Laulava Kylätohtori 28.11.2013 20:24:25 | |
---|
Mitä se tukkoon lakattu edes tarkoittaa? Eli mikä siinä on teoria taustalla? Ohut lakkakerros "päästää" äänen "ulos", mutta paksussa lakassa ääni jää rungon sisään ja soundi on tumppu? ;) Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Hynkel 28.11.2013 20:32:24 (muokattu 28.11.2013 20:32:42) | |
---|
"Uudet kielet" = Facepalm Ukonete prosím výstup a nástup, dvere se zavírají. |
Osteri 28.11.2013 20:54:44 | |
---|
Älyttömän hyvä rokkivahvistin = trokaan kaikenlaista....mistähän tuokin tuli...? Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita.... |
mattim 28.11.2013 20:54:55 | |
---|
Ziggy Bubba: Tätä ehkä hiukan hain. Sähkökitarassa se runko on kuitenkin niin paljon vähemmän vastuussa soundin väristä tai sustainista kuin akustisessa soittimessa. Toki huonosti soiva kitara ei muuksi muutu, mutta mikkivalinnalla voi tehdä jo hurjia muutoksia toneen. Hiukan tulee mieleen, että soitettu soitin on vaan parempi lapaseen - puut eivät enää elele eikä lakkaus tunnu kolkolta. Puhumattakaan siitä tarinasta ja fiiliksestä/mojosta minkä hieno elämää nähnyt arvosoitin tuo soittajalleen. E: Tuon fiiliksen erottaminen puiden elämisestä on ehkä se haastavin homma hahmottaa. Ainakin mulle. Hyvät puut soivat paremmin kuin huonot puut. Vanhat hyvät puut soivat yhtä hyvin kuin uudet hyvät puut... Akustisille soittimille aukisoittaminen on jotain jota voisi jo käsitellä, lankkukitraroille mrr.... Soitetun soittimen kuluneet nauhat ja otelauta kertovat historiasta, syntyy yhteys ;-) . |
blues guitar: "Hyvin resonoiva yksilö" = Oikeasti ainut mitä olen kokeillut. Tähän liittyen... monestiko olette nähneet torilla maininnan "aika huono yksilö" ... tai edes "keskinkertainen yksilö"? Lähes poikkeuksetta kyseessä on vähintään hyvä, yleensä erinomainen yksilö. Ja tosiaan, aika harvoin varmaan on edes tehty kauhean laajamittaista vertailua muiden samanmallisten kesken. Toki joskus näinkin on, eihän se mahdotonta ole. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
blues guitar 28.11.2013 21:35:52 | |
---|
Jucciz: Tähän liittyen... monestiko olette nähneet torilla maininnan "aika huono yksilö" ... tai edes "keskinkertainen yksilö"? Lähes poikkeuksetta kyseessä on vähintään hyvä, yleensä erinomainen yksilö. Ja tosiaan, aika harvoin varmaan on edes tehty kauhean laajamittaista vertailua muiden samanmallisten kesken. Toki joskus näinkin on, eihän se mahdotonta ole. Jos myyjä kertoo kyseessä olevan "huonon yksilön", on se todennäköisesti myös totta. Jos myyjä kehuu myytävää kitaraansa "hyväksi yksilöksi", ainakaan itse en ota sitä kovinkaan tosissani. Kyllä se kuitenkin on itse todettava onko hyvä vai huono, ei siinä myyjän sana paljoa paina. ...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt... |
naavanka_ 28.11.2013 21:36:05 | |
---|
Jucciz: Tähän liittyen... monestiko olette nähneet torilla maininnan "aika huono yksilö" ... tai edes "keskinkertainen yksilö"? Lähes poikkeuksetta kyseessä on vähintään hyvä, yleensä erinomainen yksilö. Ja tosiaan, aika harvoin varmaan on edes tehty kauhean laajamittaista vertailua muiden samanmallisten kesken. Toki joskus näinkin on, eihän se mahdotonta ole. Itse olen muutaman kerran maininnut oman myyntiartikkelini paskuuden ja ihan tarkoituksella. |
Alfons Åberg 28.11.2013 23:33:37 | |
---|
blues guitar: Jos myyjä kertoo kyseessä olevan "huonon yksilön", on se todennäköisesti myös totta. Jos myyjä kehuu myytävää kitaraansa "hyväksi yksilöksi", ainakaan itse en ota sitä kovinkaan tosissani. Kyllä se kuitenkin on itse todettava onko hyvä vai huono, ei siinä myyjän sana paljoa paina. Vähän sama kun autojen kanssa. Se joko on katsastettu tai ei ole. "Ei mitään laittoo leimalle" = Etsi seuraava auto. "Linkkejä kiitos tutkimuksiin tai artikkeleihin, missä Hulkon muusikon uran näytöt todetaan merkittäviksi."
-Jazzmies- |
markkuilari 29.11.2013 01:32:54 | |
---|
Vintage = Hinta sama kuin valmistenumero. Vintage = Suurin osa osista uusittava ennen virran kytkemistä. Vintage = Todennäköisesti valmistettu joskus -90 luvun alussa. Vain 100 kpl maailmassa = Ei kelvannut kenellekkään edes uutena. Esp = Ltd |
Funkånaut 29.11.2013 02:03:32 | |
---|
"Kieli puuttuu" - Paska yksilö kun ei ole edes irtokieleen panostettu Oli kevyesti dorka olo, kun ulisin siinä sisäisesti yrittäen samalla kamppailla todellisuuden rajat rikkovaa aamuheijaria hirveessä jysärissä vessanpöntön suuntaan. - Kitaravirtuaali
Musaa |
Genitalripper 29.11.2013 09:42:06 | |
---|
Vaihtoja saa ehdottaa = tarjoa huipputavaraa puoli-ilmaiseksi tai älä vaivaudu |
73nd3r 29.11.2013 09:47:41 | |
---|
Loistava ketju. Milloin tämä kielivaihtoehto tulee googlen kääntäjään? |
kekkuliheikki 29.11.2013 10:17:13 (muokattu 29.11.2013 10:18:05) | |
---|
Taytyykin laittaa Fender vintage modified torille. 'Siisti, kotikaytossa ollut ja putket juuri uusittu' :D :D En allekirjoita. |
naavanka_ 29.11.2013 10:41:13 | |
---|
Takuuta jäljellä = Takuuta jäljellä Yli 20v vuotta vanha = Takuuta ei jäljellä Molempiin onnistuu aina joku tauno kysymään onko takuuta. Tietäjät varmasti tietävät kenestä on kyse. |
Laulava Kylätohtori 29.11.2013 10:49:03 | |
---|
Ostin tämän X:nä. = Tämä ei ole X. Testasin ja kaikki toimii. = Testasin ja nyt toivon, ettet testissä huomaa niitä vikoja, mitkä minä huomasin. --> Ai, Hä? Tosiaanko? Voisiko olla? En minä vaan huomannut mitään, kun testasin. Kyllä se silloin toimi... Pieksee Gibsonit! = Pieksen vain suutani! Pesee 6-0 joskus omistamani Gibsonin. = Vittu, kun jouduin rahapulassa myymään sen Gibsonin ja ostaman tämän paskan, mistä en nyt millään pääse eroon... Putkissa hönkää jäljellä. = Varma putkiremontti edessä. Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Jucciz 29.11.2013 12:06:51 | |
---|
naavanka_: Takuuta jäljellä = Takuuta jäljellä Yli 20v vuotta vanha = Takuuta ei jäljellä Molempiin onnistuu aina joku tauno kysymään onko takuuta. Tietäjät varmasti tietävät kenestä on kyse. 60-tai 70-luvulla valmistettu = ohjekirja ei hyvin todennäköisesti ole enää tallessa. Samalle taunolle tiedoksi. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Laulava Kylätohtori 29.11.2013 12:08:16 (muokattu 29.11.2013 12:12:25) | |
---|
Jucciz: 60-tai 70-luvulla valmistettu = ohjekirja ei hyvin todennäköisesti ole enää tallessa. Samalle taunolle tiedoksi. Tämän jälkeen tauno kysyy alkuperäistä pahvilaatikkoa... Tauno: "Olisin muuten voinut ostaa tuon sun alkuperäiskuntoisen täysin toimivan vuoden 58 Bassmanin 1000 eurolla, mutta kun alkuperäinen pahvilaatikko puuttu..." Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
McNulty 29.11.2013 12:08:32 | |
---|
naavanka_: Takuuta jäljellä = Takuuta jäljellä Yli 20v vuotta vanha = Takuuta ei jäljellä Molempiin onnistuu aina joku tauno kysymään onko takuuta. Tietäjät varmasti tietävät kenestä on kyse. Mä vastaan aina että "On takuu... takavalotakuu!" Tulin teille ku en ihimisihin keherannu mennä. |
naavanka_ 29.11.2013 12:38:08 | |
---|
Jucciz: 60-tai 70-luvulla valmistettu = ohjekirja ei hyvin todennäköisesti ole enää tallessa. Samalle taunolle tiedoksi. "Ok , Ei tUe kaupoja!" |
darrell 29.11.2013 13:10:00 (muokattu 29.11.2013 13:10:33) | |
---|
Ei ole luukutettu = on luukutettu, tai Ei ole luukutettu = soittoharrastus jäi jo ennen alkamistaan, tai Ei ole luukutettu = äiti suuttuu, tai ... Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen. |