Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: PayPal
1
Hillboy
26.11.2013 20:03:46
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tervehdys !
 
Olen myymässä kitaraa Portugalista käsin brittein saarille ja täytyy myöntää, että olen _todella_ epäluuloinen PayPalin käytön kanssa.
 
Skene on seuraava:
 
Kitarasta on tulossa PayPalin kautta maksuun 600 euroa ja kitaran postittaminen jonkun kuriiripalvelun (Nimenomaan jonkun.. ei mitään hajua, koska ostaja on hoitanut tämän itse..) kautta toiset 600 euroa.
Nyt PayPal vaatii meikäläistä lähettämään Western Unionin kautta "shipping agentille" (, joka on yksityishenkillö) tuon 600€ ennen kuin saan kokonaissumman itselleni.
 
Meikältä siis lähtisi rahaa WE:n kautta 600€, jonka todistamisen jälkeen PayPalilta tilitettäisiin 1200€ PayPal tililleni. Kuinka paljon lie sitten siirtomaksu tuolta omalle, suomalaiselle tililleni.
 
En siis ole saanut rahaa kitarasta vielä, eikä mitään näy PayPal-tililläni, mutta sähköpostia aiheesta on tullut.. sekä PayPalilta, että ostajalta.
 
Onko tämä mielestänne normaali toimintatapa, vai haistelenko vaan epäluuloisesti mahdollista/olematonta palaneen käryä.. ?
 
Väärennetyillä sähköposteilla kusettamisen mahdollisuus on mielestäni todellinen ..
 
-L
 
"Mun vasen käsi on vitun huono! Sama kun soittasin kullillani..." - Ville
hevikukko
26.11.2013 20:11:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Älä missään nimessä siirrä rahaa minnekään myyjänä! Jos ostaja maksaa sulle Paypaliin rahat, saat ne kerralla heti kun maksusta tulee viesti sinulle että "maksettu".
Ne rahat pitäisi näkyä Paypal tililläsi heti. Jos ei näy, olet vedätyksen uhri mitä suuremmitta epäilyksittä. Miksi lähettäisit rahaa minnekään jotta saisit ne sitten takaisin???? Rahat on samantien mennyttä. Sinä määrittelet myyjänä kuinka lähetät kitaran ja paljon maksaa kuljetus sekä pakkaamisesi.
 
Allekirjoitus:
Laulava Kylätohtori
26.11.2013 20:11:50 (muokattu 26.11.2013 20:13:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Edit. Yläpuolella se jo sanottiinkin. .
 
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Hillboy
26.11.2013 20:28:34
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hevikukko: Älä missään nimessä siirrä rahaa minnekään myyjänä! Jos ostaja maksaa sulle Paypaliin rahat, saat ne kerralla heti kun maksusta tulee viesti sinulle että "maksettu".
Ne rahat pitäisi näkyä Paypal tililläsi heti. Jos ei näy, olet vedätyksen uhri mitä suuremmitta epäilyksittä. Miksi lähettäisit rahaa minnekään jotta saisit ne sitten takaisin???? Rahat on samantien mennyttä. Sinä määrittelet myyjänä kuinka lähetät kitaran ja paljon maksaa kuljetus sekä pakkaamisesi.

 
Samaa mäkin mietin.
 
Taidan lähettää muutaman sähköpostin. Sen jälkeen lie paras paljastaa muutama nimi/"nimi" .. ;)
 
-L
 
"Mun vasen käsi on vitun huono! Sama kun soittasin kullillani..." - Ville
ept
26.11.2013 20:46:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hillboy: Tervehdys !
 
Olen myymässä kitaraa Portugalista käsin brittein saarille ja täytyy myöntää, että olen _todella_ epäluuloinen PayPalin käytön kanssa.
 
Skene on seuraava:
 
Kitarasta on tulossa PayPalin kautta maksuun 600 euroa ja kitaran postittaminen jonkun kuriiripalvelun (Nimenomaan jonkun.. ei mitään hajua, koska ostaja on hoitanut tämän itse..) kautta toiset 600 euroa.
Nyt PayPal vaatii meikäläistä lähettämään Western Unionin kautta "shipping agentille" (, joka on yksityishenkillö) tuon 600€ ennen kuin saan kokonaissumman itselleni.
 
Meikältä siis lähtisi rahaa WE:n kautta 600€, jonka todistamisen jälkeen PayPalilta tilitettäisiin 1200€ PayPal tililleni. Kuinka paljon lie sitten siirtomaksu tuolta omalle, suomalaiselle tililleni.
 
En siis ole saanut rahaa kitarasta vielä, eikä mitään näy PayPal-tililläni, mutta sähköpostia aiheesta on tullut.. sekä PayPalilta, että ostajalta.
 
Onko tämä mielestänne normaali toimintatapa, vai haistelenko vaan epäluuloisesti mahdollista/olematonta palaneen käryä.. ?
 
Väärennetyillä sähköposteilla kusettamisen mahdollisuus on mielestäni todellinen ..
 
-L

 
Tässä on kyllä enempi, kuin käryä, suorastaan liekkejä näkyvissä. Tuloksena tuossa kuviossa on se, että olet 600 euroa köyhempi ja jos vielä annat sen kitaran, myös sen. Tuossa ei ole mitään tolkkua. Oikeat Kuriiri-firmat eivät käytä WU:ta, enkä hetkeäkään usko, että PayPal vaatisi mitenkään WU:n käyttöä. Kaikki tuossa suorastaan huutaa huijausta. Tuohon hintaan saat myös halvemmalla kunnollisen kuriirin.
 
Kun annat WU:lle rahat, niitä et saa takaisin. Lähettäessä pitää laittaa rasti ruutuun, että tiedät, mitä olet tekemässä.
 
-- PeTe
Gary the pine
26.11.2013 21:18:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tollasta kusetusta on yritetty mulle muutaman kerran ihan toisaalla, lähdin mukaan sillä fiiliksellä, että katotaan kuinka pitkälle runkkujen hommat menee. Tekasin itelleni toisen Paypal-tilin ihan vaan siksi, että jos jostain syystä sattuiskin joku summa sinne hetkeksi ilmestymään, niin ketjutan sen sieltä mäkeen. No ylläri pylläri, eihän sinne mitään ilmestynyt. Viestien vaihtokin loppui siihen, kun runoilin kaikenlaista mitä voisivat tummapaahtoiset itsekseen tehdä...
 
Eli pähkinänkuoressa; Paypal EI IKINÄ lähetä postia minkään kaupan tiimoilta, että siirräppä tuonne Westernille vähän fyffeä. Sieltä tulee ainoastaan announcement silloin kun olet saanut rahaa tai olet maksanut rahaa. Ja se on turvallinen väline.
 
Nythän nämä hyvin ruskettuneet, demokraattisista valtioista kotoisin olevat, työteliäät kansakunnan ylpeydet, ovat keksineet lähetellä Paypalin nimissä näitä posteja ja saaneet osoitekentistä jopa kohtuullisen uskottavan näköisiä.
 
MUTTA PAYPAL EI IKINÄ PYYDÄ KETÄÄN SIIRTÄMÄÄN WESTERNILLE YHTÄÄN MITÄÄN.
 
Ihan vaan että tulee selväksi.
 
Olen ite käyttänyt Paypalia vuosikaudet Masteriin koplattuna kaikkiin ulkomaisiin ostoksiin, eikä ole muuta kuin positiivista sanottavaa. Ostajan turva on varsin kattava.
 
ept
26.11.2013 21:22:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ept: Tässä on kyllä enempi, kuin käryä, suorastaan liekkejä näkyvissä. Tuloksena tuossa kuviossa on se, että olet 600 euroa köyhempi ja jos vielä annat sen kitaran, myös sen. Tuossa ei ole mitään tolkkua. Oikeat Kuriiri-firmat eivät käytä WU:ta, enkä hetkeäkään usko, että PayPal vaatisi mitenkään WU:n käyttöä. Kaikki tuossa suorastaan huutaa huijausta. Tuohon hintaan saat myös halvemmalla kunnollisen kuriirin.
 
Kun annat WU:lle rahat, niitä et saa takaisin. Lähettäessä pitää laittaa rasti ruutuun, että tiedät, mitä olet tekemässä.

 
Google: PayPal WU Scam ja jos vielä jatkaa kaupantekoa, niin sanoisin, että sitten menetyksen voi laskea oppirahoiksi.
 
-- PeTe
Hillboy
26.11.2013 21:39:38
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt kun tilanteen rauhoituttua mietin koko skenaariota niin onhan tuo nyt jo melko naurettavaa, etten viheltänyt peliä poikki heti aamusta kun "ostajalta" ja "paypalilta" pamahti sähköpostia. Western Union ja PayPal .. mihin W*ttuun ne toisiaan tarvii .. lol
 
*SLAP!* käsi otsaan ..
 
Pidän itseäni kuitenkin jokseenki älykkäänä ihmisoliona .. ja todistin taas itselleni olevani väärässä. Onneksi kuitenkin: No harm done !
 
Suurin ongelma tässä on se, ettei ole tullut PayPalia maksujen vastaanottamiseen käytettyä, vaan pelkästään maksamiseen. Tällaisesta toimintatavasta vaan kun ei ollut meikäläisellä edes kauhutarinan muodossa kokemusta..
 
On kuitenkin hyvä että kun itsellä ei ihan täysillä leikkaa, niin jostain saa sen potkun takaraivoon, joka muuttaa epäluuloisuuden epäuskoisuudeksi
 
-L
 
ps. Perhana kun menin antamaan keskustelulle tollasen nimen.. :D
 
"Mun vasen käsi on vitun huono! Sama kun soittasin kullillani..." - Ville
jaquez
26.11.2013 21:41:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jep,
 
huijausviestejä, jossa PayPal ei ole mitenkään osallisena.
 
Eikös 600 €:lla jo lennä itse hakemaan kitaran Portugalista?
 
Samanlainen tapaus... rahaa kuriirfirmalle jne...
 
http://safeandsavvy.f-secure.com/20 … mess-up-a-paypal-scam/#.UpT0HeJGOk8
 
Hillboy
26.11.2013 21:44:55
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jaquez: Jep,
 
huijausviestejä, jossa PayPal ei ole mitenkään osallisena.
 
Eikös 600 €:lla jo lennä itse hakemaan kitaran Portugalista?
 
Samanlainen tapaus... rahaa kuriirfirmalle jne...
 
http://safeandsavvy.f-secure.com/20 … mess-up-a-paypal-scam/#.UpT0HeJGOk8

 
Aivan..
 
Lennot Lontoosta Portoon on rynkyllä satasen luokkaa, vaikka kuinka lyhyellä varotusajalle ostaisi.
 
Pelailin jäbän kanssa hetken ja nyt jäbä ilmoittaa olevansa Bermudalla, koska on laivainsinööri. Ripeä jätkä ..
 
"Mun vasen käsi on vitun huono! Sama kun soittasin kullillani..." - Ville
Kimmo72
26.11.2013 21:52:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Asia taiskin tulla jo selväksi. Tässä samanlainen juttu
http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/119 … ansa+rahaa+menetti+tuhat+euroa.html
 
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
hevikukko
26.11.2013 23:19:11 (muokattu 26.11.2013 23:28:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yksi ostaja yritti kerran multa ostaa kalastustavaraa ulkomailta. Lupasi maksaa Paypalilla ja laittoi vielä mulle sähköpostia että maksettu. Menin sitten ja tarkistin Paypal tilini, siellä ei näkynyt kuin 0 egee saatuja rahoja. Myyjä vakuutti toistamiseen maksaneensa jotta voisin lähettää kalastustavaroita postitse jo. Menin seuraavana päivänä taas kurkkaamaan Paypaliin ja ei ollut tullut vieläkään rahaa. Tämän jälkeen otin yhteyttä ostajaan ja sanoin että "Morjesta vaan, älä ota enää yhteyttä minuun!" Homma jäi sitten siihen.
Jos olisin huomannut olevani sopivan määrän rahaa rikkaampi Paypalia tarkistaessani, olisin siirtänyt rahat Paypalista tililleni ja sitten postittanut tavarat mielelläni ostajalle kuten kuuluukin.
 
Ulkomaille myydessä siis varmista aina saaneesi rahat ensin ja sitten vasta postitus.
 
edit: Paypal on todella luotettava ja hieno maksuväline varsinkin ebayssä johon se alunperinkin on suunniteltu. Ostaja sekä myyjä molemmat valvovat kaupantekoaan kommunikoiden ja itse Paypal ottaa vastuun lopulta jos tuote on vaarassa olla saapumatta ostajalle. Näin ostaja on turvassa sijoittamistaan rahoistaan. Jokainen lukekoon itse tarkemmin sivustolta asiasta. Tämän ketjun aloitus Topic on hiukan vääristävä mutta ei se mitään, no hätä. "Kitaran myynti ulkomaille turvallisesti" voisi olla sopivampi =)
 
Allekirjoitus:
mrk
27.11.2013 00:07:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Western Union mainittu = 100% varma kusetus.
 
"Short On Long Term Goals"
harpist
27.11.2013 01:44:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jossain vaiheessahan PayPal jäljitti näitä heidän nimissään tehtyjä huijausyrityksiä.
 
Niiden omilla sivuilla oli viitekohta mihin näitä "kusetusyrityksiä" voi raportoida - onkohan ko. linkki vielä olemassa ?
 

 
Hyvä ja turvallinen tapa on antaa PayPal yhteystietoihin (=niiden käyttöön) täysin oma erillinen sähköpostiosoite - sellainen jota ei käytä missään muussa kommunikoinnissa. Tähän sp osoitteeseen tulee siis vain PayPalin lähettämät viralliset viestit ja maksuliikennetapahtumat.
 
Kaikkiin muihin käytössäsi oleviin sähköposteihin tulleet "paypal" viestit voit tällöin aina todeta huijausyrityksiksi.
 
Kyllä nuo keskustelussa mainitut "paypal" kloonarit ovat tänä päivänä jo niin taitavia, että saavat sähköpostien kautta aukeamaan 1:1 olevan "paypal" sivun eteesi - joka on siis täysin feikki. Siinä vaiheessa kun menet kirjautumaan tällaiselle feikkisivustolle - olettamalla olevasi aidosti menossa PayPal sivullesi - lähti laskutusta tililtäsi matkaan niin että heilahti. ( Master )
 
Nämä kekseliäät veijarithan pääsivät jopa jossain vaiheessa huijaamaan google-haun kautta kirjautuneita PayPal kävijöitä. Epäonniset valitsivat haun tuloksena tulleen väärän "paypal" -osoitteen - ja se oli menoa sitten. ( Yksi suomalainen "feikkipankki" - ansa oli toteutettu aikoinaan samoin menetelmin )

Kannattaa siis aina tarkastaa osoiterivistä, että olet "aidolla" PayPal sivustolla - ennen kuin lyöt ainoatakaan merkkiä boxiin.
 
Pariin otteeseen minulle on tullut sähköpostin kautta suora linkki tällaiselle "klooni-paypal" sivulle.
 
Molemmilla kerroilla raportoin viralliselle PayPal taholle huijausyrityksestä ... joka tahollani siis paljastui heti alkumetreillä - syystä että ko. sähköpostiosoite ei ollut PayPallille ilmoittamani osoite.
 
PayPal on hieno systeemi - mutta aina kannattaa pitää pieni varaus näiden huijareiden varalta.
 
"Terve epäluulo ei ole sairautta ... "
 
" Soittaa tunteella - tarvittaessa vähemmän " ....... soittotaitoa sekin.
askomiko
27.11.2013 10:24:38 (muokattu 27.11.2013 10:25:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yks tuttu ihmetteli kun kansainvälinen valuuttarahasto IMF lähestyi häntä jonkun hyvän diilin merkeissä, läheltä piti ettei laittanut jo rahaa. IMF! Miten tyhmä voi olla? "Moi tässä Ludvig XIV, mulla on paljon fyrkkaa mutta vallankumous vaikeuttaa sen käsittelyä, voitko auttaa?"
 
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
Kivijalka
27.11.2013 10:59:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

askomiko: Yks tuttu ihmetteli kun kansainvälinen valuuttarahasto IMF lähestyi häntä jonkun hyvän diilin merkeissä, läheltä piti ettei laittanut jo rahaa. IMF! Miten tyhmä voi olla? "Moi tässä Ludvig XIV, mulla on paljon fyrkkaa mutta vallankumous vaikeuttaa sen käsittelyä, voitko auttaa?"
 
Kyllähän nyt Luddelle aina pari tonnia liikenee!
 
"Every person with screen time knows some form of martial art, and most of them can solo like Van Halen. This is the way the world should be!"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «