Aihe: Orange Thunder 30
1 2 3 4 5 6 7
s8na
08.05.2013 11:04:11 (muokattu 08.05.2013 11:04:45)

Noista tung-soleista vähän askaa orangejen yhteydessä. Huomasin itsekin että jos lataa etusen täyteen tung-soleja, Rockerverbi ainakin muuttuu jotenkin vähän jo liian äkäiseksi / mössöiseksi. Kannattaa kokeilla tung-soleja ekassa slotissa ja jotain muuta putkea sen jälkeen. Tästä löytyi sitten komppausta ulkomaanfoorumeiltakin.
professori
17.11.2013 21:58:53 (muokattu 17.11.2013 22:03:19)
Nostetaanpas.

Ensinnäkin rajautuuko nää Thunderin ongelmat lähinnä nuppeihin, ei comboihin? Itteeni rupesi tuo TH30-combo kiinnostamaan, kun on tuo Orangen soundi lyöny niin kauheen Gasin, vaikka onhan nää Oranget keskenään aika erilaisia. TH30-combo olisi vielä nippa nappa budjetissa, ja se vissiin söisi vähän paremmin speduja kuin muut Oranget, mitä nyt oon lukenu. Pelais jopa Big Muffin kanssa!

Mites muuten, onko tuo Dual Terror nyt hyvä vertauskohde soundimaailmaltaan Orangejen kesken TH30-comboon? Sekin kiinnostais.

Ainoo vaan, että pitäs varmaan käydä Musamaailmassa testaamassa Helsingissä tai jotain, kun ei Jyväskylässä paikallinen musiikkiliike Orangea myy. Torilta löytys kyllä AD30-comboja ja nuppi+kaappi-yhdistelmiä, mut ne on aina tuolla tonnin luokassa. Koitan saada hyvää vahvistinta tämmösille vähän stoner-henkisille jutuille, mutta myös sellaisen putkipelin, joka toimis hyvänä spedualustana. Toisaalta tuo Orangeista irtoava fuzzahtava soundikin maistus, ja clean-puolen crunch. Mihinkähän suuntaan näissä kantsis katella?
"More beers more cheers that's it that's all" -Deaner
naavanka_
17.11.2013 22:21:10 (muokattu 17.11.2013 22:21:47)
professori: Nostetaanpas.

Ensinnäkin rajautuuko nää Thunderin ongelmat lähinnä nuppeihin, ei comboihin? Itteeni rupesi tuo TH30-combo kiinnostamaan, kun on tuo Orangen soundi lyöny niin kauheen Gasin, vaikka onhan nää Oranget keskenään aika erilaisia. TH30-combo olisi vielä nippa nappa budjetissa, ja se vissiin söisi vähän paremmin speduja kuin muut Oranget, mitä nyt oon lukenu. Pelais jopa Big Muffin kanssa!

Mites muuten, onko tuo Dual Terror nyt hyvä vertauskohde soundimaailmaltaan Orangejen kesken TH30-comboon? Sekin kiinnostais.

Ainoo vaan, että pitäs varmaan käydä Musamaailmassa testaamassa Helsingissä tai jotain, kun ei Jyväskylässä paikallinen musiikkiliike Orangea myy. Torilta löytys kyllä AD30-comboja ja nuppi+kaappi-yhdistelmiä, mut ne on aina tuolla tonnin luokassa. Koitan saada hyvää vahvistinta tämmösille vähän stoner-henkisille jutuille, mutta myös sellaisen putkipelin, joka toimis hyvänä spedualustana. Toisaalta tuo Orangeista irtoava fuzzahtava soundikin maistus, ja clean-puolen crunch. Mihinkähän suuntaan näissä kantsis katella?

Jos kivetintä haluat soitella niin ennemmin kannattaa joku Rocker hommata kuin TH.
TH:n EQ on niin naurettavan rajallinen että aivan itkettää.
Rockerista, terroreista tai jopa OR-sarjasta saisi siihen varmasti toimivamman laiteen.
Erilaisia laitteita toki kaikki.
Thundereissa on aivan jäätävä määrä säröä mitä ei taas oikein muista löydy (poislukien uudemmat OR:t ja Rockerverbit) eikä se munsta ollut niin Orangemainen vaan enemmän hevisihinää.

Joku on varmasti muuta mieltä mutta tässä nyt oma kaksisenttiseni.
Myrkky Nuoli
18.11.2013 10:03:06
naavanka_: Jos kivetintä haluat soitella niin ennemmin kannattaa joku Rocker hommata kuin TH.
TH:n EQ on niin naurettavan rajallinen että aivan itkettää.
Rockerista, terroreista tai jopa OR-sarjasta saisi siihen varmasti toimivamman laiteen.
Erilaisia laitteita toki kaikki.
Thundereissa on aivan jäätävä määrä säröä mitä ei taas oikein muista löydy (poislukien uudemmat OR:t ja Rockerverbit) eikä se munsta ollut niin Orangemainen vaan enemmän hevisihinää.

Joku on varmasti muuta mieltä mutta tässä nyt oma kaksisenttiseni.

Kivetysmusakin riippuu niin paljon huumeista. Toisille se meinaa sludgesaundeja, jotka thunderista lähtee varmaan todella hyvin, toisille alapääraskasta hevisaundia, toisille ohutta muffinpörinää, toisille naurettavia määriä fuzzia ja toisille perus rokkisäröä.
Weetoz
18.11.2013 10:46:34 (muokattu 18.11.2013 11:17:09)
naavanka_: TH:n EQ on niin naurettavan rajallinen että aivan itkettää. --- Joku on varmasti muuta mieltä Hep! o/

Ootko oikeesti testaillut sitä shapea kunnolla? Ostin oman Thunderini jonkin aikaa sitten Wespalta, ja itekkin olin aika varautunut tuon EQ:n suhteen ja ajattelin että ehkä hommaan sitten jonkun EQ-pedaalin jossain vaiheessa, mutta eipä ole tullut tarvetta. Soitan välillä stoneria ja välillä jotain post-rock/indie kamaa. Kaikki oikeesti käyttökelpoiset soundit on löytynyt tolla shapella, eikä niiden etsimiseen tarvii käyttää aikaa juuri yhtään. Se on oikeestaan parasta tossa että aikaa tulee käytettyä siihen soittamiseen eikä säätämiseen. Cleanikanavalla on high ja low säädöt, ja jollain tapaa olen kokenut sen puolen EQ:n jopa rajoittuneemmaksi, mutta kyllä sieltäkin on kuitenkin ihan hyvät säädöt löytynyt.

Enkä oo kyllä särön luonteestakaan yhtään samaa mieltä, oikein Orangemaiset pörinät sieltä kyllä saa mielestäni ruuvailtua. Se on totta että sitä säröä löytyy ihan naurettavan paljon ja about klo 2:n jälkeen soundi ei ole enää kovin käyttökelpoinen, mutta en koe sitä ongelmaksi kun ei sitä gainia oo mikään pakko kääntää kaakkoon. Minusta toi TH30 on oikein pätevä ja monipuolinen vehje, hinta/laatu-suhde on tosi hyvin kohdallaan. Mutta makuasioitahan nää on. :)
professori
18.11.2013 12:36:02
Huomasin itsekin kyllä combosta videoita katsellessa, että aika kovat gainit tuosta TH30:sta irtoaa, liikaakin mun makuun. Mietin silti, että ehkä tolla shapella sitä kovempaa säröosastoo vois vähän mössöttää. Ja oishan mulla tuo Big Muff jatkoks, siitä pedaalista tuskin vielä olen valmis luopumaan "soundissani".

Mut niin, mites combojen laatu? Jos nyt yhtään jaksoin lukea oikein, niin aika monet nuppien laatuja tässä kyseenalaistaa, mutta comboista taitaa olla vähemmän kokemusta?
"More beers more cheers that's it that's all" -Deaner
naavanka_
18.11.2013 16:21:44
Weetoz: Hep! o/

Ootko oikeesti testaillut sitä shapea kunnolla? Ostin oman Thunderini jonkin aikaa sitten Wespalta, ja itekkin olin aika varautunut tuon EQ:n suhteen ja ajattelin että ehkä hommaan sitten jonkun EQ-pedaalin jossain vaiheessa, mutta eipä ole tullut tarvetta. Soitan välillä stoneria ja välillä jotain post-rock/indie kamaa. Kaikki oikeesti käyttökelpoiset soundit on löytynyt tolla shapella, eikä niiden etsimiseen tarvii käyttää aikaa juuri yhtään. Se on oikeestaan parasta tossa että aikaa tulee käytettyä siihen soittamiseen eikä säätämiseen. Cleanikanavalla on high ja low säädöt, ja jollain tapaa olen kokenut sen puolen EQ:n jopa rajoittuneemmaksi, mutta kyllä sieltäkin on kuitenkin ihan hyvät säädöt löytynyt.

Enkä oo kyllä särön luonteestakaan yhtään samaa mieltä, oikein Orangemaiset pörinät sieltä kyllä saa mielestäni ruuvailtua. Se on totta että sitä säröä löytyy ihan naurettavan paljon ja about klo 2:n jälkeen soundi ei ole enää kovin käyttökelpoinen, mutta en koe sitä ongelmaksi kun ei sitä gainia oo mikään pakko kääntää kaakkoon. Minusta toi TH30 on oikein pätevä ja monipuolinen vehje, hinta/laatu-suhde on tosi hyvin kohdallaan. Mutta makuasioitahan nää on. :)

Muutaman tunnin kerkesin Musamaailmassa testata TH30 nuppia enkä oikein löytänyt semmoista itselleni sopivaa saundia särökanavalta.
Tokihan varmasti tilanne olisi eri omalla kitaralla ja masteri täysillä niin että päätekin vähän aukeaisi.

Totta on että monissakin tapauksissa vähemmän on enemmän, tästä hyvänä esimerkkinä Tiny terror josta tykkäsin kovasti.
Vetehinen
18.11.2013 16:46:48
professori:
Mut niin, mites combojen laatu? Jos nyt yhtään jaksoin lukea oikein, niin aika monet nuppien laatuja tässä kyseenalaistaa, mutta comboista taitaa olla vähemmän kokemusta?

Tarkotatko saundin "laatua"? Ei kait noissa muuta eroa ole, kuin että combossa on se V30 elementti takaa avoimessa kotelossa. Ja combo on aika ruman näkönen minun silmiin. Mutta avaa vähän mitä tarkoitat laadulla tässä yhteydessä.
yarbles, bolshy great yarblockos to thee and thine
Vetehinen
18.11.2013 19:15:04
Myrkky Nuoli: Varmaan työn jäljestä ja kestävyydestä on kyse. Dual Terroreista oon kuullut paljon parjausta ja Thunderista on alkanut kuulua kanssa. Vähän luulen, että iso osa internettiin itkijöistä itkee vain sen takia, että nää on tehty kiinassa (tai jossain muualla aasiassa) eikä englannissa, vaikka ei varsinaisia ongelmia ollut.

Näinpä. Kiinalla on huono maine, osittain ymmärrettävistä syistä mutta Orangen ja esim Fenderin osalta ennakkoluuloja kannattaa tarkistaa. Orangella on uskoakseni laadunvalvonta korkealla tasolla myös Kiinan tehtaalla, ja oma kokemus tukee uskomustani. Mulla on ollut kaksi Dark Terroria ja yksi Thunder 30 -nuppi ja ei niissä valmistuksen laadussa ollut muuta kuin positiivista sanomista. Kertasin tästä ketjusta pari sivua taaksepäin ja ilmeisesti siellä oli etuasteputket "ongelman" syynä. Se tuntuu olevan edullisimpien putkivahvarien ongelma, että niiden pääasiallinen markkinasegmentti ei perehdy tuon vertaa vaffarien sielunelämään vaan tulevat ennemmin foorumeille mesoamaan. Sit täällä somessa puhutaan ongelmista ja puutteista laadussa, ennen kuin on edes nähty kyseistä peliä livenä.
yarbles, bolshy great yarblockos to thee and thine
Wespa
19.11.2013 08:35:41
naavanka_: Totta on että monissakin tapauksissa vähemmän on enemmän, tästä hyvänä esimerkkinä Tiny terror josta tykkäsin kovasti.

Näin, mun mielestä on kanssa pelkkä etu että tonen säätö hoituu näppärästi yhdellä potikalla. Varsinkin kun se tuntuisi toimivan interaktiivisesti särön määrän kanssa, eli gain-potikan asentokin vaikuttaa äänenväriin enemmän kuin yleensä noin säröisissä vahvareissa. Sen oon kyllä huomannu että TH30 on ehkä tavanomaista tarkempi siitä kitarasta ja sen mikeistä joilla sitä soittaa, ihan kaikkien kombinaatioiden kanssa ei täysin toimi. Ja elementilläkin toki on osansa, en ehken itse perinteistä Orange-elementtiä eli V30:stä Thunderin kanssa suosisi, mutta sen sijaan esim. G12-65 Heritage toimii paremmin kuin hyvin.
"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
naavanka_
19.11.2013 10:54:32
Wespa: Näin, mun mielestä on kanssa pelkkä etu että tonen säätö hoituu näppärästi yhdellä potikalla. Varsinkin kun se tuntuisi toimivan interaktiivisesti särön määrän kanssa, eli gain-potikan asentokin vaikuttaa äänenväriin enemmän kuin yleensä noin säröisissä vahvareissa. Sen oon kyllä huomannu että TH30 on ehkä tavanomaista tarkempi siitä kitarasta ja sen mikeistä joilla sitä soittaa, ihan kaikkien kombinaatioiden kanssa ei täysin toimi. Ja elementilläkin toki on osansa, en ehken itse perinteistä Orange-elementtiä eli V30:stä Thunderin kanssa suosisi, mutta sen sijaan esim. G12-65 Heritage toimii paremmin kuin hyvin.

Ok, voisi kyllä käydä joskus uudestaan testaamassa ko. laitetta ihan mielenkiinnosta ja vieläpä omalla kitaralla.
Harmi että ei itellä oo muuta kaappia kun V30 ladattu PPC412.
WanhaWihtahousu
12.04.2014 18:19:32 (muokattu 12.04.2014 18:20:46)

Onko kukaan kokeillut 5751-putkia Thunderiin? Haluaisin vähän hillitä säröä ja saada selkeyttä soundiin. Varsinkin kun bändin kanssa soitetaan aika hiljaisella, niin volaakaan ei tarvitse paljoa. Cleani-kanavaa käytän 90% ajasta.

Olen noita Tadeja ja JAN GE:n putkia katsellut Uraltonelta. Onko ideaa?
http://www.youtube.com/watch?v=O0ws2y_d46w TEASER
Wespa
12.04.2014 18:47:09
WanhaWihtahousu: Onko kukaan kokeillut 5751-putkia Thunderiin? Haluaisin vähän hillitä säröä ja saada selkeyttä soundiin. Varsinkin kun bändin kanssa soitetaan aika hiljaisella, niin volaakaan ei tarvitse paljoa. Cleani-kanavaa käytän 90% ajasta.

Olen noita Tadeja ja JAN GE:n putkia katsellut Uraltonelta. Onko ideaa?

No eipä juurikaan. Tai no vaiheenkääntöön kyllä, niin mullakin tais olla, mutta V1:seen en laittais.
"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
WanhaWihtahousu
12.04.2014 18:57:43

Wespa: No eipä juurikaan. Tai no vaiheenkääntöön kyllä, niin mullakin tais olla, mutta V1:seen en laittais.

Kui?

pölöpölö
http://www.youtube.com/watch?v=O0ws2y_d46w TEASER
Wespa
12.04.2014 19:06:46
WanhaWihtahousu: Kui?

pölöpölö

No aika harvassa vahvarissa V1:sessä (joka vaikuttaa soundiin periaatteessa eniten) 5751 kuulostaa kovinkaan hyvältä, tai ainakin sellainen kokemus mulla on reippaan kymmenen hyvin erilaisen putkarin osalta. Sit taas vaiheenkäännössä se tasoittaa monesti sopivasti soundia, ei mitenkään radikaalisti mutta kuitenkin. Jollakulla voi tietty olla toisenlaisiakin kokemuksia.
Vladi
13.04.2014 12:27:59
Wespa: No aika harvassa vahvarissa V1:sessä (joka vaikuttaa soundiin periaatteessa eniten) 5751 kuulostaa kovinkaan hyvältä, tai ainakin sellainen kokemus mulla on reippaan kymmenen hyvin erilaisen putkarin osalta. Sit taas vaiheenkäännössä se tasoittaa monesti sopivasti soundia, ei mitenkään radikaalisti mutta kuitenkin. Jollakulla voi tietty olla toisenlaisiakin kokemuksia.

Jännä, mulla on toi JAN 5751 muodostunut vakiputkeksi, jonka laitan melkein jokaiseen vahvistimeen V1-slottiin. Tälläkin hetkellä löytyy moinen Orange Rockerin V1-slotista, jossa se vaikuttaa molempiin kanaviin. V2:ssa on särökanavaa varten Telefunkeni(muistaakseni se on se, Jucciz voi korjata) ja V3:ssa muistaakseni Tung-Sol(vaiheenkääntö). Hyvin käy ja kukkuu.

Samanlaisia JAN 5751:ä olen käyttänyt tyytyväisenä monessa muussakin vahvarissa nimenomaan V1-slotissa.
Harashoo tovaarish!
Myrkky Nuoli
13.04.2014 15:46:22 (muokattu 13.04.2014 15:46:52)
Vladi: Jännä, mulla on toi JAN 5751 muodostunut vakiputkeksi, jonka laitan melkein jokaiseen vahvistimeen V1-slottiin. Tälläkin hetkellä löytyy moinen Orange Rockerin V1-slotista, jossa se vaikuttaa molempiin kanaviin. V2:ssa on särökanavaa varten Telefunkeni(muistaakseni se on se, Jucciz voi korjata) ja V3:ssa muistaakseni Tung-Sol(vaiheenkääntö). Hyvin käy ja kukkuu.

Samanlaisia JAN 5751:ä olen käyttänyt tyytyväisenä monessa muussakin vahvarissa nimenomaan V1-slotissa.

Sama. 5751 on minusta aivan loistava high gain -etuasteissa niinku vaikka juuri modernit Oranget. Tykkään semmoisesta vanhan liiton saundista, joka on rouhea ja rähisevä alapäästä ja sieltä alemmasta middleosastosta, mutta silkkisen pehmeän fuzzaava yläpäästä. 5751:llä on juuri tämmöistä vaikutusta Marshall-henkisissä etuasteissa. Muuhun käyttöön en kauheesti oo kokenut järkeväks laittaa matalagainisempia putkia, mutta kyllä ne välillä toimii hienosti myös Clean-hommissa. Fender-koulukunnassahan tää on ihan peruskamaa taas sitten. Varsinkin 12AY7.
Wespa
13.04.2014 15:55:58
Nojoo, nää on taas toki näitä viininmaisteluhommia. Thunderissa en tykänny, enkä kokenu tarpeelliseks, joku ihan perus vanhempi NOS 12AX7 sinne meni ja hyvin toimi.
s8na
13.04.2014 21:34:53

En mäkään tosta putkesta vakuuttunut ekana putkena, mut voi olla et toimii muille kivasti vahvarin kesyttämisessä. Vaiheenkääntäjään tuo päätyi mullakin toistaiseksi. Täytyy joskus kokeilla uusiks etusessa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)