Master Of The Universe: pillukkaat crunchit Musta tuntuu, että Les Paul siirtyi juuri kärkeen kisassa. Jään odotteleen nokittaako stratomiehet :) |
Old Joe 09.11.2013 18:13:35 | |
---|
Arkka: Musta tuntuu, että Les Paul siirtyi juuri kärkeen kisassa. Jään odotteleen nokittaako stratomiehet :) Jokaisessa stratomiehessä asuu pieni lespamies. LesPaulmies? Onka sellasii olemassakaan? Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta ethän sinä sitä tiedä. |
Jii 09.11.2013 18:22:18 | |
---|
Master Of The Universe: Volkat ja tonet ei todellakaan kande olla täysillä. Siitä paksusta boring middlehonottajasta tulee helvetinmoinen soitin kun oppii sen tavoille. Heleät cleanit, pillukkaat crunchit, ja tarvittaessa peruspaskaa kun kaikki täysil. What ever. Ei pitäny tänne enää koskaan kirjoittaa kun tää on apinoiden planeetta. Haen toisen oluen kyytiä odotellessa. Peace. :) Straton ja Les Paulin omistan. Olen itsekin ihastunut Les Paulissa siihen, että vola ja tone todella toimivat. Omalla kentällään soitin on oikeasti monipuolinen. Strato se on silti. :) And I can't help but love the stench of loss... |
Morri 09.11.2013 19:05:50 | |
---|
Arkka: Musta tuntuu, että Les Paul siirtyi juuri kärkeen kisassa. Jään odotteleen nokittaako stratomiehet :) Tästä saanen olla kohteliaasti erimieltä... ;) Oma mutu on että se olis noin 70/30 stratoihin päin... Believe those who are seeking the truth. Doubt those who find it.
André Gide |
Laulava Kylätohtori 09.11.2013 19:38:09 | |
---|
Arkka: Musta tuntuu, että Les Paul siirtyi juuri kärkeen kisassa. Jään odotteleen nokittaako stratomiehet :) Stratosta löytyy tykyttävän ryhmyisen kyrväkkäät reunarosot... Nam! Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Master Of The Universe 09.11.2013 20:14:44 | |
---|
Les Paul on kyllä yllättävän haastava perus stratomiehelle, jos semmoiseen soittimeen on tottunut, eli ymmärrän kyllä yskimisen. Kokemusta on. Strato on sen verran simppeli soitin että siirtyminen Les Paulin saloihin vie hiukan aikaa, mutta suosittelen opiskelemaan hienoa soitinta. Strato on vähän niinku ding, ding, Les paul on pretty much niinku Gang Bang...tai Big Bang. Ainakin mun signaaliketjulla. Mutta armastakaa toisianne. :) All I know is that any marriage where the female is allowed to speak and wear clothing is doomed to failure.
-Quark- |
Old Joe 09.11.2013 20:19:26 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Stratosta löytyy tykyttävän ryhmyisen kyrväkkäät reunarosot... Nam! Tosi Miehen salainen ase - kuudesti laukeava :) Lespa on vähän sellainen, noh, hienohelma. Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta ethän sinä sitä tiedä. |
Laulava Kylätohtori 09.11.2013 21:14:41 | |
---|
Master Of The Universe: Les Paul on kyllä yllättävän haastava perus stratomiehelle, jos semmoiseen soittimeen on tottunut, eli ymmärrän kyllä yskimisen. Kokemusta on. Strato on sen verran simppeli soitin että siirtyminen Les Paulin saloihin vie hiukan aikaa, mutta suosittelen opiskelemaan hienoa soitinta. Strato on vähän niinku ding, ding, Les paul on pretty much niinku Gang Bang...tai Big Bang. Ainakin mun signaaliketjulla. Mutta armastakaa toisianne. :) Mikäs siinä lespassa niin haastavaa on? Oon stratomies, en tajuu? On mulla lespakin ollut, ei siinä mitään ihmeellistä ollut paitsi kaikki oli huonommin kuin stratossa... ;) Lespa on kuin peräkamarin poika, joka viimein saa naisen sänkyynsä, mutta ei tiedä, mitä sillä tehdään. Strato on kunnon tosipanomies, joka tietää, miten tarpeet tyydytetään... ;) Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Master Of The Universe 09.11.2013 22:00:23 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Mikäs siinä lespassa niin haastavaa on? Oon stratomies, en tajuu? On mulla lespakin ollut, ei siinä mitään ihmeellistä ollut paitsi kaikki oli huonommin kuin stratossa... ;) Lespa on kuin peräkamarin poika, joka viimein saa naisen sänkyynsä, mutta ei tiedä, mitä sillä tehdään. Strato on kunnon tosipanomies, joka tietää, miten tarpeet tyydytetään... ;) "If you don't feel it, you can never understand" -David Coverdale, Walking In The Shadow Of The Blues- All I know is that any marriage where the female is allowed to speak and wear clothing is doomed to failure.
-Quark- |
JaaGeRMaisTeR 09.11.2013 23:09:26 (muokattu 09.11.2013 23:10:07) | |
---|
Laulava Kylätohtori: Mikäs siinä lespassa niin haastavaa on? Oon stratomies, en tajuu? On mulla lespakin ollut, ei siinä mitään ihmeellistä ollut paitsi kaikki oli huonommin kuin stratossa... ;) Lespa on kuin peräkamarin poika, joka viimein saa naisen sänkyynsä, mutta ei tiedä, mitä sillä tehdään. Strato on kunnon tosipanomies, joka tietää, miten tarpeet tyydytetään... ;) Tohtorilla meni nyt mallit sekaisin :D stratohan jo soundiltaan on sellanen heleä äitin hanipuppeli, kun taas lp tyydyttää straton äitinkin pullella machoäänellään.. |
fiesta2 10.11.2013 10:22:04 | |
---|
Ketjua voisi jatkaa sitten kun löytyy Les Paul joka pysyy vireessä:-) Strato KAIKESSA muussa parempi paitsi kovaa ja korkealta soitossa. |
Laulava Kylätohtori 10.11.2013 10:36:57 | |
---|
JaaGeRMaisTeR: Tohtorilla meni nyt mallit sekaisin :D stratohan jo soundiltaan on sellanen heleä äitin hanipuppeli, kun taas lp tyydyttää straton äitinkin pullella machoäänellään.. Kuka täällä nyt oikein sekoilee? Straton heleä ja vastustamaton seireenin kutsu vai lespan möreä big mama -tyylinen miesnaismörinä, jota vähän rohkeampikin sankari juoksee pelonsekaisin tuntein pakoon... Strato = mielikuva viettelevästä naisellisesta seireenistä, jota kukaan ei voi vastustaa Lespa = mielikuva tonnikeiju Mama Sha Bue Buesta, joka mörinä pelottaa lapsia ja jota jokainen terve mies juoksee pakoon kauhuissaan kuin aaveen nähneenä... Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
JaaGeRMaisTeR 10.11.2013 12:05:12 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Kuka täällä nyt oikein sekoilee? Straton heleä ja vastustamaton seireenin kutsu vai lespan möreä big mama -tyylinen miesnaismörinä, jota vähän rohkeampikin sankari juoksee pelonsekaisin tuntein pakoon... Strato = mielikuva viettelevästä naisellisesta seireenistä, jota kukaan ei voi vastustaa Lespa = mielikuva tonnikeiju Mama Sha Bue Buesta, joka mörinä pelottaa lapsia ja jota jokainen terve mies juoksee pakoon kauhuissaan kuin aaveen nähneenä... Ja tuota heleää seireeniä käytetään vain, kun on kiva pitää vähän hauskaa. Sitten se lempataan muiden vietäväksi. Ikinä ei kaivata, koska näitähän löytyy joka nurkan takaa. Big Sha Bue Bue taas tekee selväksi, että vaikka jätettäisiinkin, jää samalla "arvet" joita katuu. Sitä omaa Bue Buetahan ei ikinä takaisin saa. Jos käy niin, että saa, fiilis ei ole enään sama kun aikoinaan. Sitä on joku muu käyttänyt, jolloin saat vain miettiä oliko se toinen parempi kun sinä. |
Ramenia 10.11.2013 14:28:33 (muokattu 10.11.2013 14:31:07) | |
---|
Strato. Koska tuppaan ankkuroimaan oikeaa kättä ja ikävästi lespan mikit nirhaavat käden syrjää. Ja koska lespoissa ei ole omaan makuuni riittävästi yläpäätä. Ja inhoan lespan ulkonäköä. Ja koska useimmat kovat tilutyypit soittaa stratojohdannaisilla. Tai hevi-suunnikkailla. Mutta harva tilusankari soittaa lespalla. Tosin mun tuskin paranee sanoa mitään kun ESP-LTD:n RR-johdannaisella soittelen. E: Unohdin jotain. Koska Ynkkä. Keihäsmies os. synahomostelija. Basismin ja takomisen musta lammas, kissanrääkkäykseen sähköjousella satunnaisesti syyllistyvä sekopää. |
pappasfin 10.11.2013 15:06:19 | |
---|
Kumpikin on hyviä. Jokainen soittelee sillä skitalla mistä pitää. Mä ainakin tykkään noista molemmista ja vaikka ns. "olen stratomies" niin hankin Lespaulin viime vuoden marraskuussa ja ihan siksi että kun siitä tykkään. Ainoa asia mikä itsellä alkuun mietitytti ja pisti pidempään harkintaan tuon Lespan hankkimisen oli se bodyn ja kaulan liityntä kohta, joka on erillainen kuin Stratoissa, joissa ns helpommin pääsee ihan ylimmille nauhoille, mutt tuohon Lespankin kohtaan tottuu ja hyvin sujuu. Molemmat on hyviä ja niillä taipuu vaikka mikä musa ja soundi, homma on vain ja ainoastaan soittajasta kiinni ja mitä sormista irtoaa, paskakaan soittaja ei saa hyvistä kamoista irti sitä mitä hyvä soittaja saa paskoista kamoista irti. Onnellinen omistaa molemmat :D PappaSFin |
Ossi 11.11.2013 00:32:47 (muokattu 11.11.2013 00:36:41) | |
---|
fiesta2: Ketjua voisi jatkaa sitten kun löytyy Les Paul joka pysyy vireessä:-) Mtäh? |
Ossi 11.11.2013 00:33:20 (muokattu 11.11.2013 00:37:18) | |
---|
Pyh, sössin. |
iec 11.11.2013 11:01:23 | |
---|
Mitäs jos teettää kitaran, johon yhdistää molempien parhaat puolet, ja kirjoittaa sitten lapaan "Strato Vai Les Paul" :D Mulle kelpaisi vaikkapa hyvällä sustainilla varustettu 24,75-skaalainen 3kg painoinen skitta, jossa olisi puolitettavat humpparit. Talla voisi olla tune-o-matic, johon kämmensyrjä istuu kuin nakutettu. Ehkä bigsby vibrakin voisi siinä olla. Bodyssä saisi olla pyöristyksiä, jotta kimalaisvyötärökin tykkäisi. Tilukaulaa siinä ei saa olla missään tapauksessa. Mun vastaus alkuperäiseen kysymykseen on siis että ei kumpikaan, vaan suomalaisen soitiinrakentajan tekemä customoitu kitara :) Toistaiseksi joutuu kuitenkin tyytymään siihen että kotoa löytyy sekä Les Paul-, että Stratomalliset kitarat. Mutta jos ihan väkisin pitää pusertaa vastaus suuntaan tai toiseen, niin sitten se on Les Paul. -iec Ja niin päin pois... |
Laulava Kylätohtori 11.11.2013 11:14:53 | |
---|
iec: Mitäs jos teettää kitaran, johon yhdistää molempien parhaat puolet, ja kirjoittaa sitten lapaan "Strato Vai Les Paul" :D Lestratoul - painava kuin synti, sustain kuin alasimessa... Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Arkka 11.11.2013 12:41:50 | |
---|
iec: Mitäs jos teettää kitaran, johon yhdistää molempien parhaat puolet, ja kirjoittaa sitten lapaan "Strato Vai Les Paul" :D :) Skaalankin kanssa vois tehdä kompromissin. http://img.photobucket.com/albums/v … leeater/guitars/fannedfretstrat.jpg Saundin puolesta toi vois tosin olla hauska just toisinpäin. Korkeilla kielillä straton skaala, matalilla lespan. Ei vaan taida olla järkeä kun ei kukaan sellasia näytä tekevän. |