Aihe: Livepuolen Kysymys --> Vastaus -ketju.
1 2 3 4 517 18 19 20 21
avl
26.10.2013 21:19:42
Kysytäänpäs nyt tälläistä: eli onko joku vetänyt onnistuneesti täyden (= koko illan) keikan T.amp 2400:lla sillattuna isolla teholla 4ohmin subbariin? Itsellä lojuu nurkissa käyttämättöminä parikin kappaletta kyseisiä kiviä ja niistä voisi rakennella lisäsubit silloin kun sellaisia tarvii. Ei vaan haluttaisi testata asiaa käytännössä.
ferodoz
27.10.2013 14:09:03

Onko ehdotuksia mistä kannattaisi kysellä kuopion suunnalta pc wingiä vuokralle? Tai oikeestaan sjoki-kuopio väliltä.
telaketju.com
Jebol
28.10.2013 14:10:50
http://www.thomann.de/fi/stairville_strobe_1500_dmx_power_strobe.htm

toimiiko kyseinen laite ilman valopöytää? riittääkö jos laittaa pedaalin tuohon "only for remote control" reikään? jos pedaalin kanssa pelaisi niin mitä pedaalia suosittelet? (halpa, yksinkertainen)

entä xlr- johdolla kytkeminen? kumpi olisi järkevämpi?
Jasks
28.10.2013 16:19:48
Jebol: entä xlr- johdolla kytkeminen? kumpi olisi järkevämpi?

tuosta Strobe Masterista vedät siis DMX kaapelin tuohon strobon Inputtiin. Sanoisin että se ois paras vaihtoehto.

Toimiihan tuo siis XLR:llä mut suosittelen kuitenkin DMX:n käyttöä. en sit tiiä et miten ton ''pätsäys'' toimii et mikä pitää stroboon kanavaksi laittaa
http://www.youtube.com/user/Ayriainen
tuotsi
28.10.2013 20:53:57

Jebol: entä xlr- johdolla kytkeminen? kumpi olisi järkevämpi?

Tällaisellahan tota stroboa voi ohjailla suoraan jalalla http://www.thomann.de/fi/stairville_footmaster_i.htm

Sitä mitä eri napeista tapahtuu ei tiedä varmaan kukaan ennen kokeilua...
Lisää vaan hanaa ni hyvä tulee!
juzajoo
30.10.2013 15:37:07
tarvitsisin PA kaiuttimet ja löysin hyvin mieleisen vaihtoehdon Auna PW 18 A Electronic starilta. Tehoa näissä pitäisi olla 5000W ja hintaakin vain vajaa 900e http://www.electronic-star.fi/PA-kaiuttimet_c130.htm

Tarve olisi lähinnä keskiverto koulusalin kokoisiin tiloihin. Mitä ajatuksia kyseinen setti herättää?
KariS
30.10.2013 15:51:17

juzajoo: tarvitsisin PA kaiuttimet ja löysin hyvin mieleisen vaihtoehdon Auna PW 18 A Electronic starilta. Tehoa näissä pitäisi olla 5000W ja hintaakin vain vajaa 900e http://www.electronic-star.fi/PA-kaiuttimet_c130.htm

Tarve olisi lähinnä keskiverto koulusalin kokoisiin tiloihin. Mitä ajatuksia kyseinen setti herättää?

"Sopuhintaan saa hipun sontaa..."

/Kari
Make it idiot-proof and someone will make a better idiot
Einherjar
30.10.2013 16:50:44
juzajoo: tarvitsisin PA kaiuttimet ja löysin hyvin mieleisen vaihtoehdon Auna PW 18 A Electronic starilta. Tehoa näissä pitäisi olla 5000W ja hintaakin vain vajaa 900e http://www.electronic-star.fi/PA-kaiuttimet_c130.htm

Ei hirveästi vakuuta.
Kuvassa on suppari ja ilmoitettu taajuusvaste on vaatimattomasti 40 Hz - 18 kHz :)
Muutenkin tuon sivuston tekstit on vähän mitä sattuu. Kiina-osaston tavaraa, eikä mitenkään erikoisen positiivisessa mielessä.

Hyvää ja halpaa ei oikein ole olemassakaan.
Rahalla saa ja hevosella kans, joten uutta ja halpaa laitetta ei ainakaan ilman testaamista kannata ostaa.
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
zouwi
30.10.2013 17:21:34

Muiden kanssa samalla linjalla, neverheard merkki, kuvat mitä sattuu ja mahdottomat speksit. Sanoisin epätodennäköiseksi että tuolta saisi mitään ongelmatonta ja kaunista ratkaisua. Toki tuo voi olla samalla linjalla jonkun samanhintaisen T-boxin/Behringerin/Alton kanssa mut en usko että tolla varsinaisesti hyvää mieltä saa aikaan.

Kuin isoon tilaan oot menossa ja millaista melua tarviit? M-netin tori on perinteisesti ollut paikka missä hinta/laatu suhde on inhimillinen ja testaus ennen hankintaa onnistuu.
Timi
30.10.2013 19:18:18

Olihan tuolla noita langattomia mikkivermeitä aika halvalla.VHF taajuudella toimivia.Luulen et ne ovat jotenkin luvan varaisia?
Vaikea.Mutta varma!
eetuss
31.10.2013 00:05:18

ferodoz: Onko ehdotuksia mistä kannattaisi kysellä kuopion suunnalta pc wingiä vuokralle? Tai oikeestaan sjoki-kuopio väliltä.

Viiking musiikki
- Thank you for your reply, and please understand any frustrations are not directed at you.
isojussi
31.10.2013 02:01:42
avl: Kysytäänpäs nyt tälläistä: eli onko joku vetänyt onnistuneesti täyden (= koko illan) keikan T.amp 2400:lla sillattuna isolla teholla 4ohmin subbariin? Itsellä lojuu nurkissa käyttämättöminä parikin kappaletta kyseisiä kiviä ja niistä voisi rakennella lisäsubit silloin kun sellaisia tarvii. Ei vaan haluttaisi testata asiaa käytännössä.

Mulla on ollu tommonen pääte, mutta nyt hiipii mieleen epäilys, että saako sillattuna ajaa ollenkaan 4 ohm.... ...ttu, kun en muista varmaks, mutta varmista jostain, jos voit.
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
Einherjar
31.10.2013 04:48:36
avl: Kysytäänpäs nyt tälläistä: eli onko joku vetänyt onnistuneesti täyden (= koko illan) keikan T.amp 2400:lla sillattuna isolla teholla 4ohmin subbariin?

Tuo nykyisen version (Mk-x) manuaalin mukaan kestää vain 8ohm kuormaa sillattuna. T-tuotteiden manuaalit löytyy muuten nykyään tuolta T-kaupan laitekuvauksien alta.
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
avl
31.10.2013 12:47:35
avl: Kysytäänpäs nyt tälläistä: eli onko joku vetänyt onnistuneesti täyden (= koko illan) keikan T.amp 2400:lla sillattuna isolla teholla 4ohmin subbariin? Itsellä lojuu nurkissa käyttämättöminä parikin kappaletta kyseisiä kiviä ja niistä voisi rakennella lisäsubit silloin kun sellaisia tarvii. Ei vaan haluttaisi testata asiaa käytännössä.

Tausta tälle oli tuosta linkistä löytyvä, oululaisen teekkarin aikoinaan tekemä testi kyseiselle vahvistimelle (testin tuloskuvat on valitettavasti jo kadonneet linkin sivulta), jossa sitä ajettiin vahingossa (vähän aikaa) sillattuna 4 ohmiinkin.
http://www.dvdplaza.fi/forums/showt … -TA2400-MK-X-vahvistimen-mittauksia

Mutta noin isoa pitempiaikaista kuormaa ei muuallakaan suositeltu kun asiaa googlettelin, joten parempi unohtaa koko homma.
mik
05.11.2013 18:15:19

8" aktiivikaappeja olen hankkimassa. Isommille keikkapaikoille löytyy jo 15" vehkeet ja subbaritkin, nyt hankinnan kohteena olevien tarve kohdistuu pieniin keikkoihin (esim akkari) + mahdollisuuteen käyttää monitoreina isompien kamojen kanssa

F-musiikissa on myynnissä T-kaupan kanssa samaan hintaan 219€ dB:n Cromo 8+ kaapit, joita olen mietiskellyt hankkia.

Kunnon harrastelijamuusikkona kuitenkin epäilyttää se, että halvalla ei saa hyvää. Olen T-kaupan vertailulla tsekkaillut muita 8" ämyreitä ja niiden hintahaarukka on kyllä käsittämättömän laaja. Tästä herää kysymys; mitä saa lisärahalla noihin kaappeihin

Jos verrataan vain joitakin dB:n tuotteita:

Cromo 8+: 150W RMS, Max power 300W, db max 118db (hinta 219€)
Opera 508dx: 200W, 400W, 121db (345€)
Flexsys F8: 200W, 400W, 121db (498€)

laitetaan vielä verrokiksi
LD systems LDEB 82 AG2 Stinger: 170W, 340W, 116db (299€)

Itse en ole keksinyt miksi maksaa noita selkeästi korkeampia hintoja. Tehon puolesta käyttötarkoitukseeni riittänee tuo 150W, kahdesta äänilähteestä saanee jo mölyä melko paljon pieneen tilaan jos mietin kuinka paljon ääntä tulee 60W kitarastyrkkaristani.

Onko minun kuitenkin jostain syystä päätyä johonkin noista kalliimmista vaihtoehdoista, mikä on nyt se mitä en ymmärrä? Kiitos niistä vastauksista, joissa ei kuittailla tyhmälle.
Enemmän tunteella kuin taidolla.
Einherjar
05.11.2013 19:26:37
mik: 8" aktiivikaappeja olen hankkimassa. ...nyt hankinnan kohteena olevien tarve kohdistuu pieniin keikkoihin (esim akkari) + mahdollisuuteen käyttää monitoreina isompien kamojen kanssa

Kannattaa ottaa mukaan myös 10" kaapit. Niiden koko- ja hintaerot on aika pieniä, mutta menekin takia voi 10" lähteä suhteessa vähän halvemmalla.

Kunnon harrastelijamuusikkona kuitenkin epäilyttää se, että halvalla ei saa hyvää. ...Tästä herää kysymys; mitä saa lisärahalla noihin kaappeihin

Ensinnäkin pitää muistaa, että nämä halvemmat tuotteet ja niiden speksien numerot ei ole välttämättä hirveän tarkasti mitattuja ja siten vertautuvat huonosti kalliimpien kaappien spekseihin. 120dB:llä ja 120dB:llä voi olla todellisuudessa melkoinen ero.
Toinen on sitten elementtien toisto. Vaikkakin näistä komeroista lähtisi yhtä iso möykkä, niin halvempi kuulostaa herkemmin säröiseltä ja toistoltaan epätasaiselta.
Kun niitä soittaa hiljaa niin erot ovat pienemmät, mutta voluumin kasvaessa se kalliimpi yleensä käyttäytyy paremmin. Varsinkin äärirajoilla halvan kaapin röhinät, säröt ja komotukset voivat kuulostaa melkoisen karulta.
Sinänsä suosittelen käymään kaupassa kuuntelemassa niitä vaihtoehtoja vähän läpi. Mielellään vielä tutuilla biiseillä ja/tai omalla kitaralla/mikillä. Jos aiempaa kokemusta ei tuhottomasti ole, niin tutuilla asioilla testaaminen on huomattavasti paljastavampaa.

Cromo 8+, Opera 508dx, Flexsys F8

Vaikka tuntuu kliseeltä todeta vanerilaatikon hakkaavan aina muovilaatikon soundiltaan, niin omat kokemukset vanhemmista Operoista ja muista DB t:n muovituotteista ei ole hirveän juhlallisia. Sillä tuota Flexsys-sarjaa mielummin suosittelisin. Se on myös bi-ampattu, joka auttaa vähän lisää sen soundin kanssa (esim. alakerran limitointi ei vaikuta yläkertaan, jne.).

Tehon puolesta käyttötarkoitukseeni riittänee tuo 150W

Teho ei tosiaan vielä kerro kaikkea, varsinkaan jos sitä vertaa esim. kitaravahvareihin. Siinä on vielä monta vaikuttavaa asiaa sen 150w ja ulostulevan mökän välissä.
Liialla pärjää aina, mutta vähän loppuu kesken joskus.
miksaajasetä
05.11.2013 20:32:15
Einherjar: Sinänsä suosittelen käymään kaupassa kuuntelemassa niitä vaihtoehtoja vähän läpi. Mielellään vielä tutuilla biiseillä ja/tai omalla kitaralla/mikillä. Jos aiempaa kokemusta ei tuhottomasti ole, niin tutuilla asioilla testaaminen on huomattavasti paljastavampaa.

Tälle plussaa. Minua eivät kuuntelussa vakuuttaneet db:n kalliimmat Cromo-sarjalaisetkaan. Rcf:n ART700-sarja alkoi olla edes vähän sinnne päin, mutta nekin vasta 12-tuumaisesta ylöspäin.

Einherjar: Vaikka tuntuu kliseeltä todeta vanerilaatikon hakkaavan aina muovilaatikon soundiltaan, niin omat kokemukset vanhemmista Operoista ja muista DB t:n muovituotteista ei ole hirveän juhlallisia. Sillä tuota Flexsys-sarjaa mielummin suosittelisin. Se on myös bi-ampattu, joka auttaa vähän lisää sen soundin kanssa (esim. alakerran limitointi ei vaikuta yläkertaan, jne.).

Yksi ääni lisää Flexsys-sarjalle. Minulla on pari kappaletta sarjan monitoreita (FM10), ja olen ollut niihin tyytyväinen omassa käytössäni. Muovituokkoset olen toistaiseksi jättänyt kauppaan, joskin EV:n ZXA1 on välillä käynyt mielessä pikkusettiä varten - on ainakin kevyt ja äänekäs.
NeliX4
06.11.2013 12:29:04 (muokattu 06.11.2013 12:31:47)
mik: 8" aktiivikaappeja olen hankkimassa. Isommille keikkapaikoille löytyy jo 15" vehkeet ja subbaritkin, nyt hankinnan kohteena olevien tarve kohdistuu pieniin keikkoihin (esim akkari) + mahdollisuuteen käyttää monitoreina isompien kamojen kanssa

F-musiikissa on myynnissä ....

Eivät tuota "talon merkin" 8" tarjonneet?

http://www.thomann.de/fi/yamaha_dxr_8.htm

Hyvästä kannattaa maksaa. Yhellä tuommosella pääsette jo alkuun.

Jos haluaa ymmärtää eron tuon kokoisissa, niin ottaa viereen nexo ps8 (tai vastaavan raiderikelpoisen purkin) referenssipurkiksi ja alkaa siihen vertaamaan. Sitten kun ero on pieni tai olematon, niin enempää ei kannata maksaa.
Fed
07.11.2013 19:13:48
PeetuXD: Onko kellään tietoa american audion tuotteista?...

Miksereistä ei ole kokemusta, mutta CD-soittimet joita olen käyttänyt ovat olleet heikkoja esityksiä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)