riippuu vielä käytännössä vaatteen mallista ei edes merkistä. ja netistä ainakin aikaisemmin on löytynyt hyvin helpolla muunto taulukoita vaatekokoiihn jos puhutaan numeroista. ja muutenkin tämä sanallinen tekee turhan karkeat portaat jos todella istuvaa vaatetta haetaan.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
pushead
07.12.2013 19:02:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osaisiko joku hieman auttaa. Olen tilaamassa jenkeistä farkut ja en ole ihan varma koosta. Onko tuollainen 29//32 liian iso 173cm ja 70kg kokoiselle ihmiselle? Onko nuo koot tuumia?
 
JPQ
08.12.2013 04:39:53
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pushead: Osaisiko joku hieman auttaa. Olen tilaamassa jenkeistä farkut ja en ole ihan varma koosta. Onko tuollainen 29//32 liian iso 173cm ja 70kg kokoiselle ihmiselle? Onko nuo koot tuumia?
 
Minä en tiedä muuta mutta kaikissa tuntemissani farkuissa on tuumia. Jenkeistä tietääkseni tapa lähtöisin ja tuohon asiaan vaikea sanoa kun lihavuus voi olla monessa kohtaa. ps. itse olen keskivartalo lihava.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Stiiq
08.12.2013 12:07:35 (muokattu 08.12.2013 12:07:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pushead: Osaisiko joku hieman auttaa. Olen tilaamassa jenkeistä farkut ja en ole ihan varma koosta. Onko tuollainen 29//32 liian iso 173cm ja 70kg kokoiselle ihmiselle? Onko nuo koot tuumia?
 
Tuumia. Ensin vyötärönympärys, sitten lahkeen sisäsauma. Pituus jees ainakin jos käärit lahkeet. Vyötäröltä saattaa jäädä naftiksi, tosin farkut venyy käytössä kohtuullisesti.
 
20.8. 22:54:21 NEVÖ FOGET // Kuivakka, englantilaistyyppinen huumori ei nyt auta.
pushead
08.12.2013 15:58:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Stiiq: Tuumia. Ensin vyötärönympärys, sitten lahkeen sisäsauma. Pituus jees ainakin jos käärit lahkeet. Vyötäröltä saattaa jäädä naftiksi, tosin farkut venyy käytössä kohtuullisesti.
 
Oulrait. Tämmöiset olisi tarkoitus hommata
http://www.buckle.com/rock-revival- … ean/prd-78435E8948BM/sku-1083972934
 
Lähetin jo liikkeelle kyselyä myös tuosta koosta. Ottaa hieman päähän jos koko ei sovikaan sillä noita ei hirveästi viitsisi lähteä palauttelemaan.
 
Skywriter
21.01.2014 21:48:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Stiiq: Small, medium, large -järjestelmä on todella epämääräinen. Käytännössä siis riippuu täysin valmistajasta mitkä vaatteen todelliset mitat ovat. Joskus size up, joskus size down, oikeastaan aika harvoin true to size.
 
Irtotakkien (eli pikkutakkien eli sellaisten puvuntakin mallisten) koot menevät maailmalla yleensä niin että Euroopassa Iso-Britanniaa lukuunottamatta koko on rinnanympärys jaettuna kahdella, minulla esimerkiksi 46. Kokoja on kahden numeron välein, eli pienempi koko on 44 ja suurempi 48. Sama juttu jenkeissä. Briteissä taas EU-kokoa 46 vastaakin koko 36 eli on vähennetty kymmenen. Mitat tällä systeemillä pysyvät aika hyvin samana valmistajasta riippumatta (toki eroja on silti) joten verkostakin on helppo tilata.

 
Tässähän on selvästi kyse siitä, että USA:n koot ovat tuumia. Mutta mitähän vittua nyt taa. Mitä suuremmaksi koko menee, sitä enemmän USA:n ja Manner-Euroopan mitta-arvot toisistaan eroavat.
 
Kotikaupungin katu oli kakkainen tie
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «