Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Roland Juno-G
1 2
Petrucciani
19.09.2007 19:50:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Perussyntikkaa kohtuuhintaan (lähinnä keikkakäytöön) haeskelen. Onko tämä värkki hintansa (about 1000€) veroinen?
 
JPQ
20.09.2007 03:02:49
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En ole kokeillut demot kuuntelin joskus ja ohjekirjaa olen katsonut oikeasti itsekkin tuosta kiinnostuneena niin sanoisin on nykyään
ei voi tehdä enään pahemmin synaa joka ei olis hintansa veroinen paitsi kurzweil ehkä tosi ylihintainen.
 
18is9
20.09.2007 09:00:51 (muokattu 20.09.2007 10:24:03)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä sanoisin että osta monta halpaa vanhaa synaa. Mutta aika moni on asiasta eri mieltä. Kattaukseen voisi kuulua esim. joku perusdigitaalirompleri kuten Roland D-50, Korg DW-8000, Ensoniq SQ-80 tai vastaava, joku "oikea analogi" kuten Juno, JX tai vaikka Oberheim Matrix-1000. Joku mallintava voisi toimia tässä myös. Sitten rahojen ja mieltymystem mukaan voisi koettaa tutustua FM-synteesiin DX-7:n kautta, wavetableihin MicroWaven kanssa, ja additiiviseen synteesiin vaikka jollain Kawain vehkeellä. Siinä oppisi aika lailla kaiken oleellisen syntetisoinnin perusteista (kantapään kautta, hoho). Ja soundit olisivat varmasti hyvät.
 
Toki se nyt rippuu myös siitä mitä aikoo soittaa. Jos haluaa instant-Children of Bodom, Nightwish & Sonata Arctica -soundit niin sitten täytyy tehdä jotain muuta.
 
Edit: vähän selkeämmin ajateltu
 
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
muLperi
20.09.2007 12:07:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Koskettimisto vähän halvahkon oloinen, verrattuna esim TR.
Myöskin liu'ut tuntuivat tosi lelumaisilta.
 
Saundit tuntu äkkiseltään omaan korvaan hyvältä.
 
Leikari
20.09.2007 12:21:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä sanoisin että osta monta halpaa vanhaa synaa. Mutta aika moni on asiasta eri mieltä. Kattaukseen voisi kuulua esim. joku .....
 
minä olen tässä tapauksessa eri mieltä - aloittaja kaipasi synaa lähinnä keikkakäyttöön - yhden casen roudauspolitiikka on tärkeä lähtökohta
 
taaskaan ei saatu kysyjältä tietoa, että minkälaiseen musaan ja millaisia soundeja halutaan
 
uusissa samplepohjaisissa työasemasynissa on kyllä sen verran runsaat soundivalikoimat, että niillä pääsee hyvin alkuun ja jopa pärjää niillä varsinkin jos osaa vähän "ruuvata" - käytön myötä sitten tietää mitkä jutut ei toimi ja mitä tarvii mahdollisesti muuta - - ensin kuitenkin kauppaan testaamaan esim. junog, motif ja korg nimenomaa niiden soundien kannalta, mitkä ovat itselle tärkeitä (siis, että unohtaa kaikki kummallisuudet...)
 
- -
 
minulla on niitä 80-luvun nyt halvalla saatavia härpäkkeitä ja niistä myös tykkään - vaatii kuitenkin viitsimistä, että niistä saa kaipaamansa soundit - jos sittenkään, koska kuullostavat kuitenkin aikansa lapsilta.. en siis suosittele aloittajan käyttötarkoitukseen, vaikka ajan kanssa kotistudiossa puuhastellessa mukavia ovatkin (joskin SS-synat myös rajoittuneita)
 
18is9
20.09.2007 13:57:22
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

minä olen tässä tapauksessa eri mieltä - aloittaja kaipasi synaa lähinnä keikkakäyttöön - yhden casen roudauspolitiikka on tärkeä lähtökohta
taaskaan ei saatu kysyjältä tietoa, että minkälaiseen musaan ja millaisia soundeja halutaan

 
No niinpä. Ajattelin vain tarjota tällaisen vaihtoehdon ajatuksia herättämään. Kaikki on todella paljon kiinni sitä millaisia soundeja hakee. Jos tarkoituksena on sada aikaan jotain hammond-flyygeli-mellotron -tyyppistä juttua niin ei niitä noista vanhoista vehkeistä saa halvalla irti. Jos taasen aikoo soittaa Dingoa niin kannattanee ostaa Juno-60 eikä Juno-G.
 
Itse pidän siitä että on min. kaksi koskettimistoa ulottuvilla. Ei tarvi selailla bankkeja tai patcheja kesken biisin vaan soittaa yhden soundin yhdellä synalla ja sillä sipuli. Makuasia. Roudatessa sitten on kivaa.
 
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
JPQ
20.09.2007 15:38:22 (muokattu 20.09.2007 15:39:07)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Koskettimisto vähän halvahkon oloinen, verrattuna esim TR.
Myöskin liu'ut tuntuivat tosi lelumaisilta.

 
mielenkiintoista ja tosta kahden koskettimiston ideasta samaan olen itsekkin pyrkimässä jopa kotona kiva soitella joskus ainakin kahdella eri koskettimistolla.
 
thgz
20.09.2007 18:38:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Koskettimisto vähän halvahkon oloinen, verrattuna esim TR.
Myöskin liu'ut tuntuivat tosi lelumaisilta.

 
Koskettimisto tuntuu tosiaan vähän halvan oloiselta (itse vertasin ekaa kertaa soittaessani Fantom-x7:ään), mutta äkkiä siihen tottuu ja ainakin minä tykkään soittaa Juno-G:n koskettimistolla. Minusta liu'ut ja potikat eivät ainakaan ole lelumaisia. Ainakin omalla tuntumalla ne ovat juuri sellaiset kuin pitääkin. Pahempiakin olen nähnyt.
 
Saundit tuntu äkkiseltään omaan korvaan hyvältä.
 
Minun myös.
 
Petrucciani
20.09.2007 19:36:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Junosta lisää: Kävin testaamassa liikkeessä.
 
Plussat: Mun näppeihin soitin tuntuu hyvältä. Pieni kokoinen ja kevyt. SRX-laajennettavuus. USB-midi, audiosisäänmeno jnejne.
 
Miinusta saundipuolella (nimenomaan keikkamielessä tuollaiseen perus pop/rock/jazz käyttöön): Esim. Urkupuolella ei pahemmin kehitystä esim. vanhaan XP-sarjaan (mulla XP-60). Muovista ja sämplättyä. Ei myöskään kovin ihmeellisiä lead ja mattosoundeja. Sen sijaan kaikenlaista teknokrääsää ihan liikaakin (ei tarvii em. keikoilla)
 
allahjee
05.02.2013 19:53:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vanha aihe mutta kun tämän täältä nyt satuin löytämään niin on pakko kysyä, jos joku osaisi vaikka vastata:
 
miten saan juno-g:n toimimaan yhteen reasonin kanssa (eli miten saan sen liitettyä tietokoneeseeni, ja reasoniin)? itseltäni löytyy midi-usb-kaapeli, mutta riittääkö kyseinen naru itsestään?
 
pyydän vastauksia kiusaavaan pulmaan.
 
prod16
05.02.2013 19:56:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pääsin ohi masennuksesta joka johtui tuosta näytön hajoamisesta :)
Tilasin jenkeistä uuden näytön ja sain sen vaihdettua eilen. Lähti hyvin toimimaan mutta harmikseni kun sain koko laitteen takaisin kasaan ja rupesin soittamaan, ei kuulunu mitään :I unohin kytkeä sen piirikortin mistä kytketään linjaan :D
 
Tee se niin että tulee hyvä
Skyfall666
06.02.2013 16:07:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

paljon tuli maksamaan tuo näytön tilaaminen jenkeistä? Suomen Rolandilta tuli vastaus että n.125e töineen täällä.
 
Kaikki muu on paskaa paitsi kusi.
JPQ
07.02.2013 00:52:06 (muokattu 07.02.2013 00:52:32)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Skyfall666: paljon tuli maksamaan tuo näytön tilaaminen jenkeistä? Suomen Rolandilta tuli vastaus että n.125e töineen täällä.
 
Eikö ne vaihda sitä ilman kuten jossain maissa ? no siis suomesta ostettuun ja onko teidän ongelma yksilöt suomesta ostettu ? kysyn jotta eräs taho saa oikeuteutun kohtelun jos ovat.:)
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Skyfall666
07.02.2013 16:01:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPQ: Eikö ne vaihda sitä ilman kuten jossain maissa ? no siis suomesta ostettuun ja onko teidän ongelma yksilöt suomesta ostettu ? kysyn jotta eräs taho saa oikeuteutun kohtelun jos ovat.:)
 
Kyllä ne pistää ihan asiakkaan maksamaan, valitettavasti. Paikallisessa Rolandia edustavassa liikkeessä (Tre) ainakin sanoivat tyyliin "niin, no se on ominaisuus eikä vika tms". En oo muuten vielä saanu aikaseks lähetellä tota huoltoon, että jos jotain kiinnostaa näyttöviallinen yksilö niin voi vaikka pikaviestillä tavoitella.
 
Kaikki muu on paskaa paitsi kusi.
Skyfall666
07.02.2013 16:02:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja joo ihan Suomesta syksyllä 2006 ostettu laite mulla. Ainakin ekoissa tuotantoerissä tais kaikissa olla se ennen pitkää hajoava näyttö?
 
Kaikki muu on paskaa paitsi kusi.
JPQ
07.02.2013 18:53:34
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaaha maahantuojasta jäi toinen kuva ja väittivät ettei yksikään suomessa myyty ole näytönosalta hajonnut. ja kiva tietää taitaa olla Rolandit ostettu mun osalta.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
tipi2112
07.02.2013 22:34:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPQ: Jaaha maahantuojasta jäi toinen kuva ja väittivät ettei yksikään suomessa myyty ole näytönosalta hajonnut. ja kiva tietää taitaa olla Rolandit ostettu mun osalta.
 
Elä nyt masennu moisesta. Mulla on ollut n.Rolandia (nytkin on neljä). Vain yksi on hajonnut käytössä. Tsemppiä ;-)
 
JPQ
14.02.2013 06:03:56
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tipi2112: Elä nyt masennu moisesta. Mulla on ollut n.Rolandia (nytkin on neljä). Vain yksi on hajonnut käytössä. Tsemppiä ;-)
 
Uudet tarpeita vastaavat maksaa liikaa halviunkin joka kiinnostaa on jotain 2295euroa viittaan Jupiter-50 synaan. Tuollaiset summat näillä tuloilla olisi vuosien säästämisen tulos. ja itse olen Juno-Geen myynyt. ps. käytettyjä en uskalla oikein kuin ehkä kaupasta mutta niitä ei oikein niissä näy ja sitten maahantuojan tuo väite on yksi joka närästää kovin. nyky valossa näyttää että softalla mennään täällä ja sekin pitää miettiä mitä kaikkea softaa voi. Softa toki tyyliini toimii parhaiten (perinteiset soitinäänet on tärkein).. tosin tämä mahdottomuus rautaan koskee kyllä aikalialla kaikkia merkkejä. Tosin vain Korgin,Rolandin ja Kurzweilin,Clavian,Accessin ja analogeja tekevien valikoimat kiinnostaa siis nyky mallit siis Yamahalla ei taida makuuni olla juuri nyt mitään soveliasta. ja jos musaa saisi kaupaksi olisi eri juttu sittenhän se kattaisi osan kuluista...
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Synth
11.11.2013 15:18:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni myös sitkeä kirous tuo näyttö ongelma Juno-G:ssäni. Kertaalleen jo maahantuoja vaihtoi näytön joskus 2009 siten että selvisin pelkän varaosan hinnalla vaikka takuu oli jo mennyt. Piti olla paranneltu näyttö mutta nythän se muuttui taas pelkäksi koristeelliseksi valonlähteeksi. Maahantuoja kertoi että Roland on lopettanut koko näytön valmistamisen, mutta koska kyseinen päätös sotii melko monen valtion kuluttajansuojalakia vastaan (mallia myyty uutena vielä viime vuonna) niin ovat he painostettuja keksimään siihen uuden ratkaisun. Ja vuoden loppuun mennessä ilmoittavat, että mitä aikovat asialle tehdä.
 
Hiljaa hyvä tulee mutta ulosteen maku rantautui kyllä jo omaan suuhuni. Eihän se vanhaan koneeseen uuden näytön suunnittelu mitään heille suoranaisesti välttämättä tuota. Mutta jos vastuullisuus asiakkaita kohtaan ei kuulu enää Rolandin nykyiseen toimintastrategiaan, voivat olla varmoja että minä ja miljardi muuta juno-g:n omistajaa vaihtavat leiriä ennen pitkää.
 
Emmätiiä mä oon vaa töissä täälä...
JPQ
12.11.2013 12:24:51
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taitaa haista asia tänne asti...
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «