Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ogelma uuden tietokoneen hankinnassa!
1
SidVicious316
28.11.2013 19:59:04 (muokattu 28.11.2013 20:29:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Elikkä tarkoitus oli hommata 27" Imac (late 2013) koneeksi nauhotus ja miksaushommiin. Omistan tällä hetkellä Presonuksen Audiobox 1818vsl äänikortin ja luin netistä hiljattain ettei se toimi noiden late 2013 Imac:ien kanssa..
 
-Tossa presonuksen supportista:
We have discovered that the Apple has made a fundamental design change in their latest release of computers including the iMac series 14,1 (late model 2013), Apple MacBook Air 6,2 (late model 2013) and MacBook Pro (11,1 - 13"::11,2 - 15" :: 11, 3 - 15 ") (released October 22, 2013) are incompatible with PreSonus AudioBox VSL-series products.
 
The AudioBox 22VSL and 44VSL can be used as class-compliant devices by not installing the VSL software, using the settings in your DAW to control your I/O, and using Audio MIDI Setup for advanced configurations.
 
The aforementioned MacBook Pro, iMac and MacBook Air models will not work with the AudioBox 1818VSL in either mode with VSL software installed or in class-compliant mode with no VSL software installed due to a problem with Apple's hardware design that we cannot address. We suggest using a different computer with the AudioBox 1818VSL. Apple has been notified of the incompatibility.
 
-Nyt siis ongelma on, että olen pc maailmasta päättänyt macciin siirtyä niin tulisi varmaan äänikorttikin uusia.. Tosiaan Mac Pro:hon ei budjetti riitä eli se siitä..
 
-Olen myös miettinyt uudeksi äänikortiksi tälläistä: http://www.thomann.de/fi/focusrite_scarlett_18i20.htm
 
-Vaikuttaisi ainakin melko samantyyppiseltä kuin tuo 1818vsl..
Mitä mieltä ootte tosta scarletista?
Mitä tässä nyt kannattaisi tehdä? Onko edes järkevää odottaa, että ongelma mahd. korjataan?..
 
Edit: Toki jos PC hankinta on edessä niin mitä mieltä ootte tästä?: http://www.verkkokauppa.com/fi/prod … 10-Core-i7-4930K-16-GB-256-GB-SSD-2
 
-Hintaluokka sama kuin tosiaan Imac:ssä..
 
washburn
28.11.2013 21:02:39
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toi scarlett on varmaan muuten ihan ok laitos, mutta kovin häävit mikrofoni etuasteet siinä ei ole. Tietty laitteen hintakaan ei ole kuin yhden laadukkaan etusen hinta, joten odotukset sen mukaan.
 
Muuhun pc/mac juttuun en osaa kommentoida muuta, kuin että osta se kumpi tuntuu kivemmalta. Molemmilla pääsee maaliin.
 
Live long and prosper.
Sotahippi
06.12.2013 13:14:19
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vähemmällä varmaan pääsisit jos uuden pc:n vaan hankkisit. Jos siis se vanha äänikortti toimii. Suosittelen perehtymään koneen kasaukseen itse, jolloin paitsi säästät, saat mitä haluat. Tuo Verkkiksen kone on jo vanhaa tekniikkaa. Ilmeisen hyvää ja toimivaa, mutta ottaisin Haswelliä tähän hetkeen. (Ja otinkin kun lokakuussa uuden kasasin)
 
Todellisuudessa ei ole ristiriitoja.
JPQ
06.12.2013 14:33:19
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tosin itse kyhätty pc jossa oli huolella valitut osat täällä aikoinaan ei ollut kyllä mikään notkeuden riemuvoitto ihan windowsin takia ilmeisesti myös 3d/video kiihdytys kyykytti konetta. olettavasti teholähde liian pieni vaikka väitteiden mukaan piti riittää... eli itse kyhätty pc vaihtoehto jota en kyllä suosi enenmmin joku joka osaa hommansa...
ps. itselläni oli apuna parikin laatukauppaa ja eräs joka paljon pceiden kanssa puuhannut mutta silti kävi noin.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Secreterial
06.12.2013 16:48:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPQ: Tosin itse kyhätty pc jossa oli huolella valitut osat täällä aikoinaan ei ollut kyllä mikään notkeuden riemuvoitto ihan windowsin takia ilmeisesti myös 3d/video kiihdytys kyykytti konetta. olettavasti teholähde liian pieni vaikka väitteiden mukaan piti riittää... eli itse kyhätty pc vaihtoehto jota en kyllä suosi enenmmin joku joka osaa hommansa...
ps. itselläni oli apuna parikin laatukauppaa ja eräs joka paljon pceiden kanssa puuhannut mutta silti kävi noin.

 
No kyllä jossain tekijässä on ollut vikaa, jos ei toimi. Joko nissä laatukauppojen myyjissä tai siinä eräässä, joka on paljon koneiden kanssa puuhannut. Itsellä on ollut nyt neljä pöytäkonetta, joista 3 on ollut "itsekasattuja", vaikka itse en niiden kokoamiseen olekaan osallistunut. Tää mun nykynen makso varmaan jotain 800€ yhteensä ja melko hyvin tuli säästöä verrattuna siihen, jos olis pakettina yhtä hyvän koneen ostanut. Pelit pyörii kuin unelma ja kone on jumittanut varmaan pari kertaa vuoden aikana. Virtalähdekin on vielä vanhasta koneesta, eikä tässä oo ollut mitään ongelmaa.
 
Jos ei itse osaa koota tai ei ole tuttuakaan, joka vois koota, niin sillon toki paketti on parempi. Mutta muistaakseni jotkut puljut tarjoaa kyllä sen kokoamispalvelunkin kohtuulliseen hintaan...
 
"I never bluff" - Cordell Walker
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «