Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kirkassoundiset putket
1 2 3 4
StJerky
24.11.2013 00:49:00 (muokattu 24.11.2013 00:49:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Orange Dual Terror. Tonepotikat täysillä kitarasta ja vahvarista ja silti soundi liian tumma. Kaapissa V30. Mikkeinä JB ja '59. Mitkä olisi kirkassoundisimmat etu- ja pääteputket?
 
Nyt putkina JJ:t molemmissa.
 
hevikukko
24.11.2013 00:55:28 (muokattu 24.11.2013 00:56:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laitas TAD:it kiinni. Saat sellaista korvalle sopivaa ylä-ääntä aikaiseksi ja on puhtaan kirkkaat. Itse testasin Mesa nuppien kanssa toimivinta piristystä ylä-ääniin ja TAD vei voiton. Tung Sol on seuraava, mutta hiukan tunkkaisempi. Sekoitin Tung Solit, Tadit, JJ:t ja Mesat keskenään. Tällä hetkellä on Blackstar nupissani TAD:it kiinni....en vaihda!
 
p.s
Mulla on V30 myös käytössä ämyreinä.
 
Allekirjoitus:
JaaGeRMaisTeR
24.11.2013 01:06:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä kitara?
 
StJerky
24.11.2013 01:09:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JaaGeRMaisTeR: Mikä kitara?
 
Tokai Love Rock LS50 vm 85. Mutta sama problemmo muillakin kitaroilla.
 
StJerky
24.11.2013 01:11:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hevikukko: Laitas TAD:it kiinni. Saat sellaista korvalle sopivaa ylä-ääntä aikaiseksi ja on puhtaan kirkkaat. Itse testasin Mesa nuppien kanssa toimivinta piristystä ylä-ääniin ja TAD vei voiton. Tung Sol on seuraava, mutta hiukan tunkkaisempi. Sekoitin Tung Solit, Tadit, JJ:t ja Mesat keskenään. Tällä hetkellä on Blackstar nupissani TAD:it kiinni....en vaihda!
 
p.s
Mulla on V30 myös käytössä ämyreinä.

 
TAD on minulle uusi tuttavuus. Etu- vai pääteputkissa olet käyttänyt vai molemmissa? EL84 pääteputket Orangessa.
 
StJerky
24.11.2013 01:12:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Luultavastihan ongelma on tummasoundisissa sormissa, mutta niitä en mielelläni vaihda.
 
JaaGeRMaisTeR
24.11.2013 01:21:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

StJerky: Luultavastihan ongelma on tummasoundisissa sormissa, mutta niitä en mielelläni vaihda.
 
Sormet vaihtoon.. täältä lähtis kevyet ja kirkkaat nakit :D
 
s8na
24.11.2013 04:08:00
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EHX tai vahvari vaihtoon. Oranget on tummasoundisia.
 
hevikukko
24.11.2013 08:51:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

StJerky: TAD on minulle uusi tuttavuus. Etu- vai pääteputkissa olet käyttänyt vai molemmissa? EL84 pääteputket Orangessa.
 
Etu- sekä pääteputkina. ECC83 sekä EL34.
 
Allekirjoitus:
StJerky
24.11.2013 12:13:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

s8na: EHX tai vahvari vaihtoon. Oranget on tummasoundisia.
 
Muuten olen hyvin tyytyväinen Orangeen. Siksi haluan kokeilla kaikki muut mahdollisuudet ennen vahvistimen vaihtoa. EQ-pedaaliakin voisi testata, jos putkien vaihto ei tuo tarvittavaa lisäkirkkautta.
 
varakeef
24.11.2013 12:25:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko ne putket vanhat? Pikkuhiljaa se sointi tummenee.
 
Lespa perushumppareilla on tunnetusti luonteeltaan tumppu, jos vaikka teleen verrataan. Trebleboosteriakin voisi kokeilla.
 
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
p130
24.11.2013 12:52:35
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

StJerky: Orange Dual Terror. Tonepotikat täysillä kitarasta ja vahvarista ja silti soundi liian tumma. Kaapissa V30. Mikkeinä JB ja '59. Mitkä olisi kirkassoundisimmat etu- ja pääteputket?
 
Nyt putkina JJ:t molemmissa.

 
JJ:t on etusessa mun kokemusten mukaan tummat. Melkein mitä vaan tilalle niin luulen, että muuttuu. Edukkaalla kamalla jos kokeilut haluaa aloittaa, niin New Sensorin tuotteet on jees, esimerkiksi EHX-leimatut (vaikka jotkut nyrpistelevätkin näille nenää...).
 
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
Jucciz
24.11.2013 13:18:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JAN/GE 12AX7WA:t toivat mukavaa kirkkautta ainakin noihin Fendereihin.
 
http://www.thetubestore.com/Tubes/1 … AX7-ECC83-Tube-Types/JAN-GE-12AX7WA
 
Ei ilmaisia, mutta harvoinpa hyvät asiat.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Laulava Kylätohtori
24.11.2013 14:19:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

p130: JJ:t on etusessa mun kokemusten mukaan tummat. Melkein mitä vaan tilalle niin luulen, että muuttuu. Edukkaalla kamalla jos kokeilut haluaa aloittaa, niin New Sensorin tuotteet on jees, esimerkiksi EHX-leimatut (vaikka jotkut nyrpistelevätkin näille nenää...).
 
Samoja kokemuksia JJ:stä. Etuseen jotain muuta, esimerkiksi Tung-Solia, ovat mielestäni hyviä. Jos ei auta niin komppia trebleboosterille. Osta Jaskalta Texas Rangers, et kadu ja saat samalla mid- ja full-boosterin...
 
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
nakedzen
25.11.2013 23:36:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EHX:lle komppia kanssa, varmaan kirkkaimmat mitä löytyy. Vähän liiankin kanssa omaan makuun. Shuguang/kiina vähän paremmat/tasapainoisemmat.
hevikukko
26.11.2013 00:15:14 (muokattu 26.11.2013 08:46:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Tyhjä-
 
Allekirjoitus:
StJerky
26.11.2013 16:22:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nakedzen: EHX:lle komppia kanssa, varmaan kirkkaimmat mitä löytyy. Vähän liiankin kanssa omaan makuun. Shuguang/kiina vähän paremmat/tasapainoisemmat.
 
Taidan kokeilla noita ainakin etuseen, kun niitä Uraltoneltakin löytyy. Onko pääteputkilla korvin kuultavaa vaikutusta? Onko EHX 12au7 etusputketkin JJ:tä kirkkaammat?
 
Ziggy Bubba
26.11.2013 18:07:52
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

StJerky: Taidan kokeilla noita ainakin etuseen, kun niitä Uraltoneltakin löytyy.
 
Kannattaa muuten kysäistä ihan vinkkiä tuolta Uraltonelta myös - he kun tuntuvat auttavan mielellään näissä tuubi-kysymyksissä.
 
Orgaanista maalausrockia!: CROOKMACHINE
aristoteles666
26.11.2013 18:23:25
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ziggy Bubba: Kannattaa muuten kysäistä ihan vinkkiä tuolta Uraltonelta myös - he kun tuntuvat auttavan mielellään näissä tuubi-kysymyksissä.
 
totta, ennemmin kuin täältä.
 
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
Kefiiri
26.11.2013 20:31:20 (muokattu 26.11.2013 20:31:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

StJerky: Tonepotikat täysillä kitarasta ja vahvarista ja silti soundi liian tumma.
 
Jos lähtötilanne on tämä, niin lupaan olla ällistynyt, jos pelkästään putkimerkkiä vaihtamalla korjaantuu.
 
En ole musiikin asiantuntija.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «