Aihe: Hei, ostin jälleen kerran kitarakamaa!
1 2 3 4 5297 298 299 300 301497 498 499 500 501
Grugi
05.11.2013 21:06:49
Edullisia on iRig HD, Apogee Jam

jii.haanpaa: Mikäs olisi hyvä ja kohtuuhintainen vaihtoehto? Olisi täälläkin ajankohainen aihe. Eikä olisi huonompi hommeli, jos kapineesta löytyisi lightningin lisäksi myös usb.

Oho!
The only true wisdom is in knowing you know nothing.
ept
05.11.2013 21:53:27
jii.haanpaa: Mikäs olisi hyvä ja kohtuuhintainen vaihtoehto? Olisi täälläkin ajankohainen aihe. Eikä olisi huonompi hommeli, jos kapineesta löytyisi lightningin lisäksi myös usb.

Itse ajattelin lähiaikoina hakea Line6 Sonic Portin. USB tuki puuttuu, mutta arvostan erillistä kunnollista linjalähtöä ja löytyy jo M-Audio FT Ultra ja Yamahan mikseri USB:llä, joten enpä juuri tuota ominaisuutta kaipaa.
-- PeTe
Kuha
05.11.2013 21:55:35

Vainottu: Vaihtokauppojen tuloksena kotiutui Fender Super-Sonic 22 Combo. Pikatestin perusteella kuulostaa pirun hyvältä! Tänään täytyy ottaa vähän syväluotaavampaa testausta treenikämpällä.

Nuo on hyviä pelejä.
Old Fenders never die
JuSu
05.11.2013 21:59:24
Randallin hewymedal -combo vaihtui perinnehenkiseen Bugera V55 -comboon.

Ensirämpsäytykset Bugeralla selvittivät, että puhdas kanava on loistava. Säröosasto taasen oli sirisevä ja ns. paska, myös säröpedaalia ajettaessa puhtaalle kanavalle. Eikun säätämään.

Kaiuttimeksi päätyi Eminence V12. Nostamalla masteria ja säätämällä volumea gainia varovasti raottamalla sirinät ovat tiessään käytettäessä ulkoista särölähdettä. Särökanavaa ei kyllä pelastanut mikään, ellei sitten etusputkien vaihto... Mutta se saa nyt odottaa, sillä...

...em. räpläyksien johdosta Jekyll&Hyde -särötin kuulostaa puhtaalle kanavalle ajettuna todella maukkaalta. Meinasin perseelleni pudota, kun alkoi soundia löytyä.

Toivottavasti vehjes kestää. Ja jos ei kestä, niin takuuta näyttäisi olevan vielä runsaasti. Käsittämätöntä, millaista tonea nykyään voi saada melkein taskurahalla.

JuSu
Muovinen
06.11.2013 09:21:12

JuSu: Randallin hewymedal -combo vaihtui perinnehenkiseen Bugera V55 -comboon.

Ensirämpsäytykset Bugeralla selvittivät, että puhdas kanava on loistava. Säröosasto taasen oli sirisevä ja ns. paska, myös säröpedaalia ajettaessa puhtaalle kanavalle. Eikun säätämään.

JuSu

Minä tutkin vähän tämän V55:n pikkuveljeä V22:sta sillä silmällä, että josko siitä olisi pedaalialustaksi. Olisi huomattavasti edullisempi, kuin vastaavat Fenkut yms. Minulla tämä tulisi muutenkin niin vähälle käytölle, ettei ole järkeä investoida johonkin ihanaan vintage-Fenderiin. Onko siis sinusta tuo clean-kanava sellainen, että syö hyvin erilaisia säröjä ja eritoten fuzzeja?

Eihän toi olis tietenkään kovin kallis tilata ja testata ;)
Wildthorne
06.11.2013 17:59:10
VHT:n S6U tuli hommattua, siihen Tungsolin 6V6GT ja pari Tungsol 12AX7. Palmerin PECOMP, eli compura. Muutama metri George L piuhaa ja siihen läjä kulmaplugeja.
EH:n nano switchblade a/b poljin, Ciocks Schizophrenic virtalähde, ja lopuksi sekalainen läjä erimerkkisiä kieliä.
Toivottavasti noilla nyt edes hetken pärjää.
komero
06.11.2013 18:13:38
Wildthorne: VHT:n S6U tuli hommattua, siihen Tungsolin 6V6GT ja pari Tungsol 12AX7. Palmerin PECOMP, eli compura. Muutama metri George L piuhaa ja siihen läjä kulmaplugeja.
EH:n nano switchblade a/b poljin, Ciocks Schizophrenic virtalähde, ja lopuksi sekalainen läjä erimerkkisiä kieliä.
Toivottavasti noilla nyt edes hetken pärjää.

Vuotaako sulla se Switchblade signaalia "kiinni" olevaan kanavaan? Mulla jäi sen käyttö kun huomasin, että esim kahteen vahvistimeen soittaessa laittoi sen vahvistimen kiinni johon signaali meni, niin toisesta vahvistimesta kuului se siknaali, ei kovin paljon, mutta sen verran kuitenkin, että se alkoi häiritsemään - ei kai se kuulunut käytännössä kun toinen vahvistin möykkäsi, mutta joku tsykologinen naksaus kävi, että en voinut enää käyttää sitä...
JuSu
06.11.2013 19:05:16
komero: Vuotaako sulla se Switchblade signaalia "kiinni" olevaan kanavaan? Mulla jäi sen käyttö kun huomasin, että esim kahteen vahvistimeen soittaessa laittoi sen vahvistimen kiinni johon signaali meni, niin toisesta vahvistimesta kuului se siknaali, ei kovin paljon, mutta sen verran kuitenkin, että se alkoi häiritsemään - ei kai se kuulunut käytännössä kun toinen vahvistin möykkäsi, mutta joku tsykologinen naksaus kävi, että en voinut enää käyttää sitä...

Tähän on muistaakseni olemassa joku easy-fix, tyyliin piuhanpätkä johonkin väliin. Kato googlesta.

JuSu
komero
06.11.2013 19:25:35
JuSu: Tähän on muistaakseni olemassa joku easy-fix, tyyliin piuhanpätkä johonkin väliin. Kato googlesta.

JuSu

Tai sitten korjaa sen Lehlellä...
Gabe
06.11.2013 21:00:21
Stone Deaf FX PDF-1 Parametric Distortion Filter tuli hankittua. Ehtinee perjantaiksi, odottelen suurella mielenkiinnolla.
JuSu
06.11.2013 21:02:13
komero: Tai sitten korjaa sen Lehlellä...

No jos raha ei oo este tai ees hidaste, niin näin toki.

JuSu
komero
06.11.2013 21:26:54
JuSu: No jos raha ei oo este tai ees hidaste, niin näin toki.

JuSu

Nojoo, eipä mulla mitään Lehlejä ole :) Olen kuullut ennenkin fiksistä Switchbladeen, mutta en ole löytänyt kuitenkaan ohjeita. Enkä nytkään löytänyt. Olen paska googlaaja kait.
Wildthorne
07.11.2013 08:36:21
komero: Vuotaako sulla se Switchblade signaalia "kiinni" olevaan kanavaan?

Enpä ole moisia huomannut omalla, onhan tuo mahdollista. Täytyy kokeilla tuota kahteen vahvisimeen kytkemistä ihan koemielessä.
Käytän tuota purkkia enimmäkseen kitaroitten vaihtoa varten. Laiska kun olen noita piuhoja siirtelemään paikasta toiseen näin kotioloissa niin kaksi kitaraa kytkettynä jatkuvasti a/b boksiin, saa sitten vaan napata tilanteeseen sopiva käyttöön.
Shredator
07.11.2013 09:24:19

komero: Nojoo, eipä mulla mitään Lehlejä ole :) Olen kuullut ennenkin fiksistä Switchbladeen, mutta en ole löytänyt kuitenkaan ohjeita. Enkä nytkään löytänyt. Olen paska googlaaja kait.

Ota yhteys jäsen Insane Kaneen. Sen modaus vaati yhden piuhan kolvaamista eri paikkaan. 5 min homma.
Musiikissa tärkeintä on se, että nuotteja soitetaan paljon ja nopeasti.
I3enjam1n
07.11.2013 09:56:10
komero: Nojoo, eipä mulla mitään Lehlejä ole :) Olen kuullut ennenkin fiksistä Switchbladeen, mutta en ole löytänyt kuitenkaan ohjeita. Enkä nytkään löytänyt. Olen paska googlaaja kait.

http://s721.photobucket.com/user/InsaneKane-FX/media/EHXmodi2.jpg.html
"...the more fragile harmonics can survive in a vacuum tube; where they seem to be eliminated or squashed in a solid state crystal lattice... ...I think that's the best and simplest I can put it." - Howard Alexander Dumble
komero
07.11.2013 10:40:02
I3enjam1n: http://s721.photobucket.com/user/InsaneKane-FX/media/EHXmodi2.jpg.html

Kiitos! Täytyypä avata ja katsoa kumpaa mallia mulla oli tuo.
mattim
07.11.2013 19:10:36 (muokattu 07.11.2013 19:12:19)

Laulava Kylätohtori: Fuzzeista en tiedä, mutta V22:n clean -kanava toimii todella hyvin pedaalien kanssa - ainakin omani toimi silloin omistamieni purkkien kanssa...

V22:n cleani kanava ja pääte ovat terveet. Sopii ryydittää pedaaleilla. Särökanavasta voi olla monta mieltä. Toista tai kolmatta vuotta on mulle kelvannut (ämyri ja putket vaihdettu liki heti) kotistudion ainoana itsellisenä vahvarina.
.
Morri
07.11.2013 19:24:29
Yllättäen tuli taas hankittua uusi kitara http://muusikoiden.net/dyn/users/117375.jpg
Believe those who are seeking the truth. Doubt those who find it. André Gide
Vilpur1
07.11.2013 19:55:09
Morri: Yllättäen tuli taas hankittua uusi kitara http://muusikoiden.net/dyn/users/117375.jpg

Hieno peli, onnittelut! :)
I got myself a Cadillac But I can't afford the gasoline
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)