Aihe: Aura Audio
1 2 3 4 515 16 17 18 19
mattivuorela
27.11.2013 12:43:04
Etsin mm. AuraAudion verkkosivuilta, http://www.auraaudio.fi/products ja sieltäkään ei kyllä ton nimistä kaiutinta löydy.

RautiSa: Ulkoa ei pysty muistamaan. Middlen ja yläkerran jakari on passivina komeron sisällä, mutta jakotaajuuksista ei tarkkaa muistikuvaa. Eivät liene oleellisesti muuttuneet vajaan parin vuoden takaisen version esittelyn jälkeen (jota tulee tasaisin väliajoin käytettyä, seuraavaksi lauantaina). Voin toki tarkistaa tämänkin asian, jossei vastauksia vieläkään osata muualta kuin täältä etsiä...
-matti
RautiSa
27.11.2013 17:43:40

mattivuorela: Etsin mm. AuraAudion verkkosivuilta, http://www.auraaudio.fi/products ja sieltäkään ei kyllä ton nimistä kaiutinta löydy.

Syytön minä siihen olen. Sivulta http://www.auraaudio.fi/contact löytyy kuitenkin henkilöiden yhteystietoja joilta itse lähtisin asiasta kysymään. Eiköhän A1:kin tuonne ilmesty piakkoin.

Ei löydy sivuilta myöskään mun telkkaritasolla majailevia purkkeja (joista jalostui vähitellen nuo F1 ja F3 -mallit), vaikka saman putiikin tuotteita ovatkin.
Rouda-setä
29.11.2013 07:24:30
RautiSa: Syytön minä siihen olen. Sivulta http://www.auraaudio.fi/contact löytyy kuitenkin henkilöiden yhteystietoja joilta itse lähtisin asiasta kysymään. Eiköhän A1:kin tuonne ilmesty piakkoin.

Ei löydy sivuilta myöskään mun telkkaritasolla majailevia purkkeja (joista jalostui vähitellen nuo F1 ja F3 -mallit), vaikka saman putiikin tuotteita ovatkin.

Nyt on kohta 2014. Eihän me enää keskustella keskenämme puhelimessa tai lähetetä e-meiliä. Elämä on somessa ja foorumeilla.

Noista uusista sekä A1, että A3 vaikuttaa erittäin kiinnostavilta. Etenkin se A1 point source sun kuvassa tuossa vähän aiemmin. Mitä ne subit siinä alla muuten on? XD18?
Voisi olla hyvä setti juuri mun hommiin.

Ainoa vaan kun näistä ei löydä mitään dataa netistä. Niinkuin herkkyys, max spl ja ennen kaikkea polar plotit.
Ja en mä todellakaan niin kiinnostunut ole, että lähtisin soittamaan ja kysymään, vaikka Mika ja Jansku tuttuja onkin ja kauppaakin ollaan tehty.
Jos mulle haluaa jotain myydä, tulee myyjänkin olla jossain määrin aktiivinen.

Oon tässä menneen vuoden aikana seurannut suurella mielenkiinnolla Music Groupin väen, mukaanlukien itse Uli aktiivisuutta Behringer X32 ja Midas keskusteluissa eri palstoilla. Se on tätä päivää ja varmasti iso osa X32 myyntiä perustuu valmistajan edustajien aktiivisuuteen foorumeilla.

Parasta mitä Aura Audio voisi tehdä bisneksen suhteen olisi aktivoituminen vaikka tänne. Täältä löytyy kuitenkin _Pasista_ alkaen kaiutinsuunnittelun osaajia ja sit paljon tämmöisiä meitsin kaltaisia semitietäjiä.

Nousisi foorumin taso ja varmasti Aura Audion menekki. Muusikkopiireistä löytyy varmasti ostajia enemmän jos kotimaiset ammattilaiset hyväksyvät tuotteen laajalti. Ja kun tietoa on oikeasti jaossa, tulee vähemmän näitä kädettömien laitetoimittajien/asentajien aiheuttamia ongelmia.

Siisteintähän mitä voisi olla olisi jos Aurasta kehittyisi Genelecin tasoinen suomalainen laatubrändi. Vaikea uskoa, että kenelläkään meillä ammattipiireissä olisi mitään sitä vastaan. Sen eteen vaan joudutaan Liedossa vielä tekemään paljon töitä.
NeliX4
29.11.2013 09:03:32
Osaisko jäsen Miffe heittää tän A1:sen speksit tänne?
RautiSa
29.11.2013 23:37:08

Viime kesän A1 -setin jäljiltä löyty tämmöset prelispeksit: 15" + 6,5" + 2x 0,65", bi-amp 500/1500w + 100/400w, 105/110dB, 80-300 + 300-20 000Hz, nom 90x10 degrees, 430x455x430mm, 20kg.

Kuulemma purkin esittelyäkin olis tulossa, mahdollisesti aika piankin.
NeliX4
30.11.2013 09:48:26
Laskennallinen äänenpaine on siis 136.5dB:tä open spacessa vai miten nuo luvut pitäisi tulkita.
miffe
03.12.2013 00:42:14
NeliX4: Laskennallinen äänenpaine on siis 136.5dB:tä open spacessa vai miten nuo luvut pitäisi tulkita.

Kun sitä kaappia ei ole vielä virallisesti julkaistu. Siksi ei speksejä ole saatavilla. Todellinen herkkyys on reilun desibelin korkeampi johtuen torvirakenteen materiaalimuutoksista.

Tämä Patronen-Vuorela-case aiheutti myös sen, ettei näitä luottamuksellisia tietoja (kuten järjestelmäasetuksia) enää anneta edes järjestelmän tilaajan käyttöön. Muutokset tehdään aina erikseen, lisähintaan.

Tässähän järjestelmän tilaaja (Patronen) on saanut sen mitä halunnutkin. Suunnitellut järjestelmän pääosin itse (fiksusti jopa), valvonut asennuksen ja hyväksynyt sen.

Ja ihan oikeesti, jos ei noita ihan perusasioita ymmärrä, on parempi pidättäytyä tekemästä järjestelmien kanssa puljaamista. Keskittykää vain siihen taiteelliseen puoleen, jooko?

Vallu ja cozmo jo plussansa saivatkin - myös minulta.

PS. Noita "kauhalla tehtyjä" korjauksia voi ihastella vaikka d&b:n prosyyreistä. Ovat antaneet niille oikein hienoja nimiäkin (HFA, LFC, HFC jne.). Lisäksi siellä on aika julmia filttereitä kaappikohtaisissakin preseteissä. Eri valmistajien filsuja on muuten julkaistu mm. Production Partnerin laitetesteissä. Suosittelen tutustumaan kyseiseen aviisiin.
turkulainen
zouwi
03.12.2013 10:38:44
Jos on intoa niin ei se ole mikään amerikantemppu ottaa kahella hyppylangalla speakonista DI-boksiin signaalia ja tiirailla mittarin läpi että mitä siellä tapahtuu. Jokusta on tullut ite kateltua ja aika kaukana noi kaikki on suorasta vasteesta. Bi-amp vehkeissä järjestään ovat elementtien herkkyydet olleet aika kaukana toisistaan eli siinäkin tasolla heitellään.

Ainakin xta:n laitteisiin saa joihinkin laatumerkkeihin presettikirjastoja, samoin joihinkin bss:n prossuihin. XTA tarjoaa 9 filtteriä per output, BSS jotain samaa luokkaa ja molemmista saa dynaamisia filttereitä. Siitä voi sit arvailla että onko kailottimien vaste keskimäärin suora vai onko harrastettu runnomista.
miffe
03.12.2013 11:32:02
zouwi: Jos on intoa niin ei se ole mikään amerikantemppu ottaa kahella hyppylangalla speakonista DI-boksiin signaalia ja tiirailla mittarin läpi että mitä siellä tapahtuu. Jokusta on tullut ite kateltua ja aika kaukana noi kaikki on suorasta vasteesta.

Juu, tämä on sallittua ja sitä on tullut harrastettua, mutta DI-boksin olen jättänyt välistä pois (tarvittaessa vastuksilla tehty vaimennin käytössä).
turkulainen
cozmo
03.12.2013 13:55:14 (muokattu 03.12.2013 14:12:02)

miffe: Kun sitä kaappia ei ole vielä virallisesti julkaistu. Siksi ei speksejä ole saatavilla. Todellinen herkkyys on reilun desibelin korkeampi johtuen torvirakenteen materiaalimuutoksista.

Tämä Patronen-Vuorela-case aiheutti myös sen, ettei näitä luottamuksellisia tietoja (kuten järjestelmäasetuksia) enää anneta edes järjestelmän tilaajan käyttöön. Muutokset tehdään aina erikseen, lisähintaan.

Tässähän järjestelmän tilaaja (Patronen) on saanut sen mitä halunnutkin. Suunnitellut järjestelmän pääosin itse (fiksusti jopa), valvonut asennuksen ja hyväksynyt sen.

Ja ihan oikeesti, jos ei noita ihan perusasioita ymmärrä, on parempi pidättäytyä tekemästä järjestelmien kanssa puljaamista. Keskittykää vain siihen taiteelliseen puoleen, jooko?

Vallu ja cozmo jo plussansa saivatkin - myös minulta.

PS. Noita "kauhalla tehtyjä" korjauksia voi ihastella vaikka d&b:n prosyyreistä. Ovat antaneet niille oikein hienoja nimiäkin (HFA, LFC, HFC jne.). Lisäksi siellä on aika julmia filttereitä kaappikohtaisissakin preseteissä. Eri valmistajien filsuja on muuten julkaistu mm. Production Partnerin laitetesteissä. Suosittelen tutustumaan kyseiseen aviisiin.

Harvoin olen ollut jäsen Miffen kanssa ollut näin samaa mieltä. Plussaa sinullekin!
http://www.dbaudio.com/fileadmin/docbase/T10_Manual_1.0EN.PDF Tää esimerkiksi on aika mielenkiintoinen. Ei oo ihan muodollisia esim noin HFC-filtterit :P

Just tuota purkkia eilen katellessa juteltiin, että jos purnukasta jossa on kaksi 6,5-tuumaista pahvikartiota ja diskanttipilli, revitään paperin mukaan noin 130 dB, niin kyllä siellä pakosti tapahtuu aika mielenkiintoisia asioita. Kylillä huudellaan myös dynaamisesta eq:sta tai monialuekompressorista, mutta väitteen totuudenmukaisuudesta ei ole tietoa. Sama vaikkapa toki Kivan kanssa. Nämä siis pohdintana ja fiilistelynä, ei mitään faktaa. Eikä sillä, että sillä olisi mitään väliä, vain lopputulos ratkaisee.

Kiinnitin huomiota siihen, että esim. L-acoustic ei julkaise sivuillaan kovinkaan paljon faktoja kaiuttimistaan. En löytänyt mitään taajuusvaste tai polaariplotteja?

Eikä tätä pidä nyt ymmärtää väärin, en tässä kritisoinut ko. valmistajia tai järjestelmiä. Nää enemmän esimerkkeinä siitä, että aiemmin esitellyllä Soundweb-filellä voi olla loppujenlopuksi aika paljonkin tekemistä systeemitunauksen kanssa.

- Niko
Sami_T
03.12.2013 14:17:28 (muokattu 03.12.2013 14:18:16)

cozmo: Tää esimerkiksi on aika mielenkiintoinen. Ei oo ihan muodollisia esim noin HFC-filtterit

Noi on ihan peruskauraa. Kun etäisyydet rupeaa kasvamaan niin ääni rupee jäämään matkan varrelle, korkeimmat taajuudet vaimentuu eniten. Toi tarvii jotenkin kompensoida, oli järjestelmä mikä hyvänsä.

Tässä tällänen ihan simppeli laskuri millä vähän pääsee tosta asiasta kärryille:

http://www.sengpielaudio.com/calculator-air.htm

Kiinnitin huomiota siihen, että esim. L-acoustic ei julkaise sivuillaan kovinkaan paljon faktoja kaiuttimistaan. En löytänyt mitään taajuusvaste tai polaariplotteja?

Sieltä löytyy EASE-filut
"Jos punaiset valot ei edes vilku niin laite ei tee kunnolla töitä." - www.showtekniikka.fi - samitorvinen.blogspot.fi
karhuntassu
13.12.2013 04:24:36
Ostin tuossa kaksi viikkoa sitten 6kpl Aura Audion XD18 ja Auran omat päätteet niille.
Kyllä kelpaa. Tykkäsin.
RautiSa
17.03.2014 17:07:03 (muokattu 17.03.2014 17:10:24)

RautiSa: Viime kesän A1 -setin jäljiltä löyty tämmöset prelispeksit: 15" + 6,5" + 2x 0,65", bi-amp 500/1500w + 100/400w, 105/110dB, 80-300 + 300-20 000Hz, nom 90x10 degrees, 430x455x430mm, 20kg.

Kuulemma purkin esittelyäkin olis tulossa, mahdollisesti aika piankin.

Noni, nyt on A1 esitelty messuilla. http://www.auraaudio.fi/a1

mm. Neljän Ruusun mukana kiertää nyt toi tuotantomalli + 4kpl A21 subit.

Happoradion mukana taas kiertää tuon A1:n betaversio, jossa samaa tekniikka muuten, mutta alamiddle toteutettu eri tavalla. Ja sama subisetti kun ruusuilla.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 515 16 17 18 19
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)