Muusikoiden.net
19.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Midiohjaimista
1
HraPerkele
09.11.2013 15:09:15
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tervehdys
 
Hommasin räkkiini midiohjattavan multiefektimuljuttimen,Rocktron Replifex. Olen näiden midiohjattavien kanssa siis täysin aloittelija mutta jonkinlainen lauta pitäisi saada kaveriksi.
 
Haluaisin laudan toimivan niin että presettejä voisi vaihtaa(kaikki midilaudat markkinoilla??) ja että saisin yksittäisestä nappulasta yksittäisen toiminnon mahdolliseksi(tässä tapauksessa tarvisin saada Replifexistä BYBASS:n päälle/pois. Pitää ymmärtää CC-käskyjä??)
 
Se että saisin homman toimimaan,niin riippuuko muljuttimen toiminnasta / laudan ominaisuuksista vaiko molemmista??
 
Googletettu on ja haulla kahlattu keskusteluita läpi mutta silmään ei ole osunut tarvittavaa tietoa.
 
Kiitoksia jo etukäteen!!
 
ReBeat
09.11.2013 16:09:44 (muokattu 09.11.2013 16:10:45)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HraPerkele: Haluaisin laudan toimivan niin että presettejä voisi vaihtaa(kaikki midilaudat markkinoilla??) ja että saisin yksittäisestä nappulasta yksittäisen toiminnon mahdolliseksi(tässä tapauksessa tarvisin saada Replifexistä BYBASS:n päälle/pois. Pitää ymmärtää CC-käskyjä??)
 
Replifexin manuaalin sivuilla 49-52 on selvitetty presettien vaihtamista program changella.
 
http://www.liolios.gr/uploaded/attachments/CAT-8/att-18594-BW58.pdf
 
Yksittäisiä asioita (esim. bypassia) saa ohjattua tosiaan cc:llä. Sen käyttöä on selvitetty sivuilla 41-44.
 
Midi-kanavat pitää säätää lankusta ja Replifexistä sopivasti samoiksi. Laudasta pitää tietää että mikä on minkäkin pedaalin "controller number". Sitten Replifexistä säädetään valitulle numerolle haluttu toiminto.
 
HraPerkele
09.11.2013 17:35:25
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tattis!!
 
Kahlaan manuaalia uudella ajatuksella uudelleen. Mutta omaavatko kaikki midilaudat mahdollisuuden ohjata näin kahdella eri tavalla ja kun rupean ottamaan selvää paremmin.niin mitä ominaisuuksia mun pitää etsiä laudan manuaalista/tiedoista. T.s onko siellä vaikka joku tietty tekstinpätkä mikä ilmoittaa tarvitsemani tiedot?
 
HraPerkele
09.11.2013 18:05:42
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dodiin,nyt kun selasin paremmalla ajtuksella manuaalia niin asia selvisi hiukan.
 
Vielä jäi kysymyttämään että jos nyt teoriassa oon saanu vaikkapa laudasta nro 1 painikkeen alle ohjelmoitua Replifexistä vaikkapa presetin nro 1. Sitten oon ohjelmoinut vaikkapa BYBASSin painikkeelle nro 5 laudasta. Onkohan tämä sit presettikohtaista ja mun pitää ohjelmoida myös muille preseteille samoin BYBASSin kanssa että toimii?
 
Entäs sitten kun haluan ohjelmoida laudan nro 5 painikkeelle Replifexistä presetin nro 5 niin mitähän sitten tapahtuu vaikka on ohjelmoitu jo BYBASS On/Off? Millä logiikalla nää hommat toimii? =D
 
ReBeat
09.11.2013 18:23:46 (muokattu 09.11.2013 18:30:13)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaikki lankut ei tosiaan ole varustettu CC-ominaisuuksilla. Avainsanoja on CC, control change, continuous controller, controller number...
 
HraPerkele: Vielä jäi kysymyttämään että jos nyt teoriassa oon saanu vaikkapa laudasta nro 1 painikkeen alle ohjelmoitua Replifexistä vaikkapa presetin nro 1. Sitten oon ohjelmoinut vaikkapa BYBASSin painikkeelle nro 5 laudasta. Onkohan tämä sit presettikohtaista ja mun pitää ohjelmoida myös muille preseteille samoin BYBASSin kanssa että toimii?
 
Niin käsitin pikavilkaisulla että Replifexissä ei ole "globaaleja" mahdollisuuksia laittaa esim. bypassia. Kaikkiin presetteihin pitää ohjelmoida erikseen. Kymmenen ohjattavaa juttua voi laittaa joka presettiin.
 
Entäs sitten kun haluan ohjelmoida laudan nro 5 painikkeelle Replifexistä presetin nro 5 niin mitähän sitten tapahtuu vaikka on ohjelmoitu jo BYBASS On/Off?
 
Lankussa täytyy olla erikseen joku painike josta lähtee CC ja samasta ei voi samaan aikaan lähteä presetti. Tai voi.... kyllä niitä sellasiakin ohjaimia on, joissa se onnistuis, mutta tässä tapauksessa tuossa ei olis järkeä.
 
Elikkä pitää olla niin että sulla on lankussa jotkut napit niin että ne vaihtaa presettejä ja jotkut niin että ne lähettää CC:tä. Toi voi olla joko kiinteästi noin, taikka sitten ohjelmoitu noin. Esim. Roland FC300:sta ja FC200:sta löytyy nappi, jolla voi vaihtaa kaikki painikkeet lähettämään joko program changeja tai CC:tä. Eli joissakin niitä voi vaihtaa. Se on tuotekohtaista.
 
HraPerkele
09.11.2013 18:51:37
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos,asia harvinaisen selevä!!
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «