Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kuullokkeet haussa!!
1
SidVicious316
07.11.2013 17:29:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarkotus olis hankkia kuulokkeet äänityksiin ja miksaamiseen. Joku viisas vois suositella hyviä kuulokkeita. Budjetti max 350€. Itse olen kuullut, että miksaamiseen parhaimmin soveltuisi avoinaiset kuulokkeet mutta entäs jos äänittää lauluja ja tarkotus ei ole saada ylimääräsiä ääniä raidalle, niin pitäiskö sitten ostaa suljetut?
 
Generalissimo
07.11.2013 17:35:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suljetut varmaan paremmat äänittelyissä (mikin paikan etsiminen, putkivahvarin nauhoitus, laulut) mutta oiskohan avoimet sitten itse miksaamisessa?
 
SidVicious316
07.11.2013 18:21:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Generalissimo: Suljetut varmaan paremmat äänittelyissä (mikin paikan etsiminen, putkivahvarin nauhoitus, laulut) mutta oiskohan avoimet sitten itse miksaamisessa?
 
Niin oon itsekkin käsittäny.... Harmi jos tarvitsis kahdet kuulokkeet ostaa sen takia :/
 
Generalissimo
07.11.2013 18:46:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

SidVicious316: Niin oon itsekkin käsittäny.... Harmi jos tarvitsis kahdet kuulokkeet ostaa sen takia :/
 
Mites jos ostaisit kohtuulliset suljetut, ilmeisesti kotinauhotteluihin tulee? Niillä jotenkuten miksaisi ja samalla säästäisit oikeisiin monitoreihin jotka käsittääkseni ovat paremmat miksauksessa kuin kuulokkeet. Suljetuille olisi sitten käyttöäkin nauhotteluissa kun olet monitorit hankkinut.
 
SidVicious316
07.11.2013 18:52:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Generalissimo: Mites jos ostaisit kohtuulliset suljetut, ilmeisesti kotinauhotteluihin tulee? Niillä jotenkuten miksaisi ja samalla säästäisit oikeisiin monitoreihin jotka käsittääkseni ovat paremmat miksauksessa kuin kuulokkeet. Suljetuille olisi sitten käyttöäkin nauhotteluissa kun olet monitorit hankkinut.
 
Se voisi olla hyvä vaihtoehto. Monitorithyan mulla on jo mutta oisin mieluusti halunnut kuulokkeet joilla kaikki olisi saanut tehtyä... mutta enemmän kyllä tarvetta tohon äänitys hommaan niin varmaan suljettuja lähdetään etsimään!
 
Ziggy Bubba
07.11.2013 18:53:13 (muokattu 07.11.2013 18:57:55)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Generalissimo: Mites jos ostaisit kohtuulliset suljetut, ilmeisesti kotinauhotteluihin tulee? Niillä jotenkuten miksaisi ja samalla säästäisit oikeisiin monitoreihin jotka käsittääkseni ovat paremmat miksauksessa kuin kuulokkeet. Suljetuille olisi sitten käyttöäkin nauhotteluissa kun olet monitorit hankkinut.
 
350 eurolla saat käytettynä vaikka Sennheiserin mainiot HD600:t ja siihen rinnalle ne passelit suljetut. Varsinkin siis jos on malttia laittaa ostoilmotusta torille ynnä muualle ja vähän odottaa. Noita Senkkuja on nimittäin saanut alle 200 euronkin usein.
 
E: Noin satasella pitäis saada käytettynä vaikka yhdet näistä nauhoitusluureiksi: Beyerdynamic DT770, AKG K271, Sennheiser HD-25 (tai HD-280, HD-380) tai Audio Technica M-50.
 
E: Hifiharrastajat-sivuston käytetyt-osio on hyvä paikka myös näiden bongaamiseen. Ehkä jopa toria parempi... Siellä ois mm. parit HD-25:t just myynnissä.
 
Orgaanista maalausrockia!: CROOKMACHINE
SidVicious316
07.11.2013 19:28:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli muuten mieleen, että mitä noilla ohmeilla on merkitystä? Kun esim näkyy olevan 32ohm, 80ohm, ja 250ohm versioita...
 
Spedemix
07.11.2013 19:34:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sivuhuomiona: laulujen äänittämiseen avoimet kuulokkeet on todennäköisemmin paremmat (rumpuihin ja muihin äänekkäisiin soittimiin suljetut). Monet laulajat tykkää kuunnella omaa ääntään myös akustisesti.
 
miksauksia: http://soundcloud.com/spede-1
Ziggy Bubba
07.11.2013 19:36:45 (muokattu 07.11.2013 19:37:12)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

SidVicious316: Tuli muuten mieleen, että mitä noilla ohmeilla on merkitystä? Kun esim näkyy olevan 32ohm, 80ohm, ja 250ohm versioita...
 
Ne isompi-ohmiset saattaa vaatia vähän paremman lähteen, eli käytännössä äänikortin tms. Eri mallien hyvyys siitä kuulokelähdöstä on sitten ihan värkistä kiinni. Itellä on ollut oikein hyvät kuulokelähdöt E-Mun 0202:sta ja Apogeen Duetista. HD600 suoraan vaikka iPodista ei kuulosta ihan niin hyvältä kuin paremmasta kuulokelähdöstä.
 
Orgaanista maalausrockia!: CROOKMACHINE
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «