Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Peavey 5150 II VS. Bugera 6262
1
Shredder96
05.12.2013 19:32:01
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pikasella haulla ei löytynyt tämän tyylistä keskustelua joten ajattelinpa tehdä sitten. Mulla on itellä nyt tosiaan Bugera 6262 nuppi, joka on se kopio tuosta Peaveyn 5150:sta. Onko niillä loppujen lopuksi eroa? Onko joku päässy vertaamaan kunnolla näitä? Ja entä se Peaveyn oma 5150 kaappi, onko parempi ku HB Vintage(jossa siis Celestion V30)? Itsellä tuskin tulee mahdollisuuksia vertailla näitä toisiinsa niin ajattelin kysyä täällä. Onko Peavey parempi saundillisesti? Vai onko mitään suurta eroa? Tähän voi nakella specsejä ja omia kokemuksia mitä nyt mieleen tulee noista vahvareista.. Ite oon aika tyytyväinen ollu tuohon Bugeraan, mutta jotaki puuttuu, voi olla "vika" kaapissa tai kitaran mikeissäkin toki.
 
Niin joo, ja miten tuo 5150 II eroaa normaalista 5150:sta? Oon ymmärtäny että siinä ois yks etuasteputki vaan enemmän?
 
Once more into the fray, Into the las good fight I'll ever know. Live and die on this day, Live and die on this day.
Mr. Speed
05.12.2013 19:34:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Shredder96: Pikasella haulla ei löytynyt tämän tyylistä keskustelua joten ajattelinpa tehdä sitten. Mulla on itellä nyt tosiaan Bugera 6262 nuppi, joka on se kopio tuosta Peaveyn 5150:sta. Onko niillä loppujen lopuksi eroa? Onko joku päässy vertaamaan kunnolla näitä? Ja entä se Peaveyn oma 5150 kaappi, onko parempi ku HB Vintage(jossa siis Celestion V30)? Itsellä tuskin tulee mahdollisuuksia vertailla näitä toisiinsa niin ajattelin kysyä täällä. Onko Peavey parempi saundillisesti? Vai onko mitään suurta eroa? Tähän voi nakella specsejä ja omia kokemuksia mitä nyt mieleen tulee noista vahvareista.. Ite oon aika tyytyväinen ollu tuohon Bugeraan, mutta jotaki puuttuu, voi olla "vika" kaapissa tai kitaran mikeissäkin toki.
 
Niin joo, ja miten tuo 5150 II eroaa normaalista 5150:sta? Oon ymmärtäny että siinä ois yks etuasteputki vaan enemmän?

 
Itse en ole tuota Bugeraa päässyt testaamaan, mutta eipä tuo 5150II mitään huikaisevaa tarjoa. Tuosta kaapista sen verran, että 5150-kaappi jakaa aika paljon mielipiteitä. Itse lähtisin kokeilemaan jollain toisella skobella.
 
Mikä siinä sun soundissas on vikana?
 
http://www.sieni.us/?id=38
Shredder96
05.12.2013 20:07:00
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mr. Speed: Itse en ole tuota Bugeraa päässyt testaamaan, mutta eipä tuo 5150II mitään huikaisevaa tarjoa. Tuosta kaapista sen verran, että 5150-kaappi jakaa aika paljon mielipiteitä. Itse lähtisin kokeilemaan jollain toisella skobella.
 
Mikä siinä sun soundissas on vikana?

 
No siinä soundissa ehkä semmone kuivuus, onttous tms. Ei oo ihan semmonen mitä haluasin, mutta ei se huono soundi kyllä oo. Veikkaan että riippus eniten varmaan justiin kaapista. Testasin kaverin ENGLin kaappiin ja soundas kyllä paljo paremmalta. Varmaan auttas kitaran mikitki jos ne ois paremmat, nyt on Duncan Designed malliset halppis mikit.. pitää joskus investoida nuihinki, kaappihan vaikuttaa soundiin tosi paljo.
 
Once more into the fray, Into the las good fight I'll ever know. Live and die on this day, Live and die on this day.
Mr. Speed
05.12.2013 20:11:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Shredder96: No siinä soundissa ehkä semmone kuivuus, onttous tms. Ei oo ihan semmonen mitä haluasin, mutta ei se huono soundi kyllä oo. Veikkaan että riippus eniten varmaan justiin kaapista. Testasin kaverin ENGLin kaappiin ja soundas kyllä paljo paremmalta. Varmaan auttas kitaran mikitki jos ne ois paremmat, nyt on Duncan Designed malliset halppis mikit.. pitää joskus investoida nuihinki, kaappihan vaikuttaa soundiin tosi paljo.
 
Itse laittaisin ihan ekana kaapin vaihtoon. Mikit toki vaikuttavat soundiin, mutta kyse on käytännössä hienosäädöstä, kun taas kaappi voi tehdä dramaattisen eron. Sinänsä tuo HB:n V30-elementeillä on ihan ookoo, mutta allekirjoitanutta sen kaapin rakenne ei ole vakuuttanut.
 
5150II ja Bugera-erotuksella saisit hankittua torilta vaikkapa Mesan Road King-kaapin. Kyseinen kaappi on normi-Marsun kokoinen, mutta 3/4 suljettu rakenne avaa soundia, jolloin soundin kuivuus hieman häviää. Mesamaisen jykevä rakenne taas tuo alapäätä soundiin.
 
http://www.sieni.us/?id=38
jhlamm
05.12.2013 21:12:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko tuo kaappi 2x12 vai 4x12? Tuo 2x12 ainakin on huomattavasti ohuempi. Itsellä teki myös ihmeitä se mikkien vaihto vakioista Seymour Duncanin kunnollisiin. Niinkään en osaa vahvistimista sanoa, mutta oman kuulemani perusteella tuosta bugerasta saa ainakin todella mureaa soundia no problem.
 
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
Antti1
05.12.2013 21:55:21 (muokattu 05.12.2013 21:58:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mr. Speed: 5150II ja Bugera-erotuksella saisit hankittua torilta vaikkapa Mesan Road King-kaapin.
 
Jaa että mitenkä..? Peaveyn nuppia saa n. 650€ hintalapulla torilta, Bugeraa varmaan 200-300€. Ei RK ihan 400€ potilla taida irrota, saa kaksinkertaistaa summan.
 
E: Niin ja piti sanoa vielä itse aiheeseen se, että toi Bugera on hyvin lähellä Peaveyn soundia. Mitään oleellista parannusta ei sillä vaihdolla tule, mitä nyt Peaveyssa on aavistuksen paksumpi ja tummempi soundi ehkäpä. Sitä saa viilattua eq:lla, putkilla ja biasoinnilla kuitenkin aika paljon, joten ei ole vaivan väärti imo. Toki jos se 5150 on se tone-taivas, niin antaa mennä vaan. Siinä kohtaa tosin kannattaa hankkia yksikanavainen vehje, koska sen särösoundi on jykevämpi ja vähemmän räikeä.
 
NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!
Mr. Speed
05.12.2013 23:56:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Jaa että mitenkä..? Peaveyn nuppia saa n. 650€ hintalapulla torilta, Bugeraa varmaan 200-300€. Ei RK ihan 400€ potilla taida irrota, saa kaksinkertaistaa summan.
 
E: Niin ja piti sanoa vielä itse aiheeseen se, että toi Bugera on hyvin lähellä Peaveyn soundia. Mitään oleellista parannusta ei sillä vaihdolla tule, mitä nyt Peaveyssa on aavistuksen paksumpi ja tummempi soundi ehkäpä. Sitä saa viilattua eq:lla, putkilla ja biasoinnilla kuitenkin aika paljon, joten ei ole vaivan väärti imo. Toki jos se 5150 on se tone-taivas, niin antaa mennä vaan. Siinä kohtaa tosin kannattaa hankkia yksikanavainen vehje, koska sen särösoundi on jykevämpi ja vähemmän räikeä.

 
6505plussa/5150II alkaa olee jo niissä 750-850 euron pyynneissä, jotkut haluu sisosta vielä enempi. Ei siitä pitkää aikaa ole kun torilla oli pitkäänkin myynnissä RK kaappi 600 eurolla.
 
http://www.sieni.us/?id=38
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «