Aihe: wah vai wah
1
tlevis
12.05.2004 10:23:37
Danelectro Tripl Wah vai CRY BABY GCB95 vai kenties joku muu alle 100€ ? ? ?
Jusstus
12.05.2004 10:49:56
Danelectro Tripl Wah vai CRY BABY GCB95 vai kenties joku muu alle 100€ ? ? ?

No Cry Babylla ei ainakaan ihan kauheesti metsään voi mennä. Ikuinen peli on tuo, jos saundi miellyttää. Jos ei miellytä, niin voihan sitä modaillakin...
"These go to eleven.."
kupteri
12.05.2004 12:54:48

Ikuinen peli on tuo, jos saundi miellyttää. Jos ei miellytä, niin voihan sitä modaillakin...

Eipä taida se potikka olla ikuinen, alkaa rahisemaan ajan mittaan ja se pitää vaihtaa. Bändikaverin Cry Babe ei korjauksen jälkeenkään alkanut toimimaan kunnolla (vaikka osa oli vaihdettu). Myös true bypass puuttuu (muuttaa soundia siis kun wah ei ole päällä).
Friday Morning Waterloo kotisivut | mp3:sia
Listen
12.05.2004 12:58:27
Myös true bypass puuttuu (muuttaa soundia siis kun wah ei ole päällä).

Tommonen true bypass-kaavio Cry Babyyn tuli joskus vastaan, enpä oo kokeillut:

http://www.generalguitargadgets.com/v2/diagrams/wah_tb_lo.gif
tlevis
12.05.2004 23:03:12
No osaako kukaan kertoa tosta Danelectro Tripl Wahista mitään? Onko pelkästään hienon näköinen lelu?
mongoloidi
12.05.2004 23:07:22
No osaako kukaan kertoa tosta Danelectro Tripl Wahista mitään? Onko pelkästään hienon näköinen lelu?

Omista kokemuksista Danelectrojen kanssa voin sanoa sen verran,että YHTÄ hyvää Danelectro poljinta oon koittanu ja se oli Cool Cat Chorus.
Marshall+Fender+Peavey+Framus+Morley+Boss=V***nmoista melua.
askomiko
13.05.2004 00:05:22
Danelectron päälle en uskaltaisi polkaista. Särjin pari peruspedaalia päivässä.
Myytävänä superhieno-hevikitara ja superhieno-twängi-JazzCaster.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
tlevis
13.05.2004 06:50:28
OK - ostan cry babyn poljettavakseni... vai oliko niitä allesatasenwaheja muita potentiaalisia.
lexa53
13.05.2004 15:00:51
Danelectron päälle en uskaltaisi polkaista. Särjin pari peruspedaalia päivässä.

Danelectron perus pedaalithan (FAB tone, Dan Echo, DaddyO jne.) ovat paksulla metallikuorella varustettuja, enkä polkemalla ole rikki saanut, heikot kohdat löytyy jakeista jotka kannattaa vaihtaa jo uutena jykevämpiin runkokiinnitteisiin malleihin (alkuperäisethän on vain piirilevyssä kiinni).
vantage
13.05.2004 15:18:33
OK - ostan cry babyn poljettavakseni... vai oliko niitä allesatasenwaheja muita potentiaalisia.

Jep kannattaa.
Mullakin on sellainen ja tyytyväinen olen.
"Kaikki on allright ainakin minulla. En tiedä, onko muilla." -M Nykänen IHKK #5
Skebaristi
13.05.2004 16:45:50

Eroaako muutes tuon GCB95:n saundi hirveästi Cry baby hendrix wahista? Eli siis onko tuo hendrix paljon parempi, kuin GCB95? Ainakin se maksaa hieman enemmän...
"Älä koskaan soita niin nopeasti kuin pystyt, opettele soittamaan niin nopeasti ettei tarvitse soittaa niin nopeasti kuin pystyy"
Tomtom
13.05.2004 17:02:06
Riippuu varmaan siitä mihin waukkua käyttää, mulla on perus-baby ja yritäppä sillä boostailla sooloja tai soittaa jotain muuta kuin nopeaa perusvätkytystä.. bändikaverilla on mikähän malli se nyt onkaan, olisko joku 535Q -tyyppinen juttu joka on soundeiltaan ihan toista luokkaa. Jos ostaisin itse uutta wahia, niin säästäisin hieman lisää tuosta peruswauwasta ja ostaisin jonkun Dunlopin "edistyksellisemmän" mallin tai sitten Morleyn.Tai sitten Voxin, tai Buddan....
"Play the volume as loud as you want to, but don't touch my levels now - I've got them set just like I like" Samuel L. Jackson
päänahka
13.05.2004 19:04:52 (muokattu 13.05.2004 19:07:57)
Mulla on CB 535 ollut jotain viis vuotta. Toimii yleensä siinä mitä mä soitan, mutta soundi ei ole niin vokaalimainen kuin joku voisi kaivata. Hendrix-juttuihin hakisin jotain muuta, Voxiahan se tais yleensä käyttää.

Lisäys: Morley mulla oli ennen tuota, se oli musta ihan paska. Myin halvalla. Semmonen laiha soundi, ei suunnilleen mitään vaikutusta muualla kuin kaulan keskialueilla.
Soolot on perseestä.
tlevis
14.05.2004 08:02:01
Vaikuttaako cry baby soundiin ollessaan pois päältä?
- onkiva mies on kiva mies -
päänahka
14.05.2004 11:12:53 (muokattu 14.05.2004 11:14:16)

En ole koskaan vaivautunut tekemään testiä, että ottaisin esim. kesken treenien wahin pois välistä. Mutta ei se tähän mennessä ole haitannut ainakaan. Jos joskus huomaan että paremmalta kuulostais ilman, niin sitten modailen tota niin että siinä on true bypass.

Lisäys: Vastaus kysymykseen on että periaatteessa kyllä, käytännön testi tekemättä.
Soolot on perseestä.
Niskamies
14.05.2004 11:16:44
535:ssa ei ole trrubypassia, mutta se oli muistaakseni toteutettu jollain muulla tavalla, eikä syö huomattavasti saundia. gcb-95:han syö tunnetusti diskantteja, mutta se korjaantuu trubypassilla.
Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita.
kupteri
14.05.2004 15:58:53

Ainakin bändikaverin Cry Baby tykkää syödä soundia... ja patteria (se kun ei toimi muulla kuin sillä :-) Siksipäs setissä wahibiisit onkin peräkkäin, jotta voipi niiden vaihtaa polkimen signaaliketjuun.

Noh, rohinan yltyessä (alkoi olla jo ihan sama onko se päällä vai pois - aina rutisee, vaikka vasta oli potikkakin vaihdettu ja huolto suoritettu) kaveri päätti ostaa uuden, saas nähä mikä tulee tilalle. BOSSin emuloivaa se katteli, vois olla monipuoliset soundit niihin pariin biisiin missä sitä tarttee.
Friday Morning Waterloo kotisivut | mp3:sia
Lothlean
15.05.2004 10:50:37
Mitäs, sanokaas, onko Boss PW-10 wahwahina miten käyttökelpoinen? Hieman kalliimpi vaihtoehto, mutta löytyisi niitä mallinnuksia, ja säröjäkin kaupanpäälle. Kokemuksia, arvioita, kuulopuheita kiitos!
Jäsen X
15.05.2004 12:23:03
Mitäs, sanokaas, onko Boss PW-10 wahwahina miten käyttökelpoinen? Hieman kalliimpi vaihtoehto, mutta löytyisi niitä mallinnuksia, ja säröjäkin kaupanpäälle. Kokemuksia, arvioita, kuulopuheita kiitos!

multa lötyy, ihan OK mutta vaati 6 sormipatteria. Muuntaja järkevämpi vaihtoehto... Uni-Vibe -efekti löytyy myös jos tykkäät Hendrixiä soitella! Heyyyy Babeee.....
"Working on a sex farm, Trying to raise some hard love, Getting out my pitch fork, Poking your hay"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)