Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Aloittelevalle artistille vinkkejä live toimintaan
1
NNiki
11.11.2013 14:44:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heips
 
Olen siis koko ikäni soittanut kitaraa ja laulanut sekä omia kappaleita alkaa pikkuhiljaa muodostumaan, joten olen alkanut miettiä muusikon ammattia sillä musiikki on aina ollut lähellä sydäntä ja tämä kiinnostaisi. Ajatuksena olisi että alkaisin luomaan soolo uraa.
 
Voitteko antaa vinkkejä miten minun kannattaisi aloittaa tämänlainen toiminta ? Kannattaako esimerkiksi ensiksi alkaa keikkailemaan pikku paikoissa vai mennä suoraan studioon ja laittaa biisejä nauhalle sekä nettiin ?
 
Omistan kaiken näköisiä sähkö/akustisia vempeleitä ja eniten soittelen sekä teen kappaleita Gibsonin teräskielisellä jumbo koppaisella skitallani joka soi nätisti. Oma PA- laitteistokin löytyy Fenderin PD-250 Plus setti. Osaatteko neuvoa mitä kaikkea mikitys/muita tarvikkeita tarvitsisin pieniin akustisiin keikkoihin jos alkaisin vetämään ?
 
Olen soitellut erilaisia pieniä "keikkoja" eri juhlissa yms. mihin on riittänyt tuo pelkkä akustinen jumbo kopalla eikä mitään mikityksiä mutta sen takia kyselen että ihan kunnon akustisen keikan menee vetämään niin mitä laitteistoa tarvitsen ?
 
Toivottavasti saitte selvää sepostuksesta ja osaisitte/viitsisitte auttaa minua näissä asioissa.
 
Kiitos jo etukäteen!
 
Rallattelija
11.11.2013 15:16:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toi sun pa systeemi riittää ihan hyvin akkarikeikkoihin vaikkei sillä nyt missään järkyttävän isoissa paikoissa soitakkaan mutta harvemmin ne paikat mitään hirveen isoja onkaan. Kitaraksi elektroakustinen. Pääsee niiiin paljon helpommalla ku ei tartte mikitellä tai sitten erillinen akkarimikki joissa löytyy tosihyvinkin toimivia vermeitä. Suosittelen omaa jakkaraa. Baarien jakkarat on kaikki erikorkuisia ja jotkut tosi huonoja istua. Laululle ostaisin pedaalimallisen efektin. Kaiuttimet kannattaa sijoittaa mahdollisuuksien rajoissa niin että kuulet itsesi sieltä sekä tiedät kokoajan soitinten välisen balanssin. Ei tähän hätään ei oo muuta sanottavaa kun en enää muista kaikkea mitä kysymyksessä luki ja älypuhelin systeemillä en jaksa alkaa tarkistelemaan.
 
-My opinion can be change but not that fact I'm right-
Rallattelija
11.11.2013 15:21:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sen verran vielä ettei se levy juttu ole mikään pakollinen mutta saattaisi auttaa keikkojen saamisessa kun tilaaja pystyy tarkistelemaan mitä tuleman pitää ja netti levitys ei ainakaan haitaksi ole yleisöllekään kun hekin saavat osviittaa millaista kamaa on tarjolla.
 
-My opinion can be change but not that fact I'm right-
NNiki
11.11.2013 15:33:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos näistä neuvoista. Aikomuksena on jossain vaiheessa hommata elektroakustinen skitta mutta vielä siihen en näe tarvetta.
 
Osaatko sanoa onko parempi odottaa ja tehdä tyyliin levyllisen verran omia biisejä vai riittääkö alkuun että omia biisejä on 3-5 kpl ja muuten vetää eri covereita ?
 
nannne
11.11.2013 15:53:47
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

NNiki: Kiitos näistä neuvoista. Aikomuksena on jossain vaiheessa hommata elektroakustinen skitta mutta vielä siihen en näe tarvetta.
 
Osaatko sanoa onko parempi odottaa ja tehdä tyyliin levyllisen verran omia biisejä vai riittääkö alkuun että omia biisejä on 3-5 kpl ja muuten vetää eri covereita ?

 
Tommosta voipi testata http://www.thomann.de/gb/seymour_du … id=3e4885e67eb0d07e71ee9ac2340c72a2
 
Ei tarvi porailla tai mitään, aika näppärä vehjes.
 
Coverikeikkoja voipi olla ihkapikkasen helpompi myydä kuin tuntemattomia omia biisei. Sekaan voi toki ujuttaa sit niitäki.
 
anapena
11.11.2013 16:53:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Demot videon muodossa voisivat olla vielä parempia keikan tilaajan kannalta. Parhaat omat biisit coverien sekaan:) Ja sellaiset coverit on mulle mieluisia, jotka eivät ole ihan yksyhteen alkuperäisen kanssa.
 
Istu ja pala!
Dirtyh
11.11.2013 20:36:59
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

anapena: Demot videon muodossa voisivat olla vielä parempia keikan tilaajan kannalta. Parhaat omat biisit coverien sekaan:) Ja sellaiset coverit on mulle mieluisia, jotka eivät ole ihan yksyhteen alkuperäisen kanssa.
 
Jos on poltetta soittaa omia biisejä niin silloin niitä kannattaa soittaa. Miettii etukäteen että minkä kappaleiden kanssa ne muodostava toimivan parin ja soittaa ne sitten peräkkäin.
 
Toki keikka, varsinkin trubaduuri sellainen, on kaikille mieluisampi kokemus jos siellä soi myös biisejä jotka tunnistaa. Itse olen tykännyt kuunnella tunnettujen artistien niitä vähän vähemmän tunnettuja biisejä. Tai muuten yllättävät valinnat ovat kivoja. On olemassa paljon megahittejä vuosien takaa jotka ovat vähän päässeet unohtumaan. Sitten jos joku sellaisen kaivaa esiin niin meikäläisen lantti putoaa artistin pipoon.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «