Aihe: Eleven Rack (11R) presetit, kysymykset jne.
1 2 3 4 530 31 32 33 34 35 36 37
GuitarManiac32
05.10.2013 13:42:02
Antti1: No ootko sä ottanut signaalin ulos balansoidusta lähdöstä ja käyttänyt ground liftiä? Sulla on todennäköisesti PA ja kitararomut eri vaiheessa kämpän sähköissä --> maalenkki.

Maalenkkiä olen itsekin ajatellut, mutta kuten jo aiemmin kirjoitin, ground liftiä on molemmista laitteista kokeiltu. Laitteet ovat myös olleet samassa ja eri jatkojohdoissa kiinni. Mikään vaihtoehto ei muuttanut huminoita. Signaali on otettu aina main outeista ulos, jotka ovat käsittääkseni balansoidut. Voisikohan 11R olla kranttu sisään tulevan sähkön laadusta, koska bändikämppämme on vanhassa tehdasrakennuksessa. Maadoitetut pistorasiat kuitenkin löytyy.
kekkuliheikki
07.10.2013 09:26:01
Hyva pelihan tuo oli mutta ei vaan pysty mallintavilla soittamaan. :(

Vuoden vanha ja ei naarmuakaan. Sanokaapas reilu hinta tuolle ilman Pro Toolsia niin laitan torille. Siitä saa joku räkkihärvelin.
mattim
07.10.2013 11:49:10

kekkuliheikki: Hyva pelihan tuo oli mutta ei vaan pysty mallintavilla soittamaan. :(

Vuoden vanha ja ei naarmuakaan. Sanokaapas reilu hinta tuolle ilman Pro Toolsia niin laitan torille. Siitä saa joku räkkihärvelin.

Laita hiinaksi vaikkapa 400€ niin liikahtaa tyhjän pantti.
.
kekkuliheikki
07.10.2013 13:28:47
Sinne meni. 400 pyynti. 70 euroa paalle ja tulee MidiMate mukaan.

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=803951
kekkuliheikki
08.10.2013 18:55:49
420 euroa postikuluineen kotiovelle! Ei pitaisi olla liikaa. Vai onko kaikki Axe FX miehia.
Antti1
08.10.2013 19:29:45
Ei se liikaa ole, muttei poikkeuksellisen halpakaan, jotta ihan päivässä välttämättä lähtee menemään yhtään mihinkään.
"I dreamed that I was in a river... I floated down the river, through valleys of giant boobs." -Sanji
sustain65
28.10.2013 10:12:57
Hajosi Midi expander portti Keith McMillen Softstepistä. Muuten hyvä tuote, mutta tuo on surkeasti toteutettu, laitteen heikko kohta.

Mikähän olisi nykyisistä midilaudoista paras/järkevin hankinta 11R:ää käskyttämään?
Behringer FCB1010 + Eureka 2.0 PROM?

Ei haittaisi vaikka pystyisi ohjaamaan myös Ableton Live 8:a tietokoneella. Ei kuitenkaan välttämätön juttu, 11R on se pääasia.
Grugi
28.10.2013 10:30:23
sustain65: Hajosi Midi expander portti Keith McMillen Softstepistä. Muuten hyvä tuote, mutta tuo on surkeasti toteutettu, laitteen heikko kohta.

Mikähän olisi nykyisistä midilaudoista paras/järkevin hankinta 11R:ää käskyttämään?
Behringer FCB1010 + Eureka 2.0 PROM?

Ei haittaisi vaikka pystyisi ohjaamaan myös Ableton Live 8:a tietokoneella. Ei kuitenkaan välttämätön juttu, 11R on se pääasia.

Joo kyllä se edullisin ja jopa helpoin on tuo FCB1010 + Eureka 2.0 PROM
The only true wisdom is in knowing you know nothing.
mattim
28.10.2013 13:23:35

Grugi: Joo kyllä se edullisin ja jopa helpoin on tuo FCB1010 + Eureka 2.0 PROM

Aikas joustava ja monipuolinen näemmä on Eurekan uusin tarjous.
.
sustain65
28.10.2013 22:05:11
Grugi: Joo kyllä se edullisin ja jopa helpoin on tuo FCB1010 + Eureka 2.0 PROM

Kiitosta kommentista. Tuohon kai tässä tulee päädyttyä, en ainakaan googlettelulla ole löytänyt oleellisesti parempaa ja yhtä helppoa vaihtoehtoa.
GhostSpider
11.11.2013 15:55:03 (muokattu 11.11.2013 15:55:22)
Itse olen törmännyt tuon 11R:n kanssa semmoiseen "ongelmaan" ( tod.näk. vika on kyllä käyttäjässä ), että presetit saa kuulostamaan hyviltä kotioloissa kuulokkeita käyttäessä, mutta treeniksellä PA:n kautta äänimaailma muuttuu "lasiseksi" ja ohueksi...alapäät katoaa melkein kokonaan...enkä ole saanut vielä selville, että mikä nupikka on väärin.
Olisko kellään antaa vinkinpoikasta??
Antti1
11.11.2013 16:20:27 (muokattu 11.11.2013 16:21:35)
Olisko kenties niin, että sulla on kovasti värittävät luurit, tai huonot kamat treeniksellä? Imo muutenkin kuulokkeilla on vaikea tehdä hyvää soundia kaiuttimia varten, siis studiohommissa ihan yleisesti.
"I dreamed that I was in a river... I floated down the river, through valleys of giant boobs." -Sanji
Neponen
11.11.2013 17:48:43

GhostSpider: Itse olen törmännyt tuon 11R:n kanssa semmoiseen "ongelmaan" ( tod.näk. vika on kyllä käyttäjässä ), että presetit saa kuulostamaan hyviltä kotioloissa kuulokkeita käyttäessä, mutta treeniksellä PA:n kautta äänimaailma muuttuu "lasiseksi" ja ohueksi...alapäät katoaa melkein kokonaan...enkä ole saanut vielä selville, että mikä nupikka on väärin.
Olisko kellään antaa vinkinpoikasta??

Värittävät vehkeet. Mulla esim. nuo himakajarit tunkee liian vähän bassoa -> kuuntelet muilla kajareilla, bassot ampuu yli.
pappasfin
11.11.2013 19:02:49
Tuossa jo mainittiinkin se mitä itsekin ajattelin eli kun tekee noita presettejä ja hakee soundia kohdilleen niin on hyvä olla ne studiomonitorit hommassa, ei siinä mitään että kuulokkeilla vaikka tekee sitä soundia mutta on hyvä tarkistaa siinä tekemisen vaiheessa miltä ne kuullostaa studio monitoreiden kautta mikä sitten varmaan on lähempänä sitä soundia mitä muuallakin pitää saada ulos.

Toki voi syynä olla jokin muukin kenties, tiedä sitten pystyisikö sitä soundia vaikka parantamaan jonkin näköisellä taajuus säätimellä mutta tiedä häntä.
PappaSFin
Marzi
13.11.2013 03:16:55

GhostSpider: Itse olen törmännyt tuon 11R:n kanssa semmoiseen "ongelmaan"

Mikäli aiot keikkailla tahi treenata kajareiden läpi Elevenillä, niin säädä soundit kys. kajareitten mukaan. Ideaalitilanteessa PA on yhtä suora kuin studiomonitori, useinmiten ei. Perussoundi kondikseen ja jos vaan suinkin voi jättää parametrisen eq:n lenkkiin vipaksi, niin elämä helpottuu kun voi laittaa alapäänleikurin ja pikku säädöt mikserin kanavanomaisesti jo valmiiksi soundiin. Hyvät suorat studiomonitorit on hyvä lähtökohta säätämiseen. Ja se säätäminen pitää tehdä LUJAA. Parempi vielä jos pystyt hoitaa asian esim. PA-treeneissä ennen keikkoja, jolloin voi soittaa isojen stereoiden läpi ja katella säätöjä.
Tarpeeksi on aivan liian vähän.
Einherjar
21.11.2013 03:30:31
Sellaista piti alkaa kysymään, että saako tuota 11r:iä kuulumaan Poro Toolsista 'suoraan'?
Nyt olen vetänyt PT:n monitoroinnin kautta ja se toimii sinänsä. Ongelmana on vain se, että latenssi on liian suuri (kitara tavallaan pyörähtää PT:n kautta eikä tule suoraan ulos). Ei pysty esim reeneissä pitämään sitä läppäriä auki nopeaa säätelyä varten.
Sen verran olen pääsiäiskäsi tuon PT:n kanssa, etten ole löytänyt vielä mitään suorempaa ulostusta tuota varten.
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
mattim
21.11.2013 21:28:40

kekkuliheikki: Eikos siella ole zero latency monitoring asetus jossan?

PT:ssä on Low Latency Monitor optio, mikä ohittaa pluginit, mutta signaali silti menee ees kahtaalle ajureiden lävitse.
.
TheMurno
21.11.2013 21:47:30
mattim: PT:ssä on Low Latency Monitor optio, mikä ohittaa pluginit

Lievää offtopiccia, mutta lieköhän tässä syy, miksen saa Addictive Drumsin demoa toimimaan tuon kanssa? Tuli ilmeisesti joskus näpättyä päälle, kun kuulosti kivalta asetukselta. Pitänee tesmiä, kun jaksaa laittaa 11R:n koneeseen kiinni.
Fake and gay
Antti1
06.01.2014 17:42:26
Olen laiskalla tuulella, enkä jaksa lukea manuaalia enää enempää. Aiheena soundien hierominen ja re-amp. Tässä resepti lyhyesti:
-11R interfacena USB-piuhalla ja ASIO-ajurit käytössä
-softana Reaper (Windows, 64bit)
-valmiiksi äänitetty kuiva linjasignaali

Tuo signaali pitäisi saada syötettyä takaisin 11R:n ja se ei sinänsä ole mikään ongelma. Ongelmana on se, että miten mä saan estettyä tuota mölyä tulemasta 11R:stä ulos muuta kautta kuin takaisin USB:tä pitkin Reaperiin? Mä siis haluan äänittää tosta räkkimöykystä äänen ilman kaappimallinnosta ja sitä soundia olisi kiva päästä säätämään ilman uudelleenäänittelyitä. Nyt se ei onnistu, koska 11R tunkee omaa mallintamaansa soundia ulos jokatapauksessa ja kaappimallinnuksella varustettu softamonitorointi Reaperin kautta on siis aivan hyödytöntä. Onko tää tosiaan niin typerä laite, että se survoo väkisin sen mallintamansa soundin re-amp -moodissa kuuluville? Onko siis ainoa oikeasti hyvä keino käyttää erillistä interfacea ja tehdä täysin tarpeeton DA/AD-muunnos signaalille?
NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)