Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Les Paul Studio 2012 AW CH
1 2
Yallup
13.11.2013 14:15:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sanokaapa Gibsonimiehet, teenkö pahankin virheen, jos tilata päräytän tuon:
 
http://www.thomann.de/fi/gibson_les_paul_studio_2012_aw_ch.htm
 
Halvemman pään lespahan se on ja tuolla Granadillo-otelaudalla. Tuo coil-splitting kiinnostaa näin Strato-miestä, vaikka tuskin siitä kovin heleää soundia silti saa mutta ehkä monipuolistaa soittelua?
 
"Tosta se taitaa lähteä.."
Laulava Kylätohtori
13.11.2013 14:19:05 (muokattu 13.11.2013 14:19:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei me voida tietää, onko se virhe. Minä sanon, että osta ja kerro sinä meille... ;)
 
e. sori, vastasin, vaikka en ole Gibson-mies... ainakaan vielä...
 
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Numb
13.11.2013 14:22:49
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yallup: Sanokaapa Gibsonimiehet, teenkö pahankin virheen, jos tilata päräytän tuon:
 
http://www.thomann.de/fi/gibson_les_paul_studio_2012_aw_ch.htm
 
Mulla oli LP Studio taannoin. Soittopelinä ei mitään pahaa sanottavaa siitä. Viimeistely oli paikoin vähän karu, mutta en mä sitä viimeistelyä soitakaan :)
 
Saattais hyvin olla mulla vieläkin, mutta kaula meni ylemmillä nauhoilla pikkisen liian paksuksi mun kouraan.
 
Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head
McNulty
13.11.2013 15:05:31 (muokattu 13.11.2013 15:06:20)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse ostin '07 LP Studion taloon. Halusin edullisen Gibson LP:n ja tuo osoittautui mainioksi peliksi. Siinä on kyllä soitinta kovasti paljon siihen rahaan mitä siitä maksoin.
 
Talossa on entuudestaan yksi LP Standard ja LP VOS '57GT... Studio on varsin kiva lisä katraaseen.
 
Eikä se ulkonäöllisesti niin "köyhä" ole mitä kuvitellaan. Viimeistelykin on varsin hyvä, ainakin tässä yksilössä. Ehämmää nyt rumaa ja huonoa ostaisikaan :)
https://www.dropbox.com/s/4l0ob3sx19tbnf4/DSC02366.jpg
 
We who are not as others.
McNulty
13.11.2013 15:16:22 (muokattu 13.11.2013 15:17:53)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

edith: Vahinkolaukaus... rölötystä väärään threadiin.
 
We who are not as others.
Yallup
13.11.2013 15:32:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo kokovalkoisuus, myös kaulassa hieman arveluttaa, jos tulee kolhuja tai (kun) alkaa kulumaan, niin näkyykö heti mahonki alta...
 
"Tosta se taitaa lähteä.."
Numb
13.11.2013 15:34:18
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yallup: Tuo kokovalkoisuus, myös kaulassa hieman arveluttaa, jos tulee kolhuja tai (kun) alkaa kulumaan, niin näkyykö heti mahonki alta...
 
Mä menin alle vuodessa maalista läpi siinä missä käsivarsi kohtaa bodyn. Munsta se näytti vaan hyvältä :)
 
Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head
McNulty
13.11.2013 16:14:24 (muokattu 13.11.2013 16:15:53)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuon mahdollisen kulumisen lisäksi kannattaa muistaa:
Valkoinen väri + nitrolakkaus = vuosien saatossa kellertävä lopputulos
 
Meikäläisen edesmennyt vanha LP Custom näytti tältä:
https://lh3.googleusercontent.com/- … Mj-HEo/w663-h480-no/gibsonlpctm.jpg
 
Tuohon kulumiseen vaikuttaa moni seikka. Se kuinka paljon sitä hinkkaa, kuinka hikoilee ja miten ylipäätään soitintaan kohtelee. Valkoinen on aina arka väri, oli kyseessä sitten kitara tai farkut.
 
Emmä kuitenkaan murehtisi moisia, koska soittimet on tehty käyttöä ja kulutusta varten. Monesti tosiaan tuollainen aito ja oikea kuluma on nättiä ja soittimelle sopivaa.
 
We who are not as others.
zedder
13.11.2013 17:39:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

.. ne mitään kestä, heti kohta ovat ihan kauheassa kunnossa:
 
http://www.themusiczoo.com/images/1 … dokan_74_Aged_ACE_FREHLEY_052_b.jpg
 
Hiukan vakavammin:
 
Itse ostin LP Studio 2013 VS CH:n. Vähän siinä oli askartelua alkuun, ja saattaa olla vieläkin, lähinnä satulan osalta kun tuo viretilan säilyminen taitaa olla perinteistä Gibson -stock -laatua. Olen myös aika vakuuttunut siitä että nuo Gibson -merkkiset kitarat tarvitsevat ainakin entry level -kategoriassa muita todennäköisemmin ja kipeämmin kattavan käyttöönottosäädön. Sen jälkeen niistä tulee yhtä todennäköisesti varsin päteviä työkaluja.
 
Epäilen siis vahvasti että tuolla rahalla saisi kyllä paremman sähkökitaran, muttei parempaa uutta Gibson Les Paul -kepukkaa.
 
Mitä kävi, ketä tietää.
Rg505bk
13.11.2013 22:48:58 (muokattu 13.11.2013 22:49:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On muuten hienosti relikoitu tuohon Ace Frehleyn Lespaan tuo katkennut lapa...
 
Numb
14.11.2013 08:40:29
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

zedder: .. Vähän siinä oli askartelua alkuun, ja saattaa olla vieläkin, lähinnä satulan osalta kun tuo viretilan säilyminen taitaa olla perinteistä Gibson -stock -laatua. Olen myös aika vakuuttunut siitä että nuo Gibson -merkkiset kitarat tarvitsevat ainakin entry level -kategoriassa muita todennäköisemmin ja kipeämmin kattavan käyttöönottosäädön.
 
Mun Stuudio oli täysin soittokunnossa het suoraan. Toki mä säätelin sitä sitten omaan makuun ja kielipaksuuksille, mutta valmis peli suoraan laukusta oli se.
 
Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head
Yallup
18.11.2013 08:49:30 (muokattu 18.11.2013 08:50:12)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vieläpä yksi kysymys tuosta 2012 CH-mallista. Onko tämän kaulaprofiili, tai kaula yleensä ohuimmasta päästä Gibsonia? Olen ymmärtänyt, että tuo "60's slim taper neckm profile" on ns. soitettavin. Lyhytsormisena ja Stratoa soitelleena asialla saattaa olla suurehko merkitys.
 
e: sen hinta näyttää pudonneen kympillä;-)
 
"Tosta se taitaa lähteä.."
Laulava Kylätohtori
18.11.2013 08:56:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yallup: Vieläpä yksi kysymys tuosta 2012 CH-mallista. Onko tämän kaulaprofiili, tai kaula yleensä ohuimmasta päästä Gibsonia? Olen ymmärtänyt, että tuo "60's slim taper neckm profile" on ns. soitettavin. Lyhytsormisena ja Stratoa soitelleena asialla saattaa olla suurehko merkitys.
 
e: sen hinta näyttää pudonneen kympillä;-)

 
Näistä en tiedä, mutta kyllä se "soitettavin kaula" on täysin henkilökohtainen juttu. En usko, että joku kaula olisi jotenkin absoluuttisesti muita parempi. Olen myös ymmärtänyt, että monet lyhytsormiset/pienikätiset pitävät myös Gibsonin paksuista kauloista, joten ei kannata kokeilematta tehdä johtopäätöstä, että ohuin on paras.
 
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Yallup
18.11.2013 09:13:40 (muokattu 18.11.2013 09:14:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitää kyllä myöntää, että olen ihan pihalla näistä Gibsonin kauloista. Onko nyt niin, että niitä on periaatteessa kaksi, siis 50 (paksumpi D) ja 60 (ohuempi C). Sitten vielä joku iänaikainen paksu halko. Mitään V-profiileita ei liene olemassakaan? Kaareutuuko otelaudat jotenkin eri tavalla näissä kauloissa?
 
"Tosta se taitaa lähteä.."
Laulava Kylätohtori
18.11.2013 09:32:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yallup: Pitää kyllä myöntää, että olen ihan pihalla näistä Gibsonin kauloista. Onko nyt niin, että niitä on periaatteessa kaksi, siis 50 (paksumpi D) ja 60 (ohuempi C). Sitten vielä joku iänaikainen paksu halko. Mitään V-profiileita ei liene olemassakaan? Kaareutuuko otelaudat jotenkin eri tavalla näissä kauloissa?
 
Olen ehkä maailman väärin mies vastaamaan Gibsonin kauloista, mutta uudemmissa on kai epäkeskeisiä kauloja ja muuttuvia radiuksia. Gibsoniessa taitaa kaikkissa olla melko isoja radiuksia, eikä Fender-tyylisiä
 
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Yallup
26.11.2013 09:22:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meinaako tuo vuosiluku 2012...
 
http://www.thomann.de/fi/gibson_les_paul_studio_2012_aw_ch.htm
 
..sitä, että on (periaatteessa) sama vehje kuin tämä 3013...
 
http://www.thomann.de/fi/gibson_les_paul_studio_2013_aw_ch.htm
 
..mutta edellinen on tehty viime vuonna (2012) ja seisonut T-kaupan hyllyllä tähän asti? Onko jotakin järkeä ostaa uudempi noinkin paljon kalliimmalla, jos siinä ei ole mitään eroa?
 
"Tosta se taitaa lähteä.."
aWalker
26.11.2013 09:48:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yallup: Meinaako tuo vuosiluku 2012...
 
http://www.thomann.de/fi/gibson_les_paul_studio_2012_aw_ch.htm
 
..sitä, että on (periaatteessa) sama vehje kuin tämä 3013...
 
http://www.thomann.de/fi/gibson_les_paul_studio_2013_aw_ch.htm
 
..mutta edellinen on tehty viime vuonna (2012) ja seisonut T-kaupan hyllyllä tähän asti? Onko jotakin järkeä ostaa uudempi noinkin paljon kalliimmalla, jos siinä ei ole mitään eroa?

 
Kattelin itsekkin noita syksymmällä enkä löytänyt muuta eroa kuin että 2013-malliin saisi "Minetune-upgraden" jälkiasennuksena helpommalla, mitä se sitten todellisuudessa tarkoittaakin. Käytännössä ilmeisesti tarkoittaa just sitä mitä arvelitkin. Myös dollarin kurssi sisäänostohetkellä + T-kaupan varastonkierrätys (varastointi maksaa ) vaikuttavat hintaan.
 
zedder
26.11.2013 14:02:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostamani Studion lavan takana oli leima Model 2013, mutta kyseinen keppi on kuitenkin tehty loppuvuodesta 2012. Tilasin sen 2012 -mallisena.
 
Tuskinpa noilla vuosilukuun perustuvilla malleilla on yhtään mitään muuta käytännön eroa kuin se että ehkä lakanhaju on vanhemmista yksilöistä hiukan hälvennyt...
 
Mitä kävi, ketä tietää.
MusaMasa
26.11.2013 16:09:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yallup: Sanokaapa Gibsonimiehet, teenkö pahankin virheen, jos tilata päräytän tuon:
 
http://www.thomann.de/fi/gibson_les_paul_studio_2012_aw_ch.htm
 
Halvemman pään lespahan se on ja tuolla Granadillo-otelaudalla. Tuo coil-splitting kiinnostaa näin Strato-miestä, vaikka tuskin siitä kovin heleää soundia silti saa mutta ehkä monipuolistaa soittelua?

 
Itselläni on Les Paul studio de luxe vm -10 ja siinä on myös tämä mainio coil-splitting.
Kaulaprofiili on epäsymmetrinen -60 luvun tyylinen kaula. Kaiken kaikkiaan kitara on helv. hyvä sekä monipuolinen soundi valikoimaltaan! Riippuu tietysti mitä tyyliä soittaa mutta kokonaisuutena kitara on hyvä. Toisin kuin esim. jokin PRS joka on epämääräinen ja kuivakka hypridi. Lisää juttua löytyy Laite arviossa Les Paul Studio de luxe...
 
Life is for living!
Ziggy Bubba
26.11.2013 17:34:48 (muokattu 26.11.2013 17:36:32)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Numb: Mun Stuudio oli täysin soittokunnossa het suoraan. Toki mä säätelin sitä sitten omaan makuun ja kielipaksuuksille, mutta valmis peli suoraan laukusta oli se.
 
Sama homma täällä. Vuodesta 2005 on kitara toiminut täysillä ilman kaularaudan vääntämistä tai nauhojen hiomista. Mikit on kitarasta vaihtunu pariin otteeseen. (Mutta tuo kaiketi laskettaneen käyttäjään omaan hifistelyyn.) Uutena ostin kitaran.
 
Näkisin paksumman kaulan eduksi ainakin sen, että se ei elä niin helposti säiden mukaan tai muuta virettä eri asennoissa tms. Omaan käteen tuo 50's tuntuu muutenkin sopivan erittäin hyvin (taisi olla tossa vuosikerrassa ainoa kaulamalli muutenkin).
 
Jos kovasti tykkää sooloilla ihan ylänauhoilta Lespan kaulaliitos voi ainakin alkuun tuntua tulevan tielle. Sylissä soitellessa LP ei ehkä myöskään ole ihan huippua mukavuudessa (stratot on tässä varmaan parhaita), mutta homma helpottuu kun pitää kitaraa sen kaulan puolen jalan päällä, musta. Ite tosin soitan noin 90% ajasta seisaaltaan... Nämä "chambered" -LP:t ei edes paina siinä kohtaa musta liikaa.
 
Orgaanista maalausrockia!: CROOKMACHINE
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «