barclay 05.11.2013 21:50:11 | |
---|
Tuli mieleen kymysys että kumminpäin Jimillä oli kielet soittaessa normaalisti? Olen aina kuvitellut että oikea kätiseen Stratoon oli vaihdettu vaan kielet toisinpäin vasurille sopivaksi (eli siis normaalilla tavalla paksu E ylimmäisenä.) Tätä tukee monet kuvat Jimin kitaroista samoin livetallenteet jne.. Muuan tuttu väittää että että Jimi soitti oikeakätistä stratoa vasurina kielet "väärinpäin" (eli ohut e kieli ylimmäisenä.) Wikipedia hämmentää tilannetta entisestään: "Hendrix osasi soittaa kitaraa neljällä eri tavalla: oikea- ja vasenkätistä kitaraa normaalilla tavalla tai kielten järjestys käännettynä (alimmainen E-kieli alhaalla)" Onko edellämainituista tavoista olemassa mitään livemateriaalia? Kostiainen. Karumpi saundi, parempi mieli www.mikseri.net/kostiainenproj |
J.Hollström 05.11.2013 21:59:17 | |
---|
barclay: Tuli mieleen kymysys että kumminpäin Jimillä oli kielet soittaessa normaalisti? Ihan normaalisti, eli paksu E ylhäällä. |
Funkånaut 05.11.2013 22:08:16 | |
---|
J.Hollström: Ihan normaalisti, eli paksu E ylhäällä. Mulla ois muistikuva videosta, jossa Jimppa olisi vetänyt skeballa jossa paksu E alhaalla. Tarttee katsoa, jos löytäisin saman filmin niin voisin katsastaa että katsoinko silloin vain väärin. Paljastanee jotain että oon liikaa m.netissä kun 3 nättiä vähäpukeista tyttöä hyörii vieressä, eka ajatus on munkero.- Seba
Kuuntelen tämmöistä |
rybk 05.11.2013 23:29:48 | |
---|
Funkonaut: Mulla ois muistikuva videosta, jossa Jimppa olisi vetänyt skeballa jossa paksu E alhaalla. Tarttee katsoa, jos löytäisin saman filmin niin voisin katsastaa että katsoinko silloin vain väärin. Saattaa olla että oli pelkkää kuvamateriaalia mutta joku pätkä oli kuvattu Rollareitten backstagella, jossa Jimi jamitteli normikielitetyllä oikeekätisellä kitaralla vasenkätisesti. "It's what we do. We're a rock & roll band. There's a certain tactic to being in a rock & roll band. One of them is to keep your balls." - Billy Talbot |
Jokapaikanapina 06.11.2013 00:05:22 | |
---|
rybk: Saattaa olla että oli pelkkää kuvamateriaalia mutta joku pätkä oli kuvattu Rollareitten backstagella, jossa Jimi jamitteli normikielitetyllä oikeekätisellä kitaralla vasenkätisesti. Taitaa jokainen vasenkätinen osata jossain määrin soittaa oikeekätisellä vasenkätisesti, puhumattakaan jostain Jimpan tasosesta, joka varmaan osas vähän enemmänkin. Samat legendat "neljän soittotavan osaamisesta" oon kyllä kuullu, mutta Lapin lisää siinä tietenkin on. |
Kuha 06.11.2013 00:09:24 | |
---|
Old Fenders never die |
Funkånaut 06.11.2013 00:13:24 | |
---|
Jokapaikanapina: Taitaa jokainen vasenkätinen osata jossain määrin soittaa oikeekätisellä vasenkätisesti, puhumattakaan jostain Jimpan tasosesta, joka varmaan osas vähän enemmänkin. Samat legendat "neljän soittotavan osaamisesta" oon kyllä kuullu, mutta Lapin lisää siinä tietenkin on. Meiti jäi vaan hämmästelemään, että miten tossa on neljä eri tapaa? Molemmissa tapauksissa soitetaan vasenkätisesti, ja kielien sijainnissa vain on eroja. Runko tuntuu tietty erilaiselta, mutta... Paljastanee jotain että oon liikaa m.netissä kun 3 nättiä vähäpukeista tyttöä hyörii vieressä, eka ajatus on munkero.- Seba
Kuuntelen tämmöistä |
Jokapaikanapina 06.11.2013 01:26:37 | |
---|
Funkonaut: Meiti jäi vaan hämmästelemään, että miten tossa on neljä eri tapaa? Molemmissa tapauksissa soitetaan vasenkätisesti, ja kielien sijainnissa vain on eroja. Runko tuntuu tietty erilaiselta, mutta... Viitaten barclayn kirjoitukseen yllä. |
Kefiiri 06.11.2013 09:37:09 (muokattu 06.11.2013 09:40:16) | |
---|
