Thimann 10.11.2013 12:06:49 | |
---|
I walk
I walk alone
To the promised land
There's a better place for me
But it's far, far away |
JaaGeRMaisTeR 10.11.2013 12:33:10 | |
---|
|
Hi-Power 10.11.2013 12:36:14 (muokattu 10.11.2013 12:36:39) | |
---|
|
|
BigPapa 11.11.2013 00:29:55 | |
---|
|
RaskasMielinen 11.11.2013 00:51:07 | |
---|
Ei ole vielä muuttunut mutta pelkään... Tarkoitan: en ole koskaan ikinä kokeillut teleä, koska en uskalla. Se, tai siis sen lapa, on kuvottavan ruma - muistuttaa lerpahtanutta kullia. En uskalla, koska jospa sattuisinkin pitämään soundista, niin minun olisi pakko (luetaan: PAKKO) hankkia sellainen - ja mun tapauksessani vähintään kolme. Siinä niitä sitten roikkuisi seinälläni, mustanpuhuvan lesparivistöni "kaverina" ja kaiken goottikrääsäni keskellä. Ei helvetti, EI! Onhan niitä tosin stratolapaisinakin... vai onko sellainen edes tele (puristien mielestä?). Mutta ei sitäkään, EI, sillä jos pahalle antaa pikkusormen - niin hetken päästä on kuitenkin lerpahtanut kulli seinällä ("kun sen kuuluu olla sellainen, muuten se ei ole oikea tele" - kuulen itseni sanovan, samalla kun yritän siemailla vuohenverta ja ihmettelen miksi se on alkanut yh'äkkiä paistumaan ihan paskalle). Että näin... |
JaaGeRMaisTeR 11.11.2013 00:53:54 | |
---|
RaskasMielinen: Ei ole vielä muuttunut mutta pelkään... Tarkoitan: en ole koskaan ikinä kokeillut teleä, koska en uskalla. Se, tai siis sen lapa, on kuvottavan ruma - muistuttaa lerpahtanutta kullia. En uskalla, koska jospa sattuisinkin pitämään soundista, niin minun olisi pakko (luetaan: PAKKO) hankkia sellainen - ja mun tapauksessani vähintään kolme. Siinä niitä sitten roikkuisi seinälläni, mustanpuhuvan lesparivistöni "kaverina" ja kaiken goottikrääsäni keskellä. Ei helvetti, EI! Onhan niitä tosin stratolapaisinakin... vai onko sellainen edes tele (puristien mielestä?). Mutta ei sitäkään, EI, sillä jos pahalle antaa pikkusormen - niin hetken päästä on kuitenkin lerpahtanut kulli seinällä ("kun sen kuuluu olla sellainen, muuten se ei ole oikea tele" - kuulen itseni sanovan, samalla kun yritän siemailla vuohenverta ja ihmettelen miksi se on alkanut yh'äkkiä paistumaan ihan paskalle). Että näin... Sua varten jaskoni ja härveli on tuonut telen jota kehtaa pitää goottikamojen joukossa. |
RaskasMielinen 11.11.2013 01:01:22 | |
---|
JaaGeRMaisTeR: Sua varten jaskoni ja härveli on tuonut telen jota kehtaa pitää goottikamojen joukossa. AAARGH arvasin tämän, arvasin (no joo tiesinkin, nähnyt jopa kuviakin). Älä kiusaa piinattua, älä. Sillä sellaisen hankkiminen johtaa tapauksessani kuitenkin - tunnen itseni - lopulta... |
JaaGeRMaisTeR 11.11.2013 01:16:24 | |
---|
RaskasMielinen: AAARGH arvasin tämän, arvasin (no joo tiesinkin, nähnyt jopa kuviakin). Älä kiusaa piinattua, älä. Sillä sellaisen hankkiminen johtaa tapauksessani kuitenkin - tunnen itseni - lopulta... Ei kannata jättää välistä hyvää mahdollisuutta testata räyhäkkäämpää teleä. Kun kerran sanoit, että lespoja löytyy. Miksei sitten soundin vaihteluun teleä. Ai kun olisikin makia peli :D |
Jucciz 11.11.2013 02:54:15 (muokattu 11.11.2013 03:05:04) | |
---|
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Jeszse 11.11.2013 07:40:09 | |
---|
Jari "Vittuku on hienot kattopaneelit" Kurki ja soitinyhtye Ramin Kivekset: The Jasser Arafats |
hiidenhirwi 11.11.2013 11:52:39 | |
---|
Ihan mukavastihan Tele istuu gonoottikamojen oheen. Onhan kyseisen musiikkigenren nimimiehetkit luoneet tunnistettavan soundinsa Telellä. Itsellä vaihtui aikoinaan mieltymykset n. viikossa SG/puoliakkari-osastosta Telemeininkeihin yhden onnettoman coverprojektin vuoksi, damn you Daniel Ash! |
rrroope 11.11.2013 13:38:52 | |
---|
paljon on mielipiteet muuttuneet, mutta les paulista en oo ikinä tykänny enkö oppinu tykkäämään. ajattelin tuossa että tottumiskysymyshän se varmaan vaan on. on sen verran suosittu laite että pakko siinä on jotain olla, joten hankin yhden ja oon yrittäny nyt puoli vuotta tehdä tuttavuutta. ei vaan onnistu ei. ymmärrän kyllä siinä useita hyviä puolia mutta en saa vaan sitä istumaan kouraan. jos ois ollu ekana kitarana ni tilanne ois ehkä eri. |
johanssen 11.11.2013 16:03:23 | |
---|
Telestä oon tykänny aina. 70-luvulta lähtien. Stratosta en tykänny koskaan enkä oo yhtään omistanu, paitsi viime aikoina on mieli kyllä muuttunu sen suhteen ja ehkä valkoinen sellainen mulla vielä joskus tulee olemaan. LP:n nykyään sivuutan ja 335:llä vedän. SGkin menettelis, mutta en taida sellaistakaan tarvita. Tele ja 335, niillä mun tulee pärjätä ja niillä mie pärjään. Jaguaarit ja Jazzmasterit eivät kyllä aiheuta oksennusta, mutta taidan pärjatä ilman niitäkin. asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat... |
Old Joe 11.11.2013 20:50:52 (muokattu 11.11.2013 20:53:32) | |
---|
Olen aina ollut sitä mieltä, että tele on rumin kitara ikinä - jos ei oteta lukuun SG.tä. No, nyt on useampia tele-mallisia keppejä, vaikka ei se sitä rumuutta mihinkään hävitä. HB sg.n löysin pari vuotta sitten M.netin torilta, mutta kerran kokeiltuani totesin, että ei soi, ei. Viime viikon loppuna otin sg.n käsittelyyn. Porasin kanteen reiän toista volaa varten ja kytkin mikkien lähdöt volume potin keski nastoihin. Perskule, HB heräs henkiin. Ihan soitettava siitä tuli. Ehkä vielä jossakin vaiheessa vaihdan kaulamikin vähän "tuhnukkaampaan" että tulisi laajempi soundi alue. Talla mikki on mielestäni mukavan kirkas ja erotteleva soundiltaan, mutta kaulamikki kuulostaa turhan kirkkaalta. Rumahan tuo SG kyllä on edelleenkin :) e. näppäilyvirheistä ei vaan näytä tulevan loppua. Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta ethän sinä sitä tiedä. |
VIPMetal 11.11.2013 21:05:22 | |
---|
Oon kaiken seestymisen myötä pystyny hyväksymään itseni ja Ibanez RG:n sopivuuden omiin hyppysiin. Gibson LP on myös ihan ok. Stratomiestä musta ei tuu vaikka oon sitäki monesti yrittäny. Singlecoilit ei hyvä. Moon tilumies alusta loppuun. Toki myös vähän kaikkea muuta siinä sivussa, mutta turhaan oon koittanu viime vuosina vääntää itsestäni m.net uskottavaa vintagepenttiä. =) "I'm a poor lonesome cowboy..." |
LaMotta 11.11.2013 21:05:57 | |
---|
Nuorena piti olla aina humpparikitara. Nyttemin ei. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
Jucciz 11.11.2013 21:33:18 | |
---|
LaMotta: Nuorena piti olla aina humpparikitara. Nyttemin ei. Missasin aluksi tuon "ri"-tavun tuolta sanan keskeltä. Ensireaktio oli kummeksuminen. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Laulava Kylätohtori 12.11.2013 09:08:18 | |
---|
Jucciz: Missasin aluksi tuon "ri"-tavun tuolta sanan keskeltä. Ensireaktio oli kummeksuminen. LaMotta oli erilainen nuori... :) Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Vladi 12.11.2013 09:57:32 | |
---|
Kuten näköjään monella muullakin, mulla tele yllätti takavasemmalta. En oo pitänyt sitä koskaan mitenkään erikoisen rumana, mutta lähinnä epäkiinnostavana. Jokusen soittokerran jälkeen aloin tajuamaan sen soundillisen hienouden ja sen jälkeen siitä on tullut yksi niistä pitää-saada-soitinarsenaaliin-kitaroista. Ibanez RG:t ja S-sarjalaiset ei sen sijaan toimi itselleni enää yhtään. Nuorena miehenä(nykyään kun olen niin wanha) soittohommat painottuivat selvästi enemmän raskaamman musiikin puolelle ja kitarat piti olla sen mukaisesti. Oli RG:tä ja oli S-sarjalaista, mutta nykyään kummatkaan eivät herätä minkäänlaista innostusta soundillisesti, ulkonäöllisesti eikä varsinkaan kaulaprofiileiden osalta. Ehkä ainoana poikkeuksena on se Paul Gilbertin mallisto, niin valkoinen kuin se burstiversiokin. Niissä tosin kaulaprofiilikin taitaa olla "hieman" normi-RG:stä poikkeava. Viimeisen vuoden aikana on ollut selvästi kasvava kiinnostus semiakustisia kitaroita kohtaan. |