Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Cubase Ja mideily
1
TheDj
04.12.2013 21:21:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro!
 
Ongelma on seuraavanlainen:
 
Peräkkäin olevista midinuoteista soi vain ensimmäinen. Jokaisella VST instrumentilla sama juttu. Siis jos nuotit ovat täysin peräkkäin. Jos väliin jättää vaikka vain pienimmän mahdollisen välin soi nuotti aivan normaalisti, mutta kummastuttaa tämä ilmiö ja välillä vaikuttaa jo sävellykseen.
 
Onko tämä vain päässäni vai ruuvaanko cubaseen asetuksia? Sama ongelma oli jo cubase 5:ssä ja nyt käytössä on cubase 7 artist.
 
Kiitosta!
 
JPQ
05.12.2013 03:31:08
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jotain todella outoa sinulla tapahtuu en käytä Cubasea mutta silti uskallan väittää että näin on toivotaan että joku osaisi auttaa kuulöostaa vähintäänkin yhtä inholta kun eräs midi sequ josta luovuin jo sen takia että eka nuotti paikka ei soinut olisi kiva säveltää kun video/elokuva sävletämistä hakee että smpte jutut menis nätisti...
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
TheDj
05.12.2013 18:31:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin ja lisäyksenä vielä mainittakoon, että se toinen nuotti soi joskus satunnaisesti! Lie joku bufferiongelma, muttakun olen jo senkin kokeillut ja todennut vian olevan jossakin muualla...
 
Sotahippi
06.12.2013 12:41:09
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkos kyseessä soitettu vai hiirellä kliksuteltu mididata? Meinaan että jos se toinen sävel on joku haamunuotti alhaisella velocityllä? Itse aina poistan sellaiset itse soitetun seasta. Tai sitten korjaan velocityn reilummaksi jos sävel siihen sopii.
Jos ei ole kyse tästä, sitten voisi katsella kvantisointiasetuksia, preferenssejä sekä midiasetuksia, filtteriä ym. Nämä on tietysti hyvä käydä läpi muutenkin silloin tällöin.
 
Todellisuudessa ei ole ristiriitoja.
TheDj
07.12.2013 10:05:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sotahippi: Onkos kyseessä soitettu vai hiirellä kliksuteltu mididata? Meinaan että jos se toinen sävel on joku haamunuotti alhaisella velocityllä? Itse aina poistan sellaiset itse soitetun seasta. Tai sitten korjaan velocityn reilummaksi jos sävel siihen sopii.
Jos ei ole kyse tästä, sitten voisi katsella kvantisointiasetuksia, preferenssejä sekä midiasetuksia, filtteriä ym. Nämä on tietysti hyvä käydä läpi muutenkin silloin tällöin.

 
Hiirellä klikattu nuotti on kyseessä. Velocityt on riittävällä tasolla. Pitänee perehtyä noihin kvantisointi asetuksiin...
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «