Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Muut soittimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Haitarinsoittajat
1
jajuhani
25.05.2013 22:33:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve! Onko tänne palstalle jäänyt haitarinsoittajia? On tuo Vapaalehdykkä se oma kanava. Onhan tuo "haitarihuone" vielä täälläkin olemassa, mutta turinaa vain on harvaseltaan. Huom. kaikki haitaristit vaan keskustelemaan vapaalehdykkään!
 
Ellei tiedä minne on menossa, päätyy todennäköisesti jonnekin muualle.
EP
05.06.2013 08:57:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jajuhani: Terve! Onko tänne palstalle jäänyt haitarinsoittajia? On tuo Vapaalehdykkä se oma kanava. Onhan tuo "haitarihuone" vielä täälläkin olemassa, mutta turinaa vain on harvaseltaan. Huom. kaikki haitaristit vaan keskustelemaan vapaalehdykkään!
 
Älä hyvä veli viimesiäkin hanuristeja vie!
 
Klezberg
05.06.2013 11:01:24
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikä siellä vapaalehdykässäkään niin paljon elämää ole. Nuotin kyselijöitä kyllä riittää. No, kävin siellä tässä äskettäin taas ja yhden kunnon keskustelun saimme aikaan sormien sekoamisesta. Mutta kyllä tämmöiselle meikäläiselle, jolle haitari on vain yksi monesta soittimesta, täällä m.netissä on enemmän seurattavaa.
 
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta.. siksi siirryinkin haitariin
EP
07.06.2013 00:16:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Klezberg: Eikä siellä vapaalehdykässäkään niin paljon elämää ole. Nuotin kyselijöitä kyllä riittää. No, kävin siellä tässä äskettäin taas ja yhden kunnon keskustelun saimme aikaan sormien sekoamisesta. Mutta kyllä tämmöiselle meikäläiselle, jolle haitari on vain yksi monesta soittimesta, täällä m.netissä on enemmän seurattavaa.
 
Juu varmaan noin ja kantsiihan niitten haitaristien muuallakin kirjoitella, avartaa näkemyksiä, niin haitaristien kun muittenkin?
Onhan se vapaalehdykkä tietenkin se "ykkönen"! : )
 
maty
29.07.2013 10:29:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen haitarinsoiton aloittelija. Mistä saisin suomalaisen tanssimusiikin nuotteja sormituksella ?
 
jajuhani
30.07.2013 14:18:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

maty: Olen haitarinsoiton aloittelija. Mistä saisin suomalaisen tanssimusiikin nuotteja sormituksella ?
Liity haitaristien sivustolle vapaalehdykka.net
siellä kaverit lähettelevät nuotteja halukkaille!
 
Ellei tiedä minne on menossa, päätyy todennäköisesti jonnekin muualle.
JoensuunJonska
23.09.2013 15:42:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ohoh! Kiitos vinkistä!
 
jajuhani
29.09.2013 21:05:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nämä muusikot jotensakin aliarvostavat haitarinsoittajia. Tältä tuntuu. Jos aloittaa ns. asiallisen jutun, kohta livetään "hanuriosastolle". Niinpä oikeat haitarinsoittajat eivät enää puhukaan hanurista vaan haitarista!
 
Ellei tiedä minne on menossa, päätyy todennäköisesti jonnekin muualle.
KoskPaavo
29.09.2013 23:12:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on ainakin Excelsior-hanuri, vanha jo mutta parhaita maailmassa. Nää vitsiniekat ovat järjestään niitä jotka eivät saa edes oikealla kädellä yhtään tunnistettavaa melodianpätkää irti pelistä. Ei loukkaa mua lainkaan, huumoria saa olla.
 
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
jajuhani
30.09.2013 12:22:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KoskPaavo: Mulla on ainakin Excelsior-hanuri, vanha jo mutta parhaita maailmassa. Nää vitsiniekat ovat järjestään niitä jotka eivät saa edes oikealla kädellä yhtään tunnistettavaa melodianpätkää irti pelistä. Ei loukkaa mua lainkaan, huumoria saa olla.
Hyvä huumori on aina paikallaan. Mullekin on tulossa koesoittoon Excelsior tällä viikolla. Pitäisi tuo "pikkubugari" (juniorfisa) vaihtaa täysikokoiseen!
 
Ellei tiedä minne on menossa, päätyy todennäköisesti jonnekin muualle.
Brik
06.10.2013 00:20:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oikeat muusikot puhuvat harmonikasta.
 
-----------------------------------------------
KoskPaavo
06.10.2013 00:28:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Brik: Oikeat muusikot puhuvat harmonikasta.
 
Just, montako rahakeikkaa takana?
 
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
Brik
24.11.2013 02:01:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KoskPaavo: Just, montako rahakeikkaa takana?
 
Useita, kyse tässä muinaisessa kommentissani oli ehkä herätellä kysymystä harmoninkan/hanurin/kurtun kutsumanimistä eri musiikkityyleissä, vrt. esim klasari/humppa.
 
Pahoittelut jos meni ihon alle.
 
-----------------------------------------------
jajuhani
26.11.2013 19:12:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Harmonikka on mielletty konserttisoittimeksi - ns. korkeampi kulttuuri ja haitari on sitten se pelimanninimitys - ns. kansanmusiikki. No nyttemmin lienee jo sama puhutaanko haitarista tai harmonikasta. Valitettavasti se hanuri on saanut myös ns. alatyylin ilmaisunsa - esim. "se on ihan hanurista" - mitä sillä kukin sitten tarkoittaneekaan!
 
Ellei tiedä minne on menossa, päätyy todennäköisesti jonnekin muualle.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «