Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Akai SynthStation + iPad kokemuksia?
1
Visioterapeutti
04.11.2013 15:46:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro!
 
Ajattelin siirtyä 2010-luvulle, myydä hardware-synat pois ja hommata setiksi tuo uus iPad Air + Akai Synthstation 61.
 
Tarkoitus olisi siis vetää keikoilla kaikki soundit iPadista ulos.
 
Onko kellään kokemusta tästä - Ongelmia, kompastuskiviä? Miten esimerkiksi soundien vaihdot lennosta onnistuu, voiko ne ohjelmoida tapahtuvaksi esimerkiksi suoraan tuosta Akaista?
 
Onnistuuko noissa softissa esim. soundien splittaaminen midikontrollerille?

Vinkkejä, VST-osaaminen on toistaiseksi pyöreä nolla!
 
http://www.youtube.com/watch?v=hy2GJmhBRMY
 
U.Honey
05.11.2013 05:02:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Visioterapeutti: Moro!
 
Ajattelin siirtyä 2010-luvulle, myydä hardware-synat pois ja hommata setiksi tuo uus iPad Air + Akai Synthstation 61.
 
Tarkoitus olisi siis vetää keikoilla kaikki soundit iPadista ulos.
 
Onko kellään kokemusta tästä - Ongelmia, kompastuskiviä? Miten esimerkiksi soundien vaihdot lennosta onnistuu, voiko ne ohjelmoida tapahtuvaksi esimerkiksi suoraan tuosta Akaista?

 
Täällä on käytössä vähän samankaltainen setuppi, eli iPad + Alesis IO Dock. Ei ole ollut ongelmia. Ehkä isoin juttu on että iPadia ei voi käyttää esim. nuottien lukemiseen kun se toimii syntikkana. Jos käytössä on useampi kiippari niin joku läppäripohjainen juttu (esim. Mainstage) on kyllä monipuolisempi.
 
Ennenkuin ostat, tarkista minkälainen "Apple-Liitin" Akaissa on. Applehan vaihtoi liittimen tyypin iPad 3:n jälkeen, ja ainakaan allekirjoittaneen IODock ei toimi uudempien iPadien kanssa.
 
Veikkaan että Akain kanssa soundien vaihto voisi onnistua esim siten että ohjelmoi sen rumpupädit lähettämään Program change viestejä.
 
Onnistuuko noissa softissa esim. soundien splittaaminen midikontrollerille?
 
Riippuu softasta. iPadiin saa kymmeniä ellei satoja softasynia, ja kaikilla on oma logiikkansa. Mä olen käyttänyt oikeastaan pelkästään Sampletankkia, ja siinä ei taida splittaaminen onnistua.
 
My name is Baron, U.Honey Baron.
JPQ
05.11.2013 06:28:23
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Millaista setuppia korvaamassa tiedän ettei se minulle kuulu varsinkaan ei liity aiheeseen on asioita jota en itse korvaisi jos omistaisin.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Haipuma
05.11.2013 10:58:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mielenkiintoinen aihe, koska itselläkin on tarkoitus ottaa käyttöön nimenomaan iPad toiseksi keikkakoneeksi rautasynan rinnalle.
 
Uusissa iPadeissa on tosiaan se Lightning-liitäntä. Suurin osa kaikista i-liitännäisistä nimenomaan synien yms. kanssa on tehty vanhemmalle iPadin liittimelle, joten sen osalta tarvitsee ainakin sopivan adapterin. Toisaalta noihin telakoihin ei varmaan mitenkään fiksusti saa uutta Lightning-liittimellä varustettua iPadia kiinni, koska itse iPadi ei mahdu adapterin kanssa sille tarkoitettuun kelkkaan.
 
Toinen probleema on, että jos käyttää iPadia esim. lappujen lukuun tai Set List Makeriin, ei samaan aikaan oikein noita softasynia pysty fiksusti käyttämään. Itse meinasin lähteä kokeilemaan ensin ihan simppelisti liittämällä 37-koskettimisen koskettimiston iPhoneen, josta muutamia Garagebandin soundeja. Sitten eri telineessä vielä iPad lappuja ja Set List Makeria varten.
 
iPad synissa saattaa huomata pientä latenssia kun siirtyy raudasta.
 
"Älkää soittako enää tätä paskaa, soittakaa jotain hyvää välillä."
Visioterapeutti
05.11.2013 12:54:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuota Alesis IO Dockia katselin jo, mutta kun ei tue liitännän puolesta uutta iPad Airia joka olisi tarkotus nyt hommata kun muutenkin vielä tabletti taloudesta puuttuu.
 
Tässä Behringerin iSTUDIO iS202:ssa sen sijaan olisi tuo lightning-tuki mutta vaatisi erillisen midikontrollerin vielä;
 
http://www.youtube.com/watch?v=bkVwfU4Ne9A
 
Synthstationissa houkuttelisi tuo kätevä telakointiominaisuus joka samalla lataa iPadia käytön aikana.
 
Raudasta: Korg M50 + Juno-G setti olisi jäämässä pois - Läheskään kaikkia noiden toimintoja ei tule käytettyä hyödyksi ja omassa projektissa mennään aika "bread and butter" - soundeilla niin uskoisin iPadin hoitavan homman hyvin. Ja roudaus keikoille helpottuisi - pitäisi kotona ja treeniksellä midikontrollerit ja ainut mikä liikkuu on iPad.
 
cyberiad2001
06.11.2013 10:13:44
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Synthstationissa houkuttelisi tuo kätevä telakointiominaisuus joka samalla lataa iPadia käytön aikana.
 
se on kyllä kätevä...muuten kyllä softana Akain synthstation ei ole kovin häävi (eli siis se softa, joka on synthstation-kiipparin kanssa tehty käytettäväksi), soundit on sellaista perusteknoa ja ohjelmointi aika työlästä verrattuna esim. beatmakeriin. Toisaalta livekäyttöön soveltuu hyvin, jos meinaat improvisoida, sillä Akain softassa saat kätevästi valittua fraaseja/patterneja lennosta piisin pyöriessä. Ja niitä voi sitten ketjuttaa piiseiksikin tarpeen mukaan.
 
Itse käyttelen nykyään Synthstation 49:iä ipad-kiipparina pääasiassa muiden ipadsynien ohjaimena ja toimiihan se siinä ihan asiallisesti...
 
uusi CD ilmestynyt! Nemesis: Living Statues (retroduction 012) kts. www.nemesisem.net
Matti_Ikonen
08.11.2013 12:50:50 (muokattu 08.11.2013 12:51:29)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä oon vetäny nyt pari keikkaa iPad4 + Camera Connection Kit + Samson Carbon 49 -yhdistelmällä. Audion oon vetänyt ulos ihan 3,5mm ulostulosta. iPadissa on pyörinyt Magellan, joka on ihan ok VA. Hyvin on toiminut. Samson saa virtansa iPadista, presettien selaaminen onnistuu Samsonin nappuloilla, eikä latenssia huomaa 256 bufferilla. Useammankin (no, ainakin pari/kolme) softan saa iPadilla samanaikaisesti pyörimään, riippuen iPadista ja softasta, ongelmaksi tulee tällöin vain soundien / softien valinta livetilanteessa. Sopiva kontrolleri tietty ratkaisee tämän ongelman.
 
Toisen bändin treeneissä oon soitellut iPad + CCK + M-Audio Keystation 61ES -yhdistelmällä Rhodesit ja Wurlit Neo Soul Keys -appilla, sekä Hammondit Galileolla. Hyvin on toiminut tämäkin, Keystationkin saa virtansa iPadista. Neo Soul Keysin Suitcase ja Wurlitzer -samplet soundaa törkeen hyvälle.
 
Akkua ei puolen tunnin keikan aikana mennyt mitenkään huomattavan paljon.
 
http://www.myspace.com/daisyband | http://www.myspace.com/nightsatan
Haipuma
08.11.2013 14:21:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Matti_Ikonen: Mä oon vetäny nyt pari keikkaa iPad4 + Camera Connection Kit + Samson Carbon 49 -yhdistelmällä. Audion oon vetänyt ulos ihan 3,5mm ulostulosta. iPadissa on pyörinyt Magellan, joka on ihan ok VA. Hyvin on toiminut. Samson saa virtansa iPadista, presettien selaaminen onnistuu Samsonin nappuloilla, eikä latenssia huomaa 256 bufferilla. Useammankin (no, ainakin pari/kolme) softan saa iPadilla samanaikaisesti pyörimään, riippuen iPadista ja softasta, ongelmaksi tulee tällöin vain soundien / softien valinta livetilanteessa. Sopiva kontrolleri tietty ratkaisee tämän ongelman.
 
Toisen bändin treeneissä oon soitellut iPad + CCK + M-Audio Keystation 61ES -yhdistelmällä Rhodesit ja Wurlit Neo Soul Keys -appilla, sekä Hammondit Galileolla. Hyvin on toiminut tämäkin, Keystationkin saa virtansa iPadista. Neo Soul Keysin Suitcase ja Wurlitzer -samplet soundaa törkeen hyvälle.
 
Akkua ei puolen tunnin keikan aikana mennyt mitenkään huomattavan paljon.

 
Kuulostaa hyvältä, täytyy tutustua noihin softiin. Urkupuoli kiinnostaa erityisesti, koska Yamaha Motiffin urut eivät oikein vakuuta.
 
Olisi hienoa saada iPadille joku Main Stagen kaltainen host.
 
"Älkää soittako enää tätä paskaa, soittakaa jotain hyvää välillä."
ÄM
14.12.2013 18:19:40
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Matti_Ikonen: Mä oon vetäny nyt pari keikkaa iPad4 + Camera Connection Kit + Samson Carbon 49 -yhdistelmällä. Audion oon vetänyt ulos ihan 3,5mm ulostulosta. iPadissa on pyörinyt Magellan, joka on ihan ok VA. Hyvin on toiminut. Samson saa virtansa iPadista, presettien selaaminen onnistuu Samsonin nappuloilla, eikä latenssia huomaa 256 bufferilla. Useammankin (no, ainakin pari/kolme) softan saa iPadilla samanaikaisesti pyörimään, riippuen iPadista ja softasta, ongelmaksi tulee tällöin vain soundien / softien valinta livetilanteessa. Sopiva kontrolleri tietty ratkaisee tämän ongelman.
 
Toisen bändin treeneissä oon soitellut iPad + CCK + M-Audio Keystation 61ES -yhdistelmällä Rhodesit ja Wurlit Neo Soul Keys -appilla, sekä Hammondit Galileolla. Hyvin on toiminut tämäkin, Keystationkin saa virtansa iPadista. Neo Soul Keysin Suitcase ja Wurlitzer -samplet soundaa törkeen hyvälle.
 
Akkua ei puolen tunnin keikan aikana mennyt mitenkään huomattavan paljon.

 
Kelasin muijalle joululahjaks jotain tommosta koskettimistoa. Sais olla ihan keikkakelpoinenkin (tarpeeks koskettimia, pedaalin saa kiinni, koskettimien tatsi riittävän ok). Mutta kuitenkin mahdollisimman kompakti ja kevyt.
 
Mikä olis se "mersu" ja mikä taas toimiva, edullinen malli?
 
Nuo Samson ja M-audio 61-koskettimisena olis hinnaltaan, mitä haetaan.
Mutta onko niistä kumpi sit parempi? Kosketustuntuma, ominaisuudet ym.
 
Riittääkö 61, bilebändissä soittavalle kiipparistille, jos joissain tilanteissa, tämä olisi ainut peli, lauteilla? Normisti soittaa Yamaha-sähköpiano/Korg TR61-yhdistelmällä.
 
Ja mitä noihin nyt tarvii lisäks, että se lightning-padi siihen menee? Onko joku setti, josta saa äänet ulos samalla? Vai onko se vaan huhua, että kuulokelähdön äänenlaatu olis huonompi, kuin jos ottaa jollain interfacella ulos?
 
Ja tässä siis kyselee, kiippari-asioista ymmärtämätön rumpali.
 
Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan!
Doplah
10.01.2014 14:54:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huutelen nyt tähän samaan aiheeseen kun liippaa niin läheltä...
 
Livebändikäytössä tällä hetkellä Rolandin RD-700 NX ja ekstrana pöydällä lojuu ipad 3. Ohjelmisto koostuu perus coverbiiseistä, mutta toisinaan koskettimiston splittaaminen ja rollen synaäänet ei vaan natsaa. Tarvitsisin siis koskettimiston / midikiipparin rinnalle, jota käyttäsin ipadilla (mieluiten) tai kannettavalla.
 
Akai? Novation? Korg? 49 kosketinta riittänee pieneen tilutteluun Rolandin rinnalle? Entä softat padille, missä hinnoissa liikutaan vai onko valmistajilla jaossa ilmainen softa omia kiippareita varten?
 
Mielipiteitä ylipäätään siitä, miten saisi monipuolisemman setin käyttöön kohtuuhinnalla keikkapianon rinnalle kun käytettävissä on ipad?
 
ps. Mainittakoon vielä, että Roland on tehnyt 700 NX:lle ipad-softan, jonka saa funkkaamaan juuri tuolla mainitulla Camera connection kit -setillä. Harmi vaan, että softa ei hirveästi tuo käytettävyyttä lisää eli Rolandin kanssa ipad on jäänyt toistaiseksi pölyttymään.
 
ppcw
04.02.2014 18:26:35 (muokattu 04.02.2014 18:38:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

iPad 2 löytyy ja olisi hauska saada sitä enemmän musaharrastukseen mukaan. Olen jotain softia lataillutkin mutta ei niistä ilman koskettimistoa ole niin paljon iloa.
 
Akai Synthstation 49 olisi niin pirun kätevä- mutta kun siinä ei ole äänitykseen sopivia input-liittimiä. Idea siis olisi että iPad voisi tarvittaessa olla kevyen mittakaavan yleiskone- löytyyhän multa raskaampaa äänitysrekvisiittaa mutta joskus tuollainen kevyt ratkaisu voi olla tosi käytännöllinen.
 
Toimiiko idea Alesis iO Dock ja siihen perään USBilla mikä tahansa sopiva MIDI-kontrolleri? Tuleeko ongelmia? Tällaisen listan löysin netistä
 
http://seosocially.com/ipad-apple-c … mpatible-midi-keyboard-controllers/
 
Muokkaus: iO Dockista on tullut kakkosversio, jonka etuja en nyt tosi pikaisella silmäilyllä onnistunut löytämään.
 
T. Mustakorppi
 
== Psykedeelinen tunnelma, hyvin énekdallamok, Hammond tasaisesti kainalosauvat ontuu hirviö. Antiikin rock rikkomaton teho paholainen, kun hän meni kirkkoon, kolkko hiljaisuus sisällä. (Palautetta Unkarista Google-kääntäjän läpi)
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «