Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mikä mikrofoni valita kitaraan?
1 2 3
LaMotta
02.12.2013 20:03:09
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Koska näitä kysymyksiä on jatkuvasti, ja Stratojen suhteen ne tulevat uusintana vähintään kerran viikossa, päätin avata tälle oman aiheen.
 
Esimerkkiä näyttäen kysyn vinkkejä tallahumppariksi. Kaulassa on PhatCat-p-mikki ja tallassa PRS CEn alkuperäinen HFS, joka on hiukan honottava soundiltaan. Haluaisin tallaan himpun verran enemmän tehoa ja aavistuksen enemmän crispiä middle ja treblealueelle.
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Osteri
02.12.2013 20:55:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tallaan humppari, joka pitäisi olla Phat Catin kaveri. No mites olis humpparikokoinen Phat Cat siihen? TV Jones malleja kannattaa myös katsella jotta soundissa olis hyvää "crispyä ja sparklea". Itse ajattelin tässä tyylisuunnassa jossain kepissä vielä kokeilla nuo Duesenberg Dominot, jotka ei varmaan häpeä minkään rinnalla.
Bitte auf deutsch: http://1asoundhaus.de/safedataframe … -domino-pickup-neck-gold-p9ngb.html
 
Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita....
Myrkky Nuoli
02.12.2013 21:11:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osteri: Tallaan humppari, joka pitäisi olla Phat Catin kaveri. No mites olis humpparikokoinen Phat Cat siihen? TV Jones malleja kannattaa myös katsella jotta soundissa olis hyvää "crispyä ja sparklea". Itse ajattelin tässä tyylisuunnassa jossain kepissä vielä kokeilla nuo Duesenberg Dominot, jotka ei varmaan häpeä minkään rinnalla.
Bitte auf deutsch: http://1asoundhaus.de/safedataframe … -domino-pickup-neck-gold-p9ngb.html

 
Phat Cat on jostain syystä Alnico II -magneetilla ja osin tuosta syystää kuulostaa enemmän AII PAF humpparilta kuin P90 mikiltä. Jos haussa on hot rodded single coil saundi niin tuo ei oo kovinkaan hyvä siihen. Aika lempeä ja pehmoinen, tästä syystä tosin toimii hienosti isommankin särömäärän kanssa. Jonkun snadisti ylikäämityn PAF-henkisen mikin mie ottaisin jos haluaa pikkuisen enempi tehoa.
 
jniska
03.12.2013 07:22:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen mielistynyt monessa stratotyylisessä kitarassa Dimarzion Super Distortioniin. Se on todella hyvä kaikkeen rokkiin ja kasariheviin. Ei maksa ihan kauheita, joten kokeilla kannattaa. Jos ymmärsin oikein, niin etsit ylämiddle-yläalueelle sellaisat kirpeyttä ja rapeutta ja siihen super distortion on hyvä.
Myös Suhrin SSV+ ja DSV ovat hyviä.
 
Tarkkoa hommoa, melekein ku lietteen ajo iliman perälautoa.
Yallup
03.12.2013 07:39:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisi kova sana, jos joku tietävä tekisi pysyvän taulukon straton ja miksei muidenkin kitaroiden mikeistä. Vaakasarake vaikka "kuumuus" ja pystyyn äänen sävy tms. Hinnathan sitten voi jokainen itse googlata.
 
"Tosta se taitaa lähteä.."
LaMotta
03.12.2013 10:36:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yallup: Olisi kova sana, jos joku tietävä tekisi pysyvän taulukon straton ja miksei muidenkin kitaroiden mikeistä. Vaakasarake vaikka "kuumuus" ja pystyyn äänen sävy tms. Hinnathan sitten voi jokainen itse googlata.
 
Valmistajilla on nuo jo olemassa. Ongelma vaan on siinä, että eri valmistajia on aika hankala verrata keskenään taulukoita tutkimalla.
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
s8na
03.12.2013 10:52:16
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LaMotta: Valmistajilla on nuo jo olemassa. Ongelma vaan on siinä, että eri valmistajia on aika hankala verrata keskenään taulukoita tutkimalla.
 
Joku paf jäljitelmä voi olla hyvä referenssipiste jos tarttee verrata kahta mikkiä eri valmistajilta numeroista. Se on sit erijuttu kuinka hyödyllistä se on numeroita tuijotella.
 
Osteri
03.12.2013 15:00:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Off topic: kaivakaas jostain laatikoidenne pohjalta Tone Zone ja myykää mulle. voisin laittaa kiinni sen testirunkoon ja soitella jonkin aikaa sillä. pikaviestiä...
 
Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita....
JaaGeRMaisTeR
03.12.2013 15:41:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käytetäänpä hyödyksi. Mahtaakohan mistään löytyä gibsonin P90 mikki paria? Tai löytyykö vastaavanlaisia?
 
jhlamm
03.12.2013 23:42:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JaaGeRMaisTeR: Käytetäänpä hyödyksi. Mahtaakohan mistään löytyä gibsonin P90 mikki paria? Tai löytyykö vastaavanlaisia?
 
En tiedä on mitenkään vastaava, mutta tuolla torilla pyöri BKP:n p90:set. Luulisi ainakin p90:ksi olevan kovanlaatuista kamaa, samoin kuin muunkin BKP:n tavaran... Hintakin tosin on huomattavasti korkeampi kuin muilla :D
 
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
LaMotta
04.12.2013 20:42:12
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minkälainen mikki on soundiltaan DiMarzio Evolution? Jos ajatellaan ketjun avausviestiä.
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
jniska
05.12.2013 07:32:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LaMotta: Minkälainen mikki on soundiltaan DiMarzio Evolution? Jos ajatellaan ketjun avausviestiä.
 
Evo on kuuma mikki, josta lähtee aika paljon alapäätä. Riippuu tietenkin kitarasta, mutta ei se mikään erotteleva keskiääniä pukkaava mikki ole. Olen moista kokeillut useammassakin kitarassa enkä tykännyt. Tone Zone tai Super Distortion on hyviä molemmat. Breed menettelee.
 
Tarkkoa hommoa, melekein ku lietteen ajo iliman perälautoa.
azlag
05.12.2013 09:08:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko mielipiteitä asiassa "DiMarzio Blaze vastaan Crunchlab"? Olen totaalisen ihastunut CL7:aani (siis 7-kieliset kyseessä, uskoisin silti että perusolemus on edes vähän sinnepäin samansuuntainen mitä kutosissakin) ja nyt rajannut vaihtoehdot DiMarzioiden suhteen Blaze:en. Kokeilumielessä. Muita en budjettivajeesta johtuen aio kokeillakaan pitkään aikaan. Onko Blaze edes vähän Crunchlab:mainen? Vai olisiko parasta pitäytyä pelkästään hyväksi todetuissa?
 
ibnz
05.12.2013 10:30:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

azlag: Onko mielipiteitä asiassa "DiMarzio Blaze vastaan Crunchlab"?
 
Blaze bridge taitaa olla Steve's Specialin vastine seiskalle (tai saattaa olla päinvastoin alunperin), joten tällöin se on aika kirkas ja hifimäinen. Ei juuri middlekästä rouheutta tai kovaa puskevaa kirkumista. Sen sijaan erittäin tarkkaan erotteleva ja ehkä hieman ohut saundi. Testasin nopeasti Ibanezin Apexia Levytukussa, ja vähän jäi sellainen "nääh" -olo siitä :) Tykkään itse juuri rouheudesta ja kovaa tuuttaavasta middlekkyydestä. Siksi seiskassani on DActivator 7, loistava peli.
 
azlag
05.12.2013 10:42:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ibnz: Tykkään itse juuri rouheudesta ja kovaa tuuttaavasta middlekkyydestä. Siksi seiskassani on DActivator 7, loistava peli.
 
Kiitos infosta! Parasta siis unohtaa Blaze. Olen ollut vähän siinä käsityksessä että DActivator olisi kovin aktiivimainen? Crunchlabissa on mahtavan munakas puraisu ja toimii meikäläiseen. Ainoa mikä hieman vielä kaivertaa on inan verran honottava alapää mutta muutoin täyyyydellinen.
 
Numb
05.12.2013 11:21:04
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Myrkky Nuoli: Phat Cat on jostain syystä Alnico II -magneetilla ja osin tuosta syystää kuulostaa enemmän AII PAF humpparilta kuin P90 mikiltä.
 
Mun korvaan Phat Cat on selvästi rapeampi kuin PAF.
 
Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head
karpale
05.12.2013 12:23:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

azlag: Onko mielipiteitä asiassa "DiMarzio Blaze vastaan Crunchlab"?
 
Lisäisin peliin vielä Blaze Custom 7-mikin. Enemmän middleä kuin normissa. Itse käytin vuosia ja olin tyytyväinen soundiin.
 
http://www.dimarzio.com/pickups/7-string/blaze-custom
http://www.dimarzio.com/pickups/7-string/blaze-bridge-model
 
Bäy
azlag
05.12.2013 12:34:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

karpale: Lisäisin peliin vielä Blaze Custom 7-mikin. Enemmän middleä kuin normissa. Itse käytin vuosia ja olin tyytyväinen soundiin.
 
Homma bueno! Vertikaalissa näyttäisi olevan 77€ customit, ja tuo voisi olla juurikin se, "da thing". Paukautanpa molemmille vastanneille plussan ihan sillä perusteella että säästin taas rahaa. Kiitän. Ja kumarran.
 
LaMotta
05.12.2013 12:44:29 (muokattu 05.12.2013 12:45:39)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jniska: Evo on kuuma mikki, josta lähtee aika paljon alapäätä. Riippuu tietenkin kitarasta, mutta ei se mikään erotteleva keskiääniä pukkaava mikki ole. Olen moista kokeillut useammassakin kitarassa enkä tykännyt. Tone Zone tai Super Distortion on hyviä molemmat. Breed menettelee.
 
Jaa? DiMarzion mukaan näiden tone chart olisi tällainen:
 
---------------------T---M----B
Tone Zone----------5 / 8,5 / 8,5
Evolution----------6,5 / 7,5 / 6
Super Distortion---5,5 / 7,5 / 8
 
Evolutionin pitäisi olla numeroiden valossa kirkkain ja bassoltaan kevein.
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
joukov
05.12.2013 13:07:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.dimarzio.com/pickup-picker
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «