hanipai 01.04.2004 16:14:03 | |
---|
Olen katsellut noita Near05:ia koon puolesta ja myös hinnan. Edirol MA-10:t on varmaan huonommat? En oo valmis paljoo yli 200e/pari satsaamaan, joten noi taitaa olla vaihtoehdot? Saakos Esin monitoreita Suomesta vai pitääkö Thomannilta tilata? hdotelkaa nyt vielä muitakin halpoja, pieniä aktivimonitoreja mieluiten. Tannoyn reveal passiivit ois kans tota luokkaa, mutta onkos sillä väliä onko passiivi vai aktiivi? Ostan Yamaha RBX-170/270 basson. SD:n ja Dimarzion mikit kiinnostavat myös. Suht rankka tallamikki ja pehmeä kaulamikki. |
jhatunen 01.04.2004 16:36:22 | |
---|
Olen katsellut noita Near05:ia koon puolesta ja myös hinnan. Edirol MA-10:t on varmaan huonommat? En oo valmis paljoo yli 200e/pari satsaamaan, joten noi taitaa olla vaihtoehdot? Saakos Esin monitoreita Suomesta vai pitääkö Thomannilta tilata? hdotelkaa nyt vielä muitakin halpoja, pieniä aktivimonitoreja mieluiten. Tannoyn reveal passiivit ois kans tota luokkaa, mutta onkos sillä väliä onko passiivi vai aktiivi? Itellä on Near05 ja olen ollut tyytyväinen, tosin enpä ole vertailu päässyt suorittamaan muihin kuin kotistereo-kaiuttimiin.. Joku kokeneempi käyttäjä osaa varmasti kommentoida tuota laatua paremmin.. Ediroleista olen kuullut huonoa palautetta. Itse en ole päässyt niitä kuuntelemaan.. Tiedä sitten.. No passiiviin tarvit erillisen vahvistimen, joka maksaa sitten taas lisää.. |
hanipai 01.04.2004 16:41:45 (muokattu 01.04.2004 17:21:15) | |
---|
Itellä on Near05 ja olen ollut tyytyväinen. Käytätkö subbaria vai meneekö bassot tarpeeks alas? Kuinka erillään noita on tarkotus pitää toisistaan. Mulla 77cm tietsikkapöytä, niin meneekö liian lähelle stereovaikutelman kannalta. Toisaalta kuuntelen siis joku metrin päästä istuessani tuolissa tietsikan vieressä. Von mä ne enemmänkin erille laittaa, mutta eikö silloin pitäis myös kuunnella kauempaa. Onko tohon joku kaava tai suositus olemassa? No entäs jos mulla on jo vahvistin, niin kannattaako silti noi aktiivit? Vai pitäiskö ostaa passiivit? Entä mitä eroa noilla tavallisilla stereokajareilla on lähikenttämonitoreihin? Ilmeisesti se, että jälkimmäisiä kuunnellaan läheltä:) ? Ostan Yamaha RBX-170/270 basson. SD:n ja Dimarzion mikit kiinnostavat myös. Suht rankka tallamikki ja pehmeä kaulamikki. |
jhatunen 01.04.2004 19:37:46 | |
---|
Käytätkö subbaria vai meneekö bassot tarpeeks alas? En käytä.. Alemmaksikin tietysti voisi mennä, mutta alimmat taajuudet voi aina tarkistaa kuulokkeilla.. Kuinka erillään noita on tarkotus pitää toisistaan. Mulla 77cm tietsikkapöytä, niin meneekö liian lähelle stereovaikutelman kannalta. Toisaalta kuuntelen siis joku metrin päästä istuessani tuolissa tietsikan vieressä. Von mä ne enemmänkin erille laittaa, mutta eikö silloin pitäis myös kuunnella kauempaa. Onko tohon joku kaava tai suositus olemassa? Mulla noiden välimatka on n. 50cm.. kaiuttimien ja kuuntelian muodostaman kolmion kaikkien sivujen pitäisi olla yhtä pitkiä.. Eli itse istun n. 50cm päässä.. No entäs jos mulla on jo vahvistin, niin kannattaako silti noi aktiivit? Vai pitäiskö ostaa passiivit? Varmaankin ne samanhintaiset passiivit olisivat paremmat, koska aktiivissa vahvistimeen menevä raha on passiiveissa sijoitettu elementteihin, joten elementit/kaiutin on parempi.. Selitimpä huonosti.. :) Tuo menee kyllä aika mutu-tuntumalta tuo passiivi vs. aktiivi.. Entä mitä eroa noilla tavallisilla stereokajareilla on lähikenttämonitoreihin? Ilmeisesti se, että jälkimmäisiä kuunnellaan läheltä:) ? Joku viisaampi saa kertoa enemmän, mutta luulen, että studio-monitoreissa kaikki alueet toistuu tasaisemmin.. Siis esim. bassot ja diskantit yhtä suurella.. Lisäksi kun vaihdoin stereon kaiuttimista nuihin Neareihin, niin huomasin, että panoroinnit kuuluu selkeämmin, vaikka kaiuttimet ovat aika lähekkäin.. |
Malungizimo 04.05.2004 12:27:14 | |
---|
Muistaako kukaan minkämerkkiset nuo ESI - nEar05 olivat ennen nykyistä nimeämistä? |
Firewalk 04.05.2004 14:33:15 | |
---|
|
JaniSir n 04.05.2004 19:53:04 | |
---|
Mor! Ootteko kokeillut/kuunnelleet suomalaisia Profel kaiuttimia. Ovat aktiivisia eikä hintakaan ole hirmuinen jos ne kerta kelpaa ammattikäyttöön... pitäis päästä testaa... Jollain antaa kommenttia? Life is good! |
HK 04.05.2004 22:55:21 | |
---|
Olen katsellut noita Near05:ia koon puolesta ja myös hinnan. Edirol MA-10:t on varmaan huonommat? En oo valmis paljoo yli 200e/pari satsaamaan, joten noi taitaa olla vaihtoehdot? Saakos Esin monitoreita Suomesta vai pitääkö Thomannilta tilata? hdotelkaa nyt vielä muitakin halpoja, pieniä aktivimonitoreja mieluiten. Tannoyn reveal passiivit ois kans tota luokkaa, mutta onkos sillä väliä onko passiivi vai aktiivi? Itse olen päässyt vertailemaan noita nEar05:sia Genelecin 1029a:n, Alesiksen m2activen sekä Behringerin Truth:eja samankokoisissa ja kaltaisissa tiloissa (en tosin prikulleen samassa huoneessa). Omasta mielestäni nuo nEar05:set antoivat parhaimman vastuksen Geneleceille. Sekä Alesiksen että Behringerin pöntöt olivat ensinnäkin julmetusti isompia kooltaan (vaikeampi sijoittaa) ja ääneltään tunkkaisempia. Itse olisin ottanut mieluiten Genelecin 1029a:t, mutta valitsin nEar05:set hintalapun takia, enkä ole vielä katunut. Peltikorva puupäässä. |
l6mp6l6 05.05.2004 19:14:53 | |
---|
Itselläni on juuri Esin nEar05:t ja ainoa häiritsevä juttu on heikko bassotoisto. Esillä näkyy olevan mallistossaan myös subbari SW-8000 nEareja täydentämään. Ehkäpä sellaisen voisi hankkia. Hinta näkyy olevan karvan verran alle 300 euroa Thomannilla. Is there anybody out there? |
Juntunen 05.05.2004 19:26:09 | |
---|
Sekä Alesiksen että Behringerin pöntöt olivat ensinnäkin julmetusti isompia kooltaan (vaikeampi sijoittaa) ja ääneltään tunkkaisempia. Minä olen kuunnellut noita trutheja ja esineareja, ja minustakin esinearit oli jotenkin vaan kirkkaammat. En toki samassa tilassa enkä ihan samalla viikollakaan, mutta luotan muistikuvaani. Ja pienetkin ne on. Minä ostan varmaan ne jahka rahaa siihen löytyy. Uusi rokkidemo valmis!! Kuuntele demostudiosta tai täältä. |
mowler 10.05.2004 23:53:40 | |
---|
ESI Near05:t soivat kyllä turkasen kirkkaasti, mutta taajuusvaste tuntuu kyllä joltain ihan ihme sykeröltä. Ehkä subbarin tuen puute alapäässä hämää. Varsin käypät laatikot kyllä hintaisekseen. Täytyy sanoa, että itse tykkään paljon enemmän näistä kuin vaikka tannoy revealeista. Työskentelin jopa viikonloppuna eräiden hieman vanhemman mallisten helvetin isojen geneleccien (tosin ehkä liian pienessä tilassa niille...) kanssa ja täytyy sanoa, että tykkään näistä enemmän. |
Groove Man 11.05.2004 23:10:16 | |
---|
Kyllä nearit hintansa puolesta tonttinsa hoitaa mallikkaasti vaikka omaan mieltymykseeni käypä taajuuskaista stoppaa pönttöjä yksinään käytettäessä aavistuksen liian ylös. Siksi mulla onkin subbari jelppimässä tota nearien alakertaa just sen verran, että sen läsnäoloa ei kaikkien soidessa juurikaan huomaa, mutta subbarin sulkemalla kyllä. Mutta sama pätee varmaan kaikkiin 5" bassoelementeillä varustettuihin monitoreihin merkistä riippumatta. Jonkinlainen nyrkkisääntö kajarien sijoitteluun on, että kajarit muodostavat kuuntelijan kanssa tasasivuisen kolmion ja kajarien bassoelementin yläreuna tulisi olla kutakuinkin kuuntelijan korvan tasolla. |
Roberto 12.05.2004 19:39:00 | |
---|
Jonkinlainen nyrkkisääntö kajarien sijoitteluun on, että kajarit muodostavat kuuntelijan kanssa tasasivuisen kolmion ja kajarien bassoelementin yläreuna tulisi olla kutakuinkin kuuntelijan korvan tasolla. Mielummin niin että yläpää on korvan korkeudella suunnattuna kuuntelupisteeseen. |
KeljuK 12.05.2004 22:07:58 | |
---|
Esi:t omistan minäkin. Ja melkolailla samoilla linjoilla edellisten kommenttien kanssa olen. Kaikki kuuluu selkeästi ja hieman turhankin kirkkaasti- kunhan ei mennä alle 60hz:n. Sitten alkaa raju pudotus, eli subbari on kiva lisä jos meinaa euro-dancea miksailla :) Mutta hintansa väärti varmasti miksauksessa ja musiikin kuuntelussa. |
MattiAuer 12.05.2004 22:56:29 | |
---|
Missäköhän näitä otsikon unelmapönttöjä sitten Suomessa (lue: Helsingissä) testaisi, mielellään suppasen kanssa? "Uniikki unikorni olikin korni koni!"
.m. |
KeljuK 12.05.2004 23:16:46 (muokattu 12.05.2004 23:20:01) | |
---|
Missäköhän näitä otsikon unelmapönttöjä sitten Suomessa (lue: Helsingissä) testaisi, mielellään suppasen kanssa? Vaikea sanoa, suomalaisista jälleenmyyjistä en tiedä kuin turun Soitinlaineen, sekä tuusulan Carbonmusic:n. Kaiuttimethan ovat Ego- systems:n valmistamat, eli liikeet jotka myyvät EGO:n äänikortteja jne. kannattaa ainakin soittaa läpi. Jatkoa: Pikaisella Googletuksella ei hesasta tunnu EGO:n edustajaa löytyvän. |
MattiAuer 13.05.2004 12:05:04 | |
---|
No voi kyrvän korvat. Tannoyn Revealit kuulosti ihan hyvältä, mutta niistäkin puuttuu alapäätä ikävästi. Samaan hintaan saisi nuo nEaRiT suppasen kanssa, ettei ois sitäkään ongelmaa. Kun niitä jossain kuulisi, että kannattaako 600€ pistää likoon. "Uniikki unikorni olikin korni koni!"
.m. |
Kaikki kuuluu selkeästi ja hieman turhankin kirkkaasti- kunhan ei mennä alle 60hz:n. Sitten alkaa raju pudotus, eli subbari on kiva lisä jos meinaa euro-dancea miksailla :) Ai tapahtuuko euro-dancessa jotain alle 100hz:n? |
Jabbe 13.05.2004 21:23:03 | |
---|
Ai tapahtuuko euro-dancessa jotain alle 100hz:n? Jumps, jumps, jumps, jumps... :) My name is Baron, Jabbe Baron. Mut kuitenkin ne hyvät biisit on niitä parhaita. |
bize 18.05.2004 00:29:43 (muokattu 18.05.2004 00:32:08) | |
---|
http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-165552.html Onkos kellään hajua että mitkä ihmeen värkit nämä ovat? Nuo ledit on jo kyllä aika paksua. Eläköön futuristinen design.. Ei ketään huvittais lyödä nEareja 1029a -parin kanssa samalle pöydälle ja töhäytellä vähän kohinaa mittamikkiin? "Hardware rule number one: NO FUCKING RACK SYSTEMS OF ANY KIND!!! " |