Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Behritone C5A / C50A
1
mct76
11.11.2013 08:27:36
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kellään kokemuksia kyseisistä monitoreista?
 
Oli ajatus hommata jotain mixcube-tyylistä kailotinta nykyisten Truth B2031A kaveriksi. Jos saisi lisää selvyyttä keskialueelle.
 
Tässä oli jotain juttua kyseisistä monitoreista. Mikäli jotain tuosta ymmärsin, niin ei niitä ainakaan ihan huonoina pidetty.
 
http://www.behringer.com/assets/Behritone-review_watermarked.pdf
 
anapena
11.11.2013 12:26:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omia kokemuksia ei ole, mutta muistan lukeneeni hyvän jutun aiheesta Auratone/Behringer/Avantone. Kaikki olivat tietty omanlaisiaan, Behringerin hintalaatusuhde erinomainen, Avantone erottelevampi ja pidemmälle ulottuva kuin alkuperäinen Auratone, Behringer vähän suttuisempi. Valitettavasti en yhtäkkiä muista missä se juttu oli!
 
Istu ja pala!
Danko
11.11.2013 13:00:41
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

anapena: Omia kokemuksia ei ole, mutta muistan lukeneeni hyvän jutun aiheesta Auratone/Behringer/Avantone. Kaikki olivat tietty omanlaisiaan, Behringerin hintalaatusuhde erinomainen, Avantone erottelevampi ja pidemmälle ulottuva kuin alkuperäinen Auratone, Behringer vähän suttuisempi. Valitettavasti en yhtäkkiä muista missä se juttu oli!
 
Tämä? http://www.soundonsound.com/sos/feb12/articles/behringer-c5a-c50a.htm
 
"No olet luultavasti ammattitaitoinen miksaaja ja sulla on laitteisto kohdillaan." -OPJ1974
mct76
11.11.2013 15:13:56
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Danko: Tämä? http://www.soundonsound.com/sos/feb12/articles/behringer-c5a-c50a.htm
 
Luinkin jo aikaisemmin tuon jutun. Jäi vähän ristiriitainen / epäselvä vaikutelma.
 
anapena
11.11.2013 17:00:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mct76: Luinkin jo aikaisemmin tuon jutun. Jäi vähän ristiriitainen / epäselvä vaikutelma.
 
Se oli varmaankin tuo juttu. Eikö tällaisen jutun pidäkin olla vähän epäselvä?;) Jos toimittaja on ihan liian varma jostain, niin ei sekään herätä luottamusta...itse lähdin tekemään sieltä lopusta sitä diy-versiota. Kaveri nouti Edinburghin Maplinista mulle elementit, ja ajattelin pyytää paikallista tuttua puuseppää tekemään hienot kopat niille! Ei ehkä helpoin tai halvin vaihtoehto, mutta tyydyttävin:)
 
Istu ja pala!
Groovi
11.11.2013 19:19:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Behritonesta ei ole kokemusta. Auratonen ja vastaavien toistimien on kuitenkin tarkoitus paljastaa miltä miksaus kuulostaa ns. huonoilla kamoilla kuunneltuna. Usein tämä tehdään vieläpä monona.
 
Tässä valossa on periaatteessa aivan sama mitkä noista hankkii, itse ostaisin halvimmat tai tekisin itse. Jo vertailun tekeminen on vähän haastavaa, koska mitä tarkoittaa tässä tapauksessa "paras"? Tarkoittaako se kaikkein huonointa ämyriä?
 
Onneksi musiikki pelasti minut nuorena. Muuten olisin sekaantunut urheiluun tai opiskeluun.
saastara
11.11.2013 19:57:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Groovi: Behritonesta ei ole kokemusta. Auratonen ja vastaavien toistimien on kuitenkin tarkoitus paljastaa miltä miksaus kuulostaa ns. huonoilla kamoilla kuunneltuna. Usein tämä tehdään vieläpä monona.
 
Tässä valossa on periaatteessa aivan sama mitkä noista hankkii, itse ostaisin halvimmat tai tekisin itse. Jo vertailun tekeminen on vähän haastavaa, koska mitä tarkoittaa tässä tapauksessa "paras"? Tarkoittaako se kaikkein huonointa ämyriä?

 
Kuten tuolla aiemmassa Auratone-topicissa keskusteltiinkin jo niin kyse ei ole millään tasolla vain siitä, että ne kuulostaa "paskalta" vaan siitä, että yksi-elementtinen, jakosuoditon design on omiaan keskarialueen ja sen alueen balanssien tarkasteluun.
 
Itsellä oli nuo C50A:t jossakin välissä.. Pari kertaa niitä taisin kuunnella ja sitten myin pois. En keksinyt niille mitään järkikäyttöä. Hyvä jos joillakin toimii.. Ne oli vaan ihan järkyttävän paskan kuuloiset pöntöt. Eikä siis silleen 'nää paljastaa armottomasti miksauksissasi olevat virheet', millä noita koitetaan markkinoida, vaan ihan siis puhtaasti hirveän kuuloiset. Jopa siis aivan upeasti miksatut biisit kuulosti noiden läpi paskalta. Itse en keksinyt omaan workflowhun noille mitään järkevää funkkista..
 
"I've suffered for my music. Now it's your turn"
Groovi
11.11.2013 23:18:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

saastara: kyse ei ole millään tasolla vain siitä, että ne kuulostaa "paskalta" vaan siitä, että yksi-elementtinen, jakosuoditon design on omiaan keskarialueen ja sen alueen balanssien tarkasteluun.
 
Itsellä oli nuo C50A:t jossakin välissä.. Pari kertaa niitä taisin kuunnella ja sitten myin pois. En keksinyt niille mitään järkikäyttöä. Hyvä jos joillakin toimii.. Ne oli vaan ihan järkyttävän paskan kuuloiset pöntöt.

 
Kyse on siitä että kaikki vastaavat purkit kuulostaa yhtä paskalta. Jos ei Behritonen soundi oikein miellytä korvaa, niin turha silloin on miettiä vaihtokauppoja Auratoneen.
 
Onneksi musiikki pelasti minut nuorena. Muuten olisin sekaantunut urheiluun tai opiskeluun.
anapena
12.11.2013 00:31:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Groovi: Kyse on siitä että kaikki vastaavat purkit kuulostaa yhtä paskalta. Jos ei Behritonen soundi oikein miellytä korvaa, niin turha silloin on miettiä vaihtokauppoja Auratoneen.
 
Häh? No, saahan sitä tuotakin mieltä olla.
 
Istu ja pala!
saastara
12.11.2013 00:40:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Groovi: Kyse on siitä että kaikki vastaavat purkit kuulostaa yhtä paskalta. Jos ei Behritonen soundi oikein miellytä korvaa, niin turha silloin on miettiä vaihtokauppoja Auratoneen.
 
Noh, eri kaiuttimet kuulostaa erilaisilta. Mikä kannattaa ja mikä ei on varmaan jokaisen oma asia päättää.
 
"I've suffered for my music. Now it's your turn"
mct76
12.11.2013 08:59:29
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

anapena: ...itse lähdin tekemään sieltä lopusta sitä diy-versiota. Kaveri nouti Edinburghin Maplinista mulle elementit, ja ajattelin pyytää paikallista tuttua puuseppää tekemään hienot kopat niille! Ei ehkä helpoin tai halvin vaihtoehto, mutta tyydyttävin:)
 
Tämä olisi tietysti yksi vaihtoehto. Ongelman vaan muodostaa tuo elementtien hommaaminen, kun eivät lähetä tavaraa ulos. Löytyyköhän jotain vastaavaa elementtiä?
 
Millaista vahvistinta käytät noiden kanssa?
 
anapena
12.11.2013 11:57:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mct76: Tämä olisi tietysti yksi vaihtoehto. Ongelman vaan muodostaa tuo elementtien hommaaminen, kun eivät lähetä tavaraa ulos. Löytyyköhän jotain vastaavaa elementtiä?
 
Millaista vahvistinta käytät noiden kanssa?

 
Juu, ei ne lähetä mitään saariensa ulkopuolelle. Varmaan vastaavia halpoja elementtejä voi käyttää, mutta se on sitten vähän arpapeliä mikä on lopputulos. Ei Maplinin elementitkään välttämättä ihan samoja ole kuin alkuperäiset. Torilla oli muuten aktiiviAvantonet...
Oma rakentelu on vielä kesken, odottelen varmaan kevättalvelle sopivaa aikaa...tarkoitus on käyttää ihan 80luvun perusYammureceiveriä. Nyt siinä on tuollaiset ärsyttävät Behringerin muovipöntöt kiinni, sellaset JBL control-kopiot.
 
Istu ja pala!
Mikael
12.11.2013 13:41:53
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Auratone C5:t ja käytän niitä nykyään melko satunnaisesti. Aikaisemmin Genelecien kanssa tuli opittua tarkastelemaan noilla enemmänkin asioita, mutta nyt Neumannien kanssa toi on taas jäänyt vähän vähemmälle.
 
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
Groovi
12.11.2013 23:35:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

anapena: Häh? No, saahan sitä tuotakin mieltä olla.
 
Tarkoitukseni ei ollut julistaa yhtä oikeaa totuuttaa. Eri mieltä oleminen ei ole kiellettyä, vaan jopa suotavaa.
 
Ajatellaanpa asia toisinpäin. Nykypäivänä saa itse rakennettua hyviä kaiuttimia yhdellä elementillä, koska nykyiset wideband kaiutinelementit toistavat sopivassa kotelossa sen mitä halvat kaksitie-studiomonitorit lupaavat paperilla. Siis yllättävän alhaalta - yllättävän ylös ja koko taajuusvasteen varsin tasaisesti. Eikö tämä olisi teknisesti paras vaihtoehto?
 
Näiden Behritone jne. tyyppisten kajareiden tarkoitus on kuitenkin toistaa tiettyä kaistaa. Ja jokainen omalla tavallaan. Miten niiden toimintamalli paranisi siitä että kaiutinta kehitetään ja tuodaan niiden toisto lähemmäs esim. päämonitoreita? Perusajatus kun on se että sekä toistettava vaste että kuuntelutapa antavat selkeän vaihtoehdon päämonitoreille. Ja viimekädessä tärkeintä on kuitenkin että miksaaja tuntee kaluston ja tilan akustiikan kuin omat taskunsa.
 
Se on täysin kuulijan korvissa mitä tältä vaihtoehtoiselta "mixcubelta" haluaa, ja sen takia kysymykseen "mikä näistä on paras" on melkoisen mahdotonta vastata. Se on ehkä jopa vielä vaikeampaa kuin päämonitoreiden kohdalla.
 
Onneksi musiikki pelasti minut nuorena. Muuten olisin sekaantunut urheiluun tai opiskeluun.
anapena
13.11.2013 12:08:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Groovi: Tarkoitukseni ei ollut julistaa yhtä oikeaa totuuttaa. Eri mieltä oleminen ei ole kiellettyä, vaan jopa suotavaa.
Se on täysin kuulijan korvissa mitä tältä vaihtoehtoiselta "mixcubelta" haluaa, ja sen takia kysymykseen "mikä näistä on paras" on melkoisen mahdotonta vastata. Se on ehkä jopa vielä vaikeampaa kuin päämonitoreiden kohdalla.

 
Totta töriset:)
 
Istu ja pala!
Mikael
27.11.2013 00:17:57 (muokattu 27.11.2013 13:18:04)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä luulen että nykyajan vaihtis näille vois olla Tivoli Audion Model One. Kelpolaatuinen, aktiivinen, valmiiksi mono ja hyvin saatavilla + löytyy aika monesta kodista. Lisäksi sillä voi kuunnella radiota :D
 
http://tivoliaudio.fi/products/tabl … model-one-reg-in-cherry-silver.html
 
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «