Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Joku muu kuin LP
1 2
vilpor79
16.11.2013 12:45:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Koitetaas täältä kun en oikein itse keksi. Eli hakusessa olisi uusi ykköskeppi. Eli speksit pitäis olla suunnilleen nuo. LP-skaala, tuhdihko kaula (G:n 50s tyylinen), kiinteä talla, mahonki runko, vaahtera kansi, Ruusupuuotelauta, painoa joku n. 3,5 kg ja bluessit ja rokit pitäis taipua. hintaluokka uutena jossain 2000€ kieppeillä. Ja siis idea ois saada LP/SG tyyppistä saundia jostain muusta kuin LP:stä tai SG:stä. Myös PRS:t on aika lailla nähty. Mielellään ei myöskään mitään loimuja tai tigerstrippeja kannessa, elukoita otelaudassa tai muita krumeluureja. Eikä missään nimessä mikään heviruisku, outo suunnikas tai muu vastaava. Ruokankaan Duke vois olla komia mut mennee snadisti yli budjetin tällä kertaa.
 
Grugi
16.11.2013 13:32:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miten ESP:n Eclipse-II
 
http://www.musamaailma.fi/kitaristi … odernit/esp-usa-eclipse-ii-vbk.html
 
The only true wisdom is in knowing you know nothing.
vilpor79
16.11.2013 14:06:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Grugi: Miten ESP:n Eclipse-II
 
http://www.musamaailma.fi/kitaristi … odernit/esp-usa-eclipse-ii-vbk.html

 
Hiukka liian hevi, ja muutenkin ehkä hiukan turhan likellä G:tä
 
JaaGeRMaisTeR
16.11.2013 14:10:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Grugi: Miten ESP:n Eclipse-II
 
http://www.musamaailma.fi/kitaristi … odernit/esp-usa-eclipse-ii-vbk.html

 
Tuossa ei muistaakseen ole kaula kuin 60 jos sitäkään. Hyvä skeba muuten :)
 
vilpor79
16.11.2013 14:54:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JaaGeRMaisTeR: Tuossa ei muistaakseen ole kaula kuin 60 jos sitäkään. Hyvä skeba muuten :)
 
Näin mäkin muistelen, ja tossa linkin kepissä myös mm. EMG:t ja Ebonylauta joille ehdoton ei. On tota eclipsee vissiin perinteisemmilläkin spekseillä mut silti jos haluaisin perinteisen les paulin ostaisin toisen traditionaalin ;) Mut tosta musamaailman linkistä oli sen verran hyötyä että alkavat näköjään tuoda GJ2 keppejä Suomeen jonka mallistosta tuo Zora saattaisi olla kiinnostava vaihtoehto, tosin siinäkin värivaihtoehdot on vissiin joko musta tai loimukansi että enpä sitten tiiä siitäkään, eikä ne jaskojenkaan kaulat yleensä hirveän tuhteja ole olleet...
 
johanssen
16.11.2013 14:55:41
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vilpor79: Koitetaas täältä kun en oikein itse keksi. Eli hakusessa olisi uusi ykköskeppi. Eli speksit pitäis olla suunnilleen nuo. LP-skaala, tuhdihko kaula (G:n 50s tyylinen), kiinteä talla, mahonki runko, vaahtera kansi, Ruusupuuotelauta, painoa joku n. 3,5 kg ja bluessit ja rokit pitäis taipua. hintaluokka uutena jossain 2000€ kieppeillä. Ja siis idea ois saada LP/SG tyyppistä saundia jostain muusta kuin LP:stä tai SG:stä. Myös PRS:t on aika lailla nähty. Mielellään ei myöskään mitään loimuja tai tigerstrippeja kannessa, elukoita otelaudassa tai muita krumeluureja. Eikä missään nimessä mikään heviruisku, outo suunnikas tai muu vastaava. Ruokankaan Duke vois olla komia mut mennee snadisti yli budjetin tällä kertaa.
 
Kyllähän tuohon hintaan kannattais olla myös Auroraguitarsin Kaitsuun yhteydessä ja speksailla oma keppi ja kattoo mahtuuko budjettiin.
 
asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat...
vilpor79
16.11.2013 15:00:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

johanssen: Kyllähän tuohon hintaan kannattais olla myös Auroraguitarsin Kaitsuun yhteydessä ja speksailla oma keppi ja kattoo mahtuuko budjettiin.
 
Joo kyllähän tuo teettäminen vois olla yksi ihan varteenotettava vaihtoehto, mut aattelin et jos tollanen löytyis ihan jo sarjavalmisteisenakin.
 
LaMotta
16.11.2013 17:05:51
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vilpor79: Myös PRS:t on aika lailla nähty.
 
Miksi ei kelpaa?
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
RaskasMielinen
16.11.2013 17:16:25
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gibson Midtown Custom. Kyseisestä kepukasta löytyy täältä oikein oma ketjukin. Hintakin jää paljon alle budjettisi. ESP Eclipse sen sijaan on juurikin LP-mallinen ja aivan loistava sellainen (toki yksilöiden välillä on varmasti eroja, niin kuin muissakin merkeissä). Eclipse on myös aika heavy, mutta saahan sitä muillakin mikeillä kuin EMG-aktiiveilla ja ties millä värityksellä. Mutta siis tuo Midtown Custom. Ällistyttävän monipuolinen kitara ja juurikin LP-skaalalla 24,75". On siinä toki hiukan akustisuutta mutta en luokittelisi sitä puoliakkariksi. Otelauta on sitä uutta synteettistä mutta ainakaan mulla ei ole mitään pahaa sanottavaa siitäkään. Sitä paitsi ainakin omassani myös viimeistely on todella laadukkaan oloista.
 
vilpor79
16.11.2013 18:12:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LaMotta: Miksi ei kelpaa?
 
No siis itseasiassa pitäis kokkeilla niitä ehkä hiukan lisää, mulla on itellä ollut yks sc ja yhtä customia oon lisäksi kokeillut, en oikein tykkää siitä niiden "prameasta" ulkonäöstä. Loimukannet+linnut otelaudassa ei oikein toimi mulle. ja toinen syy on se että mun vähäisen kokemuksen perusteella saundi on jotenkin liian "puhdas" (en keksinyt parempaa sanaa) ja myös aika tumma. En tiedä johtuuko PRS:n tietyistä mikeistä vai mistä mutta jotenkin kaipailin niissä enemmän sellasta "räkää/murinaa". Mutta joo saattais sieltäkin tosiaan mieleinen löytyä kovemmalla etsinnällä. Tollasta Miraa tai Starlaa vois periaatteessa käydä kokeilemassa, eivätkä ois edes hinnalla pilattuja
 
Generalissimo
16.11.2013 18:15:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos pulttikaula ei pelota Warmothilta saisi hyvän pelin täysin omien speksien mukaan. Tosin mennee tovi odotellessa.
 
LaMotta
16.11.2013 18:15:59
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vilpor79: No siis itseasiassa pitäis kokkeilla niitä ehkä hiukan lisää, mulla on itellä ollut yks sc ja yhtä customia oon lisäksi kokeillut, en oikein tykkää siitä niiden "prameasta" ulkonäöstä. Loimukannet+linnut otelaudassa ei oikein toimi mulle. ja toinen syy on se että mun vähäisen kokemuksen perusteella saundi on jotenkin liian "puhdas" (en keksinyt parempaa sanaa) ja myös aika tumma. En tiedä johtuuko PRS:n tietyistä mikeistä vai mistä mutta jotenkin kaipailin niissä enemmän sellasta "räkää/murinaa". Mutta joo saattais sieltäkin tosiaan mieleinen löytyä kovemmalla etsinnällä. Tollasta Miraa tai Starlaa vois periaatteessa käydä kokeilemassa, eivätkä ois edes hinnalla pilattuja
 
Itse en hylkäisi kitaraa vaikkapa mikrofonien vuoksi, koska niiden vaihtaminen on helppoa.
 
Toisekseen omien, tosin niukahkojen, havaintojen perusteella en tekisi PRSstä liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä korealaisten kitaroiden perusteella.
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
vilpor79
16.11.2013 18:24:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

RaskasMielinen: Gibson Midtown Custom. Kyseisestä kepukasta löytyy täältä oikein oma ketjukin. Hintakin jää paljon alle budjettisi. ESP Eclipse sen sijaan on juurikin LP-mallinen ja aivan loistava sellainen (toki yksilöiden välillä on varmasti eroja, niin kuin muissakin merkeissä). Eclipse on myös aika heavy, mutta saahan sitä muillakin mikeillä kuin EMG-aktiiveilla ja ties millä värityksellä. Mutta siis tuo Midtown Custom. Ällistyttävän monipuolinen kitara ja juurikin LP-skaalalla 24,75". On siinä toki hiukan akustisuutta mutta en luokittelisi sitä puoliakkariksi. Otelauta on sitä uutta synteettistä mutta ainakaan mulla ei ole mitään pahaa sanottavaa siitäkään. Sitä paitsi ainakin omassani myös viimeistely on todella laadukkaan oloista.
 
