![]() 07.11.2013 06:53:11 | |
---|---|
Eikö ole vieläkään vahvistinta löytynyt? On se nyt kumma juttu :) Kiirus piti olla ja aina vain jahkaillaan! Hopihopi! :) | |
![]() 07.11.2013 09:19:04 | |
Myrkky Nuoli: Muistelisin itekin, että Fu Manchu ois vedellyt muffia JCM:ään, hyvä saundihan niilläkin. Billy Corganilla sama juttu. Kyllä se pelittää kun sen laittaa pelittämään. Se jippo ainakin Corganilla oli aikanaan käyttää low inputtia, avata masteri aivan tappiin ja nostaa pre-ampista sen verran että alkaa vähän tulla väriä soundiin. Siitä kun murauttaa muffin (tai yleensäkin jonkun säröpurnukan) tulille niin mylly aukeaa aivan vitummoisesti. Mulla tosin JCM räpäyttää lämpösulaketta kiinni jos sitä ajaa masteri täysillä ja rällää pedaalista high gainia päälle Mulla teki samaa, kunnes tuli tehtyä pikkusen kyseenalainen ratkaisu ja vaihettua siihen aavistuksen isompi nalli jokunen vuosi takaperin. Mitään ongelmia ei ole ilmennyt. "You really can't be jealous of something you can't fathom." -Nigel Tufnel | |
![]() 07.11.2013 12:55:55 | |
Laulava Kylätohtori: Liikkeessä joskus testasin 22 w versiota. Hyvän kuuloinen peli ehdottomasti ainakin kaupassa testattaessa, mutta bändikäytöstä en osaa sanoa mitään. Tosin 22 w Deluxe Reverbistä loppui headroom raakasti kesken bändin kanssa, mutta tiedä sitten tuosta... 60 w combon meinasin joskus ostaa ja oli testissäkin, mutta rahoituksellisista syistä jäi hankkimatta. Tosin se oli äänekäs, helvetin äänekäs, joten kuvittelisin siinä riittävän headroomia vähän isompiinkin tarpeisiin. Ja hyvän kuuloinen oli myös tuo, mutta melkolailla joutui volumea avaamaan ennen kuin soundi kunnolla "aukesi".... Oma kokemukseni yli 40w vahvistimista on aika lailla samanlainen, headroomia löytyy mutta kun ei soundi "aukea" kohtuullisilla voluumeilla. Ja tämä koskien nimenomaan puhtaita soundeja, jotenkin jää hapankorppumaiseksi ja ohkaiseksi. Tämä tosin ei varmasti koske kaikkia korkeatehoisia vahvaimia , mutuilua mutuilua :) Ja tuosta headroomin riittoisuudesta, toihan riippuu ihan että kuinka kovalla voluumilla yhtye soittaa treeneissä ja keikoilla, puhumattakaan siitä mikitetäänkö vahvistin näissä olosuhteissa. Esimerkiksi Fender-tyylinen 15w tai 22w putkivahvistin riittävän herkällä kaiuttimella varustettuna luulisi riittävän kliineihin järkevän rumpalin kanssa ja sillä oletuksella että basisti ei rankaise tovereitaan jollain rantasaunalla täysillä ja toinen kitaristi luukuta Marshallin stäkkiä 100-0. Mutta different strokes ja nämä tarpeet ja tilanteet ovat erilaiset musiikkityylien ja ympäristötekijöiden mukaan. "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart | |
![]() 07.11.2013 12:59:20 (muokattu 07.11.2013 12:59:34) | |
Tääkin on varmasti sanottu jo täällä aiemmin mutta antaa mennä. Jos vain on mahdollista niin topicin aloittajan kannattaisi testata näitä erilaisia vahvistimia treeniksellä bändin kanssa, jos vain on suinkaan mahdollista. Voisin kuvitella että tällainen tilanne saataisiin sovittua esim. mahdollisen paikallisen myyjän tai musaliikkeen kanssa järkevin ehdoin. "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart | |
![]() 07.11.2013 13:08:29 (muokattu 07.11.2013 13:08:36) | |
Jos vain on mahdollista niin topicin aloittajan kannattaisi testata näitä erilaisia vahvistimia treeniksellä bändin kanssa, jos vain on suinkaan mahdollista. Voisin kuvitella että tällainen tilanne saataisiin sovittua esim. mahdollisen paikallisen myyjän tai musaliikkeen kanssa järkevin ehdoin. Ainoo vahvistin, jota oon päässy testaamaan tähän mennessä, on ollut Blues Deluxe. Onneksi olin fiksu ja pyysin päästä vielä treenikselle sen kanssa, koska muuten olisin tehnyt huonon oston. Myyjän luona peli kuulosti, no, ihan kivalta mutta reeneissä se ei mielyttänyt enää. Joten joo, voi olla etten uskolla ostaa mitään ennen kuin olen yhet treenit saanut uuden vahvarikandidaatin kanssa kokeilla. Tämä Super Sonic 22:n myyjä vaikutti reilulta kaverilta, ja kuulemma testaus onnistuu treeniksellä. Se lienee siis seuraava potentiaalinen mahdollisuus. Paikallisessa musaliikkeessä ei ole oikein mitään kiinnostavaa. Varsinkin Orangen tuotteiden puuttuminen ärsyttää, kun niihin nyt vaan liittyy se GAS, oli sitten rationaalinen tai ei. "More beers more cheers that's it that's all" -Deaner | |
![]() 07.11.2013 14:01:32 | |
Myrkky Nuoli: Orangejen pedaalien syömisestä sen verran, että en oo ite orangekspertti, joten en lyö päätäni pantiksi, mutta internet konsensus on about se, että Oranget eivät oo "pedaalialustoina" kovin kummoisia. Tarkoittaa sitä, että eivät toimi ihanteellisesti kun cleanin päälle ammutaan pedaaleilla. Säröjen buustailut taas on sitten juttunsa erikseen. Rockerverbistä voi googlata ylettömästi juttua siiten miten se on kranttu pedaalien kanssa, monet on varmasti tästäkin eri mieltä. En oo ihan hirveän monenlaisia pedaaleja RV:n cleanin päälle kokeillut, mutta useammista fuzzeista vasta Foxrox CC Hybrid on sellainen, joka ei mene aivan pieruksi tai sirinäksi. Jotenkin tuo clean-kanava on aika kompressoidun oloinen ja kovasti on atakkia. Modulaatio yms. efekteistä en osaa sanoa yhtään. Sen sijaan RV:n säröä on erittäin makoisa tuupata tube screamerillä ja varsinkin sweet honey od -kloonilla, joka on nyt ottanut tuuppareiden ykköspaikan. Kun ketjuun lisätään vielä hieman muhkeutta korostava MXR Badass OD niin johan on mehukasta meininkiä, sanon minä! Myös Klon oli ihan ok. AD30:n kanssa saa olla sitten tarkkana, ettei yläpää mene kireäksi sirinäksi, kun haetaan lisäsäröjä. Varsinkin kakkoskanavalla. Sitä vaffaria on tullut nyt vähemmän soitettua. Pitäiskin ajaa noita uusia speduja senkin läpi :) | |
![]() 07.11.2013 15:36:33 (muokattu 07.11.2013 15:38:40) | |
Muovinen: En oo ihan hirveän monenlaisia pedaaleja RV:n cleanin päälle kokeillut, mutta useammista fuzzeista vasta Foxrox CC Hybrid on sellainen, joka ei mene aivan pieruksi tai sirinäksi. Jotenkin tuo clean-kanava on aika kompressoidun oloinen ja kovasti on atakkia. Modulaatio yms. efekteistä en osaa sanoa yhtään. Fuzzit on itellä ollu ihan karseeta sirinää puhtaaseen kanavaan hiljasella... mutta jos sen volumen vääntää auki niin tilanne on vähän toinen, pari futsia saatiin kaverin kanssa testaillessa noin toimimaan varsin hyvin. Melu on vaan sitten sen mukainen. Sen sijaan RV:n säröä on erittäin makoisa tuupata tube screamerillä ja varsinkin sweet honey od -kloonilla, joka on nyt ottanut tuuppareiden ykköspaikan. Kun ketjuun lisätään vielä hieman muhkeutta korostava MXR Badass OD niin johan on mehukasta meininkiä, sanon minä! Myös Klon oli ihan ok. Ite en oo särökanavalla käyttäny kuin fuzzia pienenä overdrivenä ja hengenluojana ja läskiyttäjänä mutta tuttu kaveri keikalla sai just tuolla Sweet honey overdrivellä oikein kivat soundit aikaiseksi | |
![]() 07.11.2013 16:12:01 | |
s8na: Ite en oo särökanavalla käyttäny kuin fuzzia pienenä overdrivenä ja hengenluojana ja läskiyttäjänä mutta tuttu kaveri keikalla sai just tuolla Sweet honey overdrivellä oikein kivat soundit aikaiseksi Itellä on myös toiminut Sweet Honey mainiosti särökanavan kanssa, RV:llä siis. Tolla jos millä saa makiat lisä-sustainit pikkumuron päälle kun laittaa. Isomman särön kanssa olen sitten boostaillut onnistuneesti ainakin Sparkle Drivellä, TS9:llä ja Bad Monkeylla. Gainit noin kympissä (kitaramikkien tehosta riippuen) RV tarjoaa varsin hyvän alustan säröpedaaleille. Soundi on tossa kohtaa "melkein puhdas". Neo Fuzz, Zoomin Ultra Fuzz ja Big Muff ainakin toimivat omaan makuun tohon passelisti fuzzeista, miksei moni muukin. Olen käyttänyt särökanavaa pedaaleilla myös "väärinpäin", eli tiputtamalla isot säröt himmailukohdissa pieniksi EHX:n Signal Padillä. Tämä lienee harvinaisempaa, mutta ton vahvarin selkein vahvuus tuppaa vaan olemaan ne isommat säröt (yli klo 12). Toki pikkumurotkin on etenkin hi-gaineriksi oikein asialliset. Orgaanista maalausrockia!: CROOKMACHINE | |
![]() 07.11.2013 21:09:24 | |
Ziggy Bubba: Toki pikkumurotkin on etenkin hi-gaineriksi oikein asialliset. Ja nekin erityisesti clean-boostattuna. Ilman lykkäystä jää helposti vähän rapinaksi, mutta riippuu toki kitarastakin paljon. Tosi käyttökelpoinen RV:n gain joka tapauksessa on ja laajalla alueella. Minä laitoin jo kosiskeluviestiä tosta Jyskylän Carlsbrosta, ei voinu mitään ;D | |
![]() 07.11.2013 22:21:34 | |
Minä laitoin jo kosiskeluviestiä tosta Jyskylän Carlsbrosta, ei voinu mitään ;D Mäkin oon laittanu, vaan en oo kerenny testaamaan. Jos kuitenkin otat sen niin sulle jäänee tuosta Orangestackista jotain ylimääräseks, voit samalla tuua mulle testautettavaks... :D "More beers more cheers that's it that's all" -Deaner | |
![]() 07.11.2013 22:35:46 | |
professori: Mäkin oon laittanu, vaan en oo kerenny testaamaan. Jos kuitenkin otat sen niin sulle jäänee tuosta Orangestackista jotain ylimääräseks, voit samalla tuua mulle testautettavaks... :D Ylimääräiset Oranget on mulle ihan outo käsite ;D | |
![]() 07.11.2013 22:46:50 | |
Muovinen: Ylimääräiset Oranget on mulle ihan outo käsite ;D Niin se tuntuu olevan monelle muullekkin :D Tai ostaja on malttamaton. | |
![]() 09.11.2013 03:45:13 (muokattu 09.11.2013 21:12:26) | |
Torilla näytti olevan tuollainen Marshall 100mg hcfx nuppi. Toiset menee toiset tulee, mutta minä tärisen. | |
![]() 10.11.2013 12:55:06 | |
Huomasinpas sattumalta, että Truckfightersien kitaristi veivaa Dual Terrorilla ja jollakin Orangen 2x12-kaapilla. Se vissiin käyttää siinä Big Muffiakin, ja hyvältä soundaa! Tosin tuolla skeballakin varmaan aika paljon tekemistä asian kanssa... :D http://www.youtube.com/watch?v=VadL4ubXI-c "More beers more cheers that's it that's all" -Deaner | |
![]() 21.11.2013 18:46:03 (muokattu 21.11.2013 18:49:03) | |
Nostan, koska tarina sai (väli)päätöksen. Ostin tänään Orangen AD30TC-combon. Vaikka tässä oltiin jo muistuteltu kovasti minua siitä, että on muitakin merkkejä kuin Orange, niin pitkien tiedonhaku- ja ääninäytesessioiden jälkeen meikälle valkeni, että kyllä se tämä Orange on, mikä saa meikässä kunnon gasin nousemaan. Fenkustahan puhuin aikoinaan myös, mutta sitten tajusin ettei se kristalliosasto ehkä ole mulle niin olennainen osa soundia. Orangen crunch ja se omalaatuinen clean ajaa paremmin asiansa, joten Fender joutui pois kuvioista. Marsut sun muut tuli tsekattua, mutta nääh, ei ne jotenkin jaksanu kiinnostaa. Orangeissa oli se soundi, mitä mä halusin. Tajusin myös sen, että haluan enemmänkin kuin pedaalialustan: jos putkicomboa hakee, niin kantsii hakea jotain, millä voi myös itsellään tehdä mielenkiintoisia juttuja, vaikka sattus olemaan myös dominoivista pedaaleista riippuvainen soittaja, kuten minä. Sitten tietysti päästiin siihen, että mikä Orangen malli tässä kiinnostaa? No, kaikkia en päässyt testamaan, mutta lukuisten näytteiden perusteella sitten tulin siihen tulokseen, että kyllä sen tietää vasta sitten, kun pääsee kokeilemaan. Tänään pääsin kokeilemaan AD30TC-comboa reeniksellä omalla skeballa ja speduilla, kun myyjä sen sinne ystävällisesti kiikutteli. Siinä sitten vajaan tunnin kävin molempia kanavia läpi, ruuvailin cleaneja, cruncheja ja erilasia soundeja ja iskin myös gainit täysille. Tulin yksinkertaisesti tulokseen, että tästä laatikosta ei irtoa yhtään paskalta kuulostavaa ääntä. Ostopäätös kristallisoitui viimeistään siinä, kun ajoin vahvistinta Proco Ratin ja Muffin kanssa. Varsinkin jälkimmäinen oli aikamoinen yllätys, sillä odotin, että jälki tulisi olemaan ihan paskaa - en ole lukenut yhdestäkään positiivisesta kokemuksesta Muffin ja AD-sarjan välillä, joten odotukset oli matalalla. No, olihan se aluksi mössöä, mutta kun avasi trebleä Orangista niin sieltähän se tuttu Big Muff-soundi löytyi, ja vielä paremmalta se soundas kuin Techillä. Kauppahinnan oltua kohtuullinen löin myyjän kanssa kättä päälle ja se oli siinä. Ainoaksi ongelmaksi jäi wahin toimimattomuus säröspedujen ollessa päällä, mutta siitä pitää purnata jossain toisessa topicissa. Pitää eka tosin kokeilla vaihtaa sen paikkaa pedaaliketjussa. Sen verran toki voin vielä loppuun heittää, että jos joku osaa suositella kyseiseen vahvistimeen jotakin erinomaista buusteria, millä saisin vietyä nuo AD30:n säröt sinne stonerimpaan suuntaan, niin saa vinkata. Kyllä siitä pörinää irtoaa, mutta ei sirkkeliä, jota en haluakaan. Sunnuntaina ekat treenit ton kanssa, en malta odottaa - pitää vaan toivoa, että kuulostaa bändinkin kanssa hyvältä. Jos joskus kyllästyn, niin aina voi vaihtaa toiseen malliin. Sinänsä hyvä sijoitus. "More beers more cheers that's it that's all" -Deaner | |
![]() 21.11.2013 19:20:07 (muokattu 21.11.2013 19:23:10) | |
Onnea vahvistimen löytymisestä. Siinä sitä sitten onkin savottaa kun alat boostereita yms. välppäilemään. :) Muista tyypata boosterien ja overdrivejen kanssa myös muut futsit ja RAT -pedaalit | |
![]() 21.11.2013 19:24:52 (muokattu 21.11.2013 19:28:07) | |
Siinä sitä sitten onkin savottaa kun alat boostereita yms. välppäilemään. :) No varmasti. Joutuu varmaan pysyvästi aktivoitumaan näilläkin foorumeilla... toisaalta näistä liikkuu aika hyvää tietoa jo. Varmaan joku Tube Screamer tms. vois olla järkevä vaihtoehto, mutta paremmin osaavat neuvokoon minut alkuun. :D e. Myös Jekyll & Hyde kuulemma pelaa hyvin AD30:n kanssa. En sit tiiä, saako näillä kuitenkaan niitä pörinöitä massiivisemmiksi. "More beers more cheers that's it that's all" -Deaner | |
![]() 21.11.2013 19:32:14 | |
professori: No varmasti. Joutuu varmaan pysyvästi aktivoitumaan näilläkin foorumeilla... toisaalta näistä liikkuu aika hyvää tietoa jo. Varmaan joku Tube Screamer tms. vois olla järkevä vaihtoehto, mutta paremmin osaavat neuvokoon minut alkuun. :D e. Myös Jekyll & Hyde kuulemma pelaa hyvin AD30:n kanssa. En sit tiiä, saako näillä kuitenkaan niitä pörinöitä massiivisemmiksi. Boss BD-2 toimii ainakin AD-15 kanssa, niin miksei AD-30 kanssa? ...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt... | |
![]() 21.11.2013 21:29:54 | |
professori: Nostan, koska tarina sai (väli)päätöksen. Ostin tänään Orangen AD30TC-combon. Maailman pitkäpinnaisin mies osti sitten mun lempparivaffarin - onnittelut! Mulla itse asiassa oli Jekyll&Hyde ton kaverina pitkän aikaa ja ihan hyvin tuloksin, mutta sittemmin Rockerverb on tehnyt luontevammin sen mitä tuolla kombolla silloin hain. Myös rottaa tuli soiteltua ton läpi ja sillä sai hyvin lisäkarvaa ja sirkkeliäkin soundiin. Hieman fuzzimaisia sävyjä jopa. Keikkakäytössä ongelmaksi ton kanssa vaan muodostui se, että volaa saa avata todella reilulla kädellä ennen kuin se sweet spot löytyy. Alemmilla voluumeilla tahtoo jäädä herkästi vähän tummaksi soundit. Tele + AD30 ISOLLA = taivas! Ja kyllähän ton boostaamiseen käy vallan mainiosti ihan se perinteinen tubescreamer. SHOD ja Badass OD (viimeisimmät säröhankinnat) mulla onkin ton kanssa vielä kokonaan testaamatta... | |
![]() 22.11.2013 14:27:08 | |
Dodii, hyvin ostettu! Vähän samanlaisten juttujen kanssa oon paininut itekin ja lopulta tuli hommattua Orange OR50H. Tänään pääsee ekan kerran tykittämään treenisvolumeilla. Kotityyppauksen perusteella aika kovaa paskaa luvassa. Joutuu itekin nyt sit vaan etsimään sopivan buusterin tuolle. Säröt on kyllä itsessään just sitä mitä haluan, mutta kun joutuu pistää sen verta gainia, ettei sit saa enää cleanejä volapotikalla. Noh, eiköhän tämä tästä ratkea :) On nää oranssit näissä hommissa aika vertaansa vailla kyllä. Jos diggaat sen vahvistimen omasta saundista niin EP Booster saattas olla kova ratkasu ihan vaan buustaamiseen. Saatan rakentaa itelleni kloonin testiin tuon OR:n kanssa, jos niin tulee tehtyä niin voin lainata testiin mikäli oot vielä spedua vailla. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)