Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Presonus vai Focusrite?
1
skebaipe
05.11.2013 19:55:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kertkokaa viisaammat kumman usb äänikortin kannattee ostaa akustisen kitaran, pianon ja laulun äänittämiseen, ja vaihtoehdot ovat:
presonus 44vsl
http://www.thomann.de/fi/presonus_audiobox_44vsl.htm#bewertung
ja Focusrite scarlett 18i8 http://www.thomann.de/fi/focusrite_scarlett_18i8.htm#bewertung
 
Presonuksessa on Studio one artist softa ja tuota focusriten etuvahvistinta on kehuttu.
 
Klezberg
05.11.2013 20:41:34
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

skebaipe: Kertkokaa viisaammat kumman usb äänikortin kannattee ostaa akustisen kitaran, pianon ja laulun äänittämiseen, ja vaihtoehdot ovat:
presonus 44vsl
http://www.thomann.de/fi/presonus_audiobox_44vsl.htm#bewertung
ja Focusrite scarlett 18i8 http://www.thomann.de/fi/focusrite_scarlett_18i8.htm#bewertung
 
Presonuksessa on Studio one artist softa ja tuota focusriten etuvahvistinta on kehuttu.

 
Mulla on kaksikin Presonusta, tuo 44vsl ja Firestudio Mobile. Olen kyllä ollut niiden etusiin ihan tyytyväinen. Tuolle Studio One Artistille enkä kyllä laskisi sen enempää arvoa kuin muillekaan kylkiäisenä tulevalle riisutulle daw-versiolle. Mulla on yleensä Macbookin ja Logic käytössä, mutta kun hommasin Windows-läppärin, niin asensin tuon Artistin siihen. Huomasin alta aikayksikön, että piti ostaa maksullinen versio, että sain tehtyä mitä halusin. En nyt muista mistä kiikasti, oliko niin että 3:n osapuolen plugarit ei toimineet.
 
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta.. siksi siirryinkin haitariin
skebaipe
05.11.2013 21:09:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Klezberg: Mulla on kaksikin Presonusta, tuo 44vsl ja Firestudio Mobile. Olen kyllä ollut niiden etusiin ihan tyytyväinen. Tuolle Studio One Artistille enkä kyllä laskisi sen enempää arvoa kuin muillekaan kylkiäisenä tulevalle riisutulle daw-versiolle. Mulla on yleensä Macbookin ja Logic käytössä, mutta kun hommasin Windows-läppärin, niin asensin tuon Artistin siihen. Huomasin alta aikayksikön, että piti ostaa maksullinen versio, että sain tehtyä mitä halusin. En nyt muista mistä kiikasti, oliko niin että 3:n osapuolen plugarit ei toimineet.
 
No mulla on tällä hetkellä käytössä ilmainen kristal studio että saattaa tuo studio one olla siihen verrattunna ihan hyvä:) Ja mulla on vanha läppis niin ei konekkaan jaksa pyörittää kovin raskaita juttuja. Tai onhan mulla se abletonin live lite 8 joka tulee ilmeisesti tuohon Focusriteen ja siitä en ole tykänny, tai en ole ees jaksanu opetalla sitä.
 
Klezberg
05.11.2013 21:17:30
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

skebaipe: No mulla on tällä hetkellä käytössä ilmainen kristal studio että saattaa tuo studio one olla siihen verrattunna ihan hyvä:) Ja mulla on vanha läppis niin ei konekkaan jaksa pyörittää kovin raskaita juttuja. Tai onhan mulla se abletonin live lite 8 joka tulee ilmeisesti tuohon Focusriteen ja siitä en ole tykänny, tai en ole ees jaksanu opetalla sitä.
 
OK, ja eipä se Studio Onen upgradekaan maksanut kuin jotain seitsemänkymppiä. Tosin ainahan on olemassa Reaper, jos haluaa monipuolisen halvalla.
 
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta.. siksi siirryinkin haitariin
anapena
06.11.2013 00:30:07 (muokattu 06.11.2013 00:31:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Focusritessa on kaksi luuriliitäntää, digiäänelle (spdif/adat) liitännät ja neljä ekstra analogista line in-liitäntää takana. Jos näille asioille on käyttöä, niin se ratkaisee. Soundipuoli sinänsä on varmaan yhtä hyvä.
Ja onko sulla nyt sitten jokin uudempi kone, minkä käyttis juttelee noiden kanssa?
 
Istu ja pala!
skebaipe
06.11.2013 09:22:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

anapena: Focusritessa on kaksi luuriliitäntää, digiäänelle (spdif/adat) liitännät ja neljä ekstra analogista line in-liitäntää takana. Jos näille asioille on käyttöä, niin se ratkaisee. Soundipuoli sinänsä on varmaan yhtä hyvä.
Ja onko sulla nyt sitten jokin uudempi kone, minkä käyttis juttelee noiden kanssa?

 
Kone on vielä vanhahko ja win 7 käyttiksenä.
 
passe
16.11.2013 23:20:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No sattuipas! Itselläni on nimenomaan samaisten korttien välillä pohdinta käynnissä.
 
Tuntuu että focusrite antaa viidellä ekstra kympillä aika kivasti ekstraa. Enemmän kanavia, Adat ja erityisesti hyväksi havaitut kaksi kuulokeulostuloa.
 
Ainut mikä enää askarruttaa on DAW yhteensopivuus. Käytän Studio One:a ja loogisestihan sitä äkkiä ajattelisi, että Presonus saman talon tuotteena olisi se oikea valinta. Vaan onkohan tuolla oikeasti mitään merkitystä?
 
"Kauriit nuolee öisin autoja".
J-PPP
16.11.2013 23:33:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rivien välissä tärkeä tieto, joka kaataa kelkan ehdottomasti Focusriten puolelle, jos on tarkoitus äänittää a) rumpuja b) useampaa instrumenttia kerralla c) yhtä instrumenttia useammalla mikillä tai esim. kitarasta mikitetyn vahvistiminen lisäksi di-signaali.
 
Presonuksessa: "Balance-Knob blends between input and playback"
Focusritessa: "Scarlett-MixControl DSP Mixer/Router"
 
Tarkoittaa siis käytännössä, että Presonuksessa kuunteluun äänityksen aikana ei voi vaikuttaa kanavakohtaisesti, vaan kaikkien äänitettävien kanavien taso suhteessa toistettavaan materiaaliin säädetään blend-namiskalla. Eli hanurista.
 
PaddledAir
17.11.2013 12:33:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ääni täältä myös Focusritelle. Laitteessa kuin laitteessa tuntuisi olevan erinomaiset liitäntämahdollisuudet hintaan nähden ja MixControl on toimiva ratkaisu. Itse omistan Saffire Pro 40 -kortin ja olen ollut äänityslaatuun tyytyväinen kitara-, basso- ja rumpunauhoituksissa.
 
Klezberg
17.11.2013 12:51:44
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J-PPP: Rivien välissä tärkeä tieto, joka kaataa kelkan ehdottomasti Focusriten puolelle, jos on tarkoitus äänittää a) rumpuja b) useampaa instrumenttia kerralla c) yhtä instrumenttia useammalla mikillä tai esim. kitarasta mikitetyn vahvistiminen lisäksi di-signaali.
 
Presonuksessa: "Balance-Knob blends between input and playback"
Focusritessa: "Scarlett-MixControl DSP Mixer/Router"
 
Tarkoittaa siis käytännössä, että Presonuksessa kuunteluun äänityksen aikana ei voi vaikuttaa kanavakohtaisesti, vaan kaikkien äänitettävien kanavien taso suhteessa toistettavaan materiaaliin säädetään blend-namiskalla. Eli hanurista.

 
Ei se nyt välttämättä tuota tarkoita. Presonuksessakin pääsee tietokoneelta miksaamaan, reitittämään ja käyttämään efektejä. Tuolta lisää, kun aukaisee nuo kohdat missä puhutaan VSL:stä (Virtual StudioLive): https://www.presonus.com/products/AudioBox-44VSL
 
Tarkempaa omaa kokemusta mulla ei ole, tarkoittaa että en ole tehnyt tuolla VSL-softalla muuta kuin ihan perusreititykset. Mutta on siellä muutakin kuin tuo balance-nuppi.
 
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta.. siksi siirryinkin haitariin
J-PPP
17.11.2013 18:53:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Klezberg: Ei se nyt välttämättä tuota tarkoita. Presonuksessakin pääsee tietokoneelta miksaamaan, reitittämään ja käyttämään efektejä. Tuolta lisää, kun aukaisee nuo kohdat missä puhutaan VSL:stä (Virtual StudioLive): https://www.presonus.com/products/AudioBox-44VSL
 
Tarkempaa omaa kokemusta mulla ei ole, tarkoittaa että en ole tehnyt tuolla VSL-softalla muuta kuin ihan perusreititykset. Mutta on siellä muutakin kuin tuo balance-nuppi.

 
Näköjään noin, my bad. Presonuksen Fireboxissa oli kuuntelun suhde mainitsemallani tavalla toteutettu, oletin että tässäkin mennään pelkän blend-namiskan varassa.
 
Kalmo
17.11.2013 19:34:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

skebaipe: Kertkokaa viisaammat kumman usb äänikortin kannattee ostaa akustisen kitaran, pianon ja laulun äänittämiseen, ja vaihtoehdot ovat:
presonus 44vsl
http://www.thomann.de/fi/presonus_audiobox_44vsl.htm#bewertung
ja Focusrite scarlett 18i8 http://www.thomann.de/fi/focusrite_scarlett_18i8.htm#bewertung
 
Presonuksessa on Studio one artist softa ja tuota focusriten etuvahvistinta on kehuttu.

 
Mielestäni suuremmat laatuerot tulevat käyttämistäsi mikeistä kuin näiden korttien etuasteista.
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
passe
27.11.2013 15:19:19 (muokattu 30.11.2013 17:26:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

18i8 nyt tuossa pöydällä, ihan isin viekussa!
 
Enpä ehdi vielä testailemaan kunnolla, mutta ensivaikutelma on hyvä. Ulkokuoret ovat jämäkän oloiset ja namiskat eivät hölsky joka suuntaan. Mute-nappulakin, sitä en edes huomannut etukäteen.
 
Koko vähän yllätti. Jotenkin sitä odotti sellaista perus litteää interfacea, mutta tämä on melkein tuplat korkea niihin verrattuna (esim m-audion fast trackeihin verrattuna). Sujahti silti näppärästi läppärilaukkuun.
 
E: niin ja tämänhän mukana tulee myös Ableton live Lite, Novation Bass Station, Scarlett Plugin Suite ja Free Loopmasters Pack for Focusrite. Jos se kiinnostaa.
 
E2: Oho! Tietokoneen virtalähteestä aiemmin tullut pörinä väheni noin 90%:lla. On nämä mystisiä juttuja. No mutta nytpä pystyn sitten säätämään ilman että tarvitsee nykiä virtajohtoa irti ja kyttäillä akun kestoa.
 
E3: N. puolentusinaa USB äänikorttia on tullut testailtua viimeisen vuoden sisään. Scarletin ajurit ovat ainoat jotka ovat toimineet täysin moitteettomasti. Kumma fiilis, ihan kuin olisi saanut koneeseen lisää tehoja.
 
"Kauriit nuolee öisin autoja".
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «