Ziggy Bubba 13.11.2013 21:14:38 (muokattu 13.11.2013 21:15:46) | |
---|
yannara: Näillä näkymin olen reilulla kolmella huntilla hankkimassa Esp ltd EC-500 made on Korea, monta vuotta nähnyt kitara mutta siistissä kunnossa. Tuo voi olla aivan passeli soittopeli, mikäs siinä jos malli nappaa. 500 eurolla Gibsonin Studio on vaan omasta mielestä vielä parempi diili, mutta kukin ostaa sitä mistä tykkää ja mihin on varaa. Noista puiden kuivumisista... Itse asiassa nyt säiden kylmetessä ne kehnommin kuivatut puut tosiaan elävät ihan omaa elämäänsä. Jos kitara on pakkassäillä (tai melkein) hyvässä tikissä varsinkin nauhojen suhteen, ei pelkoa ole enää kesällä siitä elämisestä. Nimittäin Suomen poikkeuksellisen kuiva talvi on se joka laittaa nauhat törröttämään sieltä reunoista. |
ReBeat 13.11.2013 21:15:35 | |
---|
hallu: Asia kiinnittää huomiota siksi että pelkkä ESP on noin tonnin kalliimpi ja tehty ameriikassa Japanissa... |
hallu 13.11.2013 21:19:03 | |
---|
ReBeat: Japanissa... Kiitos, seison oikaistuna:-). Luin sen vikipedian artikkelin vähän hutaisten ja siitä jäi mieleeni vain, että se japanilainen jätkeä meni usahan tekemään ensin niitä kitaroita tjsp... Mutta japani on hyvä kaikki tidämme sen;-). Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. |
yannara 13.11.2013 22:14:41 | |
---|
Myrkky Nuoli: En tiedä millainen sun eka kitara on, mutta kuulostaa vähän, että oot siirtymässä budjettikitarasta budjettikitaraan. Joo, jos tarkoitit tuota ekassa postauksessani linkittämää Epiphonea, niin olen samaa mieltä. Eikös tuon LTD ec-500:n pitäisi olla oikeasti hyvä...? ps. juuh, samaa tullut muiden suusta aikaisemmin kuultua, että Epi on Gibsonin halpamerkki :) |
novo 14.11.2013 01:12:36 | |
---|
yannara: Joo, jos tarkoitit tuota ekassa postauksessani linkittämää Epiphonea, niin olen samaa mieltä. Eikös tuon LTD ec-500:n pitäisi olla oikeasti hyvä...? ps. juuh, samaa tullut muiden suusta aikaisemmin kuultua, että Epi on Gibsonin halpamerkki :) Miullon Ltd ec-400, ja kyllähän sillä tuli soitettua monta vuotta kaek keikat jne. Se ei vain yhdellä tonella ja rumahkolla lavalla ole ainakaan meikän mielestä tarpeeks "lespa". Ton vanhan nelisatasen etuina oli kaareva kansi ja passiivimikit, myöhemmin sitä kaupattiin EMG-setillä ja tasasella kannella. VMP. Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla."
vvaltsu:"Mä teen koko loman duunia ja luen siinä samalla kolmeen syksyn YO-kokeeseen. Kun on selkärankaa ja kanttia, niin.." |
JaaGeRMaisTeR 14.11.2013 07:19:11 | |
---|
yannara: juuh, samaa tullut muiden suusta aikaisemmin kuultua, että Epi on Gibsonin halpamerkki :) Ja ltd on esp:n halppis.. Lisään tietämättä mistä on edes puhe :) |
yannara 14.11.2013 13:33:39 | |
---|
Pari tarkentavaa kysymystä: - voihan aktiivimikkien paristot vaihtaa itse, jos omaa 2 tervettä kättä ja ruuvimeisselin? - jos on soittanut kaulalla, jossa on perinteiset pisteet, ja tilalle tulee kaula jossa kuviot, niin tottuuko siihen helposti? :) |
edenbeast 14.11.2013 13:46:13 | |
---|
yannara: Pari tarkentavaa kysymystä: - voihan aktiivimikkien paristot vaihtaa itse, jos omaa 2 tervettä kättä ja ruuvimeisselin? - jos on soittanut kaulalla, jossa on perinteiset pisteet, ja tilalle tulee kaula jossa kuviot, niin tottuuko siihen helposti? :) Patterit voipi vaihtaa itse. Välttämättä ei tarvita edes ruuvimeisseliä. Katsotko kaulaa koko ajan soittaessa? Jos katsot niin voi hetken häiritä otelaudan erilaisuus, jos taas et katso niin samahan se on onko siinä merkkejä ollenkaan. ??? |
hallu 14.11.2013 13:46:37 | |
---|
yannara: Pari tarkentavaa kysymystä: - voihan aktiivimikkien paristot vaihtaa itse, jos omaa 2 tervettä kättä ja ruuvimeisselin? - jos on soittanut kaulalla, jossa on perinteiset pisteet, ja tilalle tulee kaula jossa kuviot, niin tottuuko siihen helposti? :) Pariston voi vaihtaa helposti itse eikä tarvitse aina edes ruuvimeisseliä. Asemamerkeillä ja kaulakuvioinneilla ei pitkän päälle ole merkitystä. Yleensä siinä kaulan sivulla on aina ne pisteet ja siihenhän sitä katsotaan. Eli kylä tottuu nou problem. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. |
Funkånaut 14.11.2013 13:53:53 | |
---|
hallu: Pariston voi vaihtaa helposti itse eikä tarvitse aina edes ruuvimeisseliä. Joo, tuo pariston vaihtaminen on helppoa. Yhtä hankalaa kuin kaukosäätimen kohdalla. :) Asemamerkeillä ja kaulakuvioinneilla ei pitkän päälle ole merkitystä. Yleensä siinä kaulan sivulla on aina ne pisteet ja siihenhän sitä katsotaan. Eli kylä tottuu nou problem. Totta. Meitillä on alkanut olemaan niinpäin, että merkit otelaudassa korkeintaan hämää. Mutta joo, aloittajan suosittelen katselevan Japanin suunnalla valmistettuja Lepakoita. Todennäkösimmiten ei iske näppejään paskaan niin sanotusti niiden kanssa. Ja, jos ei sovi räpylään niin ne kiertävät sentään torilla hyvin. Paljastanee jotain että oon liikaa m.netissä kun 3 nättiä vähäpukeista tyttöä hyörii vieressä, eka ajatus on munkero.- Seba
Kuuntelen tämmöistä |
Kefiiri 14.11.2013 13:55:18 | |
---|
Kyllä otelaudassa pitää merkit olla, mitä isommat sen parempi! Pelkät otelaudan sivupisteet eivät hämärässä erotu aina ollenkaan. En ole musiikin asiantuntija. |
Decadetroll 14.11.2013 14:45:34 | |
---|
Kefiiri: Kyllä otelaudassa pitää merkit olla, mitä isommat sen parempi! Pelkät otelaudan sivupisteet eivät hämärässä erotu aina ollenkaan. Eipä tule otelautamerkkejä katseltua soitellessa. Eikä yleensä muutenkaan paljoa otelautaa syynättyä... Sen sijaan sivudotsit on joskus kivat "navigointipisteet" ja kukapas estää niitä vaihtamasta pimeässä loistaviin tms? :) I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat.
goatpit.weebly.com |
zedder 14.11.2013 15:21:06 | |
---|
Kefiiri: Kyllä otelaudassa pitää merkit olla, mitä isommat sen parempi! Pelkät otelaudan sivupisteet eivät hämärässä erotu aina ollenkaan. Tässä taitaa olla sama juttu kuin kymmensormijärjestelmän kanssa. Ainakin jokin vuosi sitten "Verkkis" myi tosinörttien näppiksiä eli semmoisia joiden näppäimet olivat ilman mitään merkintöjä. Tietäjät tietää ja osaajat osaa... Itse tarvitsen nuo otelautamerkit, tai muuten soittoni edustaa samaa selkeää linjaa kuin alokas Turhapuron kirjoituskonekirjoitelmat... Mitä kävi, ketä tietää. |
Kefiiri 14.11.2013 18:28:44 | |
---|
zedder: Tietäjät tietää ja osaajat osaa... Juu kyllä mun täytyy myöntää että en millään pärjää sivudotseilla (: En ole musiikin asiantuntija. |
Grugi 14.11.2013 19:36:30 | |
---|
Eiks kovimmat jätkät soita silmät kiinni tai jos ei silmät kiinni niin tilut ainakin niskan takaa. The only true wisdom is in knowing you know nothing. |
Kefiiri 14.11.2013 20:42:34 | |
---|
Grugi: Eiks kovimmat jätkät soita silmät kiinni tai jos ei silmät kiinni niin tilut ainakin niskan takaa. Itse asiassa välillä huomaan soittavani silmät kiinni, silloin on helpompi keskittyä, mutta jos täytyy siirtää kättä enemmän kuin kaksi nauhaa, niin silmät raottuvat ;) En ole musiikin asiantuntija. |
yannara 16.11.2013 14:38:28 | |
---|
Kävin kaupassa hipelöimässä LTD 401sta ja sitten vertailuksi 50. En äkkiseltään huomannut mitään eroa, mutta eipä ollut vahvistinta käytettävissä. Tai sitten olen tyhmä :) Kohta menen ostamaan sen ec-500:n pois. |
RaskasMielinen 16.11.2013 17:50:18 | |
---|
yannara: Kävin kaupassa hipelöimässä LTD 401sta ja sitten vertailuksi 50. En äkkiseltään huomannut mitään eroa, mutta eipä ollut vahvistinta käytettävissä. Tai sitten olen tyhmä :) Kohta menen ostamaan sen ec-500:n pois. Kuittaappa tänne ensivaikutelmat tuoreeltan sitten kun ostos on tehty:) |
Kävin katsomassa tuota EC-500, siinä oli mikkien paristot loppu joten emme saaneet säröä toimimaan. Body on hieman kulunut, pinta on kiiltävä, ei matta, joten semmoista kitaraa vaikeampaa pitää hyväkuntoisena. Sain tarjouksena kitaran ja Fender vahvistimen 400 erkkiin. Harmittaa vaan sen bodyn kunto. Jos uutena ostaisin, ottaisin nyt matta-pintaisen LP:n. Lisäksi tuossa ec-500ssa huomasin, että peikalo jää otelaudalla jumiin. Se ei tee niin, jos kaula olisi ollut puinen, eikä maalattu. En tiedä, onko se tottumiskysymys. Nälkä vaan kasvaa, varsinkin kun 401:n ja 1000:n välillä ei ollut kaupassa kuin satkun ero, niin alkaa tekee mieli vaan parempaa. |
RaskasMielinen 16.11.2013 20:28:02 (muokattu 16.11.2013 20:28:46) | |
---|
yannara: Kävin katsomassa tuota EC-500, siinä oli mikkien paristot loppu joten emme saaneet säröä toimimaan. Body on hieman kulunut, pinta on kiiltävä, ei matta, joten semmoista kitaraa vaikeampaa pitää hyväkuntoisena. Sain tarjouksena kitaran ja Fender vahvistimen 400 erkkiin. Harmittaa vaan sen bodyn kunto. Jos uutena ostaisin, ottaisin nyt matta-pintaisen LP:n. Lisäksi tuossa ec-500ssa huomasin, että peikalo jää otelaudalla jumiin. Se ei tee niin, jos kaula olisi ollut puinen, eikä maalattu. En tiedä, onko se tottumiskysymys. Nälkä vaan kasvaa, varsinkin kun 401:n ja 1000:n välillä ei ollut kaupassa kuin satkun ero, niin alkaa tekee mieli vaan parempaa. Kattoos tonne toriosaston puolelle. Siellähän noita suorastaan jo huutokaupataan... Se mihin tuolla viittaan ei ole hyvä jutu mutta jos lähdetään siitä, että minä myin omani 450 €:lla ja joku nyt 350 €:lla (mikä on jo liiankin halpa kun menisi kyllä kalliimmallakin), niin nyt myynnissä olevien omistajille voisi heitellä tarjousta, vedoten noihin, välillä 400-500 €. Mun mielestäni tuo tonnisarjanenkin LTD on vähän muovinen, vaikkakin todella laatuosista kasattu ja erinomainen viimeistely. Kyllä mä sinuna niitä Japanin Tokaita katsastaisin (jos on tarjolla ja jos perse kestää niin öljykaulainen, suosittelen), tosin mikit on syytä varautua vaihtamaan/vaihdattamaan. Siitä toki tulee lisäkustannusta mutta ei ne mikitkään käytettyinä maltaita maksele. Mitä väriin tulee, niin ESP:ssä/LTD:ssä mattamusta on ihan yhtä arka kuin kiiltävän mustakin. Niin se on ihan joka merkissä. Hyvillä kitaranhoitoaineilla saa kuitenkin vähän suojattua ja jo nuhjaantuneen pinnan kiiltämään melko hyvin. Naarmuja se ei toki poista mutta tietäisitpä vaan miten kaltoin kohdelluistakin kitaroista olen saanut lähes uuden näköisiä ilman maalia ja lakkaa. Toisaalta, jos on soitetun näköinen, niin mitä pahaa siinä on. Tuohan se vain lisää uskottavuutta ja sitä mojoa:D |