pehko: onko se sitten minussa vika kun tykkään enemmän Squjun VM jazzarista kun Tokain 800euron japsi jazzarista? koska onhan se nyt vitun tyhmää kun tuo tokai on "oikea soitin" ja squju on vaan squju. Ei varmaan ole sinussa vika. Mä olen törmännyt useaan tonnin soittimeen, josta en tykkää. Ei se kalliimpi hinta tarkoita, että pitäisi tykätä. Laatuasiat (materiaalit jne.) ovat sitten erikseen. "Mikä muualla tulkitaan homoeroottiseksi, on bassodadassa vain ryhmähenkeä." (kraaps 03/2010) |
Funkånaut 07.12.2013 13:40:55 | |
---|
hollstro: Toinen rasittavuus on se ikuinen hyvä yksilö jorina. Jokaisella halvemman soittimen omistajalla on se hyvä yksilö. Jos hyvä yksilö = säädetty kohdilleen, niin kyllä. Kyllä säädetyssä ja säätämättömässä satasen ritsassa huomaa selkeän eron, kuten kalliimmissakin. On mulla ollut satasen mittapuussa hyviä yksilöitä ja sitten hirveitä. Mutta hirveistäkin on saanut soivia pelejä säätämällä kuntoon. Vastaako tonnin hyvissä säädöissä olevaa peliä, onkin sitten jokaisen itse pääteltävä. Munsta ei, mutta... Eipä viitti tonnin bassolla pölhöillä yhtä paljon kuin vajaan parinsadan. Esmes heitellä ilmaan biisien lopussa ja niin edelleen. Ja mitä hyviin yksilöihin tulee, niin harvoinpa ne Amerikan presaritkaan keskiarvoja huonompia kellään myynnissä on. :) Pelottavan usein vaan sängyn alta iskemättömässä kunnossa myydään. Jos ne ois oikeasti niin hyviä, niin kai niitä soitettaisiin enemmän sen sijaan että sängyn alla pölyttyy? Oli kevyesti dorka olo, kun ulisin siinä sisäisesti yrittäen samalla kamppailla todellisuuden rajat rikkovaa aamuheijaria hirveessä jysärissä vessanpöntön suuntaan. - Kitaravirtuaali
Musaa |
pehko 07.12.2013 15:06:20 | |
---|
Funkånaut: Esmes heitellä ilmaan biisien lopussa ja niin edelleen. Miksi mitään soitinta pitäisi viskoa ilmaan missään välissä? "Sometimes he throws in a bunch of fretless songs and I say "I don't have any fretless bass" and he say's "Go fuck yourself" - Chi Cheng RIP |
Funkånaut 07.12.2013 15:44:25 | |
---|
pehko: Miksi mitään soitinta pitäisi viskoa ilmaan missään välissä? Miksi ei? Mulle se on soitin eli työkalu, ei koriste. Ja jos tekee mieli viskasta se ilmaan tai potkaista sitä, niin miksi ei? Oli kevyesti dorka olo, kun ulisin siinä sisäisesti yrittäen samalla kamppailla todellisuuden rajat rikkovaa aamuheijaria hirveessä jysärissä vessanpöntön suuntaan. - Kitaravirtuaali
Musaa |
kojones 07.12.2013 15:49:46 | |
---|
hollstro: Toinen rasittavuus on se ikuinen hyvä yksilö jorina. Jokaisella halvemman soittimen omistajalla on se hyvä yksilö. Mulla oli American Standard jasso, joka oli paska yksilö. Kafru osti sen koska sen mielestä se oli tosi hyvä. Summa summarum: Toisen paska on toisen konvehti ja toiste päin. |
JussiKoo 07.12.2013 18:42:24 | |
---|
Funkånaut: Pelottavan usein vaan sängyn alta iskemättömässä kunnossa myydään. Jos ne ois oikeasti niin hyviä, niin kai niitä soitettaisiin enemmän sen sijaan että sängyn alla pölyttyy? Aika ontuva toteamus. Mulla on monta hyvää soitinta, mutta tilanteet muuttuu ja joku jää syystä tai toisesta vähemmälle käytölle. Ei se siitä silti huonoa soitinta tee. "Mikä muualla tulkitaan homoeroottiseksi, on bassodadassa vain ryhmähenkeä." (kraaps 03/2010) |
Valtsku 07.02.2014 09:32:45 | |
---|
Itelläni on skujun delux V 5-kielinen ja olen todella tyytyväinen siihen ja voin melkein sanoa että se ois parempi kuin fenkkuni, yhteenvetona kyllä skujut on hinta laatu suhdeeltaan todella hyviä |
J.Nikkanen 07.02.2014 09:34:22 | |
---|
Funkånaut: Miksi ei? Mulle se on soitin eli työkalu, ei koriste. Ja jos tekee mieli viskasta se ilmaan tai potkaista sitä, niin miksi ei? Siksi koska se on soitin, ei potkupallo. Bassoa, säröllä tai ilman. |
Maisteri 07.02.2014 23:17:47 (muokattu 07.02.2014 23:20:23) | |
---|
J.Nikkanen: Siksi koska se on soitin, ei potkupallo. No hohhoijjaa. Seuraa lievä kärjistys, eikä kannata hirveänä provona ottaa nyt, mutta... Sehän se on siistiä ja "oikein" vetää keikoillakin siinä omalla turvallisella postimerkillään lähes liikkumati vatupassissa seisten, basso turvallisesti navan päällä, kieliä nätisti nännin korkeudelta näppäillen? No toki on oikeus joillain halukkailla em. meininkiinkin ja myös siihen, että soittimia pyritään aina yybervarovasti pitämään ihan virheettömässä keräilykunnossa, enimmäkseen kotona niitä soitellen. Mutta löytyypä sitäkin porukkaa, joille tosiaan soittimet on ennenkaikkea keikkojen, treenien ja studiohommien soittopelejä/työkaluja, ja joille pikku road worn -look tai karummatkin kolhut kepeissä ei haittaa mitään. Ehkä jopa tuovat näille lisäviboja. Jos joku vieläpä haluaa heitellä/potkia keppiä osana kunnon rokkishowta, totally fine! Toki varmaan jokainen aina käsittelee pelejä sitä varovaisemmin, mitä kalliimpia ovat. Eli silloin tietty aavistuksen halvempi soitin sopinee paremmin lavameininkiin, jossa olennaisena osana energinen, riehakkaampi esiintyminen. Mulla on viim. 10v. ollut tuo Thunderbird ykköspelinä ja siinä rinnalla pyörinyt joitain muita halvempia bassoja aina vaihtelevasti. Tuona aikana tehtynä ehkä jotain 100-130 keikkaa (suurin osa rajumpaa alternative-rokkia, ei ihan iisillä lavameiningillä), eikä tuota reilun tonnin peliäkään kyllä ole mitenkään erityisesti tullut varottua/säästeltyä. Naarmua, kolhua yms. pientä löytyy kyllä reilustikin. Mutta tuo on mun absolute favourite-player. Ei väliä kosmeettisilla pikkuseikoilla, eikä lievällä jälleenmyyntiarvon alennuksilla, koska tuo on mulle the soittokalu. Ei keräily-/jälleenmyyntivehje. Kukin siis tyylillään. Mutta täältä respectit niille, jotka tohtii vähän vaarallisemminkin työkalukepakoitaan käsitellä. www.thedgu.com |
J.Nikkanen 08.02.2014 11:41:18 | |
---|
Maisteri: No hohhoijjaa. Seuraa lievä kärjistys, eikä kannata hirveänä provona ottaa nyt, mutta... Sehän se on siistiä ja "oikein" vetää keikoillakin siinä omalla turvallisella postimerkillään lähes liikkumati vatupassissa seisten, basso turvallisesti navan päällä, kieliä nätisti nännin korkeudelta näppäillen? No just tätähän mä tarkoitin? Höhöö... Ota tuo sana lievä tuolta pois, tämähän on melko selkeä kärjistys ja vielä ohi tuosta potkupallo-vertauksesta. Mutta ei tästä sitten sen enempää, lähden pelaan potkupalloa mun bassoilla että olen riittävän rock! ;-P Bassoa, säröllä tai ilman. |
jperala 25.02.2014 09:24:34 | |
---|
Squjut ja varsinkin VM sarja ovat hyvin viimeisteltyjä yleensä. Omassa esim. kaulatasku viimeisen päälle istuva, ei irvistele mihinkään suuntaan. Sähköt on sitten toinen asia, jakit ja potikat sitä halvinta mitä löytyy, mikeillä pärjää kohtuu hyvin. Oma squju (nauhaton) on kylläkin kokenut matkan aikana "hieman" modauksia, alkuperäistä on enään puut mitkä ovat hyvin soivia ja virittimet, akustinen saundi vallan loistava. Rahaa on uponnut vehkeeseen hyvän fenderin verran, mutta pitkällä aikajaksolla, eli yksilöstä on rakennettu hyvä. Samanlaista ei löydy kaupan hyllyltä. OravaJatsari |
nisumaka 26.02.2014 09:27:28 | |
---|
Squjut ja varsinkin VM sarja ovat hyvin viimeisteltyjä yleensä Allekirjoitan tämän ja perustan mielipiteeni omiin kokemuksiini. Mulla on ollut VM sarjasta pari bassoa ja yksi kitara, ja jokainen näistä on ollut hinta-laatu-suhteeltaan aivan huippu, ja pelkästään laatua tarkastellen ihan ammattipelejä. |
veemeli 28.02.2014 10:11:17 (muokattu 28.02.2014 10:12:17) | |
---|
Ostin, kun halvalla sain, VM jazzbassin tällä viikolla. Soitin on lähes soittamaton. Ennestään mulla on japsi-tokain presari ja jatsi. Muutamia huomioita ko. bassosta: -nauhojen päät pitää siistiä, muuten viimeistely ihan ok -tehtaan säädöissä kaula aivan mutkalla ja kielet tosi korkealla, mikit ruuvattu ihan ylös -tonepotikka vaikuttaa vain ensimmäisen 1/10, pitänee hommata fenderin potikka -"satiini" kaula on kiva -onhan tuo natural-värityksellä komia Ihan ok peli ja kyllä tuollakin käyttöä on kun saan säätöihin jne. mutta eron tokaihin huomaa kyllä muussakin kuin hinnassa. -Basso kuulostaa paskimmillaankin parhaalta- |
jperala 28.02.2014 12:00:03 | |
---|
veemeli: Ostin, kun halvalla sain, VM jazzbassin tällä viikolla. Soitin on lähes soittamaton. Ennestään mulla on japsi-tokain presari ja jatsi. Muutamia huomioita ko. bassosta: -nauhojen päät pitää siistiä, muuten viimeistely ihan ok -tehtaan säädöissä kaula aivan mutkalla ja kielet tosi korkealla, mikit ruuvattu ihan ylös -tonepotikka vaikuttaa vain ensimmäisen 1/10, pitänee hommata fenderin potikka -"satiini" kaula on kiva -onhan tuo natural-värityksellä komia Ihan ok peli ja kyllä tuollakin käyttöä on kun saan säätöihin jne. mutta eron tokaihin huomaa kyllä muussakin kuin hinnassa. Tuon takia omassa isot potikat ja SD:n sääennustus mikit, ne orginellit oli jotain kamalaa :) nauhoja ei ole joten niistä ei murhetta. OravaJatsari |
veemeli 28.02.2014 13:16:50 | |
---|
jperala: Tuon takia omassa isot potikat ja SD:n sääennustus mikit, ne orginellit oli jotain kamalaa :) nauhoja ei ole joten niistä ei murhetta. Kerrohan tarkemmin isoistapotikoista ja sääennustus mikeistä. Tarkoitus olisi tästä saada soundiltaan vähän toisenlainen kuin tokaista. Jotain rouheeta kaipais, niin olisi sitten rokkihommissa enemmän käyttöä tälle. muutenkin saa vinkata miten tätä voisi parannella... -Basso kuulostaa paskimmillaankin parhaalta- |
jperala 28.02.2014 13:49:22 | |
---|
veemeli: Kerrohan tarkemmin isoistapotikoista ja sääennustus mikeistä. Tarkoitus olisi tästä saada soundiltaan vähän toisenlainen kuin tokaista. Jotain rouheeta kaipais, niin olisi sitten rokkihommissa enemmän käyttöä tälle. muutenkin saa vinkata miten tätä voisi parannella... Potikat CTS 250K tonessa push/pull = linja/sarja switchcraft jack SD weather report pickups gotho talla otelauta hiottu. Muutenkin tehty sen näköinen että tykkään. http://esory.kuvat.fi/kuvat/Bassot/DSC00233.JPG/_img1280.jpg OravaJatsari |
jperala 28.02.2014 17:28:32 | |
---|
Funkånaut: Jos hyvä yksilö = säädetty kohdilleen, niin kyllä. Kyllä säädetyssä ja säätämättömässä satasen ritsassa huomaa selkeän eron, kuten kalliimmissakin. On mulla ollut satasen mittapuussa hyviä yksilöitä ja sitten hirveitä. Mutta hirveistäkin on saanut soivia pelejä säätämällä kuntoon. Vastaako tonnin hyvissä säädöissä olevaa peliä, onkin sitten jokaisen itse pääteltävä. Munsta ei, mutta... Eipä viitti tonnin bassolla pölhöillä yhtä paljon kuin vajaan parinsadan. Esmes heitellä ilmaan biisien lopussa ja niin edelleen. Ja mitä hyviin yksilöihin tulee, niin harvoinpa ne Amerikan presaritkaan keskiarvoja huonompia kellään myynnissä on. :) Pelottavan usein vaan sängyn alta iskemättömässä kunnossa myydään. Jos ne ois oikeasti niin hyviä, niin kai niitä soitettaisiin enemmän sen sijaan että sängyn alla pölyttyy? Halvasta saa kalliin, on kokeiltu ja jos halpa yksilö oli alunperin hyvä niin ei se kalliina ainakaan huonommaksi mennyt :) Rakentaessa ei ajateltu jälleenmyyntiarvoa :) nyt jos myisin omakustannehintaan niin porukka nauraisi itsensä kipeäksi. OravaJatsari |
hollstro 28.02.2014 17:49:16 | |
---|
jperala: Halvasta saa kalliin, on kokeiltu ja jos halpa yksilö oli alunperin hyvä niin ei se kalliina ainakaan huonommaksi mennyt :) Rakentaessa ei ajateltu jälleenmyyntiarvoa :) nyt jos myisin omakustannehintaan niin porukka nauraisi itsensä kipeäksi. Niinpä, ei noita rahoja saa takaisin. Jos se tekee soittimesta itselle mieluisan niin sehän riittää. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
jperala 28.02.2014 18:58:44 | |
---|
hollstro: Niinpä, ei noita rahoja saa takaisin. Jos se tekee soittimesta itselle mieluisan niin sehän riittää. Nimenomaan ja itselle tuo tehtiin. Sanoin silloin että pitopeli, siltä tuntuu vieläkin. OravaJatsari |
Spandau- 01.03.2014 07:38:02 | |
---|
Onko muuten suurikin ero noilla Weather Reporteilla alkuperäisiin mikkeihin verrattuna? When i die, bury me upside down so the world can kiss my ass |