Aihe: 5-kieliseen uudet ja hyvät kielet
1 2
Satis
13.05.2004 10:54:04
Niin, pitäs vaihdella tuon 5-kielisen Fenderin kielet (profiilissa tarkempi selostus ko. bassosta) ja tarttisin apua hyvien kielien valitsemiseen. En oo aikasemmin tähän vaihtanut yhtäkään kieltä ja nyt ois tarkotus laittaa kaikki uusiksi.

Mikä olis hyvä setti? Muutenkin olis kiva tietää miten kielten paksuus vaikuttaa soittoon. Ja onko soittotavalla (plektra - sormet) suuresti väliä kielten valinnassa? Itse en plektraa käytä.
Kiitän mahdollisia vastaajia vaivannäöstä.
"Omenan kohtalo on kara"
balzary
13.05.2004 11:03:04

ei ehdotuksia muuten, mutta ohuemmissa kielissä oli mulle ainakin yllättävän hyvä soundi. ennen aina mietiskelin, että paksumpi parempi, mutta ohuilla oli myös oikein bueno. eli riippuu vähän minkälaista soundia (ja soittotatsia) haet
M.Hanski
13.05.2004 11:07:36
Olen soitellut pitkään medium-paksuisilla Warwick Black Label -kielillä (.45 - .65 - .85 - .105 - .135), ja suosittelen niitä lämpimästi. Soundi pysyy yllättävän pitkään kirkkaana ainakin meikäläisen soittomäärillä, ja hintakaan ei päätä huimaa.

Tykästyminen Elixir-kieliin tapahtui vaihdettuani toiseen soittimeen sellaiset joskus viime vuoden puolella. Ovat hitusen mukavammat soittaa heti tuoreeltaan kuin Black Labelit, joiden sisäänajo vaatii pari treenikertaa. Pinnoitteen ansiosta kielet ovat myös vähän liukkaammat, mikä ainakin minun mielestä on soittomukavuutta parantava tekijä. Ainoa miinuspuoli on hinta (~60 e/setti T-kaupassa).
Se pittee tietee!
Cornflake
13.05.2004 12:13:57
unskelotti:
Tykästyminen Elixir-kieliin tapahtui vaihdettuani toiseen soittimeen sellaiset joskus viime vuoden puolella. Ovat hitusen mukavammat soittaa heti tuoreeltaan kuin Black Labelit, joiden sisäänajo vaatii pari treenikertaa. Pinnoitteen ansiosta kielet ovat myös vähän liukkaammat, mikä ainakin minun mielestä on soittomukavuutta parantava tekijä. Ainoa miinuspuoli on hinta (~60 e/setti T-kaupassa).

Mites tuo elixir-pinnoite vaikuttaa soundiin? Onko kihinä ja kolina silti tallella?
Lick my lovepump!
HarrieR
13.05.2004 12:34:59
ei ehdotuksia muuten, mutta ohuemmissa kielissä oli mulle ainakin yllättävän hyvä soundi. ennen aina mietiskelin, että paksumpi parempi, mutta ohuilla oli myös oikein bueno. eli riippuu vähän minkälaista soundia (ja soittotatsia) haet

Oma suosikki ohuiden mutta hyväsoundisten (H-kieli 0.118, E 0.89) rintamalla on Thomastik-Infeld Jazz Round (JR345). Kaunisääniset ja normaalivireessä yllättävän jämäkät.

Nikkeliä sen verran, että varmasti allergikkoa haittaa.. ;)
Sometimes les is paul, sometimes not.
M.Hanski
13.05.2004 12:40:32
Mites tuo elixir-pinnoite vaikuttaa soundiin? Onko kihinä ja kolina silti tallella?

Kielet eivät ole uutena ihan niin kirkkaat kuin esim. Black Labelit, mutta kirkkaus säilyy uudenveroisena niin kauan, kunnes pinnoite alkaa hilseillä pois. Ero on aika marginaalinen noilla NanoWeb-pinnotteisilla kielillä. Omissa ei ole vielä hilseilyä havaittavissa.
Se pittee tietee!
Incarnation
13.05.2004 14:37:08
Warwick Black Label
Hyvät mielestäni. Musamaailmasta saa kolmeen kymppiin.
"Oulun Riossa THX-äänet kun paukkaavat välillä niin, että munuaiset lepattaa ja perna komppaa jazz-tanssilla." -Jaristoteles
Niskamies
13.05.2004 14:40:48
Rotosound swingbassit on mun mielestä aivan parhaat neloseen, joten miksei vitoseenkin. Varsinkin nikkeliset.
Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita.
hemmo
13.05.2004 14:45:19

Rotosound swingbassit on mun mielestä aivan parhaat neloseen, joten miksei vitoseenkin. Varsinkin nikkeliset.

Ei pitäisi nikkelikielien haittaa jos on nikkeliallergikko. Niissä on sen verran vähän nikkeliä.
Kiss mai beis, peipi.
Niskamies
13.05.2004 15:03:05
Ei pitäisi nikkelikielien haittaa jos on nikkeliallergikko. Niissä on sen verran vähän nikkeliä.

Näin on näreet.
hemmo
13.05.2004 15:12:35

Näin on näreet.

8-=
Kiss mai beis, peipi.
kuhta52
15.05.2004 20:57:35

Onhan noi swingbassit ihan kohtuuhyvät kielet. Tosin viime satsissa, jonka ostin oli B-kieli kuollut jo heti paketista otettaessa. En tiedä mistä johtui, mutta ärsyttää vain kun noistakin saa sen viitisen kymppiä pulittaa.

Rotosoundeista vielä sellainen kokemus, että ne syövät nauhoja aivan tolkutonta vauhtia. DR:n kielet ovat olleet omasta mielestäni parhaita toistaiseksi.
Bonegrinderin "No more wasting time" MCD ulkona! www.bonegrinder.com
Niskamies
15.05.2004 21:28:43
Rotosoundeista vielä sellainen kokemus, että ne syövät nauhoja aivan tolkutonta vauhtia. DR:n kielet ovat olleet omasta mielestäni parhaita toistaiseksi.

Heh, ei oo bassossa nauhoja, joten eipä syö niitä:) Tarkoitat kenties teräksisiä? Eiklhän nikkeliset syö aika paljon vähemmän.
Satis
16.05.2004 21:47:28
Nuo Warwickit kuulostaa hyvältä enkä ihan konkurssiinkaan mene, jos/kun ne ostan. Toivottavasti ne sitten myös kestävät, koska kielet joutuvat mulla melko kovaan käyttöön. Aikasemmin olen joutunut noita kieliä vaihtamaan vähän liiankin usein, tosin silloin oli myös eri basso käytössä.
"Omenan kohtalo on kara"
paavi
17.05.2004 14:35:35
Olen soitellut pitkään medium-paksuisilla Warwick Black Label -kielillä (.45 - .65 - .85 - .105 - .135), ja suosittelen niitä lämpimästi...

Tykästyminen Elixir-kieliin...

Itsekin käytän noita warwickeja ja tyytyväinen olen. Tosin eipä paljon ole vertailupohjaa. :) Huvittais kokeilla noita Elixirejä...oonkin tässä t-kauppaan taas tilausta tekemässä...
bize
18.05.2004 00:08:10
Warwickin black labeleiden soundi on pelottavan hifi, löin just sellaset bassoon kiinni. Släppisoundit ainakin on kun suoraan joiltain pahimmilta fuusiojatsilevyiltä. Toisaalta jos eq:n omistaa niin helposti sen suttaa. Nää mun yksilöt on paksuudeltaan .35-.95 mikä varmasti osaltaan vaikuttaa asiaan.
"Hardware rule number one: NO FUCKING RACK SYSTEMS OF ANY KIND!!! "
pardy
18.05.2004 22:25:30

Warwickin black labeleiden soundi on pelottavan hifi

Tosiaan, uusissa Black labeleissa on harvinaisen kirkas soundi, jota itsekin yllätyin kun oli tehtaalta tullessa munki Warressa kiinni sellaset. Mutta pienellä ruuvailulla saa neki kielet soimaa niinku ite tykkää. Ja varsinki parin viikon ahkeran soittelun jälkee se soundi oli mulla ainaki "just se optimaalinen".
Kolme sanaa: "Olen basisti."
Wil-J
20.05.2004 19:48:15
D'Addario?
Hulkster
21.05.2004 09:06:09
Voi veljet! Menin ja ostin taas suuressa viisaudessa Warwick Red Labelit!
Viikon ne oli passossa kiinni, kun rupesin tarkistamaan virettä. Kuinkas ollakkaan .085 a oli mahdoton saada vireeseen 12. nauhalle saatikka sen jälkeen.

Aluksi en halunnut uskoa että uudet kielet olis vialliset ja
muutaman tunnin kestäneen tallan ruuvailun edes takas ja kaulan tarkistamisen, vitutus alkoi jo olemaan kiitettävällä tasolla kunnes heikolla hetkellä vaihdoin n4-5v vanhan .080 a:n ja huomasin että vika ei ollut minussa vaan siinä uudessa kielessä.

Ehkä minussa oli vikaa kun ostin redlabelit.

Eli Warwikin kyseiset kielet on riski ostos. En suosttele näitä ENÄÄ Kenellekkään.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)