![]() 08.11.2013 21:24:20 (muokattu 08.11.2013 21:46:04) | |
---|---|
Shredator: Hmm...tuo Fulltone 69 jaksaa aina yllättää. Monipuolinen on hän. Helposti jää jamittelemaan pitkiksi ajoiksi. Älä viitsisi muistuttaa, kun en oo kolmeen kuukauteen tuon kanssa jammaillut vaan koettanut ottaa etäisyyttä :) | |
![]() 08.11.2013 23:58:56 | |
Laulava Kylätohtori: Hmmmm.. Pitää nyt katsoa, raaskiiko tuosta Mad Proffan Fuzzista luopua. Pelkkä ajatuskin torille laittamisesta nostaa kyyneleet silmiin, mutta pitää nyt katsoa... En haluis sinuu itkettää, mutta mullahan on yhden tollasen vajaus...sullahan oli vissiin HW? Mulle kyllä välttäis se PCBkin, kun ainakin DBDelayn PCB on ainakin soundillisesti niin kunkku, ettei se HW voi enää parempi olla. Eiku pidä omas vaan, ei oo oikein varaakaan. Ja mullahan on jo yks HW. Oishan se sitte tietty myös kiva tsekata niitä PCBn kanssa vierekkäin joskus. Antaa olla. Tää nyt on vaan tällasta iltayön pohdintaa. asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat... | |
![]() 09.11.2013 10:28:51 (muokattu 09.11.2013 10:40:07) | |
"Äläkä saata meitä kiusaukseen, vaan päästä meidät pahasta." Paholaisen työtä. Miksi miestä näin kiusataan. Kamat vaihtoon ryskeellä, vai pitäydytään nykisissä? Tosin 250 fuzzia pitäisi kyllä jo päästä testaamaan ennen ostoa... Ps. Jep, on HW... Pps. Tuossa MP:n Fuzzissa on tällä hetkellä sama vika kuin muissakin fuzzeissa, soundi on loistava, mutta käyttöä ei oikein löydy bändin kanssa. Saattaa johtua tuosta kitarasta. Käytän treeneissä vanhempaa stratoa, eikä sen kanssa tunnu toimivan oikein mitkään pedaalit, paitsi jotkut od:t. Fire Red Fuzz tuntuu liian hyvältä myytäväksi, vaikkei käyttöä ole. Olisihan kaikkea kiva pitää laatikossa jemmassa, mutta toisaalta taas olisi mukavampi pistää ne turhissa pedaaleissa olevat rahat uusiin pedaaleihin, joilla olisi enemmän käyttöä... Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. | |
![]() 09.11.2013 12:21:50 | |
Laulava Kylätohtori: "Äläkä saata meitä kiusaukseen, vaan päästä meidät pahasta." Paholaisen työtä. Miksi miestä näin kiusataan. Kamat vaihtoon ryskeellä, vai pitäydytään nykisissä? Tosin 250 fuzzia pitäisi kyllä jo päästä testaamaan ennen ostoa... Ps. Jep, on HW... Pps. Tuossa MP:n Fuzzissa on tällä hetkellä sama vika kuin muissakin fuzzeissa, soundi on loistava, mutta käyttöä ei oikein löydy bändin kanssa. Saattaa johtua tuosta kitarasta. Käytän treeneissä vanhempaa stratoa, eikä sen kanssa tunnu toimivan oikein mitkään pedaalit, paitsi jotkut od:t. Fire Red Fuzz tuntuu liian hyvältä myytäväksi, vaikkei käyttöä ole. Olisihan kaikkea kiva pitää laatikossa jemmassa, mutta toisaalta taas olisi mukavampi pistää ne turhissa pedaaleissa olevat rahat uusiin pedaaleihin, joilla olisi enemmän käyttöä... En miekään sitä käytä kun muutamassa biisissä ja muutamissa riffeissä mausteena eli pääasiassa se on mullakin valotta 90 prossaa soittoajasta. Kotona tulee sitte itekseen vedettyy joskus pitempiikin sessioita sen kanssa, kun ei oo bändikaverit riesana. Mutta on se vaan helpottavaa tietää, että sellanen fuzzi löytyy aina laudasta, jos siihen tulee halu ja tarve. asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat... | |
![]() 15.11.2013 12:38:04 | |
Onko kokemuksia Lovepedalin 200lbs Fuzzista? Siliconi fuzz siis kyseessä, mutta millä transistoreilla tuo mahtaa olla? Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. | |
![]() 15.11.2013 15:54:55 | |
Häikäilemätön mainos... tuli tuosta yllä olevasta silikoni-futsista mieleen. Miulla ois FoxRox Hot Silicon kaupan, kun menin ja tilata päräytin Black Artsin Faarao-futsin. Pitäis olla paree stoner-rokkiin :) We who are not as others. | |
![]() 15.11.2013 20:31:28 | |
McNulty: Häikäilemätön mainos... tuli tuosta yllä olevasta silikoni-futsista mieleen. Miulla ois FoxRox Hot Silicon kaupan, kun menin ja tilata päräytin Black Artsin Faarao-futsin. Pitäis olla paree stoner-rokkiin :) Mä voisin nappaa tuon foxroxin sulta pois? Paan pikaviestiä. Niin juu tänään saapuili kotiin uusi customoitu fuzz. Omissa kuvissa on tirkisteltävää. Ihan perus J. Everman Fuzz Drive G2 vaan ulkoasua on muuteltu valkoisempaan. Loisto purkki! | |
![]() 23.11.2013 16:51:36 | |
Testailinpa taas fuzzeja. Pakko sanoa, että Soul Bender on ehdoton pitopeli. S0r0666:n Tonebender IV -klooni on myös periaatteessa yhtä loistava, mutta niin lähellä Soul Benderiä, että taidan pistää sen myyntiin. Turha pitää kahta niin samanlaista... Toinen parivaljakko oli Mad Proffan Fire Red Fuzz vs. S0r0n Tonebender II -klooni. Molemmat taas kerrassaan loistavia, mutta pidän enemmän S0r0n TBII:n alapäästä, joten taitaa Mad Proffa mennä joutua torille. En tiedä, johtuuko kuun asennosta, mutta nyt molemmat, mutta varsinkin TBII-kllooni toimivat särökanavan päällä paremmin kuin ennen - ei mitään ongelmaa. Samoin molemmat toimivat puhtaalla kanavalla loistavasti (paremmin kuin nuo kaksi ensimmäistä), mutta tässäkin joku aavistuksen omainen vivahde kääntää kelkan S0r0n fuzzin suuntaan... Uraltonen FF-kit on myös todella hyvä, mutta jotain pieniä modauksia ehkä kaipaisin siihen. Siinä on nyt BC108 trankut, jotka ovat mielestäni paljon paremmat kuin BC107:t. Ja se pieni kotelo ärsyttää. Pitää miettiä... Joten kai sitä täytyy kyynelsilmin pistää hyvät fuzzit torille... :) Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. | |
![]() 23.11.2013 18:02:16 | |
Laulava Kylätohtori: Testailinpa taas fuzzeja. Pakko sanoa, että Soul Bender on ehdoton pitopeli. Tuo oli kyllä todella hyvä fuzz, oikein ikävä jäi. :) | |
![]() 24.11.2013 08:57:03 | |
Laulava Kylätohtori: Testailinpa taas fuzzeja. Pakko sanoa, että Soul Bender on ehdoton pitopeli. S0r0666:n Tonebender IV -klooni on myös periaatteessa yhtä loistava, mutta niin lähellä Soul Benderiä, että taidan pistää sen myyntiin. Soul Benderhän taitaa olla hyvin pitkälti uudelleen nimetty tone bender mk III pienillä muutoksilla. Korjatkaa jos olen väärässä. Tuli taas muutama fuzzi tai fuzzahtava särö rakennettua. T.Rex Mudhoneya tuli niin ikävä, että kasasin kloonin, mahtava pedaali. Samoilla vauheilla BJFE Pink Purple Fuzz, joka on ehdottomasti parhaasta päästä tätä osastoa. Häijy, törkeä, mutta helposti lapasessa pysyvä aggressiivinen särö/fuzz. Kuulostaa ehkä buustatulta fuzz facelta, gainia aika pirusti tarjolla. Tällä hetkellä tämä on ainut säröspedu laudassa, saas nähä miten jatko. Mudhoney oli hyvin lähellä jäädä, mutta tämä on niin älyttömän erotteleva, että mennään tällä hetki. Tai sit molemmat niin vois vaihdella kermaisemman ja tylymmän saundin välillä, emmie tiiä. Ei tosin reagoi kitaran volapotikkaan juuri mitenkään tämä pinkki violetti. Bonuksena sain käsiini läjän mittaamattomia NKT275 trankkuja, joista löytyi ainakin yksi hyvä pari ja tuli rakennettua germanium fuzz face Analogman Sunface -kytkennän pohjalta. Ei yhtään hullumpi kaveri tämäkään, mutta saattaapi mennä kiertoon kuitenkin, en näe tälle käyttöä tämänhetkisissä bändeissä. | |
![]() 25.11.2013 18:52:13 (muokattu 25.11.2013 18:52:31) | |
Aattelin ehkä joskus tässä kokeilla jotain ihan törkeetä fuzzia, ja mieleen tulee heti Electric Wizardin Dopethrone-soundi, johon on käytetty Bossin FZ-2:sta. Sitä ei kuitenkaan enää tuoteta, joten osaisko joku suositella vastaavaa fuzzia, joka ei maksais ihan törkeesti? Tyyliin maksimissaan satasen. Mites muuten, onko klassinen Fuzz Face aina melko rauhallinen, vai tuleeko siitäkin kunnon mössöä jos on tarpeeks gainia alla? "More beers more cheers that's it that's all" -Deaner | |
![]() 25.11.2013 18:55:25 | |
Myrkky Nuoli: Soul Benderhän taitaa olla hyvin pitkälti uudelleen nimetty tone bender mk III pienillä muutoksilla. Korjatkaa jos olen väärässä.. En ole varma, mutta itse olen siinä käsityksessä, että se olisi kopio Tonebender IV:sta? En tosin ole ihan varma... Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. | |
![]() 25.11.2013 19:42:29 | |
professori: Aattelin ehkä joskus tässä kokeilla jotain ihan törkeetä fuzzia, ja mieleen tulee heti Electric Wizardin Dopethrone-soundi, johon on käytetty Bossin FZ-2:sta. Sitä ei kuitenkaan enää tuoteta, joten osaisko joku suositella vastaavaa fuzzia, joka ei maksais ihan törkeesti? Tyyliin maksimissaan satasen. Mites muuten, onko klassinen Fuzz Face aina melko rauhallinen, vai tuleeko siitäkin kunnon mössöä jos on tarpeeks gainia alla? Malekko Fuzz pitäisi olla samaan henkeen tehty kuin FZ-2. Torilta vois irrota satasella. http://www.youtube.com/watch?v=-UEUYhWFQ1s Fuzz Face menee juurikin mukavaksi mössöksi jos gainia on reippaammin alla. Fu Manchun pörinät hyvänä esimerkkinä. | |
![]() 25.11.2013 20:08:41 | |
professori: Aattelin ehkä joskus tässä kokeilla jotain ihan törkeetä fuzzia, ja mieleen tulee heti Electric Wizardin Dopethrone-soundi, johon on käytetty Bossin FZ-2:sta. Sitä ei kuitenkaan enää tuoteta, joten osaisko joku suositella vastaavaa fuzzia, joka ei maksais ihan törkeesti? Tyyliin maksimissaan satasen. Mites muuten, onko klassinen Fuzz Face aina melko rauhallinen, vai tuleeko siitäkin kunnon mössöä jos on tarpeeks gainia alla? Ei paljoa oo kyllä vaihtoehtoja tolle saundille. Mulla on ollut tuo FZ-2 ja en oo kyllä mitään vastaavaa kokeillut. Suoraan sanottuna yks hirveimmistä pedaaleista mitä mulla on ollut ja sillä ei voi kyllä soittaa mitään muutakun EW-tyylisiä single note -juttuja. Vitossoinutkin menee ihan täydeks mössöks ilman minkään sortin erottelevuutta :D On sille hetkensä, mutta... ei pysty.. Suosittelen Black Arts Toneworks Pharaoh Fuzzia. Se on big muff-johdannainen monipuolisemmilla säädöillä, siitä kun pistää klippauksen pois päältä niin lopputulos on ihan tajutonta räkää, ja just sillä oikeella tavalla. Asutaan samassa kaupungissa joten tuota mun kasaamaa kloonia sopii testata jos kiinnostaa. Oon harkinnut änkeväni uuden tuommosen väkisin pienempään koteloon, joten tuo mun spedu saattas irrota rahaa vastaankin mahdollisesti jos se kolahtaa. Ite oon näitä fuzzeja nyt pyöritellyt melko pirusti rakennellen klooneja omaan lautaan, mutta mun mieltymykset on erottelevissa ja selkeissä fuzzeissa joten tuosta nuhaosastosta ei kauheesti oo kokemusta. Earthquaker Devices Hoof Fuzz kiinnostas kyllä kokeilla. Fuzz facea kun ajaa säröttyneeseen vahvistimeen niin lopputuloksena on tunkkasta pörinää, saattaisit tykätä. erty: Fuzz Face menee juurikin mukavaksi mössöksi jos gainia on reippaammin alla. Fu Manchun pörinät hyvänä esimerkkinä. Mun tietääkseni Fu Manchu = Big Muff JCM800:n läpi, kuten myös Billy Corganin saundi, joka on sekin suht jees. Vai onko niillä ollu eri systeemit sit eri vaiheessa? Voip olla. Laulava Kylätohtori: En ole varma, mutta itse olen siinä käsityksessä, että se olisi kopio Tonebender IV:sta? En tosin ole ihan varma... Suattaa olla! Tonebenderiä joka tapauksessa. | |
![]() 25.11.2013 20:48:16 | |
Myrkky Nuoli: Fuzz facea kun ajaa säröttyneeseen vahvistimeen niin lopputuloksena on tunkkasta pörinää, saattaisit tykätä. Mun tietääkseni Fu Manchu = Big Muff JCM800:n läpi, kuten myös Billy Corganin saundi, joka on sekin suht jees. Vai onko niillä ollu eri systeemit sit eri vaiheessa? Voip olla. Tunkkasta pörinäähän se Fu Manchu just ajoittan on ;o) Google kerto et toisella kepittäjistä löytys Creepy Fingersin fuzz face-variantti, joita bändin basisti värkkäilee. Ja sit toisella Univoxin Super Fuzz. Taas kerran vahvarin soundi ja siitä lähtevä särö vaikuttaa näidenkin fuzzien kanssa hyvinkin paljon. Jos vaikka vertaa just Fu Manchua ja Electric Wizardia ni ei ne kauheesti toisiaan muistuta vaikka periaatteessa on sama pedaali. Ja sit on vielä The Whon livesoundi, josta löytyy kans paljon Super Fuzzia.. Sen oon huomannu et oikeen rupiset, geittaavat ja octavefuzzit toimii säröllä olevaan vahvariin parhaiten. Kliiniillä vahvarilla niitä ei usein pysty ees soittamaan, mut sitku on vähän säröä alla niin johan toimii. Big Muffeilla sit just päinvastoin. Meikältäkin löytyy kymmenisenkunta fuzzia, joita voin koeajattaa. Niistä luopuminen on kyl eri asia.. | |
![]() 25.11.2013 21:00:17 | |
professori: Aattelin ehkä joskus tässä kokeilla jotain ihan törkeetä fuzzia, ja mieleen tulee heti Electric Wizardin Dopethrone-soundi, johon on käytetty Bossin FZ-2:sta. Sitä ei kuitenkaan enää tuoteta, joten osaisko joku suositella vastaavaa fuzzia, joka ei maksais ihan törkeesti? Tyyliin maksimissaan satasen. FZ-2 Ebaysta. Itte oon paremman puutteessa käyttänyt Behringerin kopiota aiheesta. Sit ois myös toi, mutta hinnakas on: http://www.thomann.de/fi/maxon_fuzz_elements_ether.htm | |
![]() 25.11.2013 22:21:23 | |
erty: Sen oon huomannu et oikeen rupiset, geittaavat ja octavefuzzit toimii säröllä olevaan vahvariin parhaiten. Kliiniillä vahvarilla niitä ei usein pysty ees soittamaan, mut sitku on vähän säröä alla niin johan toimii. Big Muffeilla sit just päinvastoin. 100% samaa mieltä. Big Muffi säröllä olevaan vahvistimeen on mun mielestä hyödytöntä ajan hukkaa :D Silti tiedän yhdenkin kaverin joka on niistä saundeista ihan innoissaan ja soittaa bändissäkin. Se on semmottiis. Fuzz Facet taas tykkään nippa nappa rikki menevän saundin päällä, siinä kohin tuntuu olevan semmonen sweet spot, että tulee riittävästi bodya. | |
![]() 26.11.2013 10:38:16 | |
Mulla on kanssa muff ja ff johdannaiset spedut. Muffiversion kanssa vahvarin gaini on klo 10. Ffn kanssa 1:30. Gaininapit menee sit speduissa just päinvastoin. | |
![]() 26.11.2013 12:31:27 | |
Suosittelen Black Arts Toneworks Pharaoh Fuzzia Tähän nimeen olin törmännytkin aikaisemmin. Kävin kuuntelemassa, ja gas iski välittömästi :D Miten yks yhteen se sun kopio on, Myrkky Nuoli? Saattas kiinnostaa testailla, tosin ehkä ens vuoden puolella, koska mun tili tyhjentyi totaalisesti vahvistinoston myötä. Mut voi olla, että ens vuodelle on yks fuzz-ostos jo tiedossa, sen verran kovaa tipahti toi soundi Pro Guitar Shopin perusteella. Monipuolisuus ehdotonta plussaa, eli saa muutakin kuin vain muffi-osastoa, joka myös on myös aika persoonallinen. Tsekkasin Catalinbread Manx Loaghtan-fuzzin joka pörisi myös hienosti. Malekko fuzz ei iskeny videon perusteella niin kovaa. Tosin nää videot ei koskaan kerro kuin puolitotuutta. "More beers more cheers that's it that's all" -Deaner | |
![]() 26.11.2013 12:38:29 | |
professori: Tähän nimeen olin törmännytkin aikaisemmin. Kävin kuuntelemassa, ja gas iski välittömästi :D Miten yks yhteen se sun kopio on, Myrkky Nuoli? Saattas kiinnostaa testailla, tosin ehkä ens vuoden puolella, koska mun tili tyhjentyi totaalisesti vahvistinoston myötä. Mut voi olla, että ens vuodelle on yks fuzz-ostos jo tiedossa, sen verran kovaa tipahti toi soundi Pro Guitar Shopin perusteella. Monipuolisuus ehdotonta plussaa, eli saa muutakin kuin vain muffi-osastoa, joka myös on myös aika persoonallinen. Tsekkasin Catalinbread Manx Loaghtan-fuzzin joka pörisi myös hienosti. Malekko fuzz ei iskeny videon perusteella niin kovaa. Tosin nää videot ei koskaan kerro kuin puolitotuutta. En oo päässyt näpistelemään aitoa peliä, mutta kytkiksen pitäis olla täysin sama. Diodeissa voi olla vähän eroa, mutta ei ratkaisevasti. Tuosta saa tosiaan rouheesta retrorokkifuzzista totaaliseen pörinähelvettiin asti, loistava peli. Luonne on kuitenkin aina muffimainen, eli tiukkaa demppaussaundia ei irtoa ja oli namiskat miten tahansa niin saundi on melkosta iso. Ilmottele jos haluat testata! | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)