winstoni 23.10.2013 00:47:22 | |
---|
winstoni: Tahtoo MP:n "1"-pedaalin. Heti! Tätä se mun uneni tiesi. Myyjä ilmestyi mestoille ja ostan häneltä pedaalin viimeistään joulukuun alussa, ellei strato mene torilla sitä ennen :) Seuraavaksi tahdon Eurojackpotin päävoiton, kiitos! "Jumalanpilkasta tulisi tehdä asianomistajarikos" |
the-Antero 04.11.2013 14:47:13 | |
---|
Moro, tulipa mieleen noista pedaaleista että mitä on nuo Mad Professorin pedaalit joissa lukee BJF Design? Tämä kiinnostaa siksi että Custom Soundsin sivuilla lukee BJF speduista tällainen teksti "Huom! Emme ota uusia BJF-varauksia vastaan emmekä vastaa BJF-tiedusteluihin. " Miksi :D Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja. |
McNulty 04.11.2013 15:29:34 (muokattu 04.11.2013 15:30:59) | |
---|
the-Antero: Moro, tulipa mieleen noista pedaaleista että mitä on nuo Mad Professorin pedaalit joissa lukee BJF Design? Tämä kiinnostaa siksi että Custom Soundsin sivuilla lukee BJF speduista tällainen teksti Miksi :D BJF = Bjorn Juhl Förstärker, myöhemmin BJF Electronics. http://en.wikipedia.org/wiki/BJFE We who are not as others. |
the-Antero 04.11.2013 15:36:58 | |
---|
Eli onko oletettavissa että Customilla on mennyt sukset ristiin Björnin kanssa? By the way onko nuo Hand wired versiot sitten made in finland? Vai onko ne bjf:n käsin tekemiä? Vaiko vaan suunnittelemia jolloin suunnittelu ei ole MP:n tekosia? Huh, kaikkea se pistääkin mietityttämään :D Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja. |
Sammo 04.11.2013 16:16:02 | |
---|
If the White House calls ... tell them... 'I'm out in the field'... |
komero 04.11.2013 17:41:56 | |
---|
the-Antero: Eli onko oletettavissa että Customilla on mennyt sukset ristiin Björnin kanssa? By the way onko nuo Hand wired versiot sitten made in finland? Vai onko ne bjf:n käsin tekemiä? Vaiko vaan suunnittelemia jolloin suunnittelu ei ole MP:n tekosia? Huh, kaikkea se pistääkin mietityttämään :D Mulle ainakin on kerrottu Kitarapajalla, että HW-versiot kasataan käsin Suomessa. BJF-äijä (ja sen vaimo) ei rakenna Mad Professorin spedejä. Näin olen käsittänyt. Eli BJF:n suunnittelemia Mad Professorille ne spedet joissa lukee se BJF Design tms. Suap korjata jos jotain päätä heinää rupattelin. |
gemisti 04.11.2013 23:19:52 | |
---|
the-Antero: Eli onko oletettavissa että Customilla on mennyt sukset ristiin Björnin kanssa? By the way onko nuo Hand wired versiot sitten made in finland? Vai onko ne bjf:n käsin tekemiä? Vaiko vaan suunnittelemia jolloin suunnittelu ei ole MP:n tekosia? Huh, kaikkea se pistääkin mietityttämään :D Vai olisko Björn vaan pikkuhiljaa lopettanut näiden omin käsin veistelyn, kun Bearfootilta nuo suosituimmat jo saa. Vois kuvitella että on alkanut pikkuhiljaa olla liikaa kysyntää yhden miehen pajalle. Ja nopeasti noissa erot näin: BJF - björnin itse käsin veistelemät MP - björnin suunnittelemat, ja HW:t suomessa, tehdasmallit kaukomailla? Bearfoot - donnerin pajalta mahdollisimman tarkasti samoja kuin BJF:t BJF ja MP linjasta ei taida kuin LGW olla sama, mutta kai ne sellaisia sisarmalleja kuitenkin on useimmat. Ja tietty jos yksinkertaistetaan rankasti niin useimmat björnin säröt on joskeenkin sukua Ratille. Silleen kaukaisesti. |
the-Antero 05.11.2013 06:16:23 | |
---|
Gemisti Huh, kiitos. Tuo selvensi todella paljon :) Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja. |
Sammo 05.11.2013 15:55:22 | |
---|
If the White House calls ... tell them... 'I'm out in the field'... |
kihtaristi 11.11.2013 11:31:14 | |
---|
Kokeilin tuossa muutama viikko takaperin FR Fuzzia ja soundi oli aivan mieletön kun sai luukuttaa todella kovaa. Ainut ongelma, purkissa oli juuri se, että se koroittaa vola-tasoja todella paljon, jolloin sen polkaiseminen päälle nopeasti vaatisi muutakin kuin kitaran volan pudottamista eli liikaa aikaa. Miten muut hoidatte tämän ominaisuuden? |
Vladi 11.11.2013 11:50:14 | |
---|
Mielenkiinnolla odotan ensi viikonlopun Turenki Tonefestiä. Vaikuttais siltä, että toivomani pedaalibudjetti olis kasassa ja tuo Mad Professorin säröosasto kiinnostaisi kovasti. |
Vladi: Mielenkiinnolla odotan ensi viikonlopun Turenki Tonefestiä. Vaikuttais siltä, että toivomani pedaalibudjetti olis kasassa ja tuo Mad Professorin säröosasto kiinnostaisi kovasti. Torilla olisi Bluebird Overdrive ;) |
Laulava Kylätohtori 11.11.2013 12:55:27 | |
---|
kihtaristi: Kokeilin tuossa muutama viikko takaperin FR Fuzzia ja soundi oli aivan mieletön kun sai luukuttaa todella kovaa. Ainut ongelma, purkissa oli juuri se, että se koroittaa vola-tasoja todella paljon, jolloin sen polkaiseminen päälle nopeasti vaatisi muutakin kuin kitaran volan pudottamista eli liikaa aikaa. Miten muut hoidatte tämän ominaisuuden? Tosiaan, jonkin verran alle puolenpäivän saa volume olla, jos ei halua tuntuvaa volumeboostia. Eipä tuo itselle ole ongelmia aiheuttanut, koska en ole vielä bändin kanssa tuota käyttänyt... Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
kihtaristi 11.11.2013 18:04:04 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Tosiaan, jonkin verran alle puolenpäivän saa volume olla, jos ei halua tuntuvaa volumeboostia. Eipä tuo itselle ole ongelmia aiheuttanut, koska en ole vielä bändin kanssa tuota käyttänyt... No mulla oli vola ja fuzz about klo 8-9n välillä ja volat nousi aivan liiaksi.. Olikohan ko. purkissa sitten vain jotain häikkää.. |
Karhukoira74 11.11.2013 19:42:52 | |
---|
En tarvii enkä käytä tuttu virsi efekteissä mulla...mutta Proffan spedeihin semmonen GAS että "kerää koko lauta" on haaveena. Tartteis vaan nelinumeroisen rahaa, ja ku sekin budjetti menee jo customkitaroihin =D -So many assholes, so few bullets- |
Sammo 18.11.2013 09:53:21 | |
---|
Sammo: Tätä kyselen kanssa? Raha polttelee (toistaiseksi ja luultavasti tilapäisesti) taskussa kovasti ... Heh, Tonefestistä lähti Royal Blue mukaan. Mahtava peli huiman 2 x 10 min testaussession perusteella, ainakin kotisoittelussa -- ja tiistaina lähtee kämpille. Ei kuulosta mun käsissä ihan Marko Karhulta jostain syystä, mutta parhautta low/med. gain speduna. Melko kirkas perussoundi siinä on ja lapuskojen mukaan treble on tavallista ylempänä (eli presence-alueella), josta seuraa että ainakin minä löysin kirkkaahkon soundín helposti, jossa yläpää pysyy kuitenkin miellyttävänä. Ja middleä saa säädettyä lisää leikkaamalla bassoa ja trebleä, ja kompensoimalla volumellaa (cleanboostia löytyy varmasti riittävästi). Näytäisi että laudan ainoaksi speduksi säröä ei välttämättä ole tarpeeksi, mutta Ibanezin vanha STL (Super Tube/TS johdannainen) toimi edessä hyvin. Ja Tylerin midboost toimi loistavasti. Ei mulla muuta ku että suosittelen :) If the White House calls ... tell them... 'I'm out in the field'... |
Gabe 18.11.2013 10:52:52 | |
---|
Karhukoira74: En tarvii enkä käytä tuttu virsi efekteissä mulla...mutta Proffan spedeihin semmonen GAS että "kerää koko lauta" on haaveena. Tartteis vaan nelinumeroisen rahaa, ja ku sekin budjetti menee jo customkitaroihin =D Tästä tuo efekti kuume lähti minullakin. :) Proffan purkit on kyllä hyviä, muutaman olen omistanut itse ja jonkun verran testaillut muutenkin. Suosittelen kuitenkin katselemaan tarjontaa avoimin mielin, ei kannata rajata hakuaan vain yhteen valmistajaan. |
Karhukoira74 18.11.2013 19:51:51 | |
---|
Gabe: Tästä tuo efekti kuume lähti minullakin. :) Proffan purkit on kyllä hyviä, muutaman olen omistanut itse ja jonkun verran testaillut muutenkin. Suosittelen kuitenkin katselemaan tarjontaa avoimin mielin, ei kannata rajata hakuaan vain yhteen valmistajaan. Heh...joo, noi Proffat vaan kuulostaa niin pirun makeilta kaikki. On mulla kaapissa MXR:n ZW OD ja Chorus...ois vaan virtaa niihin niin pääsis testaamaan. Paha vika ku on katellu noita Custom-Soundsin clippejä ja lauantaina jututti Aroluomaa, niin ei tästä taideta edetä ilman kunnon oikeeta virtalähdettä. Ei mitään 1Spotteja. Ja ISP Decimator pedaali hankintaan kans että saa Mesan hurinat hiljasemmaksi. -So many assholes, so few bullets- |
Laulava Kylätohtori 18.11.2013 21:49:35 (muokattu 18.11.2013 21:51:06) | |
---|
Karhukoira74: Heh...joo, noi Proffat vaan kuulostaa niin pirun makeilta kaikki. On mulla kaapissa MXR:n ZW OD ja Chorus...ois vaan virtaa niihin niin pääsis testaamaan. Paha vika ku on katellu noita Custom-Soundsin clippejä ja lauantaina jututti Aroluomaa, niin ei tästä taideta edetä ilman kunnon oikeeta virtalähdettä. Ei mitään 1Spotteja. Ja ISP Decimator pedaali hankintaan kans että saa Mesan hurinat hiljasemmaksi. Oikein, kannattaa ostaa heti kunnollinen, niin säästyy vääntämiseltä ja vaihtamiselta. Vähän se kirpaisee, mutta eipä tarvitse virtahommia enää miettiä. Itse käytän Voodoo Labin ISO5:sta (3 kpl 9V/100mA + 1 kpl 9/12 V/300 mA + 1 kpl 18V/100mA) ja tuo on oikein mainio peli, jos ei ole mitään virtahirmuja tai valtavaa määrää pedaaleita. Varsinkin delayn ja viben kanssa on ongelmia, jos ketjuttaa, säröjen kanssa ei niinkään... e. ja komppia tuolle, että on sitä maailmassa parempiakin kuin Mad Professor. Suhteellista tietysti ja riippuu paljon muistakin kamoista, mutta esim. Rockett, Lovepedal ja Maxon tekee yhtä hyviä purkkeja ja Mi Audiokin on loistava... Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Stone 20.11.2013 20:51:00 (muokattu 20.11.2013 21:04:09) | |
---|
Mulla on tosi hyviä pedaaleja laudassa, mutta enpähän ole vieläkään päässyt testaamaan SHOD pedaalia, että mitä sillä olisi sanottavaa telecasterille + suht' puhtaan Traynorin kanavan päälle?? Yritän pitää komppipedaalit suht' vahvistinmaisina, kun Traynoria ei särölle kyllä treeniksellä väännetä ilman melulle altistumista. Myöskin hra "tohtorin" mainitsema blues pro kiinnostaa, mutta tämähän on mad proffa ketju, joten tuo SHOD on se ihmetyksen kohde yhä itselleni? Sellainen kevyt musikaalinen vahvistinsärö, joka putsaantuu kitaran volalla ja reagoi omaan soittokäteen voisi olla "kokeilun arvoinen". "If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards |