Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Jotenkin outo "Gibson"
1 2
YarZoo
13.11.2013 12:40:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fredrik herra kauppailee tori.fi palvelussa LP 68 ri customia. Sarjanumero pisti silmään kun muistaakseni näissä se on yleensä stanssattu, tässä maalattu, tai sitten numeroa on vahvistettu jostain syystä. Sarjanumeron edessä oleva cs on myöskin hieman vieras näky.
 
http://www.tori.fi/uusimaa/Gibson_Les_Paul_68_9047251.htm?ca=12&w=3
 
Olis halpa customi, jos olis aito ja oikea. Yritin kysellä myyjältä s-postilla lisätietoja, vaan ei tuo tunnu vastaavan. Varmaan joku aatelinen nimestä päätellen, eikä halua prolen kanssa viesteillä..?
 
Oliskohan se niin että JOS tuo on kopio, olkoonkin hieno sellainen, hinta on reilut 700 euroa yli järjellisen tason? Mikäli nyt joku moisen ketkuvehkeen yleensä haluaisi nurkkiinsa..
 
S.N.A.F.U
Estranged
13.11.2013 12:59:56 (muokattu 13.11.2013 13:00:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vähän hassun näköinen, mutta taitaa ihan aito olla: http://www.themusiczoo.com/product/ … -Electric-Guitar-Royal-Blue---Used/
 
Halvalla on kyllä nyt menossa.
 
✡ "Vittu sinä oot huono ihminen ollaksesi kuitenkin niin paska jätkä." -Painajaismainen | "Vielä ku Esso ois kaunis. Ja nainen. Kun nyt se on komea. Ja mies. Junou. Melkeen sama mutta enempi munaa suussa." -Kitaravirtuaali
YarZoo
13.11.2013 13:14:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Samaltahan se tuohon verrattuna näyttää. Mittakaava jne. ihan ok, mutta vielä vaan jotenkin kaivertaa. Tulossa tässä varmaan vainoharhaiseksi, kun aina saa miettiä että mikä on mitäkin.
 
S.N.A.F.U
Estranged
13.11.2013 13:18:02 (muokattu 13.11.2013 13:19:25)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

YarZoo: Samaltahan se tuohon verrattuna näyttää. Mittakaava jne. ihan ok, mutta vielä vaan jotenkin kaivertaa. Tulossa tässä varmaan vainoharhaiseksi, kun aina saa miettiä että mikä on mitäkin.
 
Siitä olen samaa mieltä, että vähän hämärän oloinen ilmoitus, mutta vaikka kopioissa sarjanumerot yleensä ovatkin oikeista Gibsoneista, ne harvemmin mätsäävät noin täydellisesti, vaan lie yleensä sama sarjanumero jokaisessa kepissä. Tahtoo sanoa siis, että kuvien keppi lie sama. Onko ilmo sitten kusetusta vai vuoden diili, en osaa sanoa.
 
Käy tsekkaamassa, jos mahdollista.
 
✡ "Vittu sinä oot huono ihminen ollaksesi kuitenkin niin paska jätkä." -Painajaismainen | "Vielä ku Esso ois kaunis. Ja nainen. Kun nyt se on komea. Ja mies. Junou. Melkeen sama mutta enempi munaa suussa." -Kitaravirtuaali
Genitalripper
13.11.2013 13:18:31 (muokattu 13.11.2013 13:27:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

E: ei mitään...
 
pappasfin
13.11.2013 13:31:32 (muokattu 13.11.2013 13:33:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ilmoituksessa oleva teksti
 
"Vuonna 1968 Gibson ryhtyi valmistamaan uudelleen vanhaa Les Paul -malliaan kovan kysynnän vuoksi ja loi useita erilaisia malleja jotka perustuivat alkuperäiseen Les Paul -malliin.
Tämä kitara on kunnianosoitus 68 malleja. Se on uusi. "
 
Ehkä nyt vähän ei ole tuo ilmo kohdillaan kun tarkemmin lukee tuota tekstiä :D
 
Voi toki olla, että vainoharhaisuutta mutta ite en oikein tuohon myyjään luottais ja hintahan oli 1299 eli hmm... no joo, ehkä parempi etten sano mitään
 
PappaSFin
Jeszse
13.11.2013 13:34:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kai joku helsinkiläinen nyt äkkiä voi käydä tsekkaamassa mitä siellä kaupataan.
 
Jari "Vittuku on hienot kattopaneelit" Kurki ja soitinyhtye Ramin Kivekset: The Jasser Arafats
Laulava Kylätohtori
13.11.2013 13:34:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kusetus. Vaikuttaa just sellaselta, mitä torilla vähän väliä on. Kitara lienee aito, mutta myyjä on keksitty ja kuvat otettu googlesta. Vähän haiskahtaa tuo tekstikin. Melko hyvä käännös, mutta olisiko kuitenkin jollain translaattorilla tehty.
 
Missään tapauksessa en suosittele postitse ostamaan, vaan ainoastaan kaupat naamakkain...
 
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
YarZoo
13.11.2013 13:39:27 (muokattu 13.11.2013 13:45:12)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Estranged: Käy tsekkaamassa, jos mahdollista.
 
Joo, laitoin heti ilmoituksen nähtyäni postia ja kerroin ihan kohteliaaseen sävyyn että kun saan pariin pikku kysymykseen vastauksen, olen välittömästi valmis kaupoille.
 
Eipä ole vastausta kuulunut, joten olen edelleen epäilysteni vankina.
 
E: En ollut siis postiostoksilla, sentään.
 
S.N.A.F.U
Tympee Huttunen
13.11.2013 13:49:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kusetusta. Laita googlen kuvahakuun tuo ensimmäinen kuva ja löytyy ebay-linkit.
 
Estranged
13.11.2013 13:50:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lastinen: Kusetusta. Laita googlen kuvahakuun tuo ensimmäinen kuva ja löytyy ebay-linkit.
 
Jeps, juuri olin samaa tulossa sanomaan.
 
✡ "Vittu sinä oot huono ihminen ollaksesi kuitenkin niin paska jätkä." -Painajaismainen | "Vielä ku Esso ois kaunis. Ja nainen. Kun nyt se on komea. Ja mies. Junou. Melkeen sama mutta enempi munaa suussa." -Kitaravirtuaali
fox
13.11.2013 13:50:56
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

YarZoo: Joo, laitoin heti ilmoituksen nähtyäni postia ja kerroin ihan kohteliaaseen sävyyn että kun saan pariin pikku kysymykseen vastauksen, olen välittömästi valmis kaupoille.
 
Eipä ole vastausta kuulunut, joten olen edelleen epäilysteni vankina.
 
E: En ollut siis postiostoksilla, sentään.

 
Katsotaan, laitoin itekin pari kysymystä.. Saattaa olla että vastausta ei hra Frederik suo. Sinällään kyllä kaikki näyttää kunnossa olevan, muilta osin. Siis, kuvan perusteella. :p
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
fox
13.11.2013 13:53:12
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lastinen: Kusetusta. Laita googlen kuvahakuun tuo ensimmäinen kuva ja löytyy ebay-linkit.
 
Selvähän tää sitten on.. Mutta odottelenpa, tuleeko mailiin vastausta. Pitikin juu tuo "vertaileva kuvatutkimus" itekin tehdä, kuten tapana on näissä jutuissa. Eipä sitte enää tarvitse, josta kiitokset! =)
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
LesPaul70
13.11.2013 13:56:34 (muokattu 13.11.2013 14:07:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hieno kitara.
 
Kuitenkin kannattaa muistaa yksi Internetin kymmenestä kultaisesta säännöstä: "If something sounds too good to be true, it probably isn't true."
 
Itse en lähtisi tuota kitaraa ostamaan muuta kuin kasvotusten. Ei missään nimessä mitään maksua tilille, ennenkuin kun on soitin omissa hyppysissä.
 
Vastaavia tori.fi-ilmoituksia on nähty täällä ennenkin. Yleensä siinä vaiheessa, kun haluat tulla katsomaan kitaraa, myyjä onkin juuri vienyt sen Lontooseen/Ateenaan/Pekingiin. Ja jos sittenkin haluat tulla katsomaan, se onkin juuri "myyty". Ylläri pylläri.
 
Jos kuitenkin myyjä haluaa sopia tapaamisesta niin... no, jos sulla sattuu olemaan kavereita jostakin moottoripyöräkerhosta, niitä voisi pyytää pari mukaan kaupantekotilanteeseen. Ihan niinkuin pelkällä läsnäolollaan varmistamaan että kaikki skulaa sujuvasti eikä kenellekään (etenkään sinulle) tule paha mieli.
 
