Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hurinattomat singlet keikkastratoon?
1 2
PIM
22.11.2013 11:02:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Alkanut tässä enemmän ja enemmän häiritsemään keikkastratossa ykskelaisten hurinat ja kun itse ei ole tullut aikoihin seurattua kitaramikkimarkkinoita niin aattelin kysäistä, että minkälaisia hurinattomia vaihtoehtoja nykyään on tarjolla.
 
Ehdotuksia?
 
En tyytynyt tavanomaiseen.
askomiko
22.11.2013 11:10:48 (muokattu 22.11.2013 12:38:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kinmanin mikit on todella hyviä. Mulla on ollut kymmenkunta vuotta käytössä, ja olen erittäin tyytyväinen soundiin. Oleellisesti mukavampi kuin aiemmissa, ja hurinattomuus on todella iso lisäplussa. Ei siis tarvitse luopua raikkaasta stratosoundista hurinan takia, niinkun monissa noiseless-malleissa käy.
 
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
joukov
22.11.2013 11:45:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jarno Salolta löytyy aivan upean kuuloisia hurinattomia singlecoileja.
 
http://www.salopickups.com/
 
Rämppy
22.11.2013 12:05:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

askomiko: Kinmanin mikit on todella hyviä. Mulla on ollut kymmenkunta vuotta käytössä, ja olen erittäin tyytyväinen soundiin. Oleellisesti mukavampi kuin aiemmissa, ja hurinattomuus on todella iso lisäplussa. Ei siis tarvitse luopua raikkaasta stratosoundista hurinan takia.
 
Samaa mieltä. Mullakin on Kinmaneista yli 10 v. kokemus. Todella hyvät.
Toki muitakin hyviä on. Näistä asioista on jyrkkiäkin mielipiteitä. Mutta Kinmanit on yksi hyvä vaihtoehto.
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
JuSu
22.11.2013 12:26:15 (muokattu 22.11.2013 12:27:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PIM: Alkanut tässä enemmän ja enemmän häiritsemään keikkastratossa ykskelaisten hurinat ja kun itse ei ole tullut aikoihin seurattua kitaramikkimarkkinoita niin aattelin kysäistä, että minkälaisia hurinattomia vaihtoehtoja nykyään on tarjolla.
 
Ehdotuksia?

 
Mitä noita nyt seurannut, niin mainittujen lisäksi jotkut on tykänneet DiMarzion Area -sarjalaisista.
 
Mä tilasin just mielenkiinnosta Axesrus -sivustolta halpismikkejä, Texas Blues-sarjan single coilit straton kaulaan ja keskelle, sekä vielä yhden hurinattoman kaulamikin.
 
'Aidot' sinkulat ehdin jo asennella, ja ne haukkuvat hintansa ja enemmänkin (vähän reilu kaksikymppiä per ketale) mainiosti. Tuo hurinaton versio oottelee vielä asennusta, viikonlopun aikana yritän lämmitellä kolvia taas. Jos on samaa tasoa kuin nuo sinkulat, niin eipähän tarvi ainakaan mun enää tuhlata rahaa kalliisiin mikkeihin... =)
 
JuSu
aristoteles666
22.11.2013 12:35:39
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fenderin noiseless toimii hyvin myös.
 
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
zapateados
22.11.2013 13:22:51 (muokattu 22.11.2013 13:23:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos nykyisten mikkien soundi mielyttää, niin Ilitch Electronicsilta löytyy stratoon takapleksi, joka poistaa yksikelaisten mikkien huminan muuttamatta tonea. Noita saa ainakin kitarapajalta. Firman etusivulla näyttäisi olevan tutun näköisen kaverin demovideo.
 
http://www.ilitchelectronics.com/
 
"Ain't nobody now can play the blues that I play" - Junior Kimbrough
PIM
22.11.2013 14:00:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

zapateados: Jos nykyisten mikkien soundi mielyttää, niin Ilitch Electronicsilta löytyy stratoon takapleksi, joka poistaa yksikelaisten mikkien huminan muuttamatta tonea. Noita saa ainakin kitarapajalta. Firman etusivulla näyttäisi olevan tutun näköisen kaverin demovideo.
 
http://www.ilitchelectronics.com/

 
Joo kattelin tota ToneFesteillä viikonloppuna, mutta mulla on takalevynä teräksinen EKT:n Chameleon hard tail viritys niin tuo ei siihen setuppiin uppoa millään.
 
En tyytynyt tavanomaiseen.
Jucciz
22.11.2013 14:04:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Stratossa Suhr BPSSC (Backplate Silent Single Coil) system. Tuon toiminta edellyttää, että keskimikki on samalla napaisuudella ja samoin päin käämitty kuin muut mikit. Olin joka tapauksessa tilaamassa Sheptonet kitaraani, joten tilasin sitten setin, jossa kaikki mikit on "samoin päin" ja vaihdoin normaalin takalevyn tilalle BPSSC:n. Hyvin toimii ja kaikki mikkiasennot hurisevat nyt yhtä vähän.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
J-PPP
22.11.2013 14:36:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PIM: Joo kattelin tota ToneFesteillä viikonloppuna, mutta mulla on takalevynä teräksinen EKT:n Chameleon hard tail viritys niin tuo ei siihen setuppiin uppoa millään.
 
Toi toimis, vaatii tosin rungon muokkausta.
http://www.ilitchelectronics.com/lcncs/
 
Itse olin Kinmaneihin varsin tyytyväinen. Dimarzion Areat vaikuttivat nopean testin perusteella myös hyviltä.
 
PIM
22.11.2013 14:53:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J-PPP: Toi toimis, vaatii tosin rungon muokkausta.
http://www.ilitchelectronics.com/lcncs/
 

 
Jos olisin erityisen tyytyväinen noihin nykymikkeihin niin tuokin voisi olla vaihtoehto, mutta noi nykyiset on jotkut erikoiset kotimaassa käsin käämityt neodyymimagneeteille, joissa on ihme ominaisuus, että vaikka yksittäin soitettuna mikeissä on diskanttia kyllä kohtuullisesti, mutta rinnakkain kytkettynä tuntuu kuin tonepotikka olisi rullattu puoliväliin tai enemmänkin.
 
En tyytynyt tavanomaiseen.
Ziggy Bubba
22.11.2013 18:08:07
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fenderin ne JB-mikit (ei tekemistä Duncanin kanssa) on oikein passelit. Vähän ylikäämitty soundi sopii reilumpaankin rockiin menettämättä Stratolle ominaista soundia. Eikä maksa ees mansikoita noi.
 
Orgaanista maalausrockia!: CROOKMACHINE
call_of_c
22.11.2013 22:01:33
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J-PPP: Dimarzion Areat vaikuttivat nopean testin perusteella myös hyviltä.
 
Mitkä näistä, kokemuksia '58 kaula / '67 keski / '61 talla?
 
Entäs Kilpertin Injector-setti (http://www.youtube.com/watch?v=D_SUB18g1wU), toimiiko myös meillä tavallisilla kuolevaisilla?
 
lapset leikkivät nukeilla, aikuiset leikkivät ihmisillä
Confidentum
22.11.2013 22:37:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitenkäs tallan seudulle saisi singlecoiliin
pikkuisen paksuutta lisää, ei mitää haigeiniä kuitenkaan...baseplate...quarter pounder
 
Potikka kaakkoon!
petrip
22.11.2013 22:56:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Confidentum: Mitenkäs tallan seudulle saisi singlecoiliin
pikkuisen paksuutta lisää, ei mitää haigeiniä kuitenkaan...baseplate...quarter pounder

 
Kytke toinen Tone pelkästään tallamikille ja säädä vähän kirkkautta pois.
 
zedder
22.11.2013 23:00:31 (muokattu 22.11.2013 23:01:18)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eipä mitään..
 
Mitä kävi, ketä tietää.
Swan
22.11.2013 23:07:46
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

call_of_c: Mitkä näistä, kokemuksia '58 kaula / '67 keski / '61 talla?
 
Entäs Kilpertin Injector-setti (http://www.youtube.com/watch?v=D_SUB18g1wU), toimiiko myös meillä tavallisilla kuolevaisilla?

 
'67 on noista heikkotehoisin, joten se kannattaa laittaa kaulaan tai vastaavasti '58:t sekä kaulaan että keskelle. Hyviä on Areat, saundaa ja tuntuu oikeilta stratomikeiltä, mutta hurisee humppareita vähemmän.
 
"His sources include singing nomads, pirates, prisoners of war and a surprisingly knowledgeable merchant of cabbage."
antnis
22.11.2013 23:20:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bardenin S-Deluxet vaan kiinni.
 
Ziggy Bubba
23.11.2013 00:13:52
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

antnis: Bardenin S-Deluxet vaan kiinni.
 
Miksi?
 
Ois hyvä aina kuulla vähän perusteluja.
 
Orgaanista maalausrockia!: CROOKMACHINE
Little Savage
23.11.2013 00:25:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

DiMarzion Hs-3 mikit olen asentanut stratocateriini. Ne tuntu riittävän Line6 vahvistimen läpi soitettuna. Rolandin Cuben kautta ne kuulostaa vähän heikoilta.
 
Voisin kyllä harkita uusien hankkimista. Mitkäköhän hurinattomat singlet olis kaikein tehokkaimpia ?
 
ÄÄ TÄKÄ TÄKÄ TÄKÄ TÄÄ. Anna sakkoa saatana.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «