Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: ORANGE AD30tc
1 2
sami211
08.04.2004 12:35:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos jollain on käyttäjäkokemuksia Orangen AD30TC-combosta, niin kertokaa, pyydän. Oletteko olleet tyytyväisiä vai oletteko kaivanneet Orangen rinnalle toista vahvistinta?
 
Jiihaa
13.04.2004 14:47:15 (muokattu 14.04.2004 16:41:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jep, Ithelläkin taitaa olla hankinnassa tollanen combo. Vai pitäsköhän laittaa nuppi ja kaappi erikseen? Toisaalta vois laittaa ton AD 30R eli yksikanavaisenkin. Mitenhän Bossin DS-2 distortioni toimii noissa comboissa? Ducanin humbuckerilla...
 
zorro
13.04.2004 17:26:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bossin DS-2 distortion
 
OSTETAAN: Digitech WH1
askomiko
13.04.2004 21:59:49 (muokattu 13.04.2004 21:59:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pieni vinkki, odottakaa pari viikkoa ja seuratkaa tilannetta. Oman möin tänään.
 
Myytävänä superb-hevikitara ja superb-twängistrato.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
javia
14.04.2004 06:07:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tolla voipi käydä kuuntelemassa mm. orankia
 
http://www.proguitar.de/AudioDemo/CompareAmps/CompareAmps.html
 
sami211
14.04.2004 13:09:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pieni vinkki, odottakaa pari viikkoa ja seuratkaa tilannetta. Oman möin tänään.
 
?
 
professori
23.11.2013 12:34:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huom! Olet kirjoittamassa yli 3510 päivää vanhaan aiheeseen!
 
Ehkä vanhin muusikoiden.net-ketju, jonka olen koskaan nostanut, mutta mulla on ongelma jonka häijysti tähän pasteen toisesta threadista.
 
Ostin siis kyseisen vahvistimen juuri käytettynä ja se soundaa mahtavalta. Syö hyvin pedaalejakin, mikä oli iloinen yllätys, varsinkin kun olin lukenut niin paljon vastakkaista settiä. Mutta yks ongelma mulla on: wah. Mulla on siis Voxin wahi, joka toimii kyllä vahvistimen kanssa suoraan, mutta esim. Procon Ratin kanssa wah ei enää tee yhteistyötä. Vaihdoin Voxin paikkaa pedaalijärjestyksessäni, mutta eipä jeesannu. Mitään vinkkejä, mitä kantsis kokeilla? Vai joutuuko vaihtamaan wahia?

e. Tästä näkyy, miltä meikän pedaalijärjestys näyttää tällä hetkellä. Wahi normaalisti ekana kitaran jälkeen, mutta jätin tuohon järjestykseen kokeiltuani toimisiko paremmin säröjen jälkeen. Yhtä huonolta soundas. http://muusikoiden.net/dyn/users/117889.jpg
 
"More beers more cheers that's it that's all" -Deaner
StJerky
24.11.2013 01:24:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

professori: Mutta yks ongelma mulla on: wah. Mulla on siis Voxin wahi, joka toimii kyllä vahvistimen kanssa suoraan, mutta esim. Procon Ratin kanssa wah ei enää tee yhteistyötä. Vaihdoin Voxin paikkaa pedaalijärjestyksessäni, mutta eipä jeesannu. Mitään vinkkejä, mitä kantsis kokeilla? Vai joutuuko vaihtamaan wahia?
 
Ei Vox wah wah pedaali voi kuulostaa huonolta. Kuuntele vaikkka tämä http://www.youtube.com/watch?v=17h773ldGds
 
professori
24.11.2013 15:42:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei Vox wah wah pedaali voi kuulostaa huonolta.
 
Voi, jos se ei toimi oikein. Proco Ratin kanssa kyllä kuulee, että wahi on päällä, mutta särö ei reagoi siihen oikein. Mikä neuvoksi?
 
"More beers more cheers that's it that's all" -Deaner
the-Antero
24.11.2013 16:36:30
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

professori: mutta esim. Procon Ratin kanssa wah ei enää tee yhteistyötä.
 
Mitä se siis tekee Ratin kanssa?
 
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
professori
24.11.2013 17:19:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä se siis tekee Ratin kanssa?
 
No siis, Tech 21 Trademark 60:lla mulla ei ollu ongelmaa käyttää Procon Ratia särönä ja sitten sooloissa polkaista wahi päälle. Toimi mutkattomasti. Nyt Orangen kanssa se ei toimi oikein; polkiessa kuulee sitä wah-suhinaa kyllä, mutta wah ei reagoi oikein säröön ts. sävelet ei korostu samalla tavalla kuin wahilla pitäisi.
 
Toivottavasti oli ymmärrettävästi selitetty.
 
"More beers more cheers that's it that's all" -Deaner
the-Antero
24.11.2013 21:21:23
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

professori: No siis, Tech 21 Trademark 60:lla mulla ei ollu ongelmaa käyttää Procon Ratia särönä ja sitten sooloissa polkaista wahi päälle. Toimi mutkattomasti. Nyt Orangen kanssa se ei toimi oikein; polkiessa kuulee sitä wah-suhinaa kyllä, mutta wah ei reagoi oikein säröön ts. sävelet ei korostu samalla tavalla kuin wahilla pitäisi.
 
Toivottavasti oli ymmärrettävästi selitetty.

 
Aika outoa... Ootko kokeillu ruuvaill ratista ja ad:sta gainia suuntaan jos toiseen? Onko kokoajan sama homma?
 
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
Vetehinen
26.11.2013 17:08:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

professori: No siis, Tech 21 Trademark 60:lla mulla ei ollu ongelmaa käyttää Procon Ratia särönä ja sitten sooloissa polkaista wahi päälle. Toimi mutkattomasti. Nyt Orangen kanssa se ei toimi oikein; polkiessa kuulee sitä wah-suhinaa kyllä, mutta wah ei reagoi oikein säröön ts. sävelet ei korostu samalla tavalla kuin wahilla pitäisi.
 
Toivottavasti oli ymmärrettävästi selitetty.

 
Vaikuttaa johtuvan siitä, että AD30TC tuuttaa erilaista taajuuskaistaa kuin TM60. Onko nykyisen vahvarin saundi ilman wahia mieluisempi kuin Tech21:n? Jos on niin wah vaihtoon tai joku modaus voisi auttaa. Toisissa waheissa efekti on miedompi, toisissa voimakkaampi. Wahin modauksiin ohjeita löytyy esim tuosta: http://www.wah-wah.co.uk/diy.html
 
Voi olla että tulkitsin tuon "sävelet ei korostu" jutun väärin. Laitapa Youtubeen näytepätkät kummallakin vahvarilla niin viesti kulkee ehjänä perille.
 
yarbles, bolshy great yarblockos to thee and thine
Myrkky Nuoli
26.11.2013 20:40:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

beliel: Vaikuttaa johtuvan siitä, että AD30TC tuuttaa erilaista taajuuskaistaa kuin TM60. Onko nykyisen vahvarin saundi ilman wahia mieluisempi kuin Tech21:n? Jos on niin wah vaihtoon tai joku modaus voisi auttaa. Toisissa waheissa efekti on miedompi, toisissa voimakkaampi. Wahin modauksiin ohjeita löytyy esim tuosta: http://www.wah-wah.co.uk/diy.html
 
Voi olla että tulkitsin tuon "sävelet ei korostu" jutun väärin. Laitapa Youtubeen näytepätkät kummallakin vahvarilla niin viesti kulkee ehjänä perille.

 
Mie olin ymmärtävinäni tämän niin, että taustasuhinasta päätellen wah tekee jotain, mutta kuulostaa about siltä kuin itse signaali menis pedaalista suurimmaksi osaksi huti, eli ei juuri miltään?
 
professori
28.11.2013 11:47:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mie olin ymmärtävinäni tämän niin, että taustasuhinasta päätellen wah tekee jotain, mutta kuulostaa about siltä kuin itse signaali menis pedaalista suurimmaksi osaksi huti, eli ei juuri miltään?
 
Just noin. Tosin heitin nyt Little Big Muffin wahin ja Rotan väliin, ja musta tuntuu että ongelma saatto korjaantua... pitää vielä ens treeneissä keskittyä selvittelemään, toimiiko se noin. Jäi vielä vähän epäselväksi.
 
"More beers more cheers that's it that's all" -Deaner
Laulava Kylätohtori
28.11.2013 11:50:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minusta, noin yleisesti ottaen, wahien toiminnassa eri pedaalien kanssa on eroja. Toisten pedaalien kanssa wah toimii "selkeämmin", eli wahin ääriasentojen erot ovat suuremmat. Toisten kanssa taas "wahitus" saattaa olla selvästi pienempää...
 
Tosin tämä kuulostaa siltä, ettei enää liikuta normaaliuden rajoissa...
 
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Myrkky Nuoli
30.11.2013 00:30:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Minusta, noin yleisesti ottaen, wahien toiminnassa eri pedaalien kanssa on eroja. Toisten pedaalien kanssa wah toimii "selkeämmin", eli wahin ääriasentojen erot ovat suuremmat. Toisten kanssa taas "wahitus" saattaa olla selvästi pienempää...
 
Tosin tämä kuulostaa siltä, ettei enää liikuta normaaliuden rajoissa...

 
Näino. Itte pidän wahia signaaliketjun ekana no matter what ja jos joku pedaali rupee urputtaan ni näytän sille ovea. Kova luu! Onnekseni mulla on tuo RMC3, jolla pystyy kyllä mahottoman paljon pelaamaan näillä asioilla, mutta toisaalta ei kyllä innosta sekään. Oon set & forget -koulukunnan miehiä.
 
professori
06.12.2013 20:11:41 (muokattu 06.12.2013 20:12:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ongelma korjattu: wahi ekana Orangin jälkeen, sitten Big Muff ennen Rattia. Ihan hyvin pelaa.
 
Vaan heti on toinen probleema: vietiin just studioon autolla uusi vahvarini, ja en tiiä onko automatkalla jotain tapahtunut (makasi kyllä turvassa takakontissa ja kannettiin sinne varovaisesti) mutta siihen iski ihan kauhee hurina. Varsinkin kakkoskanavalla masterin ollessa yli kahdentoista se ei ees hurise, vaan huutaa semmosta tööttäävää ääntä koko ajan. Toimii hyvin ja soundaa yhtä hyvältä ku ostettaessa, mutta tuo ylimääränen ääni on kyllä saatava pois. Missä vika? Juotoksissa? Putket löysillä? Ideoita?
 
Vituttaa kyllä aika ankarasti kahen viikon omistuksen jälkeen kantaa huoltajalle, mutta ei kai tässä muu auta...
 
"More beers more cheers that's it that's all" -Deaner
Myrkky Nuoli
06.12.2013 23:26:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

professori: Ongelma korjattu: wahi ekana Orangin jälkeen, sitten Big Muff ennen Rattia. Ihan hyvin pelaa.
 
Vaan heti on toinen probleema: vietiin just studioon autolla uusi vahvarini, ja en tiiä onko automatkalla jotain tapahtunut (makasi kyllä turvassa takakontissa ja kannettiin sinne varovaisesti) mutta siihen iski ihan kauhee hurina. Varsinkin kakkoskanavalla masterin ollessa yli kahdentoista se ei ees hurise, vaan huutaa semmosta tööttäävää ääntä koko ajan. Toimii hyvin ja soundaa yhtä hyvältä ku ostettaessa, mutta tuo ylimääränen ääni on kyllä saatava pois. Missä vika? Juotoksissa? Putket löysillä? Ideoita?
 
Vituttaa kyllä aika ankarasti kahen viikon omistuksen jälkeen kantaa huoltajalle, mutta ei kai tässä muu auta...

 
Vie Jaskalle (Jaska's music Garage). En oo varma mitä tuo tööttäys meinaa mut kuulostaa et vois olla esim. Mikrofoninen putki.
 
professori
21.12.2013 15:58:08 (muokattu 21.12.2013 15:58:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vie Jaskalle (Jaska's music Garage). En oo varma mitä tuo tööttäys meinaa mut kuulostaa et vois olla esim. Mikrofoninen putki.
 
Will do. 2. kanava tööttää vaikka ei ois ees kitara kiinni vahvarissa, ja ykköskanavassa on semmoista putkihurinaa. Soittaa toki pystyy, ja taivaalliseltahan se kuulostaa, on niin mahtava vahvistin. Toivottavasti Jaska osaa korjata, räjähtäs pää jos 800e vahvari ois heti paskana lopullisesti...mutta eihän se ole, eihän?
 
Joulun jälkeen jostain autokyyti Vaajakoskelle ja Orange kuntoon, 31.1. pitäs olla sen kanssa Freetimessa keikallakin. Voe tätä ikuista säätöä, ei piä kestä.
 
"More beers more cheers that's it that's all" -Deaner | https://soundcloud.com/fubear
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «