Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kitaristin Lontoo
1 2
Vilpur1
24.11.2013 18:57:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ollaan lähössä työporukalla Lontooseen ensi viikonlopuksi. Hotellimme on Russell Squaren metropysäkin tuntumassa. Tunteeko joku kylää ja osaako kertoa onko kulmilla soitin- tai levykauppoja? Voi toki muitakin aiheeseen liittyviä kohteita mainita esim. kuppiloita tai museoita.
 
I got myself a Cadillac But I can't afford the gasoline
Dunga
24.11.2013 19:01:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vilpur1: Ollaan lähössä työporukalla Lontooseen ensi viikonlopuksi. Hotellimme on Russell Squaren metropysäkin tuntumassa. Tunteeko joku kylää ja osaako kertoa onko kulmilla soitin- tai levykauppoja? Voi toki muitakin aiheeseen liittyviä kohteita mainita esim. kuppiloita tai museoita.
 
Tottenham Court Roadin aseman lähellä on Denmark Street. Pieni kadunpätkä täynnä soitinliikkeitä. Hinnat pääosin korkeat mutta vähän erikoisempaa kamaa voi löytää.
 
Asema on parin pysähdyksen päässä russel squaresta ja kadulle on helppo löytää parin minuutin kävelyllä.
 
War... war never changes.
kekkuliheikki
24.11.2013 19:23:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Asuin siella 12 vuotta.
 
Denmark Street on ainoa. Ja siella maksaa. Uskomatonta mutta totta on se, etta siella ei oikeastaan ole kunnon musakauppoja. Tai ollut. En tieda onko eri meno.
 
En allekirjoita.
gunner
24.11.2013 19:29:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kekkuliheikki: Asuin siella 12 vuotta.
 
Denmark Street on ainoa. Ja siella maksaa. Uskomatonta mutta totta on se, etta siella ei oikeastaan ole kunnon musakauppoja. Tai ollut. En tieda onko eri meno.

 
On kyllä jännä katu. Näyttää, että vierekkäin on vain surkean kokoisia pieniä Tunnelin levyn kokoisia pieniä luukkuja. Kun kauppoihin menee sisälle, ne jatkuvat kuitenkin joko syvälle taloon tai kerroksia on 5 tai enemmän.
 
Ostamisesta en tosiaan tiedä, mutta kannattaa siellä ainakin käydä kurkkimassa, mitä kaikkea kaupoilla on tarjota. Itse tyydyin käynnilläni ostamaan pelkästään uuden kitarahihnan.
Osteri
24.11.2013 19:33:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaverini kävi muutama viikko sitten just tuolla Denmark streetillä ja kuittaili että "on kitarataivas". No ei se sieltä mitään ostanut, kunhan kiusaksi lähetteli muutamia kännykkäkuvia. Aika jännä juttu, jos tosiaan on noin, ettei Lontoossa muita kitarapaikkoja olisi....?
 
Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita....
Kimmo72
24.11.2013 19:35:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … ts.php?c=15&t=211080&o=0&#p10827322
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … sts.php?c=15&t=199499&o=0&#p9853925
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … sts.php?c=15&t=111439&o=0&#p3990565
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=89986&o=0#p2594076
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … sts.php?c=15&t=165382&o=0&#p8196885
 
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
Schaller
24.11.2013 19:55:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vilpur1: Ollaan lähössä työporukalla Lontooseen ensi viikonlopuksi. Voi toki muitakin aiheeseen liittyviä kohteita mainita esim. kuppiloita tai museoita.
 
Lontoon Hard Rock Cafe on ainakin visiitin arvoinen. Sieltä se vissiin alkoi koko homma ja se näkyy rekvisiitan määrässä. Osoite on 150 Old Park Ln, bussilla pääsee etuovelle asti.
 
"How can less be more? More is more!"
petrip
24.11.2013 20:02:53 (muokattu 24.11.2013 20:03:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huomasin, että kahden visiitin vuonna 2010 ja 2012 välisenä aikana levyliikkeet oli aika lailla hävinnyt. Esim. suuri liike ja ketju (nimeä en nyt muista, kaksi kirjainta nimessä) Piccadilly Circuksessa oli lopettanut.
 
Vilpur1
24.11.2013 20:03:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Void: Tottenham Court Roadin aseman lähellä on Denmark Street. Pieni kadunpätkä täynnä soitinliikkeitä. Hinnat pääosin korkeat mutta vähän erikoisempaa kamaa voi löytää.
 
Asema on parin pysähdyksen päässä russel squaresta ja kadulle on helppo löytää parin minuutin kävelyllä.

 
Kiitos vinkistä. Täytyy käydä tutustumassa puoteihin.
 
I got myself a Cadillac But I can't afford the gasoline
Vilpur1
24.11.2013 20:05:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kimmo72: http://muusikoiden.net/keskustelu/p … ts.php?c=15&t=211080&o=0&#p10827322
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … sts.php?c=15&t=199499&o=0&#p9853925
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … sts.php?c=15&t=111439&o=0&#p3990565
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=89986&o=0#p2594076
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … sts.php?c=15&t=165382&o=0&#p8196885

 
Kiitos Kimmo linkeistä, täytyy lueskella mitä aiemmin on höpisty. Jännä kun hain muuten otsikosta sanalla Lontoo niin ei tullut mitään :?
 
I got myself a Cadillac But I can't afford the gasoline
Vilpur1
24.11.2013 20:10:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

petrip: Huomasin, että kahden visiitin vuonna 2010 ja 2012 välisenä aikana levyliikkeet oli aika lailla hävinnyt. Esim. suuri liike ja ketju (nimeä en nyt muista, kaksi kirjainta nimessä) Piccadilly Circuksessa oli lopettanut.
 
Tarkotatko tätä Digital Villagea eli DV:tä? Taisivat joo liikkeet hävitä yhtä lukuunottamatta aika lailla "silmän räpäyksessä". En muista minkä seurausta katoaminen oli mutta saapumattomia tilauksiaan jengi taisi noihin aikoihin jännittää.
 
Oho! Lukihäriö, nythän puhuttiin levykaupoista.
 
I got myself a Cadillac But I can't afford the gasoline
gemisti
24.11.2013 20:38:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

gunner: On kyllä jännä katu. Näyttää, että vierekkäin on vain surkean kokoisia pieniä Tunnelin levyn kokoisia pieniä luukkuja. Kun kauppoihin menee sisälle, ne jatkuvat kuitenkin joko syvälle taloon tai kerroksia on 5 tai enemmän.
 
Ostamisesta en tosiaan tiedä, mutta kannattaa siellä ainakin käydä kurkkimassa, mitä kaikkea kaupoilla on tarjota. Itse tyydyin käynnilläni ostamaan pelkästään uuden kitarahihnan.

 
Hassua, tein itse juuri samoin pari vuotta sitten, kiertelin kaikki kaupat läpi, ja hihnan ostin.
 
Sen taisin ostaa Macarisilta, se oli siinä jossain parin korttelin päässä Denmark streetiltä, kannattaa sielläkin käydä.
 
she sounds like a bag of cats Purple Reckoning
steelduck
25.11.2013 00:09:37 (muokattu 25.11.2013 00:12:29)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olin tuolla Denmark Streetillä pariviikkoa sitten. Hyviä pikkukauppoja. Eteenkin Wunjo Guitarsissa oli hyvä meno. Hinnat oli "internet tasoa".
 
Toinen käymisen arvoinen paikka on Aint nothing but blues niminen baari Sohon sydämmessä. Sinne kävelee parissakymmenessä minuutista tuolta Denmarkstreetiltä ja mukavaa kävelyaluetta:
 
http://www.aintnothinbut.co.uk
 
Hyvää livevääntöä joka ilta.
 
Dunga
25.11.2013 05:47:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

steelduck: Olin tuolla Denmark Streetillä pariviikkoa sitten. Hyviä pikkukauppoja. Eteenkin Wunjo Guitarsissa oli hyvä meno. Hinnat oli "internet tasoa".
 
Toinen käymisen arvoinen paikka on Aint nothing but blues niminen baari Sohon sydämmessä. Sinne kävelee parissakymmenessä minuutista tuolta Denmarkstreetiltä ja mukavaa kävelyaluetta:
 
http://www.aintnothinbut.co.uk
 
Hyvää livevääntöä joka ilta.

 
Itekin olen yhen kitaran ostanut Wunjolta. Hinta oli kohdillaan, tosin netin / puhelimen kautta tein tilauksen.
 
Denmark streetin puljuissa näkyy valitettavasti poikkeuksia lukuunottamatta turismin tuoma kyynisyys. Asiakaspalvelu on usein olematonta tai nihkeää ja myyjiä ei monesti juuri kiinnosta kuka ovesta astuu sisään.
 
Music Groundin myyjät ovat yleensä omien kokemusteni mukaan keskittyneet häpeilemättömään pilven pössyttelyyn tiskin takana, joten annettakoon heille tilansa takia tämä anteeksi. PS. voisi edes joskus tuulettaa.
 
War... war never changes.
steelduck
25.11.2013 08:47:04
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulle nuo Wunjon kaverit olivat ainakin todella palvelualttiita. Kitaraa kannettiin syliin testattavaksi ja sain melkein vartin luennon Denmark Streetin historiasta, kun kysyin kauanko kauppa on ollut siinä. Hauskaa kuunneltavaa. Joskin silloin oli aika hiljainen hetki. Toisella kerralla, kun kävin oli aikamoinen hulina, kun tupa oli täynnä asiakkaita ja niitä turisteja. :)
 
Ostin Vox:n wahin...
 
Brik
25.11.2013 09:15:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos klassiset kitarat on juttu kellekkään muuten esim. opiskelumielessä niin Spanish Guitar Shop on aika must.
 
-----------------------------------------------
kekkuliheikki
25.11.2013 09:50:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Brik: Jos klassiset kitarat on juttu kellekkään muuten esim. opiskelumielessä niin Spanish Guitar Shop on aika must.
 
Onkos tama siina Leicester Squaren tubeaseman ylakerrassa?
 
Kannattaa kayda jos on pystyssa. Taisi olla John Williamsin isan perustama kauppa. Myivat mulle ensimmaisen flamencokitarani 25 punnalla. Olikin unohtunut. Ehdottomasti tuonne.
 
En allekirjoita.
mhs
25.11.2013 10:43:25 (muokattu 25.11.2013 10:45:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Denmark Streetin ohella kannattaa tsekata Ivor Mairants, joka löytyy Oxford Streetin sivukadulta (56 Rathbone Place) läheltä Tottenham Court Roadin metroasemaa, muutaman sadan metrin päässä Denmark Streetiltä. Kaljan voi matkan varrella nappaista vaikka Nellie Dean of Sohossa, Soho Squaren kupeessa.
 
Mairantsissa on parhaat akkarivalikoimat ja testaustilat, mutta palvelu vaihtelee... ilmeisesti palvelevat vanhempaa brittiä oivallisesti, mutta ulkomaalainen vakavampikin asiakas saattaa saada turistikohtelun. Tai jotain. Tuolla on esim. Lowdenin, Collingsin ja Brookin akkareita ja mm. Collingsin sähkiksiä.
 
Denmark Streetin paikoista:
Wunjossa on hyvät valikoimat edullisempaa kamaa, Lontoo-trendikkäät ja iloiset myyjät ja mainioita vintagekitaroita, joiden kunto tosin saattaa olla pari pykälää alempi kuin mainoksissa. Ei käsittääkseni oo erillistä testaustilaa, sunnuntaiaamu on rauhallisinta; muuten hälyisää, mutta mukavaa.
 
Westside on Englannin Martin-maahantuoja. Heillä voi olla kiinnostavia erikoismalleja, mutta muuten kääntyisin Martin-asiassa Kitarapajan puoleen, sekä hinnan että palvelun puolesta. OK testitila.
 
Vintage and Rare on hieno, omanarvontuntoinen ja osaava paikka. Täällä istutaan vanhassa nojatuolissa ja näppäillään. Soittimia saa testata, palvelu on vähäeleistä mutta tosiaankin osaavaa. Yleensä löytyy pari 50- tai 60-luvun Martinia, jotka ovat kalliimpia mutta paremmassa kunnossa kuin muualla tuollapäin, edullisemmalla puolella on vaikkapa 70-luvun Guildeja ja perus-Gibsoneita. Lisäksi tarjolla on usein Collingsia tai Dave Kingiä, kandee testata. Päämyymälä on kait Bathissa.
 
Hanksissä on hyvä tunnelma, rompetta monessa kerroksessa. Valikoima ei oikeen oo iskenyt mun tarpeeseen, mutta kandee tsekata.
 
Oon saanut käsityksen, että monet kaupoista ovat samassa omistuksessa... hintojen kilpailuttaminen kadun yli ei siis välttämättä kannata. Mutta tarjouksia myyjät tekevät mielellään & hinnat itse asiassa ovat monissa kalliimmissa tuotteissa edullisempia kuin kreivikuntien puolella.
 
DV247-ketju on kupsahtanut (tai no, konkurssi-ja-myynti-musicstore.de:lle, kaupat kiinni yllättäen ja tilalle Lontoon-showroom). Vanhasta versiosta on hyviä kokemuksia, uutta en oo tsekannut (en tiedä, voiko sieltä ostaa mitään vai pitääkö tilata).
 
Jos isot kaupat tyyliin guitarguitar kiinnostavat, kannattaa kenties tsekata uudehko PMT, http://www.pmtonline.co.uk/.
 
kekkuliheikki
25.11.2013 10:55:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Viimeisina Lontoon vuosinani meni suuria kauppoja nurin. Turnkey ja Sound Control tulee ensimmaisena mieleen.
 
12 vuotta Lontoossa -> Helsinki 1 vuosi -> Jokioinen(!) 2 vuotta -> nyt Montpellierissa.
 
Vittu mita rallia. Onneksi on viela tukkaa mista lahtea.
 
En allekirjoita.
p130
25.11.2013 11:37:45
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Void: Itekin olen yhen kitaran ostanut Wunjolta. Hinta oli kohdillaan, tosin netin / puhelimen kautta tein tilauksen.
 
Denmark streetin puljuissa näkyy valitettavasti poikkeuksia lukuunottamatta turismin tuoma kyynisyys. Asiakaspalvelu on usein olematonta tai nihkeää ja myyjiä ei monesti juuri kiinnosta kuka ovesta astuu sisään.
 
Music Groundin myyjät ovat yleensä omien kokemusteni mukaan keskittyneet häpeilemättömään pilven pössyttelyyn tiskin takana, joten annettakoon heille tilansa takia tämä anteeksi. PS. voisi edes joskus tuulettaa.

 
Hyvää siellä on palvelu ollut paitsi Vintage & Raressa, joka oli myynyt mulle varatun ritsan kun rahatukku kourassa olin menossa ostamaan. Liikaa "olen siellä ensi viikolla, haen"-porukkaa?
 
Crispian Millsin ex Epi Crestwood oli kyseessä, olen lohduttanut itseäni sillä faktalla, että Kula Shaker on melkoista cacaa...
 
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «