Aihe: Rosoiset nauhat
1
mie
12.05.2004 14:02:20 (muokattu 12.05.2004 20:13:08)

Uuden kitaran nauhat ovat aika huonossa kunnossa 17 nauhasta ylöspäin. Ne eivät ole urilla vaan rosoiset ja venytykset ovat aika ikäviä tehdä niiltä nauhoilta. Kannattaisiko nauhat siis vaihtaa kokonaan vai saisiko niitä parempaan kuntoon jollain muulla keinolla? Jäljen ei tarvitse olla täydellistä koska niin ylhäältä tulee harvemmin soitettua.

Kiitoksia jo etukäteen.

EDIT: Kitara on siis käytetty.
IHKK #10 "Pitääkö siun aina olla kun vetelä paska?" -Äitini
Gypsy
12.05.2004 14:03:41 (muokattu 12.05.2004 14:06:20)
Nauhojen hionta 70 euroo.

Itekkin voi tietenkin tasottaa, jos uskoo onnistuvansa.
Jimi
12.05.2004 15:30:23

Eikös tota vois viedä takas sinne mistä ostiki. Vai oliko se uusi vai käytetty?
Siis mikä? Missä? Millon? Häh? En ymmärrä?
mie
12.05.2004 20:11:31

Eikös tota vois viedä takas sinne mistä ostiki. Vai oliko se uusi vai käytetty?

Käytetty.
mie
12.05.2004 20:11:59

Nauhojen hionta 70 euroo.

Itekkin voi tietenkin tasottaa, jos uskoo onnistuvansa.

Millä niitä uskaltaa sörkkiä?
Mando
12.05.2004 20:12:05
Uuden kitaran nauhat ovat aika huonossa kunnossa 17 nauhasta ylöspäin. Ne eivät ole urilla vaan rosoiset ja venytykset ovat aika ikäviä tehdä niiltä nauhoilta. Kannattaisiko nauhat siis vaihtaa kokonaan vai saisiko niitä parempaan kuntoon jollain muulla keinolla? Jäljen ei tarvitse olla täydellistä koska niin ylhäältä tulee harvemmin soitettua.

Jos kyseessä on kaupasta ostettu uusi kitara, niin vaihtamaan vaan.

Jos ei, niin kokeilepa kiillottaa ne ylimmät nauhat teräsvillalla. Yllättävän helppo homma. Kannattaa kuitenkin suojata otelautaa esim. maalarinteipillä nauhojen väleistä.
vale
13.05.2004 09:47:00
Mä tasoitin tollaset rosot vanhasta kitarastani vain soittamalla.. Venyttelin ja tein vibratoa, niin ei kauaa kestänyt kun ei huomannut enää mitään rosoisuutta. En tiedä sitten miten tää toimii jos sitä rosoisuutta on paljon...
Rock n' Roll is the only way to DIE
Jusstus
13.05.2004 09:51:51 (muokattu 13.05.2004 09:52:14)
Mä tasoitin tollaset rosot vanhasta kitarastani vain soittamalla.. Venyttelin ja tein vibratoa, niin ei kauaa kestänyt kun ei huomannut enää mitään rosoisuutta. En tiedä sitten miten tää toimii jos sitä rosoisuutta on paljon...

Toi auttaa kyllä. Ja jos ei soittamalla viiti, niin yks keino on ottaa esim. g-kieltä pätkä ja laittaa se sormen ja nauhan väliin nauhasta katsoen poikittain ja hinkata sillä. VÄhän kuin soittais, mutta tehokkaampaa tuon nauhojen tasoittamisen kannalta. Tolla tavalla mä poistan hapettumia, jos nauhat ovat olleet vähällä käytöllä...

edith: siis toki niin, että varoo sitä itse kaulaa...
"These go to eleven.."
Jormaz
20.05.2004 11:11:42
Nostan tän ylös.

Mulla tuntui tossa ESP/LTD M-302-kepissä nauhat bendaillessa karheilta. Kielten vaihdon yhteydessä sitten otin puhtaan kielen ja hinkkasin sillä nauhat liukkaiksi niin kuin ylläolevassa neuvotaan. Kyllä ne olis siellä tehtaalla voineet käyttää sen muutaman minuutin tohon viimeistelyyn.
So the second guitar maestro turned out to be Andrey Bolshakov.
mie
20.05.2004 11:39:52

Nostan tän ylös.

Mulla tuntui tossa ESP/LTD M-302-kepissä nauhat bendaillessa karheilta. Kielten vaihdon yhteydessä sitten otin puhtaan kielen ja hinkkasin sillä nauhat liukkaiksi niin kuin ylläolevassa neuvotaan. Kyllä ne olis siellä tehtaalla voineet käyttää sen muutaman minuutin tohon viimeistelyyn.

Tätä taidan kokeilla.
Jormaz
20.05.2004 11:43:42
Juu käytä sitten jotain punomatonta kieltä ;)

Ja varsinkin satulan puoli nauhasta, eihän sillä toisella puolella merkitystä olekaan.
So the second guitar maestro turned out to be Andrey Bolshakov.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)