Mikä biisi? http://muusikoiden.net/dyn/users/83923.jpg
Jos tunnistat, laita pikaviesti!
Laulava Kylätohtori
13.11.2013 14:00:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.ebay.com/itm/GIBSON-68-L … r&hash=item35cd2f3789#ht_246wt_1429
 
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
YarZoo
13.11.2013 15:06:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kusetushan se sitten oli kuin olikin, täytyy syventyä paremmin tuohon kuvahaku systeemiin. Toivottavasti kukaan ei hukkaa rahojaan ko. tai vastaaviin ansoihin! Olishan tuo ollu mulle ihan liian krumeluuri, että sikäli ei omalta kohdalta harmita : )
 
Joku kirjoitti että ottaa "kerhokavereita" mukaan kaupoille. Ei hitossa, niitä pitää sitten kestitä koko ilta ja tulee taas kamppeelle hintaa. Kevennyksenä kerrottakoon että 80v. appiukkoni oli kerran Treella mukana kun kävin muuten asioilla ja samalla ostelin yhden kitaran. Appiukko tiiraili kitaraa ja myyjää todeten kitarasta että - Onpas se ohkanen, onkohan se oikea kitara ensinkään? Nuori kaveri alkoi siinä punastella, selitellä ja vakuutella olevansa oikealla asialla. Tehtiin kaupat ja pahoittelin tapahtunutta. Kippis vaan ja anteeks vielä sinne Tampereelle!
 
Rosvot ja kusettajat rautoihin sanon minä, Aamen!
 
S.N.A.F.U
hallu
13.11.2013 15:19:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

YarZoo: ....... Olishan tuo ollu mulle ihan liian krumeluuri, että sikäli ei omalta kohdalta harmita : )
......!

 
Mua kyllä kaivelee LP custom:-(. Silloin kun ostin tuon oman standardini, niin käytetty Customi oli siinä rinnalla vaihtoehtona (muutaman tonnin halvemmalla vieläpä), mutta päädyin kaverini suosituksesta ostamaan tuon stankun. Vaikka tuo stankku onkin ollut hyvä kitara, niin en päivääkään ollut miettimättä sitä customia. Se opetus sillä tapahtumalla oli, että ymmärsin kitaran oston olevan puhtaasti tunnepuolen ratkaisu eikä koskaan pitäisi kuunnella muita sitä päätöstä tehtäessä. Yhä vieläkin jos näen LP customin myytävänä (varsinkin sillä -80 luvun SKB:n laukulla), mietin sitä toista elämää joka olisi voinut olla:-(.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
AngieRainbow
13.11.2013 15:23:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LesPaul70 sen tuolla aiemmin jo sanoikin. Jos joku kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta, se useinmiten on.
 
Tietty joskus voi tehdä hyviäkin diilejä, mutta kannattaa tietää, mitä ostaa ja olla tarkkana. Kitarapajan myyntihinnat selittyvät osittain sillä, että varmasti saat sitä, mitä olet ostamassa. Moni maksaa jostain arvokkaammasta tavarasta Pajalle muutaman satasen enemmän, koska voi olla luottavaisin mielin.
 
Mulla oli tässä muutama vuosi sitten niin hämärä kaupantekotilanne, että pyysin yhden lihaksikkaan kaverin kylään, joka sitten tuli ison koiransa ja teleskooppipampun kanssa paikalle. Onneksi kaveria, koiraa tai pamppua ei tarvittu ja kaikki sujui hyvin. Pahoittelut myös minun puolestani kauppakumppanille, jos tätä lukee. Sen virran vittumainen maku tosta jäi, että kyllä mieluummin jätän vaikka kitaran myymättä/ostamatta kuin rupean enää vastaavanlaisiin säätöihin.
 
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
Räbbänä
13.11.2013 15:25:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AngieRainbow: Mulla oli tässä muutama vuosi sitten niin hämärä kaupantekotilanne, että pyysin yhden lihaksikkaan kaverin kylään, joka sitten tuli ison koiransa ja teleskooppipampun kanssa paikalle. Onneksi kaveria, koiraa tai pamppua ei tarvittu ja kaikki sujui hyvin. Pahoittelut myös minun puolestani kauppakumppanille, jos tätä lukee. Sen virran vittumainen maku tosta jäi, että kyllä mieluummin jätän vaikka kitaran myymättä/ostamatta kuin rupean enää vastaavanlaisiin säätöihin.
 
Nyt kyllä kiinnostaa, että mitähän siellä on oikein mahdettu myydä? :--D
 
↑↑↓↓←→←→BA
Freewheeler
13.11.2013 16:12:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laitoin viestiä huijauksesta Tori.fi:lle.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «