Aihe: sampleri + rm1x, gurut auttakaa tumpeloa!!
1
origon
10.05.2004 15:45:11

olisin kiinnostunut tietämään miten te kokeneet sämpleri/sekkari - käyttäjät otatte parhaan mahdollisen hyödyn irti kyseisestä kombosta.

itsellä a5000, jonka hallitsen kohtuullisen hyvin, sekä vähän aikaa sitten ostettu rm1x. en ole kiinnostunut preseteistä(paitsi ehkä samplemateriaalina), haluan käyttää sitä sekvensserinä.

tyylisuuntana ambientista monomättöön.
Juho L
11.05.2004 00:56:05
Jaa... No voiko tuota nyt kovinkaan monella eri tavalla käyttää. Itse käyttäisin sekkarina PC:tä, mutta jokainen tavallaan.
Kääpiöt ovat Juha Miedon pienoismalleja.
Ihan Mukavien Ihmisten Kilta - Perustajajäsen #2.
Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
origon
14.05.2004 15:39:01

onkohan mahdollista "mpc-tyylissä" pistää kullekkin raidalle eri sectionissa oma nuotti, jolloin sais variaatioita noille 16 kanavalle/instrumentille/loopille?
sitten vain mute/solo-napeilla triggailis tilanteeseen sopivasti. ja ohjailee filtteriä ym nupeilla.

oon tähän mennessä soittanut vain yhtä sectionia kerrallaan, paitsi tietty noitten presettien kanssa leikkiessä.

tällainen tuntuis livekäyttöön parhaalta käyttötarkoitukselta.
Leikari
17.05.2004 19:27:17
onkohan mahdollista "mpc-tyylissä" pistää kullekkin raidalle eri sectionissa oma nuotti, jolloin sais variaatioita noille 16 kanavalle/instrumentille/loopille?
sitten vain mute/solo-napeilla triggailis tilanteeseen sopivasti. ja ohjailee filtteriä ym nupeilla.

oon tähän mennessä soittanut vain yhtä sectionia kerrallaan, paitsi tietty noitten presettien kanssa leikkiessä.

tällainen tuntuis livekäyttöön parhaalta käyttötarkoitukselta.

- ei ole nyt manuali käsillä, että voisi oikeilla termeillä neuvoa, mutta:
- olennaista tuossa tempussa on, että sampleriin kullekin nuotille on asetettu oma "juttunsa" - esim. erilainen scratsch tms. tyyppinen efektiääni. Kun sitten asetat rm:n koskettimiston soittamaan ko. midiraitaa/instrumenttia pitäisi homman pelata -- ja käytössähän on 16 "instrumentin"/kanavan/raidan potentiaali järjestellä asiaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)