Jokapaikanapina: Viitaten barclayn kirjoitukseen yllä. Tavallaan olen Funkonautin kannalla, esitetyissä tapauksissa kielillä on vain kaksi vaihtoehtoista järjestystä. Mutta ilmeisesti muitakin näkökohtia otetaan huomioon? Pyörivätkö vasurikitaran potikat eri suuntaan? En ole musiikin asiantuntija. |
rybk 06.11.2013 09:57:04 | |
---|
"It's what we do. We're a rock & roll band. There's a certain tactic to being in a rock & roll band. One of them is to keep your balls." - Billy Talbot |
jra 06.11.2013 16:45:02 | |
---|
OT: Doyle Bramhall II on ainoa vasuristi kielet nurinkurin soittava kitaristi joka itsellä tulee mieleen. Varmaan on monta vasuria joilta tuo ainakin auttavasti onnistuu, mutta harvempi kait kuitenkaan yleensä kielet noin päin soittelee? https://www.youtube.com/watch?v=HH2nTo_c8qw- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 - |
Funkånaut 06.11.2013 16:48:52 | |
---|
jra: OT: Doyle Bramhall II on ainoa vasuristi kielet nurinkurin soittava kitaristi joka itsellä tulee mieleen. Varmaan on monta vasuria joilta tuo ainakin auttavasti onnistuu, mutta harvempi kait kuitenkaan yleensä kielet noin päin soittelee? https://www.youtube.com/watch?v=HH2nTo_c8qw Tsekeissä jonkun paikallisen Queen-tribubändin kitaristi soitteli kielet tuollain "Albert King"-tyyliin. Kesti hetki tajuta, että mikä näytti hassulta. :) https://www.youtube.com/watch?v=EDrv8jyx3xE Paljastanee jotain että oon liikaa m.netissä kun 3 nättiä vähäpukeista tyttöä hyörii vieressä, eka ajatus on munkero.- Seba
Kuuntelen tämmöistä |
BigPapa 06.11.2013 17:04:56 (muokattu 06.11.2013 17:10:28) | |
---|
jra: OT: Doyle Bramhall II on ainoa vasuristi kielet nurinkurin soittava kitaristi joka itsellä tulee mieleen. Varmaan on monta vasuria joilta tuo ainakin auttavasti onnistuu, mutta harvempi kait kuitenkaan yleensä kielet noin päin soittelee? https://www.youtube.com/watch?v=HH2nTo_c8qw Tuleepi ainakin noin suoralta kädeltä mieleen Albert King ja Otis Rush, Harri Marstio ja M.Net jäsenistä Kuha. Edit. Dick Dale myös. |
velipesonen 06.11.2013 17:14:32 | |
---|
Guy Blakeslee. "The matter of decision is vital. The modern tendency is to avoid taking decisions, and to procrastinate in the hope that things will come out all right in the wash."
- Bernard Law Montgomery |
-J 06.11.2013 19:41:54 (muokattu 06.11.2013 19:43:20) | |
---|
Mulla olisi muistikuva että myös eräässä Jimi Hendrixin elämänkerrassa olisi mainittu, Hendrixin olleen kykeneväinen soittamaan kitaraa sekä oikea- että vasenkätisesti kitaran kielitykseen katsomatta. Pahus kun en muista kuollaksenikaan kirjan kirjoittajan nimeä. Teos ei kuitenkaan ole näitä 2000-luvun Henkka-kirjoja, vaan jostain 80- tai 90-luvulta. Suomennettu se oli joka tapauksessa. Livematsku olis tosiaan jees. Ryppyotsaisuus on suurinta viihdettä |
Musima Multistar Deluxe 07.11.2013 01:35:26 | |
---|
"Yön kiitäjät syyttä taikka syystä, yössä siintävät." - Sir Mr. Taf |
Jokapaikanapina 07.11.2013 10:40:10 (muokattu 07.11.2013 10:40:25) | |
---|
EDIT: Ylläoleva ehtikin, paljon aiemmin. |
BigPapa: Tuleepi ainakin noin suoralta kädeltä mieleen Albert King ja Otis Rush, Harri Marstio ja M.Net jäsenistä Kuha. Edit. Dick Dale myös. Eric Gales? Ja vielä suht hyvin. Melodista metallia/rokkia osoitteesta https://www.facebook.com/endallelegance |
Gritsen 10.11.2013 01:23:49 | |
---|
BigPapa: Tuleepi ainakin noin suoralta kädeltä mieleen Albert King ja Otis Rush, Harri Marstio ja M.Net jäsenistä Kuha. Edit. Dick Dale myös. UFO:n Paul Raymond. Perverssiltähän hevilaukan vetäminen väärinpäin näyttää. |
2ndgtr 13.11.2013 13:01:01 | |
---|
|