Aihe: Muuttuneet mielipiteet kitaroista
1 2 3 4 5 610 11 12 13 14
anderss
12.11.2013 10:06:07

Tele oli ennen hyvinkin mitäänsanomattoman näköinen, tylsä. Nykyään kaunein kitaramalli mitä on vastaan tullut.
SG oli yksinkertaisesti ruma, mutta kummasti sekin on alkanut silmää miellyttää.
Sekä tele että SG löytyy nykyään kotoa.

Entinen ehdoton ykkössuosikki strato on taas alkanut näyttää auttamattoman typerältä.
s8na
12.11.2013 10:23:45

Yamahan BB414 näytti aikanaan ihan sysirumalta kun sellaisen ostin, mutta ajan saatossa senkin omituiset muodot ovat alkaneet miellyttää silmää.

http://medias.audiofanzine.com/imag … ha-bb414-orange-metallic-244304.jpg
Ziggy Bubba
12.11.2013 16:42:53

s8na: Yamahan BB414 näytti aikanaan ihan sysirumalta kun sellaisen ostin, mutta ajan saatossa senkin omituiset muodot ovat alkaneet miellyttää silmää.

http://medias.audiofanzine.com/imag … ha-bb414-orange-metallic-244304.jpg

Ite katoin kanssa alkuun, että onpa kumma pullukka tuo uus BB. Iteltä löytyy perinteisemmän muotoilun omaava vanhempi malli, jossa ei lopulta ihan samalla tavalla olekaan karaktääriä ulkoasussa.
Orgaanista maalausrockia!: CROOKMACHINE
McLeach
12.11.2013 16:59:02 (muokattu 12.11.2013 16:59:55)
Oho, onpas paljon dissausta telelle. En ole koskaan itse edes tajunnut että joku voisi inhota sen ulkonäköä. Niin simppeli ja tyylikäs :)
kekkuliheikki
12.11.2013 17:02:12
McLeach: Oho, onpas paljon dissausta telelle. En ole koskaan itse edes tajunnut että joku voisi inhota sen ulkonäköä. Niin simppeli ja tyylikäs :)

Samaa mielta. Ei telessa ole mitaan vikaa.
FensonGibder
12.11.2013 19:36:17
Telessä ei ole muuta vikaa kuin country-musiikki.
Riffi, nyt.
Ossi
13.11.2013 00:30:49

McLeach: Oho, onpas paljon dissausta telelle. En ole koskaan itse edes tajunnut että joku voisi inhota sen ulkonäköä. Niin simppeli ja tyylikäs :)

Nimenomaan,yksinkertainen ja style. Toisekseen, jos musikantti sattuu olemaan syystä eli toisesta Tele -soundin tarpeessa, ei se taitu oikein muilla värkeillä.
UkkonenIskee
13.11.2013 10:10:44
Ennen ajattelin että tele on ruma soitin.
Nykyään olen alkanut pitämään sitä aivan helvetin rumana soittimena.
EvilDead
13.11.2013 11:23:41 (muokattu 13.11.2013 11:25:57)
Aikoinaan olin ihan homona v-mallisiin ja muutenkin erikoisen mallisiin kitaroihin. Enään en ottais mistään hinnasta moisia mutantteja, vaan les paulit, stratot ja sg:t on se juttu. Eikä ole aikuistumisesta tai mistään sellaisesta kyse. En mä ole yhtään sen kypsempi kuin vuosia sitte.

Tele on kyllä vieläki iha helevetin ruma, mutta tatsi ja soundiha on (yleensä) loistava.

e: Niin ja SG:stä en pari vuotta sitten välittänyt yhtään. Alkoi vaan samantien päässä soimaan AC/DC:n kappaleet ja mielessä pyörimään Angusin kajahtanut ankkakävely.
There's nothing glorious in dying. Anyone can do it.
elsewhere
13.11.2013 12:44:25
McLeach: Tuli tällanen mieleen kun tajusin, että yllättäen jaguaarit ja jazzmasterit ovat alkaneet herättämään itselläni jonkin sortin oksennusreaktion. Syy ei ole millään tavoin musiikillinen vaan.. hipsterikitaristit! Tuntuu että nykyään kaikista hipsteribändeistä löytyy aina väh. yksi jagulaari tai jazzi. Jokin aika sitten vielä omistin jazzin ja rakastin soundia, nyt vaan oksettaa ajatellakkin. Onko muilla vastaavia kokemuksia, joissa joku ilmiö/tapaus on muuttanut täysin mielipiteesi jostain kitarasta? Ja mieluiten jokin ei-soitannallinen syy.

Onko sinulle koskaan tullut mieleen, että jos hylkäät rakastamasi soittimen sen takia, että muutkin tykkäävät soittaa sillä ja siitä on hetkeksi tullut mainstreamia, saattaa se stereotyyppinen H-sana kuvata sinuakin aika hyvin? :)

Itse olin joskus sitä mieltä, että lespat ja SG:t ovat epäesteettisiä ja soundiltaan jotain ihan muuta kuin mitä kaipaan. Viime aikoina moinen on jostain syystä kuitenkin alkanut kaasutella hieman syystä, jota en oikein osaa määritellä. Saa nähdä, joudunko jossain vaiheessa antamaan vielä periksi...
~ Love broke out and I forgot it's war.
McLeach
13.11.2013 15:30:22
elsewhere: Onko sinulle koskaan tullut mieleen, että jos hylkäät rakastamasi soittimen sen takia, että muutkin tykkäävät soittaa sillä ja siitä on hetkeksi tullut mainstreamia, saattaa se stereotyyppinen H-sana kuvata sinuakin aika hyvin? :)

No ei nyt oikeastaan. Tarkoitan tuolla h-sanalla lähinnä tiettyä musatyyliä ja ulkoista olemusta. Ja muutenkaan en ole noita skeboja hylkäämässä. Nyt on vaan sellanen fiilis ettei kiinnosta.
Funkånaut
13.11.2013 15:48:59 (muokattu 13.11.2013 15:49:21)

FensonGibder: Telessä ei ole muuta vikaa kuin country-musiikki.

Kantrihan on mitä mainiointa musaa.

Mutta joo, pidin Ibanezeja hyvinä soittaa. En enää, ainakaan niitä jäätelötikkukauloja. Ei lähde sitten mitään niillä.

Lisäksi pidin paksukoppaisia jazzkitaroita hienoina. Kerran kokeilin, eikä ole mun makuun ulkonäöltään (ainakin useimmiten) saati soitannallisesti. Ei löydy mukavaa soittoasentoa sitten millään. Joka on kumma juttu, kun akkareilla useimmiten löytyy. Poislukien jumbokoppaiset.
Paljastanee jotain että oon liikaa m.netissä kun 3 nättiä vähäpukeista tyttöä hyörii vieressä, eka ajatus on munkero.- Seba Kuuntelen tämmöistä
FensonGibder
13.11.2013 15:56:49
Funkonaut: Kantrihan on mitä mainiointa musaa.

Sitähän on todella laajalla tarjonnalla.

Esim. jotain chicken pick'n biisejä on hauska kuunnella.
Riffi, nyt.
hallu
13.11.2013 16:02:57
Funkonaut: Kantrihan on mitä mainiointa musaa.

Mutta joo, pidin Ibanezeja hyvinä soittaa. En enää, ainakaan niitä jäätelötikkukauloja. Ei lähde sitten mitään niillä.

Lisäksi pidin paksukoppaisia jazzkitaroita hienoina. Kerran kokeilin, eikä ole mun makuun ulkonäöltään (ainakin useimmiten) saati soitannallisesti. Ei löydy mukavaa soittoasentoa sitten millään. Joka on kumma juttu, kun akkareilla useimmiten löytyy. Poislukien jumbokoppaiset.

No soonähän se selitys tuli ".... poislukien jumbokoppaiset". Jazzlaatikothan useinmiten ovat nimenomaan jumbokoppaisia.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
Funkånaut
13.11.2013 16:19:36

hallu: No soonähän se selitys tuli ".... poislukien jumbokoppaiset". Jazzlaatikothan useinmiten ovat nimenomaan jumbokoppaisia.

Kieltämättä siis syy/seuraussuhde on looginen. :)
Paljastanee jotain että oon liikaa m.netissä kun 3 nättiä vähäpukeista tyttöä hyörii vieressä, eka ajatus on munkero.- Seba Kuuntelen tämmöistä
Jucciz
13.11.2013 22:52:39
Mun kirjoissa Tero Vaara ja SG eivät riitele tippaakaan.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Alfons Åberg
14.11.2013 08:06:41 (muokattu 14.11.2013 08:07:21)
FensonGibder: Sitähän on todella laajalla tarjonnalla.

Esim. jotain chicken pick'n biisejä on hauska kuunnella.

Kantri on kuitenkin vähän kuin jazz tai r'nb eli enemmänkin musiikillinen traditio kuin mikään yksittäinen tyyli. Pätee sama asia kuin muuhunkin musiikkiin eli 95% paskaa ja 5% parhautta.
"Linkkejä kiitos tutkimuksiin tai artikkeleihin, missä Hulkon muusikon uran näytöt todetaan merkittäviksi." -Jazzmies-
Jeszse
14.11.2013 08:15:19
Mun mielestä tele oli joskus yleisimmistä kitaramalleista ylivoimaisesti rumin. Nykyään oon sitä mieltä, että SG on kevyesti rumempi.

Osallistuin soitinrakennuskurssille, jossa aloin rakentaan itelleni omaa epäteleä, jossa ei muita teleominaisuuksia juuri ole kuin bodyn ja lavan muoto, mutta ku oon katellu niiden muiden rakentamia telejä, ni onhan ne nyt ihan saatanan hienoja.

Ihan täysin perusmalliselle telelle ( http://c1.zzounds.com/media/quality … 45b6a8f180b02c5f7ca46cc7b6a74e8.jpg ) en siltikään vielä lämpene. Ehkä se on se pleksi, joka mun mielestä tuhoaa ulkonäön kitarasta ku kitarasta.
Jari "Vittuku on hienot kattopaneelit" Kurki ja soitinyhtye Ramin Kivekset: The Jasser Arafats
Alex_K
14.11.2013 08:36:22
Jeszse: Mun mielestä tele oli joskus yleisimmistä kitaramalleista ylivoimaisesti rumin. Nykyään oon sitä mieltä, että SG on kevyesti rumempi.

Osallistuin soitinrakennuskurssille, jossa aloin rakentaan itelleni omaa epäteleä, jossa ei muita teleominaisuuksia juuri ole kuin bodyn ja lavan muoto, mutta ku oon katellu niiden muiden rakentamia telejä, ni onhan ne nyt ihan saatanan hienoja.

Ihan täysin perusmalliselle telelle ( http://c1.zzounds.com/media/quality … 45b6a8f180b02c5f7ca46cc7b6a74e8.jpg ) en siltikään vielä lämpene. Ehkä se on se pleksi, joka mun mielestä tuhoaa ulkonäön kitarasta ku kitarasta.

Yök, yök, yök yök.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)