Oon käynyt tollasta midtownia kokeilemassa ja en tykännyt kaulasta yhtään. Tossahan on se slim taperi. Saundi kyllä oli tosiaan ihan jees ja tykkäsin tosta pienemmästä kopasta esim. 335:een verrattuna kun sopii istualtaankin syliin soiteltavaksi. Ja ton eclipsen ongelma on tosiaan hiukan se että ne yleisimmät on liian hevejä ja tosiaan kaulat ymmärtääkseni aika ohuita. Ja sitten jos hakisi ESP:ltä jonkun burstin full thickness rungolla ja löisi siihen jotkut PAF-mikit ni alkais taas jo olla turhan likellä sitä G:tä, idea oli kuitenkin koittaa löytää jotain muuta kuin paulia mikä saundaisi suunnilleen samansuuntaiselta
 
vilpor79
16.11.2013 18:31:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LaMotta: Itse en hylkäisi kitaraa vaikkapa mikrofonien vuoksi, koska niiden vaihtaminen on helppoa.
 
Toisekseen omien, tosin niukahkojen, havaintojen perusteella en tekisi PRSstä liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä korealaisten kitaroiden perusteella.

 
Siis onko nuo Mira ja Starla korealaisia? oletin että jenkkejä? Ei mulla ole vissiin koskaan yhtään korealaista PRS:ää ollut jotenka niistä en tiiä mittään. Mulla on ollut 25th anniversary SC joskus hetken aikaa ja siis en mä tiedä mistä se erilainen saundi esim. Lessuun verrattuna johtuu, itse epäilen ennemminkin sitä talla ratkaisua kuin mikkejä mutta ei tullut tohon muita kokeiltua. Ja tosiaan kun en oikein perusta noista "bling-bling" kansista ja värityksistä. Tuo on sikäli harmi kun olisin kumminkin tykännyt noista PRS:ien tanakammista kauloista
 
vilpor79
16.11.2013 18:34:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Generalissimo: Jos pulttikaula ei pelota Warmothilta saisi hyvän pelin täysin omien speksien mukaan. Tosin mennee tovi odotellessa.
 
tuon vois kyllä pistää harkintaan myös
 
RaskasMielinen
16.11.2013 18:49:50 (muokattu 16.11.2013 18:50:49)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vilpor79: Oon käynyt tollasta midtownia kokeilemassa ja en tykännyt kaulasta yhtään. Tossahan on se slim taperi. Saundi kyllä oli tosiaan ihan jees ja tykkäsin tosta pienemmästä kopasta esim. 335:een verrattuna kun sopii istualtaankin syliin soiteltavaksi. Ja ton eclipsen ongelma on tosiaan hiukan se että ne yleisimmät on liian hevejä ja tosiaan kaulat ymmärtääkseni aika ohuita. Ja sitten jos hakisi ESP:ltä jonkun burstin full thickness rungolla ja löisi siihen jotkut PAF-mikit ni alkais taas jo olla turhan likellä sitä G:tä, idea oli kuitenkin koittaa löytää jotain muuta kuin paulia mikä saundaisi suunnilleen samansuuntaiselta
 
No jos se ei saa olla LP-mallinen mutta pitää olla sen 24,75" skaalalla, niin mites noi Gibsonin ja ESP:n double cut -mallit? Niistä mulla ei ole omakohtaisia kokemuksia mutta luulisin että LP-soundia hieman eri ulkonäöllä? Jos nyt kuitenkin myös LP-malli kelpaa mutta juuri Gibson tökkii lavassa, niin parhaat (ja kalleimmat) Tokait ovat todella hyviä. Oma 85:eni on tuhdilla öljykaulalla ja tykkään siitä todella paljon. Jos siitä pitäisi väkertää all around, niin vaihtaisin alkuperäiset tunkkaiset mikit terävämpiin. Omiin joihinkin tarkoituksiini tuo tunkkainen soundi sopii, eli kun tarvitsen erilaista soundia, niin otan seinältä eri kepin. BTW, uutena en ostaisi mitään (paitsi tänään telen kun alennusprosentti oli noin 50%). Kalliimpia keppejä saa käytettynä nykyisessä taloustilanteesta hyvinkin puoleen hintaan - jopa alle - apteekin/t-kaupan hinnasta. Jos sulle heavy-kitara kelpaisi, niin ostaisit m.netin torilta öljykaulaisen ESP FX Customin puolella toista tonnilla ja korjauttaisit sen kosmeettiset vauriot ja vaihdattaisit mikit (jos emg-aktiivit ei nappaa, kuten oletan). En ole päässyt kokeilemaan paremmin tehtyä kitaraa. Kuitin mukaan oli maksanut uutena melkein seitsemän tonnia. Siinä siis on 24,75" skaala. Ei todellakaan mulla myynnissä enkä tunne nykyistä myyjää.
 
vilpor79
16.11.2013 19:13:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

RaskasMielinen: No jos se ei saa olla LP-mallinen mutta pitää olla sen 24,75" skaalalla, niin mites noi Gibsonin ja ESP:n double cut -mallit? Niistä mulla ei ole omakohtaisia kokemuksia mutta luulisin että LP-soundia hieman eri ulkonäöllä? Jos nyt kuitenkin myös LP-malli kelpaa mutta juuri Gibson tökkii lavassa, niin parhaat (ja kalleimmat) Tokait ovat todella hyviä. Oma 85:eni on tuhdilla öljykaulalla ja tykkään siitä todella paljon. Jos siitä pitäisi väkertää all around, niin vaihtaisin alkuperäiset tunkkaiset mikit terävämpiin. Omiin joihinkin tarkoituksiini tuo tunkkainen soundi sopii, eli kun tarvitsen erilaista soundia, niin otan seinältä eri kepin. BTW, uutena en ostaisi mitään (paitsi tänään telen kun alennusprosentti oli noin 50%). Kalliimpia keppejä saa käytettynä nykyisessä taloustilanteesta hyvinkin puoleen hintaan - jopa alle - apteekin/t-kaupan hinnasta. Jos sulle heavy-kitara kelpaisi, niin ostaisit m.netin torilta öljykaulaisen ESP FX Customin puolella toista tonnilla ja korjauttaisit sen kosmeettiset vauriot ja vaihdattaisit mikit (jos emg-aktiivit ei nappaa, kuten oletan). En ole päässyt kokeilemaan paremmin tehtyä kitaraa. Kuitin mukaan oli maksanut uutena melkein seitsemän tonnia. Siinä siis on 24,75" skaala. Ei todellakaan mulla myynnissä enkä tunne nykyistä myyjää.
 
Gibson ei nyt sinänsä varsinaisesti töki, on mulla tälläkin hetkellä G:n traditional LP ja 61 reissue SG. Tekisi vaan vaihteeksi mieli "jotain muuta" ;) Tokaita mulla on ollut 2 LS-75:a ja yks LC-85 ja niitä ei nyt ehkä kuitenkaan. Jos haluaisin perinteisen LP:n ostaisin yhden G:n lisää kuten jo mainitsin. Sen sijaan tuo G:n DC vois olla mielenkiintoinen. Tekeekö Gibson niitä vielä? En ihan äkkiä onnistunut löytämään. Mikä on ESP:n double cut? Vai tarkotatko sitä SG johdannaista Viperia vai mikä se nykysin ikinä onkaan.
 
jpg
16.11.2013 19:16:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Duesenberg?Joskus aikoinaan Hellaksella jotakin LP-tyylistä kokeilin ja jäi positiivinen käsitys ko.soittimesta.
 
vilpor79
16.11.2013 19:18:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

RaskasMielinen: No jos se ei saa olla LP-mallinen mutta pitää olla sen 24,75" skaalalla, niin mites noi Gibsonin ja ESP:n double cut -mallit? Niistä mulla ei ole omakohtaisia kokemuksia mutta luulisin että LP-soundia hieman eri ulkonäöllä? Jos nyt kuitenkin myös LP-malli kelpaa mutta juuri Gibson tökkii lavassa, niin parhaat (ja kalleimmat) Tokait ovat todella hyviä. Oma 85:eni on tuhdilla öljykaulalla ja tykkään siitä todella paljon. Jos siitä pitäisi väkertää all around, niin vaihtaisin alkuperäiset tunkkaiset mikit terävämpiin. Omiin joihinkin tarkoituksiini tuo tunkkainen soundi sopii, eli kun tarvitsen erilaista soundia, niin otan seinältä eri kepin. BTW, uutena en ostaisi mitään (paitsi tänään telen kun alennusprosentti oli noin 50%). Kalliimpia keppejä saa käytettynä nykyisessä taloustilanteesta hyvinkin puoleen hintaan - jopa alle - apteekin/t-kaupan hinnasta. Jos sulle heavy-kitara kelpaisi, niin ostaisit m.netin torilta öljykaulaisen ESP FX Customin puolella toista tonnilla ja korjauttaisit sen kosmeettiset vauriot ja vaihdattaisit mikit (jos emg-aktiivit ei nappaa, kuten oletan). En ole päässyt kokeilemaan paremmin tehtyä kitaraa. Kuitin mukaan oli maksanut uutena melkein seitsemän tonnia. Siinä siis on 24,75" skaala. Ei todellakaan mulla myynnissä enkä tunne nykyistä myyjää.
 
Tossa FX:ssä mua tökkii oikeestaan kaikki :D Rungon muoto, mikit, loimukansi, tod. näkösesti tilukaula, Ebenotelauta... :D Eli oikeestaan mikä hyvänsä paitsi ei tuota
 
vilpor79
16.11.2013 19:20:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jpg: Duesenberg?Joskus aikoinaan Hellaksella jotakin LP-tyylistä kokeilin ja jäi positiivinen käsitys ko.soittimesta.
 
Noniiin, nyt tuli tähän mennessä paras ehdotus. speksit täsmää eikä ole Gibson. Plussan tyrkkään. Juuri tätä hain. kukahan nuita myy?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «