Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Superlux
1 2
Antti1
10.10.2013 22:43:18 (muokattu 10.10.2013 22:46:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heitänpä pystyyn ketjun ko. lafkan tuotteista. Tiedän niistä keskustellun hajanaisesti ennenkin, mutta ehkäpä voisi jauhaa vähän enemmänkin. Mä aloitan, eli mulla on tällä hetkellä muistaakseni ainakin nämä tuotteet:
 
http://www.thomann.de/fi/superlux_hd681.htm
Noi 681-luurit ovat ihan ok:t sellaiseen perus tarkkailuun äänitystilanteessa, joskin avoimuudesta johtuen ovat snadisti ongelmalliset. Kaikki AKG-tyypit tietänee ko. rakenteen aika hyvin. Soundi on vähän tyypillinen loudness-hypetys, mutta kyllä niillä toimeen tulee. En ostaisi ainoiksi miksausluureiksi, mutta leffojen katseluun ja pelailuun jytisee kivasti. Haukkuvat hintansa kuitenkin imo, tämän hintaisia kehtaa ostaa muiden retuutettavaksi äänitystilanteisiin ja niistä selviää kuitenkin olennainen.
 
http://www.thomann.de/fi/superlux_hd662.htm
662 on soundiltaan hyvin samankaltainen, mutta bassossa tuntuu olevan vielä aavistuksen enempi jytkyä. Liekö sama luuri erilaisilla kuorilla? Jotenkin vähän kepeä kuitenkin rakenteeltaan, ei eristä älyttömän hyvin suljetusta rakenteestaan huolimatta. Kehtaa kuitenkin heittää vaikka rumpalille päähän, jos ei ole mitään parempiakaan tarjolla. Verrattavissa eristykseltään ehkäpä Extreme Isolationin luureihin.
 
http://www.thomann.de/fi/superlux_hd651_white.htm
651 oli puolestaan aivan paskan kuuloiset, mutta näyttivät niin makeilta, että piti tilata muuten vaan kokeiluun. Alapäätä löytyy, mutta yläpäät ovat täysin kateissa. Noh, lahjoitin ne puolisolle, jolla ei oo niin nuukaa luurien laadun kanssa kuulemma.
 
http://www.thomann.de/fi/superlux_hi_10.htm
HI 10 on vähän metka mikki. Se kärsii hiukan siitä halpisten yläpään räikeydestä, muttei mahdottoman pahasti. Olen ihan onnistuneesti viritellyt sitä haikkaan, rideen ja joskus jopa laulujen pikademoiluunkin. Vaatii hyvän filsun eteensä, jos meinaa jotain enemmänkin ilmaa puhkuvaa äänittää, mutta muuten kestää äänenpainetta aivan riittävästi rokkihommiin. Hintaansa nähden hyvä hankinta, toimii hätävarapalikkana oikein mainiosti ja sopii pienen kokonsa vuoksi hankaliin rakoihin. Jos pitää verrata esimerkiksi t.Bonen elektreettikonkkiin, niin mun mielestä äänenlaadultaan miellyttävämpi/tasaisempi.
 
http://www.thomann.de/fi/superlux_s502.htm
S502 on uusin hankintani, se on kopio Schoepsin ORTF-mikistä. Tätä mä oon miettinyt pitkään ja pientä laadun heittelyä (tyyppivikoina mm. väärinpäin menneet kanavat mukana tulevassa piuhassa, satunnaiset häiriöäänet ja kanavien välinen herkkyysero) lukuunottamatta olen lukenut lähes pelkästään positiivista palautetta. Joissain vertailuissa Schoepsin kanssa toi on vähän kuopalla keskarilta, mutta poimii varsinkin alapäätä enempi kaukaakin mikittäessä. Joissain kuoronäytteissä mä valitsin sokkona tämän mielestäni Schoepsin mikkiä paremmaksi ja niin teki myös moni muu. Se kuulostaa ehkä sellaiselta snadisti muokatulta/hypetetyltä, ei siis niin überneutraali, mutta pääsee hämmentävän lähelle ollakseen noin halpa. Joihinkin juttuihin ehkä jopa parempikin soundi, väittävät Gearslutzissa..? Mä odotan innolla pääseväni tämän kanssa johonkin tositoimiin, ajattelin tunkea sitä vähän kaikkeen mahdolliseen ihan vaan kokeilumielessä. Tämän yläpään toisto on poikkeuksellisen miellyttävä, ei ollenkaan räikeä pienestä 10kHz boostista huolimatta.
 
Mitään oikeita kokemuksia tosta mikistä mulla ei vielä ole, mutta tein tänään tollasen "ykkösellä sisään" -pikademon hiljaa rämpyttäen kerrostalon paskan kuuloisessa olohuoneessa: https://dl.dropboxusercontent.com/u/23696254/superlux_s502.mp3 Varokaa, en osaa laulaa enkä mitään muutakaan, mutta onneksi kärsimys on hyvin lyhyt. :D Soundit ovat laulun alapääleikkuria lukuunottamatta täysin käsittelemättömiä, mitä nyt limitterillä vedin volaa ylöspäin. Lauloin näköjään aivan liian läheltä mikkiä, poimi alapäätä aivan perkeleellisen paljon ja mun luonnostaan nuhainen ääneni vaan korosti huonoja piirteitään. Poppari puuttu välistä, pelkkä vaahtomuovisuoja ei riittänyt estämään paukahduksia ja vei yläpäätäkin vähän pois. Harmittavasti en saanut oikeita rumpuja ääniteltyä, joten ne on konekamaa. Gearslutzista ainakin löytyy niistäkin näytteitä, kun kaivelee googlella.
 
Millaisia kokemuksia teillä on ko. merkin tuotteista? Mä näytän peukkua ylöspäin, sillä yhtä halvalla ei kyllä ole tullut näin hyväsoundista kamaa vastaan. Tämähän lienee tehtaan oma merkki ilman ylimääräisiä välikäsiä, joka selittää jopa kiinalaisiksi tuotteiksi halpaa hintaa.
 
EDIT: Jaa no, laitoinhan mä tonne miksun joukkoon yhden reverbin tosiaan.
 
"I dreamed that I was in a river... I floated down the river, through valleys of giant boobs." -Sanji
Danko
11.10.2013 01:01:55
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mahtavuutta! Joskus noita Lidlin valikoimassa kattelin 'too good to be true'-asenteella, mut hyvä jos ne demokäytössä välttää.
 
"No olet luultavasti ammattitaitoinen miksaaja ja sulla on laitteisto kohdillaan." -OPJ1974
Antti1
11.10.2013 01:19:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Danko: Mahtavuutta! Joskus noita Lidlin valikoimassa kattelin 'too good to be true'-asenteella, mut hyvä jos ne demokäytössä välttää.
 
Joo, kyllä mun mielestä tommoseen kotinikkarointiin yms. ihan passelia kamaa ainakin suurimmaksi osaksi nämä testaamani. Kaikki ei ole välttämättä ollut hyvää edes hintaisekseen, mutta uskoisin tuolta valikoimasta löytyvän mielenkiintoisia tuotteita lisääkin.
 
Mikeistä varsinkin olisi kiva kuulla lisää kokemuksia, koska niitä on jos joka lähtöön. Itse menin aikoinaan hukkaamaan lähes kaikki mikkini ja nyt tekisi mieli kasvattaa arsenaalia vähän, varsinaisesti kuitenkaan niihin rahaa kamalasti kiinni laittamatta. Hommat kun on enää, yhtä tai kahta vuosittaista demolevyä lukuunottamatta, lähinnä omien biisi-ideoiden taltiointia.
 
"I dreamed that I was in a river... I floated down the river, through valleys of giant boobs." -Sanji
Mr. Crowley
11.10.2013 10:10:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1:
http://www.thomann.de/fi/superlux_hd681.htm
Noi 681-luurit ovat ihan ok:t sellaiseen perus tarkkailuun äänitystilanteessa, joskin avoimuudesta johtuen ovat snadisti ongelmalliset. Kaikki AKG-tyypit tietänee ko. rakenteen aika hyvin. Soundi on vähän tyypillinen loudness-hypetys, mutta kyllä niillä toimeen tulee. En ostaisi ainoiksi miksausluureiksi, mutta leffojen katseluun ja pelailuun jytisee kivasti. Haukkuvat hintansa kuitenkin imo, tämän hintaisia kehtaa ostaa muiden retuutettavaksi äänitystilanteisiin ja niistä selviää kuitenkin olennainen.
 
http://www.thomann.de/fi/superlux_hd662.htm
662 on soundiltaan hyvin samankaltainen, mutta bassossa tuntuu olevan vielä aavistuksen enempi jytkyä. Liekö sama luuri erilaisilla kuorilla? Jotenkin vähän kepeä kuitenkin rakenteeltaan, ei eristä älyttömän hyvin suljetusta rakenteestaan huolimatta. Kehtaa kuitenkin heittää vaikka rumpalille päähän, jos ei ole mitään parempiakaan tarjolla. Verrattavissa eristykseltään ehkäpä Extreme Isolationin luureihin.

 
Mulla on kokemusta HD-662 F -mallista. Olen käyttänyt niitä lauluja äänittäessä. En tykkää, mutta ei ole nyt muitakaan suljettuja kuulokkeita ja toisaalta olen tottunut soundiin. Mun mielestä noissa on sellainen ohut, ikävä soundi. Melko epätasapainoinen sanoisin. Sullahan on tuo 662-malli ilman F:ää: muistelin että tuo F viittasi flattiin, joten se voisi selittää jotain... bassopään puutetta. Summa summarum, kyllä noilla äänittäessä pärjää. Tosin jos jollekin äkkiseltään laittaa päähän, niin voi vaikuttaa esim. laulusuoritukseen, koska laulu kuulostaa liian ohuelta. En käyttäisi miksaamiseen.
 
HD681-mallia olen kuunnellut ja ne olivat ihan mukavan kuuloiset. Ei kylläkään niin hyvät kuin AKG K-240 MKII. 681:ssä kihisi yläpää liikaa ja bassopäässä oli liikaa energiaa minun makuuni. En kyllä tiedä mihin viittaat tuolla AKG-ongelmalla? Siis loudness-hypetyksellä? Mun mielestä nuo AKG:t ei nimenomaan ole loudnessmaiset; ehkä jonkun mielestä jopa vähän ohuet.
 
Se on muuten vielä huono puoli tuossa HD-662 F:ssa että "runkoäänet" kulkeutuu korviin tosi helposti (johdon tai kuorien hipaiseminen).
 
se parhaiten nauraa jolla vahvin lääkitys
Antti1
11.10.2013 12:30:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mr. Crowley: En kyllä tiedä mihin viittaat tuolla AKG-ongelmalla? Siis loudness-hypetyksellä? Mun mielestä nuo AKG:t ei nimenomaan ole loudnessmaiset; ehkä jonkun mielestä jopa vähän ohuet.
 
Enhän mä viitannutkaan loudnessilla AKG:n luureihin, vaan rakenteesta ja äänten läpivuodosta oli kyse.
 
"I dreamed that I was in a river... I floated down the river, through valleys of giant boobs." -Sanji
Mr. Crowley
12.10.2013 09:12:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Enhän mä viitannutkaan loudnessilla AKG:n luureihin, vaan rakenteesta ja äänten läpivuodosta oli kyse.
 
OK, ymmärsin väärin. En ole perehtynyt kuulokkeiden akustiseen problematiikkaan. Olen vain aina ajatellut, että puoliavoimet ovat suljettuja mukavammat käyttää. Suljettuja käytän vain silloin kun kuulokkeiden ääni ei saisi vuotaa mikrofoniin. Toki jos on paljon ulkoista melua, niin suljetut kuulokkeet ovat paikallaan. Tämä skenaario ei toivottavasti koske kenenkään (koti)studiotoimintaa :).
 
se parhaiten nauraa jolla vahvin lääkitys
Ze Kink
12.10.2013 13:40:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mr. Crowley: Mulla on kokemusta HD-662 F -mallista. Olen käyttänyt niitä lauluja äänittäessä. En tykkää, mutta ei ole nyt muitakaan suljettuja kuulokkeita ja toisaalta olen tottunut soundiin. Mun mielestä noissa on sellainen ohut, ikävä soundi. Melko epätasapainoinen sanoisin. Sullahan on tuo 662-malli ilman F:ää: muistelin että tuo F viittasi flattiin, joten se voisi selittää jotain... bassopään puutetta. Summa summarum, kyllä noilla äänittäessä pärjää. Tosin jos jollekin äkkiseltään laittaa päähän, niin voi vaikuttaa esim. laulusuoritukseen, koska laulu kuulostaa liian ohuelta. En käyttäisi miksaamiseen.
 
