Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: esp vintage 4
1
jaajo2
23.11.2013 22:19:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

laitoin esp vintage p/j basson käytettynä ja minusta aivan loistava basso saa hakemalla hakea jos meinaa paremman yksilön löytää esim fendereistä olen omistanu niitäkin .onko muilla kokemusta näistä esp bassoista
 
sepisti
24.11.2013 00:17:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun piti kesällä ostaa Fenderin jazzari, mutta ohikulkumatkalla Musamaailmassa myyjä pyysi kokeilemaan Vintage nelkkua. Tämän jälkeen kaikki jazzarit jätti kylmäksi ja totesin, että jazzimikki tallassa riittää... En ole katunut.
 
http://www.youtu.be/L5gGjlyzxfo
jaajo2
24.11.2013 10:08:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joo fender ei enään tunnu miltään esp jälkeen.on se nii paljon paremman oloinen.ihmettelen miksi niitä niin vähä käytetään .mut niin kai se on että mitä kaupataan ja kehutaan niin sitä myös ostetaan.
 
hollstro
24.11.2013 11:24:17
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jaajo2: joo fender ei enään tunnu miltään esp jälkeen.on se nii paljon paremman oloinen.ihmettelen miksi niitä niin vähä käytetään .mut niin kai se on että mitä kaupataan ja kehutaan niin sitä myös ostetaan.
 
Melkoinen yleistys. Mulla on ollut käsissä ja on nytkin Fendereitä joiden jälkeen tuo ESP ei tunnu miltään.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
jaajo2
24.11.2013 13:38:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

no ei nyt iha nui karkeasti mut hyvästä fenderistä jouvut maksamaan tuplasti enempi
 
T.Nick
24.11.2013 13:42:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollstro: Melkoinen yleistys. Mulla on ollut käsissä ja on nytkin Fendereitä joiden jälkeen tuo ESP ei tunnu miltään.
 
Nimenomaan näin.
 
Kehottaisin yleisesti pyrkimään eroon sellaisesta tendenssistä, että kaikki muu muuttuu paskaksi ja yksi merkki hyväksi kuin taikaiskusta, vain sillä perusteella, että on pantu rahat kiinni siihen. Toki soittimen hyvyys on subjektiivinen käsite, mutta tuo subjektiivinen käsite näyttä monilla muodostuvan pitkälti omistussuhteen syntymisen perusteella. Se, mitä arvioidaan omistussuhteen ulkopuolella, jää näissä esiintuloissa kovasti hämärän peittoon.
 
Näitä "ostin tän ja nyt tää on paras. Piste" - tyyppiset esiintulot on sellaisia, että nuoremman pään aloittelevien basistien on syytä suhtautua järeällä lähdekritiikillä niihin. Kun kuitenkin näiden ketjujen arvo monille lienee se, että ollaan hankkimassa jotain bassoa ja haetaan ennakkotietoa ko. soitinmallista.
 
Ja sehän on kylmä fakta, että näin niitä omia hankintoja järkeistetään ja perustellaan itselleen, eli että lausutaan julki se oma hankinta siinä toivossa, että se tuo esiin muita saman suuntaisia näkemyksiä. Näin se on aina ollut ja näin se tulee aina olemaan. Aina joku on ostanut jotain ja se on parempaa kuin se, mitä ei olla sillä kertaa ostettu.
 
Itse aiheesta, että frendillä oli joskus viisi vuotta sitten tuollainen ESP Vintage 4. Mun näkemyksen mukaan ei millään tavalla poikkeava sen hintaluokan soittimista. Tosin tais olla ensimmäisessä aallossa näitä keinotekoisesti vanhennettuja soittimia. Uskollinen kopio fenderin mallistoista. Peruspresari perus J-tallamikillä. Mitään en kuitenkaan pannut merkille, että olisi tehty oleellisesti eri tavalla tai paremmin esikuvaan nähden.
 
Sin un condon. Siempre.
J.Hollström
24.11.2013 16:28:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jaajo2: no ei nyt iha nui karkeasti mut hyvästä fenderistä jouvut maksamaan tuplasti enempi
 
Voi vinttu taas mitä paskaa. Tommonen otsikon mukainen soitin näyttää kustantavan toista tonnii. Kyllä sillä jo ihan kohtuullisia fenkkujakin saa.
 
Mut kiva jos oot hirmu tyytyväinen soittimeesi. Kyllä se nyt ihan oman ketjunsa ansaitsee.
 
sepisti
24.11.2013 16:31:06 (muokattu 24.11.2013 16:32:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla ei ollut ainakaan tarkoitus yleistää mitenkään ja ilmaisin asian hieman huonosti. Kiikarissa oli siis uusi jazzari, joka olisi ollut samassa hintaluokassa kuin ostamani ESP. En epäile yhtään, etteikö joku Hollstron kokoelmista löytyvä oikea vintage-fenkku tuntuisi hyvältä myös omissa käsissä. Lähinnä itselle tuli vaan ESP:stä sellainen inspiroivampi fiilis, kuin uudesta jazzarista.
 
Ilman mitään yleistystä voidaan kai kuitenkin sanoa, että Vintage 4 on hintaluokassaan erinomainen basso ja tarjoaa tasavahvan vaihtoehdon Fenderin vastaaville malleille.
 
http://www.youtu.be/L5gGjlyzxfo
kojones
24.11.2013 16:48:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oma Vintage 4 oli erinomainen soitin, kevyt, kevytsoittoinen ja hyväsoundinen.
 
jaajo2
24.11.2013 17:12:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

taisin söhäistä muurahaispesään sori vaan aattelin vaan et espikin ansaitsisi oman ketjun mut vertasin ehkä väärään soitin merkkiin.jos ei verrattas sitä muihin niin hintaisekseen erittäin hyvä kevyt ja hyväsoittoinen peli
 
sepisti
24.11.2013 19:33:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulle tuli oikeasti yllätyksenä, että ESP on muutakin kuin hevikeihäät. Sikäli ESP on ketjunsa ansainnut.
Sen verran pitää toki lyödä löylyä, että kyllä Vintage 4 aina Fenkun roadwornit pieksee mennen tullen :)
 
http://www.youtu.be/L5gGjlyzxfo
jaajo2
24.11.2013 19:51:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ja suurimman osan 70 luvun tuotannosta paitsi painossa nimimerkillä kokemusta on niistäki .mut niissäki vanhoissa on helmiä seassa jos lompakko kestää ja sattuu semmosen löytään
 
Rämppy
25.11.2013 10:17:57 (muokattu 25.11.2013 10:22:27)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sepisti:Lähinnä itselle tuli vaan ESP:stä sellainen inspiroivampi fiilis, kuin uudesta jazzarista...
Herää kysymys, että verrattuna mihin niistä kymmenistä eri jazzareista, mitä F-firma tuottaa? Mitenkään väheksymättä tuota ESPiä, on vähän kyseenalaista tehdä koko merkkiä kattavat yleistykset yksittäistapausten perusteella. Mä olen myös käpälöinyt tuota samaista ESPIä. Kaikinpuolin ok tuntuinen, ei siinä mitään. Ei mun mielestä kuitenkaan ollut sen kummempi kuin esim. road worn Fenkku. Tietysti vähän eri speksit, mutta noin niinku yleislaadullisesti...
EDIT: se täytyy sanoa, että Musamaailman maahantuomat vehkeet ovat lähes poikkeuksetta asiallisesti säädetty ja trimmattu, ainakin täällä Helsingissä. Muualla taas ovat enimmäkseen täysin säätämättä, joskus ihan kauheita jousipyssyjä.
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
sepisti
25.11.2013 11:59:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rämppy: Herää kysymys, että verrattuna mihin niistä kymmenistä eri jazzareista, mitä F-firma tuottaa? Mitenkään väheksymättä tuota ESPiä, on vähän kyseenalaista tehdä koko merkkiä kattavat yleistykset yksittäistapausten perusteella. Mä olen myös käpälöinyt tuota samaista ESPIä. Kaikinpuolin ok tuntuinen, ei siinä mitään. Ei mun mielestä kuitenkaan ollut sen kummempi kuin esim. road worn Fenkku. Tietysti vähän eri speksit, mutta noin niinku yleislaadullisesti...
EDIT: se täytyy sanoa, että Musamaailman maahantuomat vehkeet ovat lähes poikkeuksetta asiallisesti säädetty ja trimmattu, ainakin täällä Helsingissä. Muualla taas ovat enimmäkseen täysin säätämättä, joskus ihan kauheita jousipyssyjä.

 
Vittu, oli hymiöt ja kaikki :)
 
Sillä, että tykästyin tuohon espiin, ei ole juurikaan tekemistä fenderin kanssa. Selittämätön juttu. Amerikan stankkua olin hakemassa ja vielä pajalta, jossa bassopuolen asiakaspalvelu on niin hyvää, että ihan itkettää lähteä pois kauppoja tekemättä. He kuitenkin ymmärsivät, kun kerroin että valitettavasti mun on mentävä espi-kaupoille.
 
Ja mikä yleistys... Ei ole mitään yleistyksiä. Mä en ole missään vaiheessa mollannut fenderiä. Oot oikeassa, että Musamaailman kamppeet on hyvin säädettyjä. Hyvät säädöt on kuitenkin myös Kitarapajalla.
 
http://www.youtu.be/L5gGjlyzxfo
Rämppy
25.11.2013 17:31:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sepisti: Vittu, oli hymiöt ja kaikki :)
Ja mikä yleistys... Ei ole mitään yleistyksiä. Mä en ole missään vaiheessa mollannut fenderiä..

Sori, peace ja pax.
Mä käsitin niin, että vertasit Fender jazz bassoon, kun mainitsit esp vs. jazz...
Mut varmaan sitten takoititkin yleisemmin JB-tyyppistä basssoa merkkiin katsomatta, vai? Kyllä mun puolestä Fenderiä saa mollata niin paljon kuin haluaa. Mulla on ollut monta Fenderiä, jotkut aika paskojakin.
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
sepisti
25.11.2013 23:20:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rämppy: Sori, peace ja pax.
Mä käsitin niin, että vertasit Fender jazz bassoon, kun mainitsit esp vs. jazz...
Mut varmaan sitten takoititkin yleisemmin JB-tyyppistä basssoa merkkiin katsomatta, vai? Kyllä mun puolestä Fenderiä saa mollata niin paljon kuin haluaa. Mulla on ollut monta Fenderiä, jotkut aika paskojakin.

 
Peace :) Vähän epätarkkaa ilmaisua itsellä paikoin.
 
http://www.youtu.be/L5gGjlyzxfo
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «