Aihe: Kaukokäyttö studiossa
1
SamPpaa
08.05.2004 09:52:27 (muokattu 09.05.2004 09:19:08)
Eli kun ei vielä ole mitään vakiintunutta studiotilaa, on usein tarkkaamo siellä ja äänityshuone tuolla. Olisi helppoa hommata joku kaukokäyttökaapeli, jonka sitten vetää huoneesta toiseen. Mistä hommata laadukas kaapeli? Katselin esim. thomannin valikoimia ja siellä oli tuollainen:
http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … e_m8ii_multicorekabel_prodinfo.html

Veikkaan että ei ole kovinkaan laadukas. Kannattaako tuollaista käyttää?

Toinen piuha-asia joka on askarruttanut on insettipiuhat. Eli kun mun pöydässä ei oo direct outteja, niin otan äänen pihalle auxista, ryhmälähdöstä tai insertistä. Nyt oon tehny niin, että semmonen tavallinen mustapunainen inserttipiuha(tarkka kuvaus taas..) inserttiin ja toinen monoplugi korttiin kiinni, toinen monoplugi jää sitten vapaaksi. Onkohan jotain parempaa piuhaa, kun nuo inserttipiuhat tuntuu aika hepposilta, vai onko tää nyt liikaa hifistelyä;)

edit: pikkukorjaus
Rock'n roll will never die!!!
Välikäsi
10.05.2004 12:58:31
Eli kun ei vielä ole mitään vakiintunutta studiotilaa, on usein tarkkaamo siellä ja äänityshuone tuolla. Olisi helppoa hommata joku kaukokäyttökaapeli, jonka sitten vetää huoneesta toiseen. Mistä hommata laadukas kaapeli? Katselin esim. thomannin valikoimia ja siellä oli tuollainen:

Veikkaan että ei ole kovinkaan laadukas. Kannattaako tuollaista käyttää?

Ei noi kovin surkeita ole, mutta eivät kyllä kestä sitten tallomista.

Toinen piuha-asia joka on askarruttanut on insettipiuhat. Eli kun mun pöydässä ei oo direct outteja, niin otan äänen pihalle auxista, ryhmälähdöstä tai insertistä. Nyt oon tehny niin, että semmonen tavallinen mustapunainen inserttipiuha(tarkka kuvaus taas..) inserttiin ja toinen monoplugi korttiin kiinni, toinen monoplugi jää sitten vapaaksi. Onkohan jotain parempaa piuhaa, kun nuo inserttipiuhat tuntuu aika hepposilta, vai onko tää nyt liikaa hifistelyä;)

Mä olen monesti käyttänyt viritelmää, jossa normaali plugipiuha työnnetään sinne insert-tökseliin "puoliväliin". Viritelmä, kyllä, mutta toimii.
Locrian
11.05.2004 16:07:19
Kannattaa harkita myös tilaavansa joltain suomalaiselta valmistajalta juuri oikean pituista kaukokaapelia.Vai tarviitko just viistoista metriä niinkuin tuossa Ssnakessa oli?Ylimääräinen pituus syö aina signaalia varsinkin heikkolaatuisilla kaapeleilla.Köyhällä ei oo varaa huonoon.

Toi insertti kikka on periaatteessa sama kuin DO paitsi että on hieman hurina-alttiimpi.Tai enpä tiedä.Kato pöytäsi skemoista.Jotkut ottaa kolvin kauniiseen käteen ja katkasee signaalin etuasteen jälkeen.Elikkäs tekevät ite Direct-Outit.
I hate eatin' vegetables... Can't swallow the wheelchair...
Conrad Lant
12.05.2004 23:41:10

Kannattaa harkita myös tilaavansa joltain suomalaiselta valmistajalta juuri oikean pituista kaukokaapelia.

On muuten ajankohtaista täälläkin juuri nyt.

Keneltäköhän kannattaisi pääkaupunkiseudulla tiedustella?
No one prayed for Sodom
Puavali
13.05.2004 09:46:01
Jotkut ottaa kolvin kauniiseen käteen ja katkasee signaalin etuasteen jälkeen.Elikkäs tekevät ite Direct-Outit.

Katkaisee? Vai jakaa eli suomeksi splittaa?
Locrian
13.05.2004 09:53:18
Ihan niinkuin inserttikin katkaisee kun plugi lyödään sisään.Jos ei oo plugia niin sitten koko solmu ohitetaan.
AoA
13.05.2004 11:58:28

Itselläkin pitäis saada tarkkaamo eri huoneeseen, tuommoista ajattelin mutta pitäis myös saada "soittohuoneeseen" myös pitkäpitkä kuuloke johto vedettyä, olis aika iso säätö alkaa noita vetämään...tiedä mitä kautta pistäis.
-Anssi A-
Locrian
13.05.2004 11:59:44
Kuulokevahvistin soittotilaan ja kaukokaapelia pitkin pöhinät sitten sinne.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)