Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Gibson SG gothic morte ja ristitarrat otelautaan.
1
Andi
06.12.2013 06:59:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisi sellaista kysyttävää, kun ei ole ihan aitoon Tony Iommi Gibson SG:hen varaa, niin olen ajatellut ostaa Gibson SG Gothic Morten, johon luonnollisesti tosin aion vaihtaa TonY Iommi mikit, mutta sitten ne ristit otelautaan..huomasin EBayssä sellaisia tarraristejä, onko kenelläkään kokemuksia, eli pysyykö kiinni vai irtoileeko helpolla, kuitenkin kitaralla tulisi tehtyä keikkoja,jolloin hikeä ja kosteutta saattaa kuitenkin tulla, niin pysyykö ne tarrat kiinni..vai kandeisko pitää sitten otelauta vaan ihan blancona ??
 
Jos jollain kokemusta kitarasta tai sitten noista tarroista, kertokaa ihmeessä =)
 
aristoteles666
06.12.2013 12:21:56
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Andi: Olisi sellaista kysyttävää, kun ei ole ihan aitoon Tony Iommi Gibson SG:hen varaa, niin olen ajatellut ostaa Gibson SG Gothic Morten, johon luonnollisesti tosin aion vaihtaa TonY Iommi mikit, mutta sitten ne ristit otelautaan..huomasin EBayssä sellaisia tarraristejä, onko kenelläkään kokemuksia, eli pysyykö kiinni vai irtoileeko helpolla, kuitenkin kitaralla tulisi tehtyä keikkoja,jolloin hikeä ja kosteutta saattaa kuitenkin tulla, niin pysyykö ne tarrat kiinni..vai kandeisko pitää sitten otelauta vaan ihan blancona ??
 
Jos jollain kokemusta kitarasta tai sitten noista tarroista, kertokaa ihmeessä =)

 
kyllä ne varmaan pysyy, ja ainahan ne voi liimata vaikka pikaliimalla, mutta laita herran (pun intented) tähden ne edes toisinpäin, muuten se näyttää naurettavalta.
 
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
LesPaul70
06.12.2013 12:54:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tota, olikos tuossa kitaramallissa aktiivimikit? Jos näin, varaudu siihen, että mikkien vaihto passiiveihin saattaa tietää myös potikoiden vaihtoa. Ei mulla mitään tarkempaa tietoa Mortesta, mutta tää on kuitenkin yleistä kun siirtyy aktiiveista passiiveihin tai päinvastoin.
 
Mitä niihin krusifiksimerkkeihin tulee, niin henk. koht. mielipiteeni on että anna ollo, ei maksa vaivaa. Arvosgtan Iommin vähintään yhtä korkealle kuin todennäköisesti kukaan muu tällä palstalla, mutta edes minä en haluaisi soittaa julkisesti kitaralla joka on Iommin SG:n näköiskappale. Tai jos sellainen on kertakaikkiaan pakko saada niin tee se sitten kunnolla. Säästä Custom Shop Gibsoniin tai tee/teetä kitaraan hopeaupotukset. Unohda tarrat.
 
Niin ja Black Sabbathillahan (pois lukien Heaven & Hell) nuo ristit nimenomaan kuului olla oikeinpäin. Alun perin se kertomuksen mukaan lähti siitä, kun joku noita oli uhannut bändiä kirouksella, ja Ozzyn isä (?) oli sitten tehnyt koko bändille hopeiset krusifiksiriipukset suojaamaan pahaa magiaa vastaan. Jätkät ottivat magian aika lailla tosissaan...
Sittemmin noista krusifikseista tuli osa bändin tematiikkaa.
 
Mikä biisi? http://muusikoiden.net/dyn/users/83923.jpg
Jos tunnistat, laita pikaviesti!
aristoteles666
06.12.2013 14:17:42
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LesPaul70: Tota, olikos tuossa kitaramallissa aktiivimikit? Jos näin, varaudu siihen, että mikkien vaihto passiiveihin saattaa tietää myös potikoiden vaihtoa. Ei mulla mitään tarkempaa tietoa Mortesta, mutta tää on kuitenkin yleistä kun siirtyy aktiiveista passiiveihin tai päinvastoin.
 
Mitä niihin krusifiksimerkkeihin tulee, niin henk. koht. mielipiteeni on että anna ollo, ei maksa vaivaa. Arvosgtan Iommin vähintään yhtä korkealle kuin todennäköisesti kukaan muu tällä palstalla, mutta edes minä en haluaisi soittaa julkisesti kitaralla joka on Iommin SG:n näköiskappale. Tai jos sellainen on kertakaikkiaan pakko saada niin tee se sitten kunnolla. Säästä Custom Shop Gibsoniin tai tee/teetä kitaraan hopeaupotukset. Unohda tarrat.
 
Niin ja Black Sabbathillahan (pois lukien Heaven & Hell) nuo ristit nimenomaan kuului olla oikeinpäin. Alun perin se kertomuksen mukaan lähti siitä, kun joku noita oli uhannut bändiä kirouksella, ja Ozzyn isä (?) oli sitten tehnyt koko bändille hopeiset krusifiksiriipukset suojaamaan pahaa magiaa vastaan. Jätkät ottivat magian aika lailla tosissaan...
Sittemmin noista krusifikseista tuli osa bändin tematiikkaa.

 
laita ne niin että ristin yläpää osoittaa lapaan ja alapää osoittaa mikkeihin, edes.
 
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
RaskasMielinen
06.12.2013 22:38:54 (muokattu 06.12.2013 22:40:27)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vituttaa kuin pientä oravaa, ettei aikanaan ostanut täällä myynnissä ollutta Iommi Gibson Custom Shopia. Surkeaksi lohdutukseksi tilasin Thomannilta Epiphonen version. Onneksi siitä oli lapa paskana, niin pistin sen takas. Onneksi sikäli, että ainakin sen yksilön viimeistely oli tosi surkea. Mikit oli kuumat joo mutta mun mielestä ne on niille, jotka soittaa jollain "mallintavilla". Hanki munakas vahvistin, hyvä säröpedaali ja Gibson SG Standard tai joku laadukas kopio siitä. Jos ristejä haluat, niin hommaa Schecter Hellraiser, siinä on aktiivielektroniikkakin. Unohda jotkut tokeröt tarraviritelmät, oikeesti. Maalauta se Black Sabbathin jäsenten risti vaikka sg:n pleksiin.
 
Andi
07.12.2013 07:52:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No itseasiassa mulla on kyllä kelposet kamat ja erittäin hyvä Epin Iommi, joilla oon toistakymmentä Sabbathtribuuttikeikkaa tehnyt muutaman vuoden sisään, mut nyt rupee Epiphonen huollon aika olemaan ja se maksaa varmasti sen verran mitä maksais uus gibboni kun löis muutaman satasen lisää, niin aloin sitten miettii että josko ois sellaisen hommaaminen parempi ja päästää uskollinen Iommi Epi eläkkeelle....
 
Muistan kun täällä torilla tosiaan oli muutama vuosi sitten Gibson SG Iommi.....kun ois ollut oravannahkoja, niin oisin ostannut sen. Noh, unohdetaan ne tarrat, se oli vaan köyhän miehen ajatus =P.
 
RaskasMielinen
07.12.2013 12:46:58
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niissä epin Iommeissa on varmaan ihan hyviäkin yksilöitä, etenkin Koreassa tehdyissä, mutta mulle Thomannilta tullut yksilö oli siis aikas ritsa:(
 
LesPaul70
07.12.2013 14:09:37 (muokattu 07.12.2013 14:10:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin no jos siis täysi tribuuttibändi kyseessä, niin otetaan sen verran takaisin aiemmin sanomaani, että siinä tapauksessa toki tuo visuaalinen puolikin on perusteltua. Eli sopii hyvin kokonaisuuteen, jos kitarakin muistuttaa esikuvaansa.
 
Vaikka Tompalla on toki muitakin SGeitä ollut, yksi tunnetuimpia näistä muista ns. apina-SG ( http://www.mylespaul.com/forums/mem … ums-iommi-picture10407-creem4-1.jpg ), niin onhan legendaarinen "Old Boy" SG ristiupotuksineen juuri se kitara, joka useimmille tulee hänestä ensimmäisenä mieleen. Ja komeilee oikeutetusti myös elämänkerran kannessa.
 
RaskasMielinen: Vituttaa kuin pientä oravaa, ettei aikanaan ostanut täällä myynnissä ollutta Iommi Gibson Custom Shopia. Surkeaksi lohdutukseksi tilasin Thomannilta Epiphonen version. Onneksi siitä oli lapa paskana, niin pistin sen takas. Onneksi sikäli, että ainakin sen yksilön viimeistely oli tosi surkea. Mikit oli kuumat joo mutta mun mielestä ne on niille, jotka soittaa jollain "mallintavilla".
 
Tota, eikös kummassakin mallissa, niin Epissä kuin ihannoimassasi CS Gibsonissa ole kuitenkin ihan samat mikit? (Eli Gibson Tony Iommi, joka siis on vain eräänlainen uusioversio John Birchin Magnumista.)
Vai onko jommankumman kitaran/mikin speksejä vaihdettu viime vuosina?
 
Mikä biisi? http://muusikoiden.net/dyn/users/83923.jpg
Jos tunnistat, laita pikaviesti!
Schaller
07.12.2013 17:05:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Andi: aion vaihtaa TonY Iommi mikit
 
Ilmoittele sitten kun nuo Gibson GEM mikit on menossa torille:-) Minulla oli tuollaiset Explorer Vampire Blood Moon kitarassa ja samankuuloisia mikkejä ei ole vielä tullut vastaan.
 
"How can less be more? More is more!"
Andi
07.12.2013 17:54:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, kyllä se SG on vain ja ainoastaan Sabbathin soittoa varten, kuten myös tuo Epiphone Iommi on vain ja ainoastaan sitä varten aikanaan ostettu =D. Ja on ollut todella hyvä työkalu ja luotettava. Kerran käytin säädettävänä, ei vireongelmia ei mitään. Muutenhan käytän Les Pauleja vaan =D.
 
Vicious
11.12.2013 11:57:50
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, kyllä se SG on vain ja ainoastaan Sabbathin soittoa varten, kuten myös tuo Epiphone Iommi on vain ja ainoastaan sitä varten aikanaan ostettu =D. Ja on ollut todella hyvä työkalu ja luotettava. Kerran käytin säädettävänä, ei vireongelmia ei mitään. Muutenhan käytän Les Pauleja vaan =D.
 
Voi sillä SG:llä soittaa muutakin. Testaa vaikka.
 
I Will kick your ass 'til your dick shoots shit
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «