Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Rummut: sähkörummut »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ylestietoo ja mielipiteitä vailla
1
jaskasd
19.11.2013 19:01:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moroosta! sähkörummuille ois nyt tarvetta, mutta mulla niistä ei oo oikeen mitään tietoo muutakun että ääni ei tule itte rummuista vaan kaiuttimesta.. Tämmöstä settiä oon kattellut:
 
http://www.thomann.de/fi/millenium_mps600_professional_mesh_set.htm
 
Jos tuommosesta saisin vähän infoo ja mielipiteitä saundeista, kestävyydestä, pystyykö esim pedaaleja yms vaihtamaan ja kaikesta muusta yleisestä, niin olisin tosi kiitollinen.
Toinen kysymys mulla tässä ois että saako noi rummut liitettyä suoraan esim tämmöiseen monitoriin:
 
http://www.thomann.de/fi/kustom_ksc12mp.htm
 
niin että siitä oikeesti kuuluukin jotain, vai tarviiko siihen jotain (ja jos niin mitä) väliin?
 
Kiitoksia jo etukäteen!
 
xerxes
20.11.2013 09:06:50 (muokattu 20.11.2013 09:13:53)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuosta linkkaamastasi setistä voi ilmeisesti kaiken vaihtaa toisenlaiseen. Varsinaisista seteistä tietääkseni vain rollen HDt(?) ovat semmoisia, että padeja tai muuta ei voi vaihtaa. Noita normaaleja settejä voi laajentaa triggeri-inputtien antamissa rajoissa. Itselläni on sekasetti, jossa on rollen TD-8 aivona padeja löytyy rollelta ja casiolta rumpuina ja milleniumia symbaaleina. Ennen minulla oli aivona jammun aivo.
 
Noissa uusissa seteissä, joissa on fyysisesti pienet aivot, niin se on monesti saatu aikaan sillä, että siellä on yksi multiliitin erillisten plugien sijaan. Itse pidän siitä, että on erilliset liittimet. Yhden piuhan vaihtaminen on huomattavasti helpompi ja halvempi kuin tuollainen multijuttu.
 
Tuosta omasta setistä vähän kehitystarinaa. Aluksi hankin sen jammun aivon ja pari rollen kumilätkää ja kd-7 bassarin. Sen alaspäin lyövän. Joku milleniumin symbaalipadi myös. Jonkin ajan päästä ostin casion padisetin, 4 tomi/virveli-padi ja bassari plus räkki. Sitten taas muutama symbaalipadi. Tässä välissä taisi tuo aivo sitten vaihtua. Vielä tuli hankittua rollen 8-tuumainen meshpadi ja rollen KD-8.
 
Noistahan saan sitten nyt koottua setin jossa on haikka ja 2 symbaalia. Tomeja saan kokoon 6 virvelin lisäksi. Tuplapedaalilla saan tuplat KD-8sta. Lisäksi saan kd-seiskan 'kolmanneksi bassariksi'. Sitä casion bassaria ei oikein saa tuohon enää ympättyä ilman toista tuplapedaalia. Ja semmoinen juttu pitää huomata, että normaalisti aivoissa saa minkä vaan soundin mihn vaan inputtiin kiinni. Siispä voin soittaa vaikka bassaria ja virveliä jaloillani, kun minulla on kaksi bassaripadia. Tai mitä vaan.
 
Liitettävyydestä sen verran, että sähkörummut voi liittä ihan samalla lailla kuin vaikka kiipparit äänen toistoon. Itseä oli setti kiinni yhdellä piuhalla mono-ulostulosta bassovahvarissa. Aivan kuin bassokitara. Suunnittelin hankkivani vielä jonkun aktiivin pa-kajarin tai vaikka jonkun semmosen halvan aktiivi-setin. Kotona kuuntelen vaan kuulokkeilla. Eli tuo monitori kyllä sopii, mutta teho voi bändisoitossa jäädä pieneksi. Se käyttämäni bassovahvari oli 100-wattinen ja alkoi pieremään, jos yritettiin soitella kovempaa. Mutta toisaalta se ei ole mitenkään huono juttu ;)
 
Relax. Prediction is very difficult, especially about the future.
jaskasd
22.11.2013 10:26:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos paljon näistä tiedoista! Tämmöstä kaipasinkin, mutta olisi myös kiva jos jollain olis kokemusta juuri tästä milleniumin setistä!
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «