Aihe: Axe-Fx II
1 2 3 4 545 46 47 48 4987 88 89 90 91
askomiko
19.11.2013 23:26:54 (muokattu 20.11.2013 09:10:31)
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
askomiko
22.11.2013 23:17:21
Norppa78
23.11.2013 08:23:36
askomiko: Kevättunnelmissa:
https://www.youtube.com/watch?v=6_tB8sROhPA

Wau. Tosi upeasti fiilistelty!
Eric Johnson plays suvivirsi :)
Tami
23.11.2013 10:41:27

askomiko: Kevättunnelmissa:
https://www.youtube.com/watch?v=6_tB8sROhPA

Hienosti alkaa tuo fiidbäkki-kierto Komia!
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
Boozer
23.11.2013 14:15:42
Olettekos ruuvanneet yhtään uskottavaa Slash-presettiä rakkineesta? Pari tuntia jaksoin netistä etsiä klippejä mutta ei löytynyt yhtään tarpeeksi lähelle osuvaa.
Let there be rock
P-man
24.11.2013 13:25:53
Onko kukaan koittanut Axe + Genelec yhdistelmää? Miten on soundit jos vertaa Axe + pääte + kaappi yhdistelmään?
TTV
24.11.2013 13:43:55
P-man: Onko kukaan koittanut Axe + Genelec yhdistelmää? Miten on soundit jos vertaa Axe + pääte + kaappi yhdistelmään?

Mulla on Axe2 kiinni kahdessa 8020B Genessä ja se ainakin toimii kotivolumeilla hemmetin hyvin, paremmin kuin pääte+kaappi, koska esim. 2x12" ei kuulosta puhevolumetasolla kovinkaan kummoiselta. Tarkempaa vertailua en oo tehny, koska tuo Genesetti toimii jo riittävän hyvin ja koska soittelen Axella 99% kuulokkeiden kautta.

Tietokoneen ääni-interfacena toimiessaan tuo Axe+Genet on verraton minkä tahansa äänen ulostamiseen :-)
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
P-man
24.11.2013 14:25:59
TTV: Mulla on Axe2 kiinni kahdessa 8020B Genessä ja se ainakin toimii kotivolumeilla hemmetin hyvin, paremmin kuin pääte+kaappi, koska esim. 2x12" ei kuulosta puhevolumetasolla kovinkaan kummoiselta. Tarkempaa vertailua en oo tehny, koska tuo Genesetti toimii jo riittävän hyvin ja koska soittelen Axella 99% kuulokkeiden kautta.

Tietokoneen ääni-interfacena toimiessaan tuo Axe+Genet on verraton minkä tahansa äänen ulostamiseen :-)

Perus Axe toimii varmaan samanlailla kun Axe2. Mulla ois Genen 8040 mallit ja tekis mieli tuota Axea kokeilla :) Minkälaiset kuulokkeet sulla on? Mulla on Senkun HD598, jotka ovat hyvin neutraalit toistoltaan ja vois siten toimia hyvin.. Sais silloinkin soitella kun emäntä on kotona :)
TTV
24.11.2013 14:31:42
P-man: Perus Axe toimii varmaan samanlailla kun Axe2. Mulla ois Genen 8040 mallit ja tekis mieli tuota Axea kokeilla :) Minkälaiset kuulokkeet sulla on? Mulla on Senkun HD598, jotka ovat hyvin neutraalit toistoltaan ja vois siten toimia hyvin.. Sais silloinkin soitella kun emäntä on kotona :)

Mulla on Beyerdynamicin DT 770 M (80ohm), eli tehokkaasti akustista ääntä blokkaavat rumpalin studiokuulokkeet. Kuulokkeille säädetyt presetit ei usein kuulosta vielä timantilta aktiivimonitorien kautta, koska kuuloke+korva reagoi erilailla kuin monitori+ilma+korva :-) Mut joo, kannattaa kokeilla ehdottomasti.
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
P-man
24.11.2013 15:03:57
TTV: Mulla on Beyerdynamicin DT 770 M (80ohm), eli tehokkaasti akustista ääntä blokkaavat rumpalin studiokuulokkeet. Kuulokkeille säädetyt presetit ei usein kuulosta vielä timantilta aktiivimonitorien kautta, koska kuuloke+korva reagoi erilailla kuin monitori+ilma+korva :-) Mut joo, kannattaa kokeilla ehdottomasti.

Ilmanmuuta pitää kuulokkeille ja monitoreille säätää omat soundit. Pitää vielä harkita tuota Axea.. Tilaa säästyis kyl reilusti sen kanssa.
Dimebucker
25.11.2013 11:48:14
Moi

Oletko tuota presettiä kokeillut? Alla on linkki ,soundiin.

http://www.youtube.com/watch?v=O-C8mAzeY_U

Boozer: Olettekos ruuvanneet yhtään uskottavaa Slash-presettiä rakkineesta? Pari tuntia jaksoin netistä etsiä klippejä mutta ei löytynyt yhtään tarpeeksi lähelle osuvaa.
saastara
25.11.2013 13:10:30 (muokattu 25.11.2013 15:23:18)
Olisi noista Axe II:n interface-ominaisuuksista pari kysymystä..

Miten paljon noiden sisään ja ulostulojen kanssa pystyy puljaamaan ja routtaamaan samanaikaisesti..? Esim pystyykö xlr-tuloista ajamaan samaan aikaan eri matskua kuin spdif:istä?

Eli tarpeen olisi saada tämmöinen skenaario pystyyn:

Keppi kiinni Axeen ---> Axen xlr:istä mikkietusiin ja sieltä edelleen A/D:lle ---> A/D spdif-sisään ---> spdif ulostulosta D/A:lle ja sieltä monitoreille.. Eli toimiiko toi kuinka monipuolisesti äänikorttina, vai hommaanko ton rinnalle vaan äänikortin elämää helpottamaan?

E: Lähinnä siis, että näkyykö noi kaikki sisään ja ulostulot dawissa erikseen..?

E II: Axe pelittää näköjään vain 48khz.. Eli interfacen osto edessä jokatapauksessa..
"I've suffered for my music. Now it's your turn"
Mikko L
26.11.2013 19:19:11

Kikkeliskokkelis.
Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen.
lavaamo
30.11.2013 22:00:04
Pienoinen kirveskaasu on pukannut päälle, ja tätä ketjua oon ehtinyt lukea vasta puoleenväliin joten pari kysymystä on jo herännyt.

Nyt kun aikaa on kulutunut niin vieläkös tota kakkosta liputetaan, vai onko arki tullut vastaan ja soundi on tumppu paska ilman dynamiikkaa? =)

Ajatuksena olis hankkia Axe II, soppeli päättäri ja ajaa sitä Mesan 2x12 kaappiin keikoilla ja reeneissä. Kotona mulla on ollut jo vuosia 11R joka riittää sinne mainiosti joten mitään nauhotuksia tolla Axella tuskin tulis tehtyä.

Kysymys onkin, käyttääkö täällä kukaan näitä livetouhuihin ja jos käyttää niin millaisella päättärillä? Mulla on ollut räkkikamojen kanssa aikoinen VHT 2/50/2, ja oli mainio päättäri, mutta nyt olis kiva saada joku yhden unitin KEVYT laitos. Eli onko tuo Matrix ainoa vaihtoehto vai miten Velocityt tai vaikka joku pieni PA pääte? Mihinkään monotorileikkeihin en ainakaan alkuun halua lähteä, vaan käyttää tuota Axea enemmän etusena.

Ykkönen vaatii ilmeisesti pientä kikkailua jos halua toisesta kanavasta kaapille soundit ilman kaappimallinnoksia ja toisesta kanavasta kaikkilla mallinnoksilla PA:han, onkos kakkosessa tälläsen virityksen kanssa helpompaa?
✡ ✡ ✡ ✡ ✡ Huonoja juttuja jo vuodesta 1981 ✡ ✡ ✡ ✡ ✡ Rokkitouhuja
JesseT
01.12.2013 00:02:35
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=802967
Poista tuo, pidä IR:t päällä ja kerro minullekin kannattaako ostaa.
Samuel P.
01.12.2013 03:24:11

lavaamo: Pienoinen kirveskaasu on pukannut päälle, ja tätä ketjua oon ehtinyt lukea vasta puoleenväliin joten pari kysymystä on jo herännyt.

Nyt kun aikaa on kulutunut niin vieläkös tota kakkosta liputetaan, vai onko arki tullut vastaan ja soundi on tumppu paska ilman dynamiikkaa? =)

Ajatuksena olis hankkia Axe II, soppeli päättäri ja ajaa sitä Mesan 2x12 kaappiin keikoilla ja reeneissä. Kotona mulla on ollut jo vuosia 11R joka riittää sinne mainiosti joten mitään nauhotuksia tolla Axella tuskin tulis tehtyä.

Kysymys onkin, käyttääkö täällä kukaan näitä livetouhuihin ja jos käyttää niin millaisella päättärillä? Mulla on ollut räkkikamojen kanssa aikoinen VHT 2/50/2, ja oli mainio päättäri, mutta nyt olis kiva saada joku yhden unitin KEVYT laitos. Eli onko tuo Matrix ainoa vaihtoehto vai miten Velocityt tai vaikka joku pieni PA pääte? Mihinkään monotorileikkeihin en ainakaan alkuun halua lähteä, vaan käyttää tuota Axea enemmän etusena.

Ykkönen vaatii ilmeisesti pientä kikkailua jos halua toisesta kanavasta kaapille soundit ilman kaappimallinnoksia ja toisesta kanavasta kaikkilla mallinnoksilla PA:han, onkos kakkosessa tälläsen virityksen kanssa helpompaa?

Kyllä ainakin mä liputan. Soundi ja dynamiikka on ajan myötä vaan parantunut, osin siksi että Axe II:n on tullut tasaiseen softapäivityksiä, ja toisaalta ajan myötä tuon laitteen oppii tuntemaan aina paremmin. Musa mitä me soitetaan on välillä Deep Purple - Megadeth, eli raskaampaa sorttia klassisesta rokista moderniin metalliin.

Mulla on itsellä päätevahvistimena Matrixin 2 unitin GT1000FX, ja nyt olen kytkenyt sen niin että toiseen kanavaan ajan kaappimallinnettua signaalia, joka tulee ulos Matrixin cfr12 kulmamonitorista. Toiseen kanavaan menee signaali ilman kaappimallinnusta ja se on nyt kytketty Marsun 4X12 kaappiin. Tällä tavoin molempia sopivasti annostellen saan käyttöön parhaat puolet molemmista maailmoista, ja ilmoille tulee "leveämpi" soundi sen sijaan että tarjoaisin pelkästään 4X12 kaapin jääpuikkosoundia sen edessä olijoille. Toisaalta kitarakomero tuo sen "amp in the room" jytkeen, joka lisää soittofiilistä. Axe II:lla on helppoa jakaa signaali kahdeksi niin, että toinen on kaappimallinnettu ja toinen ei (sillä edellytyksellä että laittaa kaappimallinnuksen signaaliketjun viimeiseksi, jolloin kaappimallintamattoman signaalin saa napattua nätisti sieltä ketjun välistä). Jos haluaa laittaa efektejä kaappimallinnuksen jälkeen, homma on hiukan monimutkaisempi.

Keikalla olen käyttänyt Matrixin päättäriä ja kulmamonitoria omaan monitorointiin, yleisölle menevä soundi on otettu suoraan Axesta tiskiin. Tässähän tulee lähinnä eteen se, kuinka paljon kamaa viitsii ja pystyy keikalle mukanaan roudaamaan.

Tänään soittelin treeniksellä ensin tuohon Marsun kaappiin kytketyllä H&K:n Switchbladella, jonka jälkeen soittelin Axe+Matrixilla. Axella soitellessa soundit ja fiilikset oli mun mielestä paljon paremmat, linkkuveitsi taitaa joko kotiutua treenikseltä tai jäädä sinne varakoneeksi.

Mä itse tykkään Matrixista kovasti, mutta jotkut haluavat mieluummin putkipäätteen. Matrixin etu on, että se on hyvin neutraali eikä näin värjää soundia kuten monet putkipäätteet saattavat tehdä. Axe II on monipuolinen kone, mutta ainakin mulla vaati aikansa ennen kuin sitä oppi kunnolla ruuvaamaan. Tämän syksyn softapäivitykset ovat kyllä tuoneet tähän kovasti helpotusta, ja nyt suuri osa valmiista "tehdas" batcheista kuulostaa oikein hyviltä ilman ruuvaamista ja fiilaamista. Lopuksi vielä... alussa mulla oli käytössä halpismonitori, mutta en tykännyt soundeista juurikaan. Vasta kun hommasin kunnon monitorin, alkoi homma kuulostamaan siltä miltä pitää. Mutta jos sulla on tarkoitus käyttää mesan kaappia, tuo ei liene ongelma.
askomiko
01.12.2013 09:59:35
Jos haluat/tarvitset sen yhdentyyppisen soundin mikä kitarakaapistasi sattuu löytymään niin kitarakaappi on oiva vaihtoehto. Homma tökkää jos tekee mieli kampeutua siitä kovasti erityyppiseen soundiin. Näin käytettynä Axesta saa päätteen kanssa maailman monipuolisimman nupin.
lavaamo
01.12.2013 21:23:08
Noh, Axe II tuli sitten hankittua, mutta mites tuo päättäripolitiikka. Jos haluaa käyttää päätemallinnuksia niin toimiiko vaikka Velocity 300:n kanssa vai pitäiskö olla se Matrix? Mites joku pieni PA pääte, sen ei luulisi värittävän soundia?

Tossa Matrixsissa vähän häiritsee tuutata 2x500W kahdelle V30:lle. Tykkääköhän muuten kyytyrää 2x16 ohmin kuormasta, eli piäiskö kaappi kytkeä takaisin monoksi? Tietysti noitten Matrixien hinta ja saatavuus käytettynä ei myöskään oli mikään puoltava tekijä.
✡ ✡ ✡ ✡ ✡ Huonoja juttuja jo vuodesta 1981 ✡ ✡ ✡ ✡ ✡ Rokkitouhuja
askomiko
01.12.2013 22:02:27
GT1000 antaa 16 ohmiin vain 150w per kanava eli ei yhtään liikaa, jos siis molemmat elementit on sulla 16 ohmisia. Toisaalta jos laitat kaapin monoksi, saat vahvarista sillattuna 1000w 8 ohmiin. Matrixit on hyviä ja kevyitä, mutta luulisin että ei tämä käyttö niin hifiä ole etteikö yhtä isolla Behringerillä pärjäisi.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)