Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Blackstar kokemuksia
1 2 3 4
MrGuitarrica
30.11.2013 21:27:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täs tulis ketju kaikille kokeineille. Kertokaa kokemuksia Blackstarin kamppeiden kanssa! Itse aion hommata Blackstar HT-5 Metal mini stackin ens viikon puolella m/
 
Nikkels
Grugi
30.11.2013 21:49:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haulla löytyy vaikka kuinka paljon asiaan liittyen, ei siis juuri tuohon Metal versioon mutta muuten.
 
Oman kokemuksen perusteella varmasti ihan pätevä kapistus.
 
The only true wisdom is in knowing you know nothing.
JaaGeRMaisTeR
30.11.2013 22:00:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kokemusten perusteella hyvinkin päteviä laitteita :)
 
MrGuitarrica
01.12.2013 00:17:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JaaGeRMaisTeR: Kokemusten perusteella hyvinkin päteviä laitteita :)
 
Loistavaa! Ei oikein jaksa enää odottaa, että saa kamppeet kotiin :) GAS.....
Ekan 45 min. testauksen jälkeen olin hemmetin vakuuttunut. Kuvasin koko jutun puhelimella, mutta eihän se äänenlaatu ole lähellekään yhtä hyvää, ni ei voi päästä siihen "makuun" uudestaan :D
Itse just kuullu, että hinta-laatusuhteeltaan sitä parhaimmistoa!
 
Nikkels
JaaGeRMaisTeR
01.12.2013 00:39:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MrGuitarrica: Loistavaa! Ei oikein jaksa enää odottaa, että saa kamppeet kotiin :) GAS.....
Ekan 45 min. testauksen jälkeen olin hemmetin vakuuttunut. Kuvasin koko jutun puhelimella, mutta eihän se äänenlaatu ole lähellekään yhtä hyvää, ni ei voi päästä siihen "makuun" uudestaan :D
Itse just kuullu, että hinta-laatusuhteeltaan sitä parhaimmistoa!

 
Gas on paha :D Hintaisekseen todella hyviä ovat.
 
MrGuitarrica
01.12.2013 13:15:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JaaGeRMaisTeR: Gas on paha :D Hintaisekseen todella hyviä ovat.
 
Jes! Luotan kokeineiden sanoihin. Sit vaa odottelu jatkuu :D
 
Nikkels
hevikukko
02.12.2013 19:03:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tänään vedän taustojen päälle illalla taas bänditreenit ja saan lisää kokemuksia Blackstarista. Olen todella hämilläni tuon HT 100 nupin soundeista Vintage 30 ämyreillä. Mesa Rectifierin ja Mark IV + Triaxiksen jälkeen olen äänimaailman puolesta kiitettävällä puolella jälleen. HT 100 tarjoaa näitä kaikkia hiukan personaallisemmalla keskiääni kattauksella. Säröt ovat just eikä melkein siinä Piste.
 
Allekirjoitus:
LaMotta
02.12.2013 19:21:08 (muokattu 02.12.2013 19:33:41)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siirrän tämän kysymyksen toisaalta tänne, kun on kerran sopiva aihe:
 
Blackstar ht-5 combo.
Näkemyksiä ja kokemuksia kaipaan bändi- ja keikkakäytössä. Olohuonesoittelijoiden ei toinna vaivautua.
Pääsekö tuollaisella pienitehoisella vahvistimella siihen 'kuuluisaan' pääteputkisoundiin.
Minkälainen särömaailma tuossa on ja kuinka särö / clean kanava ovat keskenään sävyllisesti tasapainossa?
Kovasti kiinnostaisi kokeilla tuon tehoista vahvistinta.
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
MrGuitarrica
02.12.2013 20:03:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hevikukko: Tänään vedän taustojen päälle illalla taas bänditreenit ja saan lisää kokemuksia Blackstarista. Olen todella hämilläni tuon HT 100 nupin soundeista Vintage 30 ämyreillä. Mesa Rectifierin ja Mark IV + Triaxiksen jälkeen olen äänimaailman puolesta kiitettävällä puolella jälleen. HT 100 tarjoaa näitä kaikkia hiukan personaallisemmalla keskiääni kattauksella. Säröt ovat just eikä melkein siinä Piste.
 
Kuulostaa helkkarin hyvältä! ! En malta odottaa omaa HT-5 Metallia.
 
Nikkels
Myrkky Nuoli
02.12.2013 21:31:21 (muokattu 02.12.2013 21:32:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LaMotta: Siirrän tämän kysymyksen toisaalta tänne, kun on kerran sopiva aihe:
 
Blackstar ht-5 combo.
Näkemyksiä ja kokemuksia kaipaan bändi- ja keikkakäytössä. Olohuonesoittelijoiden ei toinna vaivautua.
Pääsekö tuollaisella pienitehoisella vahvistimella siihen 'kuuluisaan' pääteputkisoundiin.
Minkälainen särömaailma tuossa on ja kuinka särö / clean kanava ovat keskenään sävyllisesti tasapainossa?
Kovasti kiinnostaisi kokeilla tuon tehoista vahvistinta.

 
Särömaailma on jonkin sortin hot rodded marshall. Gainia on erittäin paljon enempi kuin klassikkomursuissa ja se on myös tasapaksumpaa, läskimpää, kompressoituneempaa ja tummempaa. Kuitenkin sen henkistä. Keskialue ei ole yhtä mehukas. Yksinään minusta vähän tuhnuinen ja ponneton, boosterin kanssa erittäin hyvä. Näin niinku kotivolumeilla. Pääset aivan varmasti päätesäröjen maailman, koska en nää mitään skenaariota missä tuolla vois pärjätä bändin kanssa järkevästi ilman mikittämistä, vaikka ilman korvatulppia on turha avata volumea ykköstä isommalle high gain -saundeilla ollessa. Mutta bändejä on toki erilaisia. Toiset soittaa ilman tulppiakin kun volumetaso sen sallii, emmie semmosesta mitään ymmärrä. Toisilla taas on kaapit mikitetty treenikselläkin. Toisaalta vaikka pääset päätesärölle niin ei kannata kuvitella irtoavan saman tason murinaa kuin tehokkaista pömpeleistä.
 
Clean on todella steriili ja mitäänsanomaton. Sille ei ole gain-nappia, eikä minkäänlaista EQ-säätöä. Se on vaan 100% puhdas ja sillä sibali. Syö kuitenkin mainiosti pedaaleja clean-kanavalla. Minusta vähän väliinputoaja tämä vahvistin. Kotiin turhankin ärhäkkä, mutta treeniksellä en rumpalin kanssa jaksais edes yrittää. Kotona kyllä mulla pelannut muuten hienosti, mutta volumen säätö silkkihansikkain sattuu välillä aivoihin.
 
Mulla on siis nuppiversio 1x12 kaapin kera.
 
LaMotta
02.12.2013 22:08:51 (muokattu 02.12.2013 22:12:02)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaa. Kuulostaa hiukan tuomiolta tuo analyysi....Omassa keikkakäytössä on 20w HK Statesman, ja sitä kun taas ei tahdo saada asetettua tarpeeksi hiljaiselle mikitystä varten, vaikka equssa on jo signaalitiellä noin 10-12db vaimennus. Jotenkin vaan tuntuu, että on tuo 20w turhaa tehoa moninkertaisesti. Muuten kyllä tuo on aika monipuolinen vehje soundeiltaan.
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Myrkky Nuoli
02.12.2013 22:12:07 (muokattu 02.12.2013 22:15:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LaMotta: Jaa. Kuulostaa hiukan tuomiolta tuo analyysi....Omassa keikkakäytössä on 20w HK Statesman, ja sitä kun taas ei tahdo saada asetettua tarpeeksi hiljaiselle mikitystä varten, vaikka equssa on jo signaalitiellä noin 10-12db vaimennus. Jotenkin vaan tuntuu, että on tuo 20w turhaa tehoa moninkertaisesti. Muuten kyllä tuo on aika monipuolinen vehje soundeiltaan.
 
Ikävää olla lannistaja! Kannattaa kuitenkin muistaa, että tämä on vain mun mielipide ja jokaista minua vastaan on varmasti monta, jotka tuosta saundistakin diggaa sellaisenaan varsin paljon, enkä tiedä minkälaista äänenpainetta tarvitset, jotenka...
 
Aina kannattaa kokeilla jos on mahdollisuus.
 
edit: olitkin lisännyt tuohon tekstiä. Okei, no tuossa tapauksessa on ole yhtä hätäinen juttujeni kanssa, koska mulle on 20w vahvistin äärimmilleen buustattuna 2x12 kaapin läpi ollut just ja just riittävä. Nyt huudatan Orange OR50H:ta (50w) täysillä (Masteri pois päältä kytkettynä, ei gain täysillä kuitenkaan) 4x12 kaapin läpi ja se on just sopiva treeneihin. 100w JCM:ää pidin vielä reippaasti kovemmalla, mutta se oli ehkä vähän jo liioittelua.
 
hevikukko
03.12.2013 00:44:06 (muokattu 03.12.2013 08:00:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MrGuitarrica: Kuulostaa helkkarin hyvältä! ! En malta odottaa omaa HT-5 Metallia.
 
Musaliikkeessä oon testannut tuota HT-5:sta Combona ja sitten HT-20 malliakin. Sieltä mä oman kipinänkin sain kyseiseen merkkiin.
 
Allekirjoitus:
kojones
03.12.2013 08:34:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LaMotta: Siirrän tämän kysymyksen toisaalta tänne, kun on kerran sopiva aihe:
 
Blackstar ht-5 combo.
Näkemyksiä ja kokemuksia kaipaan bändi- ja keikkakäytössä. Olohuonesoittelijoiden ei toinna vaivautua.
Pääsekö tuollaisella pienitehoisella vahvistimella siihen 'kuuluisaan' pääteputkisoundiin.
Minkälainen särömaailma tuossa on ja kuinka särö / clean kanava ovat keskenään sävyllisesti tasapainossa?
Kovasti kiinnostaisi kokeilla tuon tehoista vahvistinta.

 
Tuo kliini muroutuu mukavasti kun volumea kääntää kaakkoon, kevytkätisen rumpalin kanssa treeniksellä pärjää kyllä.
 
LaMotta
03.12.2013 19:55:18
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kojones: Tuo kliini muroutuu mukavasti kun volumea kääntää kaakkoon, kevytkätisen rumpalin kanssa treeniksellä pärjää kyllä.
 
Vaikuttaako sävynsäätimet lainkaan cleankanavaan?
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Myrkky Nuoli
04.12.2013 16:54:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LaMotta: Vaikuttaako sävynsäätimet lainkaan cleankanavaan?
 
Vaikuttaa ne. Itellä on lähinnä ongelmana se kun ei saa gainia lisättyä niin ei saa riittävästi potkua tuohon cleaniin EQ-säädöillä. Tuo asia voi tosin muuttua aivan täysin kun soittaa lujaa ja se alkaa säröytyä luonnollisesti. Oon kaivanut cleanini särökanavalta volapotikkaa rullaamalla, reagoi ihan näppärästi siihen.
 
LaMotta
04.12.2013 16:59:15
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Myrkky Nuoli: Vaikuttaa ne. Itellä on lähinnä ongelmana se kun ei saa gainia lisättyä niin ei saa riittävästi potkua tuohon cleaniin EQ-säädöillä. Tuo asia voi tosin muuttua aivan täysin kun soittaa lujaa ja se alkaa säröytyä luonnollisesti. Oon kaivanut cleanini särökanavalta volapotikkaa rullaamalla, reagoi ihan näppärästi siihen.
 
Onko särökanava niin tuhnu kuin minkä kuvan saa youtubevideoista. Ja meneekö tuo päätesärölle ja onko päätesärösoundi jotenkin tyypillistä etuastesäröä 'parempi'?
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Myrkky Nuoli
04.12.2013 17:03:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LaMotta: Onko särökanava niin tuhnu kuin minkä kuvan saa youtubevideoista. Ja meneekö tuo päätesärölle ja onko päätesärösoundi jotenkin tyypillistä etuastesäröä 'parempi'?
 
En oo ite tuota cleanikanavaa huudattanut kovaa, mutta särökanava vähän paranee kyllä volan kasvaessa. Mun mielestä tuo tuhnu on kyllä just oikea sana kuvaamaan tuota säröä valitettavasti. Overdrivea kun nakkaa eteen ni se alkaa soida ihan eri tavalla. Kuitenkin koko ajan vähän semmonen turhan tukahdutettu ja ylikompressoitunut fiilis Marshalliin tottuneena. Kotona kelpaa meitsille oikein hienosti, mutta bändihommiin en välttämättä huolis.
 
kookosjanne
05.12.2013 17:56:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meikäläisellä oli melkein vuoden päivät HT club 40. Ostin sen yhtä heviproggista varten, mutta päädyinkin käyttämään lainapelejä kun en ollut tyytyväinen saundiin. Jotenkin ihmeellisen kumiseva ja ontto saundi, jokin siitä vaan puuttu. En ollut myöskään hirveän tyytyväinen equn toimivuuteen. Omaani oli elementeksi vaihdettu joku Celestion, en nyt mitenkään muista että mikä. Varmasti ihan käypiä pelejä joillekkin, omiin tarkoituksiini ei kyllä toiminut niin millään.
 
Morri
05.12.2013 18:20:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni ollut HT-5 head, HT-5-R-combo sekä HT-20 nupppina ja combona sekä tämä uusi ID:60. Ihan hyviä kaikki, tuo HT-20 nuppi vaan oli melko "tumma" soundiltaan, ihan eri maata samaan comboon verrattuna. Clean-kanava ei missään ollut kovin kehuttava, tuossa ID:60:ssä ehdottomasti paras. Vaihtoon meni kaikki kuitenkin.
 
Believe those who are seeking the truth. Doubt those who find it. André Gide
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «