Aihe: Logic Pro X
1 2 3 4
kaivanto
17.09.2013 01:30:20

UMK-kipaleet lähetetty ja marraskuun alussa loppuvuodeksi reissuun. Nyt oli siis aika ottaa riski ja asentaa. Asennus sujui ongelmitta, kovalevyä pitää vielä vähän siivoilla, jotta voi asennella kaikki virtuaalirumpalit, jotka vievät yhteensä yli 10 gigaa...

Ilokseni vuonna 2001 luotu sekvenssi, jonka on tallentanut Logic 7:lla ja sitten 9:llä aukesi ongelmitta.

IK Multimedian Sample Tank ja Miroslav eivät toistaiseksi toimi, mutta IK Multimedia on luvannut 64-bittiset versiot vielä tämän vuoden puolella. Korg M1 LE:n sain päivitettyä ilmaiseksi 64-bittiseen.

Uutuuksia kokeilin vasta hyvin pintapuolisesti, mutta ensivaikutelman perusteella muutos ysiversioon ei tunnu erityisen järkyttävältä. Käynnistyminen ja projektien avaaminen ainakin tuntuu nopeammalta, mutta tositoimissa ketteryys vasta mitataan...
Humanoid
17.09.2013 08:35:41
Onhan tämä liukkaampi. Käyttää selvästi prossua tehokkaammin, sillä nyt jopa koneen tuulettimista hörähtää välillä ääntä. Ysi pysyi aina hissukseen.
WanhaWetäjä
17.09.2013 12:52:07 (muokattu 17.09.2013 13:04:28)

Se mikä on myös hyvää, Pro X:n saa ladata niin moneen Macciin kuin mitä himasta löytyy...eli vanha 1 x Desktop ja 1 x Laptop on poistunut, kunhan Apple ID on oikea niin homma pitäs pelittää. No joo, käytännössähän tuo on useimmilla 2 konetta kuten ennenkin.
Vähän arveluttaa kuitenkin se että esim Retinassa ei ole lainkaan langallisen netin mahdollisuutta ja lataukset pitää tehdä langattoman verkon kautta, äsken kun kävin App Storessa ihan vaan tutkailemassa Pro X:n tietoja niin 2 kertaa lähes peräkkäin tuli ilmoitus " App Store lopetti yllättäen toimintansa tms", eli ilmeisesti langattomassa verkossa oli jotain epävakautta tuossa kohtaa, nolo jos tekee tuon latauksen aikana...niin joo thunderbolttiin saa adapterin kautta kylä nettipiuhankin vissiin...?

Mitenkä Pro x kannattaa asentaa Retina Macciin? Vain itse ohjelma SSD:lle + jotain muuta, esim soittimet? ja loppu sälä (apple loopit etc) ulkoiselle, vai kuinka? SSD on 250 Gb joten tilaa kyllä on kun poistan vanhan Logicin ja muuta roinaa, viisiin liki 50 Gb kaikkinensa, Imacciin voi jättää sitten tuon ysi versionkin uuden rinnalle, ainakin hetkeksi.
vexu
17.09.2013 16:39:16

Vähän arveluttaa kuitenkin se että esim Retinassa ei ole lainkaan langallisen netin mahdollisuutta ja lataukset pitää tehdä langattoman verkon kautta, äsken kun kävin App Storessa ihan vaan tutkailemassa Pro X:n tietoja niin 2 kertaa lähes peräkkäin tuli ilmoitus " App Store lopetti yllättäen toimintansa tms", eli ilmeisesti langattomassa verkossa oli jotain epävakautta tuossa kohtaa, nolo jos tekee tuon latauksen aikana...niin joo thunderbolttiin saa adapterin kautta kylä nettipiuhankin vissiin...?

Eipä ole omassa Airissa vajaan parvin uoden aikana vielä kertaakaan kaivannut langallista verkkoa, mutta tietenkin sen saa joko USB- tai TB-adapterilla. Hyvin on aina App Store toiminut mm. tuon Logic Pro X:n osalta ja niitä latauksia voi jatkaa, mikäli jotain katkoja tulisi.
On a long enough timeline, the survival rate for everyone drops to zero.
telescope
17.09.2013 18:59:12
Humanoid: Onhan tämä liukkaampi. Käyttää selvästi prossua tehokkaammin, sillä nyt jopa koneen tuulettimista hörähtää välillä ääntä. Ysi pysyi aina hissukseen.

Joo kyllähän siis tuulettimen pitää kuulua jos sellainen kerta on :D
töpöttäjä
17.09.2013 22:20:18
Oletteko minkä verran ajanu ulkopuolisia plugareita sisään? Lähteny ongelmitta käyntiin vai onko ollu käynnistysvaikeuksia?
Humanoid
18.09.2013 09:36:51
telescope: Joo kyllähän siis tuulettimen pitää kuulua jos sellainen kerta on :D

Ei sitä tuossa MacBookissa normaalisti edes kuule ellei tee jotain oikeasti raskaampaa :) Normikäytössä SilverLight-plugari on semmonen joka ei vissiin ole hirveän hyvin optimoitu Microsoftin toimesta. Sillä saa myös tuulettimet kierrokset välillä nousemaan kuultavalle tasolle.
Boumaan
07.11.2013 06:39:52

Onko kenelläkään tietoa, voiko Logic X:n piano roll ikkunan Midi Draw -osion koon oletusasetuksia muuttaa jostakin? Aina kun Piano Rollin sulkee ja avaa uudestaan Midi Draw'n ollessa päällä, aukeaa Midi Draw -osio ikkunaan aivan valtavana ja sen kokoa täytyy joka kerta manuaalisesti muuttaa. Eihän tuo tietenkään iso homma ole, mutta kun sen tekee satoja kertoja aina päivän mittaan työskennellessä, alkaa se jäytää hermoja.
http://www.musicraft.fi
töpöttäjä
25.03.2014 22:39:41
Huom! Olet kirjoittamassa yli 138 päivää vanhaan aiheeseen!
Joo, niin olen, muttah. Onko teillä ollu ongelmaa rumpusettien kans, nimittäin tuntuu että plugin latency compensation ei auta noihin? Kaikki muut on synkassa metronomin kanssa, mutta rummut jätättää..
Moyhiss
06.04.2014 09:30:14

Olin jo valmis ostamaan tän, mutta sitten luin juttuja Logic Pro X:n sandboxauksesta tulevaisuudessa. Sain käsityksen ettei mitkään muut kun Logicin sisäiset plugarit toimi ilman ulkopuolisten plugin-valmistajien uutta päivitystä. Onko kellään tarkempaa tietoa?
Humanoid
06.04.2014 10:56:07
Moyhiss: Olin jo valmis ostamaan tän, mutta sitten luin juttuja Logic Pro X:n sandboxauksesta tulevaisuudessa. Sain käsityksen ettei mitkään muut kun Logicin sisäiset plugarit toimi ilman ulkopuolisten plugin-valmistajien uutta päivitystä. Onko kellään tarkempaa tietoa?

Taidat tarkoittaa tätä? http://www.macosxaudio.com/forums/viewtopic.php?f=2&t=51229

Jaa'a. Kuulostaa omituiselta, että plugarit vaatisivat erillisen tuen jollekin sandboxaukselle.
Cathi777
07.04.2014 14:00:16

Moyhiss: Olin jo valmis ostamaan tän, mutta sitten luin juttuja Logic Pro X:n sandboxauksesta tulevaisuudessa. Sain käsityksen ettei mitkään muut kun Logicin sisäiset plugarit toimi ilman ulkopuolisten plugin-valmistajien uutta päivitystä. Onko kellään tarkempaa tietoa?

Ei tuossa ketjussa ainakaan ollut muuta kuin spekulaatiota. Tulevaisuudesta nyt ei minkään softan osalta voi varmaksi sanoa mitään. Tuollahan kuitenkin varmistetaan se, että yhteensopivuus varmasti toimii. Mielestäni ajatuksena ihan hyvä jos se vaan fiksusti toteutetaan.
Only pop music can break my heart...
yhyy
19.06.2014 00:23:49
Tarvitseeko Logic Pro X:n käyttö jatkuvan nettiyhteyden?
Mulla ei ole tällä hetkellä nettiyhteyttä, niin harmi jos ohjelman käyttö tyssää siihen.:P
vexu
19.06.2014 00:34:31

Ei ole tarvetta millekkään tuollaiselle.
On a long enough timeline, the survival rate for everyone drops to zero.
yhyy
22.06.2014 13:00:00
vexu: Ei ole tarvetta millekkään tuollaiselle.

Helpotuksen huokaus...
Kiitos sinulle! =)
yhyy
22.06.2014 13:07:27
Velli: Itse ohjelma ei ole tuota isompi, mutta jos lataat additional contentin (samplet, soittimet, loopit), niin päästäänkin johonkin 50GB:iin tjs.

Logic Pro X:n additional content vaatii 35 GB, jos lataa kaiken.
Itse Logic Pro X vaatii lisäksi 4 GB.
Vaatimuksissa kehotetaan, että muistia on kuitenkin oltava 5 GB.
(35 + 5) GB = 40 GB kaiken kaikkiaan.
(System requirements: https://www.apple.com/logic-pro/specs/ )

Mun mielestä tuo 40 GB on ihan älytön määrä.:P
Onkohan kaikki Logic Pro X:n käyttäjät joutunut hakemaan tietsikkaansa lisämuistia?
Mä oon just ostamassa 16 GB lisää, mut tuntuu, että silläkään ei pääse kuin alkuun.

Jos muistia ei ole riittävästi, mitä kauheuksia siitä voi seurata? O.o :0
Kalmo
22.06.2014 13:40:12
yhyy: Logic Pro X:n additional content vaatii 35 GB, jos lataa kaiken.
Itse Logic Pro X vaatii lisäksi 4 GB.
Vaatimuksissa kehotetaan, että muistia on kuitenkin oltava 5 GB.
(35 + 5) GB = 40 GB kaiken kaikkiaan.
(System requirements: https://www.apple.com/logic-pro/specs/ )

Mun mielestä tuo 40 GB on ihan älytön määrä.:P
Onkohan kaikki Logic Pro X:n käyttäjät joutunut hakemaan tietsikkaansa lisämuistia?
Mä oon just ostamassa 16 GB lisää, mut tuntuu, että silläkään ei pääse kuin alkuun.

Jos muistia ei ole riittävästi, mitä kauheuksia siitä voi seurata? O.o :0

Sinulta menee RAM ja kovalevytila sekaisin. Noissa systeemivaatimuksissa nimenomaan lukee, että muistia (RAM) tarvitaan 4 Gb, ja itse softaa varten 5 + 35 gigaa kovalevytilaa, EI muistia.
64 bitin systeemissä (siis sekä käyttis että softa 64 bittisiä) 16 Gb:n RAM muisti riittää "ihan mihin vaan", ja jää vielä ylikin. Sillähän ei ole mitään tekemistä kovalevyn kanssa.

Tuollainen 30-50 gigaa sampleille on isommissa nykyohjelmissa ihan tavallista.
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
yhyy
22.06.2014 23:44:45
Kalmo: Sinulta menee RAM ja kovalevytila sekaisin. Noissa systeemivaatimuksissa nimenomaan lukee, että muistia (RAM) tarvitaan 4 Gb, ja itse softaa varten 5 + 35 gigaa kovalevytilaa, EI muistia.
64 bitin systeemissä (siis sekä käyttis että softa 64 bittisiä) 16 Gb:n RAM muisti riittää "ihan mihin vaan", ja jää vielä ylikin. Sillähän ei ole mitään tekemistä kovalevyn kanssa.

Tuollainen 30-50 gigaa sampleille on isommissa nykyohjelmissa ihan tavallista.

Kiitti valaisemisesta!
Oon just tekemässä vähän hankintoja.
Nämä sun vinkkisi/tiedonmuruset kyllä keventää askelta huomattavasti.
Lompakonkin sisältö säästyy...!
En nimittäin sitten välttämättä ostakkaan tuota 16 GB RAM-muistia, niinkuin alunperin ajattelin, jos siinä kerta on liikaakin ytyä.
Janus
22.06.2014 23:59:33
yhyy: En nimittäin sitten välttämättä ostakkaan tuota 16 GB RAM-muistia, niinkuin alunperin ajattelin, jos siinä kerta on liikaakin ytyä.

RAM:ia ei voi koskaan olla liikaa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)