Ellen muista ihan väärin, niin mulla on nämä samat. Itse olen tykännyt varsin jees, vaikkakin siis ostin ne ihan vain träkkäämiseen muusikolle, kun omaan päähän laitan mieluummin AKG K-550:t. Mitä nyt rumpuja äänittäessä olen käyttänyt itsekin noita, kun klikin ja taustat voi laittaa ihan täysille välittämättä siitä, että jos jotain menisi vaikka hajalle. Muutaman kympin luureiksi kuitenkin todella hyvät juuri tuohon käyttötarkoitukseen, eikä haittaa vaikka joku astuisi/istuisi päälle. Miksauksessa en itsekään käyttäisi, vaikka aika miellyttävän flätti saundihan noissa on - alapäätä ei tosiaan ole liikaa. Yläpää on vaan ehkä vähän räikeä - "Gradomainen" sanovat tuolla ulkomaan forumeilla - mutta ei onneksi niin että se häiritsisi. Todella epämukavat päässä tosin, ainakin mulle.
 
Onko kukaan muuten testaillut tuota HD-660:aa? Onko saundi yhtään sama kuin DT-770:ssä? Voisi hommata huvikseen yhden parin jos niissä on mitään samaa.
 
"If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Aberrant Vascular
darkus
14.10.2013 15:37:34 (muokattu 14.10.2013 15:38:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on noi Superluxin 669 luurit ja ihan ok:t. En mä noilla mitään alkaisi varsinaisesti tekemään mutta ehkä rumpalille/soittajalle löytyy käyttötarkoitus.
On aikalailla skuupatun kuuloiset.
 
Oon mä noilla joskus alapäätä tarkistellut ja siinä tuntuvat kyllä olevan tarkemmat kuin Sennheiserin HD600.
 
Attack Attack, Were back again baby!
jape2
14.10.2013 16:41:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on HD 681. Ei samaan hintaan ilmeisesti ole parempia, tai edes lähes vastaavia.
Yksi julkaistu 14 biisinen levy niilläkin (osittain) on jo tehty.
Haaveena Beyerdynamicit mulla.
 
Soettakkee humppoooooooo!
washburn
15.10.2013 07:59:09
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mul on noita hd662 luureja nyt vissiin viidet kappaleet. Ajavat asiansa äänitysluureina oikein hyvin. Ja kyl ne mun mielestä eristää ihan kohtuullisesti. Livemiksatessakin olen niitä kyl käyttänyt. Rumpalille tosin tulee yleensä annettua jotain tuhdimmin eristettyä luuria.
 
Live long and prosper.
ex4
15.10.2013 13:18:24 (muokattu 15.10.2013 13:19:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pari mikkiä kyseiseistä merkkiä on tullut hankittua:
 
http://www.thomann.de/fi/superlux_pra_d1.htm perushalpisdynaaminen, joita tuli hankittua köyhyyksissäni pari kappaletta yhteen projektiin kööreille. Mielestäni parempi mikki kuin t.Bonen vastaavan hintaiset kapulat. Kohtuullisen herkät ja kirkassoundiset mikit. Suurin ongelma ehdottomasti on runkoäänet, pienikin kosketus mikkiständiin aiheutti melkoisen mekkalan.
 
Toinen Superlux, mikä kaapin pohjalta löytyy on PRA 628 MKII, joka näköjään on poistunut Thomannin valikoimasta. Viidenkympin mikiksi ihan ok. Keikkaolosuhteissa kiva kun vie vähän tilaa, tätähän voi roikottaa johdon varassa vahvistimen edessä kuten Sennheiser E606:sta (josta selkeästi on otettu mallia suunnitteluosastolla). Klipsi joka mikin mukana tuli on ihan kamalaa kuraa, pehmeästä muovista tehty pidike ei jaksa kannatella mikkiä oikein missään asennossa. Soundin puolesta riittää meikäläisen kitaravahvarin mikittämiseen mainiosti.
 
PurpleCandle
16.10.2013 17:38:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sain tänään uudeksi leluksi HD668B luurit. Acoustic Damper lätkät vaahtomuovien takana vähän ihmetyttää kun toisella puolella se on edessä, siis naaman puolella, ja toisessa takana. Jotenkin logiikka sanoo että niitten pitäisi olla symmetrisesti samalla tavalla kummallekin korvalle. Onkohan näissä joku valmistusvirhe? Ja onko noita miten vaikea lähteä kääntämään itse?
 
For what it freedom?
Antti1
16.10.2013 19:05:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Acoustic damper = kieroutunut vitsi. Se on vaan pelkkä tarra siellä luurissa, joka ei pikagooglailun mukaan vaikuta soundiin yhtään mitenkään. :D
 
"I dreamed that I was in a river... I floated down the river, through valleys of giant boobs." -Sanji
PurpleCandle
16.10.2013 19:22:49 (muokattu 16.10.2013 19:29:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Acoustic damper = kieroutunut vitsi. Se on vaan pelkkä tarra siellä luurissa, joka ei pikagooglailun mukaan vaikuta soundiin yhtään mitenkään. :D
Okei kiitti :D Revin siis irti.
 
E - Vähän olen kuulevinani että bassokumina väheni kun otin pois toiselta puolen. Eli selkeytyi hyvällä tavalla.
 
For what it freedom?
dust sucker
18.10.2013 09:35:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On ollut paljon puhetta noista ja ilmeisesti hinta/laatusuhde on hyvä.
 
Kumpikohan noista olisi parempi, jos silloin tällöin tekee puheen kenttääänitystä ja akustisia demoja kitaran kanssa tai peräti rumpusetin treeninaihoitukseen?
 
Kaksi kappaletta näitä HI 10?
 
Vai tämmönen S502?
 
Juicy
21.11.2013 23:48:53
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ex4: Pari mikkiä kyseiseistä merkkiä on tullut hankittua:
 
http://www.thomann.de/fi/superlux_pra_d1.htm perushalpisdynaaminen, joita tuli hankittua köyhyyksissäni pari kappaletta yhteen projektiin kööreille. Mielestäni parempi mikki kuin t.Bonen vastaavan hintaiset kapulat. Kohtuullisen herkät ja kirkassoundiset mikit. Suurin ongelma ehdottomasti on runkoäänet, pienikin kosketus mikkiständiin aiheutti melkoisen mekkalan.
 
Toinen Superlux, mikä kaapin pohjalta löytyy on PRA 628 MKII, joka näköjään on poistunut Thomannin valikoimasta. Viidenkympin mikiksi ihan ok. Keikkaolosuhteissa kiva kun vie vähän tilaa, tätähän voi roikottaa johdon varassa vahvistimen edessä kuten Sennheiser E606:sta (josta selkeästi on otettu mallia suunnitteluosastolla). Klipsi joka mikin mukana tuli on ihan kamalaa kuraa, pehmeästä muovista tehty pidike ei jaksa kannatella mikkiä oikein missään asennossa. Soundin puolesta riittää meikäläisen kitaravahvarin mikittämiseen mainiosti.

 
Kyllä niitä vielä saa: http://www.thomann.de/fi/superlux_pra_628_mkii.htm
 
Tilasin heti kaksin kappalein, toivottavasti kerkiää ens viikonlopun miksauskeikalle muiden elämää helpottavien rojujen kanssa. Kitarismit on tarkoitus mikittää näillä sekä näillä http://www.thomann.de/fi/millenium_amp_clamp.htm vaikka yleensä mäkin tyydyn roikottamaan piuhojen varassa. =)
 
On se vaan halpaa.
 
"I like assassins because they have two asses."

Jotain uutta, jotain vanhaa ja jotain punaista
johanssen
22.11.2013 16:00:30
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Treeniksellä tein testin, jossa mikitin kitarakaapin (orange212ppc) kahdella mikillä. SM57 30 cm suoraan kajarin edessä ja senkun 906e laheltä kartion sivusta. Toistin täsmälleen tämän saman mikityksen thomanin 57 kopiolla t.bone MB75sella ja superluxin pra 628 mkII:lla. Sitte sokkotestinä kuuntelut. Aidot mikit veivät voiton, mutta ei mitenkään selkeästi. Joten kyllä noille halpiksille käyttöä löytyy ja niillä saa ihan kelpojälkeä aikaan, kun vaan sijoittelee ne itteään tyydyttävään paikkaan.
 
shure ja senkku 288 ecuu, kun taas t.bone ja superlux 71 ecuu tompalla eli aikas halvalla noita demoja jo pääsee äänittelemään mikkien puolesta.
 
asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat...
hahuusko
22.10.2014 05:26:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nostetaanpa tämä ylös. Ostin Superlux HD381F -tulppakuulokkeet ja nehän ylittivät odotukset äänenlaadun osalta aika reilusti. Alkoi sitten muutkin Superluxin tuotteet kiinnostaa.
 
Mietin HD662-mallia äänityshommiin, livemiksaukseen ja sähkörumpujen soittoon. Suljetut kuulokkeet vain monesti tuntuvat olevan aika epämukavia silmälasien kanssa ja bassotoisto sekä eristävyyskin kärsii, jos kuulokkeet eivät istu kunnolla päätä vasten. Olisikohan jollakulla kokemusta HD662:sta tai muista suljetuista Superluxeista, miten ne toimivat silmälasien kanssa?
 
Lisäksi vähän kiinnostaisi HD330 tai ehkä HD681 EVO ihan vaan musiikin fiilistelyyn. Hakusessa olisi melko tummasointiset ja soundiltaan "helpot" kuulokkeet. Ennestään löytyy jo paritkin aika analyyttiset ja kirkkaat luurit, sellaisia en tarvitse enempää. HD681-sarjassa ja HD668B:ssä taitaa olla yläpäätä aika reilusti?
 
-septimisti-
27.10.2014 05:53:53 (muokattu 27.10.2014 05:55:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuulokkeista ei pahaa sanottavaa. Tekevät minkä lupaavat, ovat kestäneet käytössä ja kai kuulostavatkin ihan hyvältä. Ja ovat halpoja.
 
Mikrofoneista sen verran, että ostin jokunen vuosi takaperin ko. lafkan valmistaman dynaamisen d-sarjalaisen.
 
Mikki oli alunperin musta. Nykyisin se näyttää tältä:
 
http://i.imgur.com/JPV12Uf.jpg
 
En tiedä millaisella rotanmaitopohjaisella tökötillä kiinan veijarit olivat tuon maalanneet, mutta päällyskerros lähti irti pikkusormen kynnellä rapsuttamalla.
 
Ties vaikka dippaavat noita nykyisin jo ihan oikeisiin maalipurkkeihin tms.
 
Soundiltaan mikki on kai ihan ok ja kestää ihan saatanasti volyymia kiertämättä, mutta käsittelyäänille olisivat voineet tehdä enemmän.
 
Avattu huone kaikille tampereen m.nettiläisille. Liity ihmeessä Linkki.
Tee
04.02.2015 18:25:14 (muokattu 04.02.2015 18:25:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nämä on ruvennu kiinnostamaan... mulla on varsinaiseen musankuunteluun ja satunnaiseen pikkumiksaamiseen jo sennheiserin hd650:t. Haluaisin kuitenkin olohuoneeseen jotku eri luurit leffojen katseluun iltaisin. Näissä ilmeisesti hinta/laatusuhde kohtaa. Onko kokemusta nykyisistä malleista? Onko näillä kaikilla superluxeilla joku vastine kalliimpien brändien mallistosta ja mitä ne sitten vastaavat? Pieni bassobuusti ei varmasti leffakäytössä haittaa joten mitään täysin neutraalia ei välttämättä tuohon leffakäyttöön tarvitsisi ees olla.
 
Pulu ja patsas.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «